Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eli siis haluaisin pudottaa rasvaprosenttia paljon alemmas. :face:
Olen käynyt salilla noin vuoden verran aktiivisesti, käyn myös lenkillä, pyöräilen, pelailen jalkapalloa, salibandya ja lentopalloa.
Ja kaipaisin vinkkejä ruokavalioon.
Siis pituus 171cm paino 65kg ja oon syntynyt -97
Ja tottakai jos joillain on hyviä vinkkejä lenkkeilyyn, pyöräilyyn tai saliin niin otan nekin vastaan!
Noniin, löysinpäs viimein sen oikeen innon pudottaa paino ja nauttia elämästä eritavalla. Reippaan viiden vuoden urheilemattomuus on tosin johtanut siihen, että näin alkuun ei mitään pysty paljoa tekemään. Joten alkuun lähdettävä kaloreita pudottamaan (sehän se loppupeleissä tärkein asia on liikunnan ohella?). Rahatilanne on todella niukka, joten ns. oikeinsyöminen on melkolailla mahdotonta. Treenipäivinä pyrin syömään mahdollisimman paljon proteiinipitoista/hiilihydraatitonta ruokaa, joko pelkkää jauhelihaa tai kanaa (lihastreenin osuus on todella pieni ainakin vielä tässä vaiheessa), muina päivinä nuudelia tai jotain vastaavaa nopeasti tehtävää. Kalorimäärät vaihtelee 600-1200 välillä, pyrin syömään vain kerran päivässä, ja joskus se on vain yksi pussi nuudelia. Kahvia toki menee 2-4 kuppia päivään (pelkällä maidolla) ja joskus omena väli/iltapalaks. Kuulostaako tää nyt ihan hullulta? Eikös sen painon noilla kalorimäärillä pitäs tippua vaikken yhtään liikkuiskaan? Oon tosiaan vielä ihan alottelija näissä asioissa, mutta ainakaan tällä hetkellä ei ole mahdollisuuksia kovin suuriin muutoksiin. Kiitos jo etukäteen kaikista mahdollisista kommenteista ja vinkeistä! (toivottavasti tästä ei nyt tullu liian pitkä tähän ketjuun)
Itselläni melko sama tilanne, aamupaino noin 75kg ja rasvat 14% paikkeilla ja 8% tähtäisin. Kannattaisiko siis vain pitää rasvat paikallaan ja kerätä lihaa pari kiloa ja vasta sitten cutata rasvat puoliin?
Tarvis vähän tietojakin saada ennen kuin osaa sanoa yhtään mitään. Pituutta ja painoa. Ja josset oo 20kg kääpiö niin et saa noilla kaloreilla kuin pahan mielen ja aineenvaihdunnan tukkoon -> et laihdu. Ja yksi pussi nuudeleita päivässä=ei melkein yhtään kuituja, vitamiineja eikä kivennäisaineita, proteiinia erittäin niukasti ja hiilihydraatitkin nopeita. Ei mitään järkeä. Paino voi kyllä pudota tuolla tavalla mutta se menee lihaksista ja kaikkialta muualta kuin rasvasta.
Sinuna söisin huomattavasti enemmän kaikenlaista ruokaa, useasti päivässä ja lisäisin liikuntaa. Proteiineja 2g per painokilo, rasvoja 0,5-1g per painokilo ja hiilareista loput. Lähes kaikki vähänkään liikkuvat terveet ihmiset laihtuvat 2000kcal päiväsyönnillä. Eikä se oikeinsyöminen niin paljoa maksa kuhan vaan osaa valita oikeat ruoat.
Yleensä kaikessa jauhemuotoisessa nuo päivämäärät on yks kikkeli jos vaan ei päästä pussiin kosteutta. Kapseleista en osaa sanoa. Jos nyt vedät bulkin ja tammikuussa vaikka vedät pienen välidieetin niin itse ainakin uskaltaisin käyttää tuolloin. Tai sitten voin ostaa sulta jos haluat pilkkahintaan myydä.Ei nyt välttämättä ihan paras ketju kysyä, mutta minulla on tuossa avaamaton kapselipurkki kalsiumpuryvaattia jonka parasta ennen pvm on elokuu 2014. Onko tuo käyttökelpoista tuonkin jälkeen ja jos on niin onko mitään haisua miten pitkälle? Tällä hetkellä ei olisi minkäänlaista tarvetta tiputella painoa, joten en viitsisi käyttää tuota turhaan. Tiedän että tuon toimivuudesta nyt ei ole mitään takuita, mutta näyttäisi olevan parinkympin arvoinen purkki niin voisihan nuo kapselit vetäistä naamariin kun niiden aika on.
Menee nyt OT:ksi mutta SyönPekonia, jos sulla ei ole mitään liikuntaa estävää vammaa tai sairautta, niin siitä vaan lenkille (alkuun kävellen) ja kaupungin ulkojumppapaikoille jumppaamaan. Löytyy ainakin isommilla paikkakunnilla lähes joka lenkkipolun varrelta. Ja älä nyt hullu kuvittele eläväsi pussilla nuudeleita päviässä, vaan opettele syömään oikeaa ruokaa.
Veikkaan, että työläämpää on se kauhea sekoittaminen. Lisäksi pitäisi laskea oikeat suhteet, että on sitten aina suunnilleen oikea määrä kreaa ym. Siis onnistuuhan tuo ja varmaan aika lähelle on oikeissa suhteissa jos sekoitat huolella, mutta itse pidän helpompana viritellä aina yksi palkkari kerrallaan. Muutenkin vaihtelee mulla nuo suhteet aika paljon.Voiskohan hera, krea ja malto säkeistä tehdä valmista palkkari sekoitusta johonkin astiaan? Tuntuu hankalalta mittailla jauhoja aina monesta eri pussista. Saako ne sekoitettua tarpeeksi tasaisesti jne.
Kuinka päästä makeisten ym. syömisestä kokonaan eroon. Ite pystyn olemaan hyvin ilman, mutta jos syön esim. yhden jäätelöpuikon niin perään pitää vetää toinenkin ja jopa vielä karkkipussikin.
Veikkaan, että työläämpää on se kauhea sekoittaminen. Lisäksi pitäisi laskea oikeat suhteet, että on sitten aina suunnilleen oikea määrä kreaa ym. Siis onnistuuhan tuo ja varmaan aika lähelle on oikeissa suhteissa jos sekoitat huolella, mutta itse pidän helpompana viritellä aina yksi palkkari kerrallaan. Muutenkin vaihtelee mulla nuo suhteet aika paljon.
- - - Updated - - -
Miten niin pitää? Kuka pakottaa? Tossa on sellanen vanha kikka todettu hyväksi kun selkäranka.