Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eli siis haluaisin pudottaa rasvaprosenttia paljon alemmas. :face:
Olen käynyt salilla noin vuoden verran aktiivisesti, käyn myös lenkillä, pyöräilen, pelailen jalkapalloa, salibandya ja lentopalloa.
Ja kaipaisin vinkkejä ruokavalioon.

Siis pituus 171cm paino 65kg ja oon syntynyt -97

Ja tottakai jos joillain on hyviä vinkkejä lenkkeilyyn, pyöräilyyn tai saliin niin otan nekin vastaan!

Painat 65kg ja haluat pudottaa painoa? Nosta sitä painoa ensi, että on jotain mistä oikeasti pudottaa. Kyllä se kehu muokkaantuu, kun pattia tulee lisää.

Itselläni melko sama tilanne, aamupaino noin 75kg ja rasvat 14% paikkeilla ja 8% tähtäisin. Kannattaisiko siis vain pitää rasvat paikallaan ja kerätä lihaa pari kiloa ja vasta sitten cutata rasvat puoliin?

Noniin, löysinpäs viimein sen oikeen innon pudottaa paino ja nauttia elämästä eritavalla. Reippaan viiden vuoden urheilemattomuus on tosin johtanut siihen, että näin alkuun ei mitään pysty paljoa tekemään. Joten alkuun lähdettävä kaloreita pudottamaan (sehän se loppupeleissä tärkein asia on liikunnan ohella?). Rahatilanne on todella niukka, joten ns. oikeinsyöminen on melkolailla mahdotonta. Treenipäivinä pyrin syömään mahdollisimman paljon proteiinipitoista/hiilihydraatitonta ruokaa, joko pelkkää jauhelihaa tai kanaa (lihastreenin osuus on todella pieni ainakin vielä tässä vaiheessa), muina päivinä nuudelia tai jotain vastaavaa nopeasti tehtävää. Kalorimäärät vaihtelee 600-1200 välillä, pyrin syömään vain kerran päivässä, ja joskus se on vain yksi pussi nuudelia. Kahvia toki menee 2-4 kuppia päivään (pelkällä maidolla) ja joskus omena väli/iltapalaks. Kuulostaako tää nyt ihan hullulta? Eikös sen painon noilla kalorimäärillä pitäs tippua vaikken yhtään liikkuiskaan? Oon tosiaan vielä ihan alottelija näissä asioissa, mutta ainakaan tällä hetkellä ei ole mahdollisuuksia kovin suuriin muutoksiin. Kiitos jo etukäteen kaikista mahdollisista kommenteista ja vinkeistä! :) (toivottavasti tästä ei nyt tullu liian pitkä tähän ketjuun)

Noniin, löysinpäs viimein sen oikeen innon pudottaa paino ja nauttia elämästä eritavalla. Reippaan viiden vuoden urheilemattomuus on tosin johtanut siihen, että näin alkuun ei mitään pysty paljoa tekemään. Joten alkuun lähdettävä kaloreita pudottamaan (sehän se loppupeleissä tärkein asia on liikunnan ohella?). Rahatilanne on todella niukka, joten ns. oikeinsyöminen on melkolailla mahdotonta. Treenipäivinä pyrin syömään mahdollisimman paljon proteiinipitoista/hiilihydraatitonta ruokaa, joko pelkkää jauhelihaa tai kanaa (lihastreenin osuus on todella pieni ainakin vielä tässä vaiheessa), muina päivinä nuudelia tai jotain vastaavaa nopeasti tehtävää. Kalorimäärät vaihtelee 600-1200 välillä, pyrin syömään vain kerran päivässä, ja joskus se on vain yksi pussi nuudelia. Kahvia toki menee 2-4 kuppia päivään (pelkällä maidolla) ja joskus omena väli/iltapalaks. Kuulostaako tää nyt ihan hullulta? Eikös sen painon noilla kalorimäärillä pitäs tippua vaikken yhtään liikkuiskaan? Oon tosiaan vielä ihan alottelija näissä asioissa, mutta ainakaan tällä hetkellä ei ole mahdollisuuksia kovin suuriin muutoksiin. Kiitos jo etukäteen kaikista mahdollisista kommenteista ja vinkeistä! :) (toivottavasti tästä ei nyt tullu liian pitkä tähän ketjuun)

Tarvis vähän tietojakin saada ennen kuin osaa sanoa yhtään mitään. Pituutta ja painoa. Ja josset oo 20kg kääpiö niin et saa noilla kaloreilla kuin pahan mielen ja aineenvaihdunnan tukkoon -> et laihdu. Ja yksi pussi nuudeleita päivässä=ei melkein yhtään kuituja, vitamiineja eikä kivennäisaineita, proteiinia erittäin niukasti ja hiilihydraatitkin nopeita. Ei mitään järkeä. Paino voi kyllä pudota tuolla tavalla mutta se menee lihaksista ja kaikkialta muualta kuin rasvasta.

Sinuna söisin huomattavasti enemmän kaikenlaista ruokaa, useasti päivässä ja lisäisin liikuntaa. Proteiineja 2g per painokilo, rasvoja 0,5-1g per painokilo ja hiilareista loput. Lähes kaikki vähänkään liikkuvat terveet ihmiset laihtuvat 2000kcal päiväsyönnillä. Eikä se oikeinsyöminen niin paljoa maksa kuhan vaan osaa valita oikeat ruoat.

Itselläni melko sama tilanne, aamupaino noin 75kg ja rasvat 14% paikkeilla ja 8% tähtäisin. Kannattaisiko siis vain pitää rasvat paikallaan ja kerätä lihaa pari kiloa ja vasta sitten cutata rasvat puoliin?

Sittenkö peilikuva ei enään miellytä, niin voi alkaa dieettaan.

Ei nyt välttämättä ihan paras ketju kysyä, mutta minulla on tuossa avaamaton kapselipurkki kalsiumpuryvaattia jonka parasta ennen pvm on elokuu 2014. Onko tuo käyttökelpoista tuonkin jälkeen ja jos on niin onko mitään haisua miten pitkälle? Tällä hetkellä ei olisi minkäänlaista tarvetta tiputella painoa, joten en viitsisi käyttää tuota turhaan. Tiedän että tuon toimivuudesta nyt ei ole mitään takuita, mutta näyttäisi olevan parinkympin arvoinen purkki niin voisihan nuo kapselit vetäistä naamariin kun niiden aika on.

Tarvis vähän tietojakin saada ennen kuin osaa sanoa yhtään mitään. Pituutta ja painoa. Ja josset oo 20kg kääpiö niin et saa noilla kaloreilla kuin pahan mielen ja aineenvaihdunnan tukkoon -> et laihdu. Ja yksi pussi nuudeleita päivässä=ei melkein yhtään kuituja, vitamiineja eikä kivennäisaineita, proteiinia erittäin niukasti ja hiilihydraatitkin nopeita. Ei mitään järkeä. Paino voi kyllä pudota tuolla tavalla mutta se menee lihaksista ja kaikkialta muualta kuin rasvasta.

Sinuna söisin huomattavasti enemmän kaikenlaista ruokaa, useasti päivässä ja lisäisin liikuntaa. Proteiineja 2g per painokilo, rasvoja 0,5-1g per painokilo ja hiilareista loput. Lähes kaikki vähänkään liikkuvat terveet ihmiset laihtuvat 2000kcal päiväsyönnillä. Eikä se oikeinsyöminen niin paljoa maksa kuhan vaan osaa valita oikeat ruoat.

Mitat 178/90. Opittavaa siis tosiaan riittää. Eli ne nuudelit vissiin ainakin pitäis unohtaa. Jos vaikka lisäis jotain kananmunaa ja leipää aamulle, ja sit se omena tyyliin illalle. En silti haluais ruveta syömään hirveitä määriä. Liikuntaa en oikein vielä voi lisätä, kun ei paljoa mitään pysty tekemään, sentään tässä parissaki viikossa huomannu jo jonkunlaista edistystä. Töiden alkaminen lisää kyllä jonkinverran. Ihmeellinen tämä ihmiskeho jos nälkiintyneenä rupee polttaa ekana elintärkeitä lihaksia, jos ois turhaa rasvaakin tarjolla :D

Ei nyt välttämättä ihan paras ketju kysyä, mutta minulla on tuossa avaamaton kapselipurkki kalsiumpuryvaattia jonka parasta ennen pvm on elokuu 2014. Onko tuo käyttökelpoista tuonkin jälkeen ja jos on niin onko mitään haisua miten pitkälle? Tällä hetkellä ei olisi minkäänlaista tarvetta tiputella painoa, joten en viitsisi käyttää tuota turhaan. Tiedän että tuon toimivuudesta nyt ei ole mitään takuita, mutta näyttäisi olevan parinkympin arvoinen purkki niin voisihan nuo kapselit vetäistä naamariin kun niiden aika on.
Yleensä kaikessa jauhemuotoisessa nuo päivämäärät on yks kikkeli jos vaan ei päästä pussiin kosteutta. Kapseleista en osaa sanoa. Jos nyt vedät bulkin ja tammikuussa vaikka vedät pienen välidieetin niin itse ainakin uskaltaisin käyttää tuolloin. Tai sitten voin ostaa sulta jos haluat pilkkahintaan myydä.

Menee nyt OT:ksi mutta SyönPekonia, jos sulla ei ole mitään liikuntaa estävää vammaa tai sairautta, niin siitä vaan lenkille (alkuun kävellen) ja kaupungin ulkojumppapaikoille jumppaamaan. Löytyy ainakin isommilla paikkakunnilla lähes joka lenkkipolun varrelta. Ja älä nyt hullu kuvittele eläväsi pussilla nuudeleita päviässä, vaan opettele syömään oikeaa ruokaa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Menee nyt OT:ksi mutta SyönPekonia, jos sulla ei ole mitään liikuntaa estävää vammaa tai sairautta, niin siitä vaan lenkille (alkuun kävellen) ja kaupungin ulkojumppapaikoille jumppaamaan. Löytyy ainakin isommilla paikkakunnilla lähes joka lenkkipolun varrelta. Ja älä nyt hullu kuvittele eläväsi pussilla nuudeleita päviässä, vaan opettele syömään oikeaa ruokaa.

Joo ei se liikunnan puute halusta johdu, vanha polvivamma ja erittäin huono kunto vaan haittaa näin alkuun. Kyllä mä kokoajan kuitenki kehityn :)! Tyhmänä sit tosiaan luulin et syömisen vähentäminen minimiin ois se paras ratkasu. Mietin et jos tilais jotain protskua tukemaan ruokavalioo varsinki aamusta ku sillo oon huono syömään yhtään mitään. Onko toi ftukun whey-80 hintansa arvonen?

Mites kun sanotaan että on hyvä laittaa maltoa ja heraa suhteessa 1:1 palkkariin kun siis tavoitteena on lihasmassan hankkiminen, niin kun laitan heraa (whey80) 1dl niin se on 35g mutta maltoa ei tarvi laittaa kuin 0.5dl niin se on jo tuo 30-35g. Niin tarkoittaako tuo 1:1 niinkuin että molempia 1dl vai molempia 30g? Maltopakkauksessa (malto-flex pure) lukee että treenin jälkeen maltoa 1-2g/kg eli siis 70kg kaverin pitäis laittaa väh. 70g (eli 1dl). Oon vähä aloittelija näis hommissa mutta siis laitanko sitä puol vai yhen desin? :D

Voiskohan hera, krea ja malto säkeistä tehdä valmista palkkari sekoitusta johonkin astiaan? Tuntuu hankalalta mittailla jauhoja aina monesta eri pussista. Saako ne sekoitettua tarpeeksi tasaisesti jne.

mässäilystä eroon?

Kuinka päästä makeisten ym. syömisestä kokonaan eroon. Ite pystyn olemaan hyvin ilman, mutta jos syön esim. yhden jäätelöpuikon niin perään pitää vetää toinenkin ja jopa vielä karkkipussikin. Ja tosiaan se kerta syöminen on aina rajua eli 500g - 1 kg. Ei oo varmasti kropallekaan terveellustä. Muuten syön aika terveellisesti mitä nyt alko tulee pari kertaa kuussa kännity nykästyä. Haluaisin nyt kummiskin tosta herkuttelusta eroon niin minkälaisia vippaskonsteja tiedätte?

Voiskohan hera, krea ja malto säkeistä tehdä valmista palkkari sekoitusta johonkin astiaan? Tuntuu hankalalta mittailla jauhoja aina monesta eri pussista. Saako ne sekoitettua tarpeeksi tasaisesti jne.
Veikkaan, että työläämpää on se kauhea sekoittaminen. Lisäksi pitäisi laskea oikeat suhteet, että on sitten aina suunnilleen oikea määrä kreaa ym. Siis onnistuuhan tuo ja varmaan aika lähelle on oikeissa suhteissa jos sekoitat huolella, mutta itse pidän helpompana viritellä aina yksi palkkari kerrallaan. Muutenkin vaihtelee mulla nuo suhteet aika paljon.

- - - Updated - - -

Kuinka päästä makeisten ym. syömisestä kokonaan eroon. Ite pystyn olemaan hyvin ilman, mutta jos syön esim. yhden jäätelöpuikon niin perään pitää vetää toinenkin ja jopa vielä karkkipussikin.

Miten niin pitää? Kuka pakottaa? Tossa on sellanen vanha kikka todettu hyväksi kun selkäranka.

Veikkaan, että työläämpää on se kauhea sekoittaminen. Lisäksi pitäisi laskea oikeat suhteet, että on sitten aina suunnilleen oikea määrä kreaa ym. Siis onnistuuhan tuo ja varmaan aika lähelle on oikeissa suhteissa jos sekoitat huolella, mutta itse pidän helpompana viritellä aina yksi palkkari kerrallaan. Muutenkin vaihtelee mulla nuo suhteet aika paljon.

- - - Updated - - -

Miten niin pitää? Kuka pakottaa? Tossa on sellanen vanha kikka todettu hyväksi kun selkäranka.

Ei kukaan pakota, mutta haluaisin saada rasvat kropasta veks ja muutenkin timmin kehon. Ei onnistu jos vejetään suklaapatukoita tai onnistuu, mutta paremmin saadaan tuloksia kun "kartotetaan" sitä ruokavaliota

Kysynpä itsekin.

Tässä dieettiä olen lopettelemassa. Bulkille ensi viikolla. Voinko nostaa suoraan n. 500 kcal ja sen jälkeen esim. 100 kcal viikossa vai mikä olisi sopiva määrä? En ole ollut pitkään dieetillä enkä kovin alhaisiin rasvoihin ole mennyt joten ei pitäisi olla aineenvaihdunta ihan sekaisinkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom