Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kun tilasin fitnesstukusta lisäravinteita niin sain heiltä ylimääräisen kromipurkin vahingossa. Mitenkä tuo kannattaisi käyttää kun mulla on only one regulareja ja advanceja? Yksi pilleri vaan päivässä ei molempia :D Vai pitäiskö säästää dieetille kun vissiin parantaa rasva ja sokeriaineenvaihduntaa? Nyt on bulkki päällä

Edit nois on siis 100% kromin päivittäissuosituksesta ja siksi mietei. ettei tuu syötyy liikaa josbon haittaa

Riippuu vähän mikä se seuraava päivä on. Esim. jos päivä 1 on treeni, päivä 2 lepo ja päivä 3 lepo. Päivä 2 jää kalorit hieman miinukselle niin en päivä 3 lähtisi kompensoimaan. Toisaalta jos olisi päivä 1 treeni ja päivä 2 treeni ja päivä 1 jäisi kalorit vähän vajaaksi niin saattaisin vähän enemmän ottaa päivänä 2. Joka tapauksessa tosin päivä 2 söisin enemmän, koska silloin on kaloritarvetta vielä edelliseltä treeniltä sekä saman päivän treeniltä.

Treenipäiviä molemmat. Mulla kun tulee oikeastaan joka päivä jonkin näköistä treeniä tehtyä. Eilen jäi kalorit ~300kcal vajaaksi, kun tein suunniteltua pidemmän lenkin. Tänään sitten salipäivä. Mulla menee viikot suunnilleen. Ma:Sali Ti: maastopyöräilyä Ke:Sali To: maastopyöräilyä Pe:sali La: kevyttä fillarointia tms palauttavaa Su: maastopyöräilyä.
Eli ehkä hieman korkeammilla kaloreilla tänään sitten?

Treenipäiviä molemmat. Mulla kun tulee oikeastaan joka päivä jonkin näköistä treeniä tehtyä. Eilen jäi kalorit ~300kcal vajaaksi, kun tein suunniteltua pidemmän lenkin. Tänään sitten salipäivä. Mulla menee viikot suunnilleen. Ma:Sali Ti: maastopyöräilyä Ke:Sali To: maastopyöräilyä Pe:sali La: kevyttä fillarointia tms palauttavaa Su: maastopyöräilyä.
Eli ehkä hieman korkeammilla kaloreilla tänään sitten?

Tai sitten et stressaa noista liikaa ;)

Tai sitten et stressaa noista liikaa ;)

No tää vois olla paras ratkaisu tälläiselle ex-syömishäiriöiselle. Tulee laskettua ihan liian tarkkaan noita kaloreita vieläkin ja pohdittua mikä on sitten tarpeeksi tai liikaa, joten vaikeaa on bulkkaus, -1kg on tän kesän saldo... Ei hyvin mene :D

Hieman kysyttävää PWO:n käytöstä. Idea ilmeisesti se, että otetaan yksi annos ennen reeniä ja yksi reenin aikana. Itselläni suht tehokas tunnin reeni aina salilla, joten kuinka hyvin tuo ehtii vaikuttamaan jos sitä nyt nauttii myös reenatessa? Varmaan voi hyötyä olla enemmän yli 2h voimamiesreeneissä? Ei se, että siitä olisi haittaa tuon tunnin reenin aikana nyt vaan lähinnä taloudelliset syyt. Jos nauttii PWO:ta puolet vähemmän (eli vain ennen reeniä) niin säästää heti mukavasti. Kertokaa omakohtaisia kokemuksia jne.

Hieman kysyttävää PWO:n käytöstä. Idea ilmeisesti se, että otetaan yksi annos ennen reeniä ja yksi reenin aikana. Itselläni suht tehokas tunnin reeni aina salilla, joten kuinka hyvin tuo ehtii vaikuttamaan jos sitä nyt nauttii myös reenatessa? Varmaan voi hyötyä olla enemmän yli 2h voimamiesreeneissä? Ei se, että siitä olisi haittaa tuon tunnin reenin aikana nyt vaan lähinnä taloudelliset syyt. Jos nauttii PWO:ta puolet vähemmän (eli vain ennen reeniä) niin säästää heti mukavasti. Kertokaa omakohtaisia kokemuksia jne.

PWO nimensä mukaisesti noin 30-60 min ennen reeniä, intra treenin aikana ja palkkari reenin päälle. Eli ota se annoksesi treeniä ennen, jos nyt PWOta olet ostamaan mennyt. Yks hyvä PWO on Juhla Mokka.

Esivalmistelusta. Millasia isoja satseja valmistatte moneksi päiväksi eteenpäin jemmaan tupperwaaroihin työpäiväksi tai matkalle 2-X päiväksi eteenpäin kohtuu hinnalla?

Löytyykö mistään sivulta / kirjasta bodaajalle isojen satsejen ruokareseptejä?

Eihän toi mitää ihmeellistä vaadi? Ruokareseptejä kyllä löytyy, mutta ison saat sillä kun valmistat vaan isomman aterian. Itellä on aina 4 ateriaa kerralla tehtynä purkeissa. 800g kanaa, 300-400g riisiä, 400g maissia.

Minkäslaista palkkaria suositte? Mikä olisi hyvä hinta/laatusuhteeltaan? Olen n. 1,5 vuotta juonu tuota bolt hardcorea ja se alkaa pikkuhiljaa maistumaan aika hirveältä ja jotenkin semmoinen tunne että se olisi menettänyt tehonsa eikä enään oikein palauta niinkuin treenin alkuvaiheissa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Minkäslaista palkkaria suositte? Mikä olisi hyvä hinta/laatusuhteeltaan? Olen n. 1,5 vuotta juonu tuota bolt hardcorea ja se alkaa pikkuhiljaa maistumaan aika hirveältä ja jotenkin semmoinen tunne että se olisi menettänyt tehonsa eikä enään oikein palauta niinkuin treenin alkuvaiheissa.

30g - 40g Heraa , 30g - 40g Maltoa , n.5g Kreatiinia (vaikka monohydraattia)

Jos se "tehonsa" on menettänyt, niin ostaisin herat, maltot ja kreat erikseen. Kreaa se 5g ja heraa sekä maltoa hyppysellinen lisää Boltiin nähden. On ainakin taloudellisempi, mutta makunautinnosta en lupaa mitään.

Sama se niin sille maulle on, eiköhän tuon saa alas kipattua. Olen yrittänyt pikkusen diettailla joten saattaahan tuo siitäkin johtua ettei kunnolla palaudu.

Kysytää nyt täällä.

Paljonko tuota melatoniinia voi ottaa, että saisi unirytmin kuntoon ? Nimimerkillä huomenna duuniiin.. :D

Ei kannata ottaa olleskaa. Nimimerkillä kokemusta vaikee sen jälkeen ku tottunu nukahtamaan ainoastaan melatoniinin avulla on vaikea päästä eroon siitä että nukkuisi yöt hyvin.

Ei kannata ottaa olleskaa. Nimimerkillä kokemusta vaikee sen jälkeen ku tottunu nukahtamaan ainoastaan melatoniinin avulla on vaikea päästä eroon siitä että nukkuisi yöt hyvin.

Joo sen takia sitä otetaankin silloin kun sitä tarvitaan....eikä joka pv.

eli KYSYMYKSENI paljonko voi ottaa ?

Jos yks milligramma tuntuu liian vähältä (mutta huomaa, että melatoniinin ei kyllä kuuluiskaan olla mikään ihmeaine, joka kaataa välittömästi sänkyyn), voi annosta lisätä pikkusen. Periaatteessa kai noin kuuteen milligrammaan saakka – siitä enemmästä ei oo enää hyötyä. Mut käytännössä kyllä aika harva syö niin paljoa sitä.

Mahtaako säilyke/tölkki/purkkiherneissä olla paljonkin sokeria niiden liemessä?
Ostin tälläisiä Rainbow : Rainbow Herneet suolaliemessä 400/280 g ja mietin, että kun heitin liemineen soppaan, niin tuleeko tosta liemestä paljonkin lisää sokeria? Kalorit tossa on varmaankin ilmoitettu valutettuna.
Muistanko ihan väärin, että tuoteselosteessa ainesosat ovat siinä järjestyksessä, että eniten sisältävän aineen nimi on ensimmäisenä ja toisen toisena jne. joten tota sokeria olisi tuossa tällöin max 0.8%, koska sokeri tulee vasta suolan jälkeen tuoteselosteessa?

Joo, kummallinen kysymys, mutta pohdinpa vain tässä kummia taas :D

Rasva% alas!

Eli siis haluaisin pudottaa rasvaprosenttia paljon alemmas. :face:
Olen käynyt salilla noin vuoden verran aktiivisesti, käyn myös lenkillä, pyöräilen, pelailen jalkapalloa, salibandya ja lentopalloa.
Ja kaipaisin vinkkejä ruokavalioon.

Siis pituus 171cm paino 65kg ja oon syntynyt -97

Ja tottakai jos joillain on hyviä vinkkejä lenkkeilyyn, pyöräilyyn tai saliin niin otan nekin vastaan!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom