Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tuli mieleen että missä pasitatte kananumunat tai teette munakokkelia? Itse olen käyttänyt voita mutta olsiko oliiviöljy tai joku vastaava parempi?
Muuttuuko maku mitenkään jne?

Tere!

Dieettihän se taas mielessä, 19 viikkoa huomisesta alkaen eteenpäin. 3 viikkoa on taas treenattu tosissaan, ja kaloreita oon ottanu treenipäivinä 2300-3400, ja välipäivinä 2000-2600. Nostanut siis tasaisesti näinä kolmena viikkona. Aineenvaihdunta on lähtenyt selvästi käyntiin kunnolla, sitä tällä vähän hainkin. Treenejä 4 x viikkoon, käytännössä "blood volume"-touhua, erikoistekniikoita, ja myös raskaampaa rautaa. Niinkuin varmasti monia muitakin nämä Gymlogit ja Wlogit on kyllä saanu syttymään uudestaan tälle touhulle. Treenivuosia on takana n. 12, enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Toukokuussa paino oli jotain 112 kilon luokkaa, tänään se oli 104 kiloa, pudottelin kesällä ketoosilla painoa pois. Nyt suunnitteilla siis:

Aloituskalorit treenipäivälle 2500, välipäivälle 2200. Makrot aika tasan 40p, 20hh, 40r. Reenipäivänä siis 260g proteiinia, 106g hh, ja 109g rasvaa. Hiilarit pyörii aamupuurossa, lounaan pastassa ja reenilaturissa. Kun nyt tästä lähden pudottelemaan kaloreita tasaiseen tahtiin, niin mistä se kannattaa tehdä? Hiilareista vaiko tasaisesti joka paikasta? Aerobista en tee lainkaan nyt, sitten mukaan kun tarvitaan. Tai sitten lisätään salipäivä tai 2 lisää.

Tällä hetkellä voi hommaan keskittyä aika hyvin, rytmi pysyy tasaisena koska hoidan kahta pientä lasta kotona. Ja niin, miespuolinen kotiäiti tosiaan. Vaimo painaa duunia ja meikä hoitaa kotia ja treenaa. Ja tästä vhh-touhusta, siksi näin koska se toimii itsellä hyvin, vatsa ei kestä isoa hiilarimäärää. Olen varmaan sen itse pilannut järjettömillä jojotuksilla ketoosin ja mättämisen välillä. Ja ainiin, tankkauspäivä on lauantaisin. 4000 kaloria ja silloin pudotan proteiinia ja rasvoja ja syön hiilaria enemmän, katsotaan mitä tulee. Eilen vähän testailin ja ei tuntunut kauhean pahalta.

Mielipiteitä!

Postasin tämän jo toiseen trediin aikaisemmin viime viikolla mutta tämä näyttäisi olevan aktiivisempi.

Tuli mieleen että missä pasitatte kananumunat tai teette munakokkelia? Itse olen käyttänyt voita mutta olsiko oliiviöljy tai joku vastaava parempi?

Öljyssä täi esim. Flora juokseva.

Macadamia- ja neitsytkookosöljy sekä Keijun vuokaspray toimii mulla paistorasvana ihan mallikkaasti. Aika huoletta saa lämmittää, eikä jymähdä kiinni.

Voiko kuitua saada liikaa ja mitä siitä seuraa?

Todellakin, täysjyvästä. Oireena kivut vatsassa ja suolistossa sekä ongelmia paskantamisen kanssa.

- - - Updated - - -

Vain ja ainoastaan voissa, ei ole voin voittanutta :)

Kyl mä tiesin jo siis perusasiat noista, mutta just se, että onko sillä nyt käytännön merkitystä kumpaa käyttää? Eaa näyttäis saavan paljon halvemmalla kuin pelkkää bcaa. Leusiinia, iso-leusiinia ja valiiniahan tuossa eaa on paljon vähemmän, mutta onko sillä nyt mitään väliä?

No voi helvetti, tuossahan mä totesin että ei ole väliä muuta kuin että joudut isomman annoksen suhteessa ottamaan EAA.ta jotta saisit vaikka 10g bcaa.ta, kuin jos ottaisit vain 10g bcaa.ta.. Ja se hintaero tulee olemaan todennäköisesti edullisempi bcaa.ta käytettäessä. kun joudut suhteessa isomman annoksen käyttämään EAA.ta. BCAA on kuitenkin se ainesosa millä on merkitystä tuossa sun tilanteessa.

Ennen iltavuoroa tulee käytyä aamuisin puntilla niin onko kuinka hyvää vetää puuroa salin jälkeen?

Ei vielä tässä yheksän maissa jaksa mitään jauhelihoja ruveta väsäämään..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ennen iltavuoroa tulee käytyä aamuisin puntilla niin onko kuinka hyvää vetää puuroa salin jälkeen?

Tuleehan siitä puurosta ne hiilihydraatit, mutta pitäisi sitä jostain proteiinitkin saada. Jos otat kuitenkin kunnon palautusjuoman/proteiiniannoksen salin jälkeen, niin tällöin ei luonnollisesti sille proteiinipitoiselle ruualle ole aivan niin paljon kysyntää siinä vaiheessa.

Tuleehan siitä puurosta ne hiilihydraatit, mutta pitäisi sitä jostain proteiinitkin saada. Jos otat kuitenkin kunnon palautusjuoman/proteiiniannoksen salin jälkeen, niin tällöin ei luonnollisesti sille proteiinipitoiselle ruualle ole aivan niin paljon kysyntää siinä vaiheessa.

Palkkarissa tulee nautittua ne proteiinit. Puuron kanssa voi sitten mutustella vaikka jotain protskupitosta, vaikka raejuustoa. Tattista!

Ei nyt jaksa googletella ja surffailla niin eikös nää näkkileivät sovi hyvin taikka ''hyvin'' bulkille? Hiilareita näyttäisi olevan ihan mukavasti yhessä palassa?

Kuinka suuri vaikutus on lepo/välipäivien kaloreiden ajoituksella? Tulee treenipäivinä suurin osa kaloreista heti treenin jälkeen, joka on yleensä 5-7 aikoihin "illasta". Seuraavana päivänä olen syönyt myös kylläkin suurimman osan kaloreista illalla, kun päivällä ei oikein aina tule niin paljoa syötyä, jotain proteiinipitoista, esimerkiksi rahkaa tulee syötyä aamulla ja välipalaksi kuitenkin. Sekavasti tulee selitettyä, mutta niin onko hirveästi haittaa, jos lepopäivien kalorit ajottuvat illalle, vai meneekö liian hifistelyksi ja keskittyä vaan päivittäisen kalorimäärän täyttämiseen, sen sijaan, että jäisi vähän vajaaksi tms.

Niin ja bulkilla ollaan, tavoitteena n. 200kcal plussat. n. 2500-2600kcal treenipäivinä ja 2100-2200kcal lepopäivinä. Mitat 173cm/55.5kg

Mulla on paino jummannut viikon samassa ja syön päivässä 1200 kcal. Oon ollu tällä dieetillä 3 vkoa ja on 4 kiloa lähteny. Punttia 4 krt viikko 1,5 h plus aerobiset 3 krt tunnin verran. Rasvat muodostaa 25 prossaa proteiinit 45 ja loput menee hiilareista. Mikä tässä kiikastaa :(

Mulla on paino jummannut viikon samassa ja syön päivässä 1200 kcal. Oon ollu tällä dieetillä 3 vkoa ja on 4 kiloa lähteny. Punttia 4 krt viikko 1,5 h plus aerobiset 3 krt tunnin verran. Rasvat muodostaa 25 prossaa proteiinit 45 ja loput menee hiilareista. Mikä tässä kiikastaa :(

Hiukkasen heikot tiedot annat itsestäsi (lue: et mitään), mutta tarvitset varmasti enemmän ruokaa. Selvitä kulutuksesi (esim. kalorilaskuri.fi) ja syö n. 200-500kcal alle sen. Lisäks 3vko ja 4kg on aivan täysin normaali määrä, melko nopea itseasiassa.

Vinkatkaa maustamaton, lisä- ja säilöntäaineeton, 100% hydrolysoitu heravalmiste? Tai enintään stevialla makeutettu. Mutta saa sisältää vain hydrolysoitua heraa (ei kaseiinia, ei muulla tavalla käsiteltyä heraa). Kotimaasta saatava mieluiten, muta myös linkit tai tuotteet ulkomailta käyvät. Olen yliherkistynyt mm. maidolle ja monelle monelle muulle, ja luultavasti kyse on ns. vuotavasta suolesta. Tämä hydrolysoitu kuitenkin saattaisi köydä.

Itse tunnun löytävän vain herasekoituksia tai sukraloosilla ym. pilattuja.

Vinkatkaa maustamaton, lisä- ja säilöntäaineeton, 100% hydrolysoitu heravalmiste? Tai enintään stevialla makeutettu. Mutta saa sisältää vain hydrolysoitua heraa (ei kaseiinia, ei muulla tavalla käsiteltyä heraa). Kotimaasta saatava mieluiten, muta myös linkit tai tuotteet ulkomailta käyvät. Olen yliherkistynyt mm. maidolle ja monelle monelle muulle, ja luultavasti kyse on ns. vuotavasta suolesta. Tämä hydrolysoitu kuitenkin saattaisi köydä.

Itse tunnun löytävän vain herasekoituksia tai sukraloosilla ym. pilattuja.

Suoraa linkkiä ei saane laittaa, joten kirjoita Googleen:

NutraBio Hydrolyzed Whey Protein Powder (Unflavored) - 5 LB

...kotimaasta ei löydä mitään vaatimuksiasi vastaavaa. Wrangella oli joskus kauan sitten maustamaton hydro hera myynnissä, mutta ei ole enää ollut pitkään aikaan. Joskin voin kertoa, että tuollainen on sitten aivan järkyttävän pistävän makuista... maustamattomat aminohapot sellaisenaan on kuin karkkia tähän verrattuna.

Kuinka suuri vaikutus on lepo/välipäivien kaloreiden ajoituksella?

Vaikutus mihin??
Yleiseen jaksamiseen voi olla vaikutusta jos pitää pitkiä taukoja ruokien välillä.
Jos syö tosi myöhään illalla ison osa hiilareista, niin eivät välttämättä ehdi imeytyä / muuttua glykogeeniksi kunnolla ajatellen seuraavan päivän treeniä.
Muilta osin sanoisin, että ei mitään väliä :)

Suoraa linkkiä ei saane laittaa, joten kirjoita Googleen:

NutraBio Hydrolyzed Whey Protein Powder (Unflavored) - 5 LB

...kotimaasta ei löydä mitään vaatimuksiasi vastaavaa. Wrangella oli joskus kauan sitten maustamaton hydro hera myynnissä, mutta ei ole enää ollut pitkään aikaan. Joskin voin kertoa, että tuollainen on sitten aivan järkyttävän pistävän makuista... maustamattomat aminohapot sellaisenaan on kuin karkkia tähän verrattuna.

Tuhannet kiitokset!!

BCAA:ta vedän teelusikallisen suoraan suuhun ja vettä päälle, ei ongelmaa, mutta jos se on karkkia tähän verrattuna... ;) Ei haittaa silti, menee kokeiluun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom