Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kuinka nopeaa tällä ruokavaliolla laihtuu 10kiloa?
Aamulla: 5munaa (3keltuaista pois) ja pari viipaletta pekonia
Lounas: kala/liha 150g, runsaasti salaattia, vähän oliiviöljyä
Päivällinen: tonnikalaa ja leipää / sushia
Iltapala: hedelmäsalaatti/porkkanoita

Salia 4krt/vko ja aerobista 4-6krt/vko

Ja tosiaan mitat 180cm ja 88kg

Sanoisin että et koskaan... Ensinnäkin saat kiittää jotain suurempaa voimaa että selviit muutamaa kuukautta pitempää ehjänä! Syy tälläseen toteamukseen on että sinun treenimääräsi huitelee 8-10kertaa viikossa, ei palautumiseen jää lyhyellä matematiikalla yhtää päivää.
Kalorit jos on 180cm kaverilla alle 2000/pv niin saat vaan kroppasi erittäin pahasti tukkoon ja aineenvaihdunnan tyrehdytettyä siinä vähän niinkuin kaupanpäälliseksi. Riipuen treeniesi intensiteeteistä ja pituudesta sekä kehonkoostumuksesta päivittäinen kulutuksesi huitelisi varmaanki 3000kcal tietämillä joten suosittelisin vaan enemmän ruokaa koneeseen.
Laihdutuksessa, varsinki jos haluat tulosten säilyvän ei kannata edetä "kaikki mulle heti" periaatteella.
Itse lähtisin sinun tapauksessa liikkeelle 2600kcal/pv ja seuraisin viikottaista painon sekä peilikuvan kehitystä. Tarvittaessa voi aina tiputtaa kaloreita silloin kun paino jumahtaisi paikoilleen, tällä tavalla saattettaisiin ehkäistä monet repsahdukset ja pidettäisiin mieli virkeämpänä.

Kun aina puhutaan että lihaksen kasvatukseen tarvitaan plussa kaloreita ja paljon proteiinia, niin mihin ne plussa kalorit perustuvat jos sen optimaallisen proteiinimäärän pystyy syömään ilman niiitä isoja kalorimääriä?

Kun aina puhutaan että lihaksen kasvatukseen tarvitaan plussa kaloreita ja paljon proteiinia, niin mihin ne plussa kalorit perustuvat jos sen optimaallisen proteiinimäärän pystyy syömään ilman niiitä isoja kalorimääriä?

Jos oot miinuskaloreilla niin kroppa käyttää niitä proteiineja energianlähteenä eikä lihasten rakennusaineena.

Mahtaisiko kukaan tietää, mitä on nk. NO-liha? Aika usein näkyy tuo kouluruuan "sisällysluettelossa" enkä ole vielä tähän päivään mennessä saanut tietää, mitä moinen merkintä tarkoittaa.

Kannattaako reenin jälkeen syödä heti ateria (tietysti palkkarin jälkeen) ja odottaa 3h seuraavaan ateriaan vaiko reenin jälkeisen ruoan jälkeen odottaa 1,5h ja syödä esim, prode patukka ja venaa toiset 1,5 ja syödä sit kunnon ateria. Elikkä kumpi järkevämpi lihastenkasvuun
Elikkäs älä enää ikinä mieti tollasia turhuuksia.
Treenin jälkeen palkkari. Palkkarin jälkeen 0,5 h - 1 h kuluttua iso ateria. Seuraava ateria sitten kun on nälkä. En jaksa näin triviaalin kysymykseen googlettaa miten kauan siitä ruuasta erittyy verenkiertoon ravinteita ja se imeytyy, mutta väittäisin että sillä ei ole lihaskasvun mitään väliä syötkö seuraavan aterian sitten treenin jälkeisen aterian jälkeen kolmen tunnin tai viiden tunnin kuluttua. Syöt sitten kun on nälkä. Ei sitä proteiinia tarvitse saada kolmen tunnin välein injektoituna suoneen, että lihakset kasvaa. Kalorit voi ottaa vaikka kahdella aterialla päivässä ja lihakset kasvaa.

Pitäisi saada lisää kaloreita välipäiville. Mielellään hiilaria. Treenipäivinä saan helposti nopeista hiilareista kun voin sijoittaa ne huoletta treenin yhteyteen mutta välipäivinä en viitsisi nopeita hiilareita puskea. IIFYM-tyypit voi lopettaa lukemisen tässä vaiheessa. Mutta siis jotain tosi helposti syötäviä ei-niin-nopeita hiilareita joita voisi välipäivisin popsia? Saa olla myös lisäravinne, tosin en usko että hidasta hiilaria saa jauheena?

Pitäisi saada lisää kaloreita välipäiville. Mielellään hiilaria. Treenipäivinä saan helposti nopeista hiilareista kun voin sijoittaa ne huoletta treenin yhteyteen mutta välipäivinä en viitsisi nopeita hiilareita puskea. IIFYM-tyypit voi lopettaa lukemisen tässä vaiheessa. Mutta siis jotain tosi helposti syötäviä ei-niin-nopeita hiilareita joita voisi välipäivisin popsia? Saa olla myös lisäravinne, tosin en usko että hidasta hiilaria saa jauheena?

Kaurahiutaleita ja heraa sheikkeriin. Vettä perään, ja eiku ääntä kohti. Great success. Voit toki halutessasi jättää heran pois :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Meinaatko, että kaurahiutaleet sekottuu veteen noin vain? Toki voisin kokeilla. Kiitos vinkistä!

Ei ne varsinaisesti sekotu, mut kyllä niitä silleen pystyy juomaan. Pahaa ja epämiellyttäväähän se on, mut lisäämällä vähän mehukeittoa siitä saa vähän parempaa.

Mahtaisiko kukaan tietää, mitä on nk. NO-liha? Aika usein näkyy tuo kouluruuan "sisällysluettelossa" enkä ole vielä tähän päivään mennessä saanut tietää, mitä moinen merkintä tarkoittaa.

Lukeeko siis jossakin ruoassa NO-liha vai ruoan sisältämässä lihassa NO-liha ? Jos jälkimmäinen, niin tarkoittaa ruhon osaa, jos en nyt väärin muista. :D

Pitäisi saada lisää kaloreita välipäiville. Mielellään hiilaria.

Itse sain nostettua kalorimäärää kivasti lisäämällä päiväsaikaan yhden hiilaripitoisen välipalan, ettei tarvinnut muun ruokailun annoskokoa kasvattaa, ja sitten taas omaan perusiltapalaan, joka yleensä on rahkaa tai viiliä hedelmillä/marjoilla laitan nykyisellään sekaan parempilaatuista mysliä (eli ei ihan sokerihöttöä) tai sitten kuivatut hedelmät/pähkinäsekoitusta. Monasti myös, jos iltasella vielä rasvoista vajareita, olen syönyt turkkilaista jugurttia sen viilin/rahkan tilalla. Banaani voisi olla myös ok lisänä? Ei nuo nyt hitainta mahdollista hiilaria toki liene, muttei kai sitä nopeintakaan.

MOrjens! En nyt tiiä onko tää oikea keskustelu paikka kysyä tätä mut kysyn kuitenkin Elikkä oon 35.v mies. 180cm,82kg. Oon parissa vuodessa nyt pudottanu painoa 30kg. Harrastan sali treeniä,lenkkeilen ja pelaan eri mailapelejä. Kysymys koskee ruokavaliota jolla saisin vatsasta viimeiset ylimääräiset "makkarat" pois? Elikkä se kuuluisa sixarin tavoittelu (vatsan seutu siis kiinteäksi)
Tähän asti oon syöny suht kaikkee niin kiinnittämättä siihen huomiota mutta, nyt tarttis vinkkejä kun en näistä oikein tarkkaan tiedä. Elikkä jos joku tästä nyt jotain ymmärsi niin vinkatkaa vähän mitä pitäis suuhun laittaa ja miten paljon

Suositteletteko käyttämään näiden palautusjuomajauheiden käyttöä? Jos suosittelette, niin minkälaista jauhetta tämmösen 3kk salilla käyneen kannattaa ottaa? Oon semmosta kuullut että niitä voidaan nauttia treenin jälkeen tai niiden välissä.

Kananmunasta myös sen verran, että kannattaako kananmunia nauttia treenin jälkeen kokonaisina vai pelkästään sen valkuaisen kanssa? Semmosta olen kuullut että kananmuna sisältää jotain positiivista kolestreolia, josta en ymmärrä hölkäsen pöläystä.

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Suositteletteko käyttämään näiden palautusjuomajauheiden käyttöä? Jos suosittelette, niin minkälaista jauhetta tämmösen 3kk salilla käyneen kannattaa ottaa? Oon semmosta kuullut että niitä voidaan nauttia treenin jälkeen tai niiden välissä.

Kananmunasta myös sen verran, että kannattaako kananmunia nauttia treenin jälkeen kokonaisina vai pelkästään sen valkuaisen kanssa? Semmosta olen kuullut että kananmuna sisältää jotain positiivista kolestreolia, josta en ymmärrä hölkäsen pöläystä.

Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Osta vaikka normiheraa ja sitä juot treenin jälkeen.

Kananmunat ei nosta kolesterolia joten niitä voi proteiinin ja rasvan lähteenä syödä ihan hyvin.

Vähän samaa onglemaa, mutta mieluiten vielä jotain, mikä sisältää vähän kuituja. Tulee bulkilla väh. 50-60g ja masussa tuntuu välillä, että vähempikin riittäis. Aika hyvin kulkee kuitupitoisuus ja imeytymisnopeus käsikädessä. Toki rasvalla voisi vaikuttaa asiaan, mutta sitäkin alkaa tulla jo tarpeeksi.. Elikkä hitaasti imeytyvää, vähäkuituista hh:ta?

Suositut

Back
Ylös Bottom