Ravinto-osion yleiset kysymykset. Yksinkertaiset nopeat kysymykset tänne

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tuo ylempänä linkattu ketju on kyllä täyttä paskaa? En tajua linkkauksen ideaa.
Pointtini ei ollut viestiketjun nimi ("lisäravinteet eivät toimi") vaan keskustelu, jota tuossa ketjussa on käyty. Jos kysytään, että auttaako testobuusteri teini-iässä, niin kyllä siinä vaiheessa on täysin väärät käsitykset lisäravinteista (monissa lisäravinteissa on myös maininta: "Ei suositella alle 18-vuotiaille"). Tuossa ketjussa on hyvin tuotu esille mitä niiltä lisäravinteilta voi odottaa.

Mitä mieltä ootte katkaravuista ravintona? Ite tykkään tosi paljon mausta ja ei noissa oo kun 100 kcal per 100 g ja proteiinia 23 g.

Mitä mieltä ootte katkaravuista ravintona? Ite tykkään tosi paljon mausta ja ei noissa oo kun 100 kcal per 100 g ja proteiinia 23 g.

Eipä niissä mitään vikaakaan ole, mutta ei käsittääkseni ole ihan yhtä edullista kuin tuna. Eli ts. voi niitä syödä proteiininlähteenä, eikä homma siihen kaadu.

Ite ainakin syön ja lisäilen aina ruuan sekaan. Ei ne tosin mitä kovin halpoja ole, mut jos ei ole rahasta kiinni.

Kihtiin taipuvaisilla ei mitenkään suositeltavaa. Puriinipitoisuudet ovat suuret.

Kihti :: Terveyskirjasto

Runsaasti puriinia ruokavaliosta, nesteenpoistajia vihreän teen, suurten kofeiiniannosten ja boostereiden muodossa. Päälle vielä suvussa esiintyvä kihti, jolloin voidaan miettiä perinnöllisyyttä ja soppa on valmis. Tulehdus sattuu muuten ihan vitusti.

"Kun uraatti-arvo on yli 590 µmol/l, seuraavan viiden vuoden aikana kolmasosalla ilmaantuu kihti."

Mulla oli uraatti-arvot yli 800 kun tuli syötyä enemmän katkarapuja. Ruokavalion muutosten jälkeen ei ole tulehduksia ollut. Kannattaa siis vähän muutakin miettiä ruoan suhteen kuin vain niitä makroja.

Selittäkääs mulle fiksummat, että onko käytännön eroa, jos juon eaa:ta bcaa:n tilalla kesken treenin? Menee kyllä jo niin hifiksi, mutta ois silti kiva kuulla perusteluita.

Selittäkääs mulle fiksummat, että onko käytännön eroa, jos juon eaa:ta bcaa:n tilalla kesken treenin? Menee kyllä jo niin hifiksi, mutta ois silti kiva kuulla perusteluita.

BCAA on osa EAA.ta, eli aminoita joita keho ei itse tuota. Kuitenkin BCAA on päävastuussa kun puhutaan aminoista jotka on keskeisiä lihasten rakennuksessa/proteiinisynteesissä. Toisinsanoen EAA treenin aikana ei anna mitään sellaista hyötyä mitä et saisi pelkästä BCAA.sta

BCAA on osa EAA.ta, eli aminoita joita keho ei itse tuota. Kuitenkin BCAA on päävastuussa kun puhutaan aminoista jotka on keskeisiä lihasten rakennuksessa/proteiinisynteesissä. Toisinsanoen EAA treenin aikana ei anna mitään sellaista hyötyä mitä et saisi pelkästä BCAA.sta

Kyl mä tiesin jo siis perusasiat noista, mutta just se, että onko sillä nyt käytännön merkitystä kumpaa käyttää? Eaa näyttäis saavan paljon halvemmalla kuin pelkkää bcaa. Leusiinia, iso-leusiinia ja valiiniahan tuossa eaa on paljon vähemmän, mutta onko sillä nyt mitään väliä?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mutant mass ja Star nutritrion Kreatiini sekasin ! Voiko käyttää ?

Eli, olen aloittelija ja haluaisin kysyä voiko Mutant massin ohella käyttää tuota Star nutritrition kreatiini jauhetta ?

Voi käyttää. Tosin kumpikaan ei nyt ole mitään pakollista muutenkaan kun aloittelet, mutta ei tee tosin haittaakaan. Herallakin pärjää.

Eli, olen aloittelija ja haluaisin kysyä voiko Mutant massin ohella käyttää tuota Star nutritrition kreatiini jauhetta ?

Ilmeisesti olet sen 16-17vuotias, niin suosittelen nyt tarkkaan pohtimaan, miksi aiot tilata mutant massia? Äitisi tekemä makaroonilaatikko todennäköisesti kasvattaa sulle massaa ihan siinä, missä tuo pulverikin ja on huomattavasti edullisempaa.

Ja tehkää niitä hemmetin smoothieita! Monet munkin kaverit on innoissaa ostamassa tota mutanttia. Se on niin paljon parempi tapa tehdä smoothie joka maistuu helvetin hyvältä ja saa kaloreita kaurahiutaleista. Ei maksa paljoa ja itekkin väsään niitä 20e sauvasekottimella.

Ja tehkää niitä hemmetin smoothieita! Monet munkin kaverit on innoissaa ostamassa tota mutanttia. Se on niin paljon parempi tapa tehdä smoothie joka maistuu helvetin hyvältä ja saa kaloreita kaurahiutaleista. Ei maksa paljoa ja itekkin väsään niitä 20e sauvasekottimella.

Juuri näin. Kaurahiutaleita voi helposti lyödä sinne ainaki 140g, sitä enempää en oo testannu. Tuoki määrä sekottuu aivan hyvin, ku pistää sekaan banaanin sekä 100g vaniljajäätelöä ja sitten täyttää sen blenderin maidolla. Kevyesti nappaa jonku 1000kcal tollasella.

Kihtiin taipuvaisilla ei mitenkään suositeltavaa. Puriinipitoisuudet ovat suuret.

Kihti :: Terveyskirjasto

Runsaasti puriinia ruokavaliosta, nesteenpoistajia vihreän teen, suurten kofeiiniannosten ja boostereiden muodossa. Päälle vielä suvussa esiintyvä kihti, jolloin voidaan miettiä perinnöllisyyttä ja soppa on valmis. Tulehdus sattuu muuten ihan vitusti.

"Kun uraatti-arvo on yli 590 µmol/l, seuraavan viiden vuoden aikana kolmasosalla ilmaantuu kihti."

Mulla oli uraatti-arvot yli 800 kun tuli syötyä enemmän katkarapuja. Ruokavalion muutosten jälkeen ei ole tulehduksia ollut. Kannattaa siis vähän muutakin miettiä ruoan suhteen kuin vain niitä makroja.

Juu kiitos tästä. Ei ite olisi kyllä tullut ikinä mitään tollasta mietittyäkään. :o Taidan siis nauttia proteeinini ihan näistä lähteistä, millä on tähänkin asti pärjätty. :D

Aloittelijana ei muutenkaan tarvitse erikseen "bulkata", tulokset kyllä nousevat ja lihasta tulee pikkuhiljaa, kunhan vain muistat syödä ruoka-aikoina navan täyteen vaikkapa sitä äipän makaronilaatikkoa.

Aloittelijana ei muutenkaan tarvitse erikseen "bulkata", tulokset kyllä nousevat ja lihasta tulee pikkuhiljaa, kunhan vain muistat syödä ruoka-aikoina navan täyteen vaikkapa sitä äipän makaronilaatikkoa.

Tämä on kyllä totta. Itse en ole laskenut mitään makroarvoja, muutakun katsonut vähän sillain että protsku painoitteista ruokaa, ja syönyt paljon enemmän mitä ennen kun alotin salilla käymään. Rahkat yms on noussut mun suosioon. Niitä tykkään vetää ääntä kohti :D

Ja nyt puhuin itsekkin aloittelijasta, en siis väitä että makrojen laskeminen on turhaa. Varmasti on tärkeää ammattilaisvaiheessa viimeistään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom