Rattijuopot

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä pitäisi olla niin että ensimmäisestä törkeästä rattijuoppoudesta käytäntö olisi sama kun nytkin. Mutta, jos jää toisen kerran kiinni niin silloin automaattisesti kortti pois iäksi. Ymmärrän että ihminen tekee virheitä, mutta jos sellaisista virheistä ei opi josta pahimmassa tapauksessa voi seurata oman - tai vielä pahemmin - jonkun viattoman ihmisen hengen menettäminen, niin silloin ansaitsee kävellä tai käyttää julkisia.

Multa ei ainakaan heru yhtään sympatiaa kun lukee lehdistä kuinka rattijuopot on ajanut ittensä hengiltä. Mulle se on vaan yks kusipää vähemmän!

Mutta, jos jää toisen kerran kiinni niin silloin automaattisesti kortti pois iäksi.
Taitavat nykyisinkin noi tämän alan ammattilaiset ajella ilman korttia pääosin. Ainakin kovin usein tuntuu lehdissä kerrottavan kortittomista rattijuopoista, jotka ovat jääneet kiinni ties kuinka ja monta kertaa. Eli vaikka laki sinänsä olisi hyvä, niin mitään käytännön vaikutusta sillä ei olisi.

Taitavat nykyisinkin noi tämän alan ammattilaiset ajella ilman korttia pääosin..

Omat havainnot tukee tätä, ainakin täällä maaseudun rauhassa asuessa on tullu nähtyä melkosen paljon tätä että ajellaan kännissä, kortitta ja katsastamattomalla autolla. Ja mikäs siinä on huristellessa kun kun lähin poliisiasema on 30 kilometrin päässä ja tänne tullaan vain "tarpeen vaatiessa" valvomaan lakia. Lienee pienillä paikkakunnilla aika yleistä tämmönen.

On kyllä hienoa asua valtakunnan yhdeksänneksi rattijuopoimmassa kunnassa. :)

Tässäkin asiassa mua vituttaa eniten tietty kaksinaismoralismi, joka monella mun tuntemalla tyypillä nostaa rumaa päätään, kun puhutaan rattareista ja muista liikenteessä törttöilevistä.

Joku ajelee pikkupäissään jossain jeesuksen pöpelikössä klo 4 aamuyöllä himaan. Mahdollisuudet muiden vahingoittamiseen snadista humalasta johtuen löytyy, mutta realistisesti ajatellen on aika vitun epätodennäköistä, että kenellekään käy kuinkaan.

Kuitenkin asiasta kuultuaan joku nostaa tästä hirveen älämölön. "Sulla oli promilleja! Sä olet ihan kujalla ja rappiolla ja alkoholisti! Murhaaja saatana!" Tää samainen mölisijä ajelee ylinopeutta joka päivä motareilla, keskustassa, parkkipaikoilla, missä vaan. Mutta koska ylinopeus on ihan normaali juttu ja jees, niin se ei ole tietenkään yhtään niin murhaaja kuin kamala RATTIJUOPPO.

Voi vittu että vituttaa nuo! Ei minkäänlaista kykyä katsoa asioita objektiivisesta näkökulmasta.

Eikä tässä puolustella rattijuoppoja vaan pointtina on lynkata tuo tekopyhyys, joka on iskostettu todella monien suomalaisten päähän. En tarkoita esimerkissä ketään tiettyä henkilöä, vaan noita juttuja olen kuullut ihan jokapaikassa ikään ja sukupuoleen katsomatta.

T: Kännissä ajamisen lopettanut, ylinopeutta posotteleva autoilija.

Mitä helv sä selität? Eihän nykyään mikään ole niin paha rikos kuin ylinopeus. Nykyään on kätevä kun on kamerat ja tutkat niin ei tarvi puhallutusratsioita. Ei se parin promillen känni tapa mutta se ylinopeus. Voi jeesus.

terv. 150000km ja eipä oo puhallutuksia näkyny.

Mitä helv sä selität? Eihän nykyään mikään ole niin paha rikos kuin ylinopeus. Nykyään on kätevä kun on kamerat ja tutkat niin ei tarvi puhallutusratsioita. Ei se parin promillen känni tapa mutta se ylinopeus. Voi jeesus.

terv. 150000km ja eipä oo puhallutuksia näkyny.

Älä viitti. En mä mistään kahden promillen känneistä puhunut.

Joku 0.6 promillea aamuyöllä autiolla tiellä vs. 80 km/h keskustassa päivällä, kumpi on vaarallisempaa? Jälkimmäinen tietty, mutta ei niiden pellejen mielestä, jotka ajattelee että promilleissa ajaminen on ihan niinkuin oletusarvoltaan AINA pahempi juttu kuin ylinopeus. Jotain suteellisuuden tajua liikennekeskusteluun.

Korostan, alleviivaan ja boldaan: Mä en puolustele rattijuoppoja enkä jeesustele ylinopeudesta.

Älä viitti. En mä mistään kahden promillen känneistä puhunut.

Joku 0.6 promillea aamuyöllä autiolla tiellä vs. 80 km/h keskustassa päivällä, kumpi on vaarallisempaa? Jälkimmäinen tietty, mutta ei niiden pellejen mielestä, jotka ajattelee että promilleissa ajaminen on ihan niinkuin oletusarvoltaan AINA pahempi juttu kuin ylinopeus. Jotain suteellisuuden tajua liikennekeskusteluun.

Korostan, alleviivaan ja boldaan: Mä en puolustele rattijuoppoja enkä jeesustele ylinopeudesta.
No niin, veteen piirretty viiva mitä nyt lasket rattijuopoiksi ja mitä et. Olikos keskimäärin 1-2 tuhannesta autoilijasta kännirajan yli. Suhteettoman paljon noista on onnettomuuksissa mukana. Jos taas 90% ajaa "ylinopeutta", mikä suunnileen on ok kaikkien mielestä... 0,5 promillea ei kuitenkaan ole hirveän matala raja mielestäni.

offtopic. Romaniassa oli muuten hauskoja nopeusrajoituksia. Keskustan kaduilla 80-lätkiä, vastaava katu kuin täälä olisi 30km/h. :lol2: Tosin oli se liikenne muutenkin sujuvasti sekaisin, mutta kännissä ne eivät ajaneet, kumma.

Tässäkin asiassa mua vituttaa eniten tietty kaksinaismoralismi, joka monella mun tuntemalla tyypillä nostaa rumaa päätään, kun puhutaan rattareista ja muista liikenteessä törttöilevistä.

Joku ajelee pikkupäissään jossain jeesuksen pöpelikössä klo 4 aamuyöllä himaan. Mahdollisuudet muiden vahingoittamiseen snadista humalasta johtuen löytyy, mutta realistisesti ajatellen on aika vitun epätodennäköistä, että kenellekään käy kuinkaan.

Kuitenkin asiasta kuultuaan joku nostaa tästä hirveen älämölön. "Sulla oli promilleja! Sä olet ihan kujalla ja rappiolla ja alkoholisti! Murhaaja saatana!" Tää samainen mölisijä ajelee ylinopeutta joka päivä motareilla, keskustassa, parkkipaikoilla, missä vaan. Mutta koska ylinopeus on ihan normaali juttu ja jees, niin se ei ole tietenkään yhtään niin murhaaja kuin kamala RATTIJUOPPO.

Voi vittu että vituttaa nuo! Ei minkäänlaista kykyä katsoa asioita objektiivisesta näkökulmasta.

Eikä tässä puolustella rattijuoppoja vaan pointtina on lynkata tuo tekopyhyys, joka on iskostettu todella monien suomalaisten päähän. En tarkoita esimerkissä ketään tiettyä henkilöä, vaan noita juttuja olen kuullut ihan jokapaikassa ikään ja sukupuoleen katsomatta.

T: Kännissä ajamisen lopettanut, ylinopeutta posotteleva autoilija.

Tää on kyllä totta! Monet on heti viemässä rattijuopot saunan taakse ja antamassa vähintäänkin hirttotuomiota(varsin Pakkiksella), jos tulee pientäkään keskustelua rattijuopoista.

Sitten ite ajellaan samaan aikaan taajamissa ja keskustoissa koko ajan ylinopeutta, ajellaan väsyneenä ja vaikka missä vitutuksen aiheuttamissa mielentiloissa. Ja nämä ei tietysti oo mitään vaaratekijöitä?

Ja kuinka moni rattijuoppojen hirttäjä onkaan ite ajellu edellisen illan ryyppämisen jälkeen pikku krapulassa johonkin? Aika moni. Vai käykö kaikki aina varmistamassa jossain asemalla että mittari on varmasti nollassa? Tätäkään ei yleensä tajuta, vaan rennosti puotellaan "vähän huonossa olossa" autolla kotiin edellisen illan bileistä.

Joo, ja en oo minäkään rattijuoppo, halusin vaan kans kommentoida tota jeesustelua.

Joo, ja en oo minäkään rattijuoppo, halusin vaan kans kommentoida tota jeesustelua.

Ei se tee rattijuopumuksesta yhtään sen parempaa juttua, vaikka suurin osa rattijuopoista olisikin niitä jotka pikku krapuloissaan köröttelevät kotiin aamupäivällä poliisin pelko perseessä. Aina on niitä jotka tuumaavat että ku ei viimeksikkään sattunu mitään, ni seuraavalla kerralla voi ottaa bissen-pari enempi, eikä se ole laitonta jos pollarit ei näe.

Jokainen kyllä tietää että mitä se on kun nykäiset muutaman tiukan kossua ja hyppäät rattiin, eli yhtä fiksua kuin tiukoissa lääkkeissä tai umpiväsyneenä ajaminen. Ei toimi refleksit ei, jää mummot ja pennut väistämättä. Ei ne toimi myöskään sillon ku o kauhea kankkune, huonosti nukuttu yö ja illalta vielä melkein promille veressä.

Ei se tee rattijuopumuksesta yhtään sen parempaa juttua, vaikka suurin osa rattijuopoista olisikin niitä jotka pikku krapuloissaan köröttelevät kotiin aamupäivällä poliisin pelko perseessä. Aina on niitä jotka tuumaavat että ku ei viimeksikkään sattunu mitään, ni seuraavalla kerralla voi ottaa bissen-pari enempi, eikä se ole laitonta jos pollarit ei näe.

Jokainen kyllä tietää että mitä se on kun nykäiset muutaman tiukan kossua ja hyppäät rattiin, eli yhtä fiksua kuin tiukoissa lääkkeissä tai umpiväsyneenä ajaminen. Ei toimi refleksit ei, jää mummot ja pennut väistämättä. Ei ne toimi myöskään sillon ku o kauhea kankkune, huonosti nukuttu yö ja illalta vielä melkein promille veressä.

Ei tee ei. Eikä kukaan sitä ole väittänytkään. Mä otin asian esille vain ja ainoastaan siksi, että tekopyhä jeesustelu harmittaa ja nostattaa pulssia. Rattarit on rattareita, en mä niitä puolustele, saatikka ylinopeutta tai väsyneenä ajoa. Ei sen puoleen, ettenkö itekin olisi kaikkea tuota tehnyt.:david:

Mitähän nyt yrität sanoa? Lainaat tommosen jonkun pienen pätkän mun tekstiä, ja höpiset jotain itestäänselvyyksiä perään?

Eihän tossa sun kirjotuksessa oo mitään semmosta, mitä oisin väittänykkään vastaan?

Tää on kyllä totta! Monet on heti viemässä rattijuopot saunan taakse ja antamassa vähintäänkin hirttotuomiota(varsin Pakkiksella), jos tulee pientäkään keskustelua rattijuopoista.

Sitten ite ajellaan samaan aikaan taajamissa ja keskustoissa koko ajan ylinopeutta, ajellaan väsyneenä ja vaikka missä vitutuksen aiheuttamissa mielentiloissa. Ja nämä ei tietysti oo mitään vaaratekijöitä?

Ja kuinka moni rattijuoppojen hirttäjä onkaan ite ajellu edellisen illan ryyppämisen jälkeen pikku krapulassa johonkin? Aika moni. Vai käykö kaikki aina varmistamassa jossain asemalla että mittari on varmasti nollassa? Tätäkään ei yleensä tajuta, vaan rennosti puotellaan "vähän huonossa olossa" autolla kotiin edellisen illan bileistä.

Mäkin voisin kommentoida sun jeesustelua. En ole eläissäni ajanut alkoholin, enkä muunkaan päihdyttävän aineen vaikutuksen alaisena.
Köyden voin tuoda kyllä mukana, jos sitä tarvitaan. Tätä edesauttaa se, että rattijuoppo tappoi ystäväni ja hänen tyttärensä. EI PALJOA SYMPATIAA TIPU !!!
Olen koettanut välttää tätä aihetta, menen aika tunteella. JOSTAIN SYYSTÄ.:curs::curs::curs:

Jos sulla on tähän kohti, jotakin hassunhauskaa läppää. Olen pelkkänä korvana....

Ymmärsit varmaan viestin vieläkin väärin, mutta tarkotuksena on sanoa, että on semmosiakin ihmisiä, jotka töhöilee ite koko ajan liikenteessä, mutta on aina syyttämässä muita.

Ja se nyt on ihan ymmärrettävää ettei tommosessa tilanteessa sympatiaa tipu. Mutta miks pitäisikään tippua?

Ymmärsit varmaan viestin vieläkin väärin, mutta tarkotuksena on sanoa, että on semmosiakin ihmisiä, jotka töhöilee ite koko ajan liikenteessä, mutta on aina syyttämässä muita.

Ja se nyt on ihan ymmärrettävää ettei tommosessa tilanteessa sympatiaa tipu. Mutta miks pitäisikään tippua?
Joo =)

Lopetan osaltani tähän. Ei pysty oikein järjellä menemään, tässä keskustelussa. Sana rattijuoppo saa pulssin välittömästi nousemaan, lähes kahteensataan.

Onko kellään mitään tilastoja paljon porukka kuolee tai loukkaantuu rattijuopon ja paljon ylinopeuden takia kun kyseinen kuski on selvinpäin?

Onko kellään mitään tilastoja paljon porukka kuolee tai loukkaantuu rattijuopon ja paljon ylinopeuden takia kun kyseinen kuski on selvinpäin?
75,8% onnettomuuksista johtui moottoriajoneuvon kuljettajasta.

Kuljettajasta johtuvat syyt on jaoteltu kymmeneen ryhmään:
-rattijuoppous 19,3%
-ajotaito 9,4%
-havaintovirhe 9,3%
-sairaus 8,0%
-tahallinen teko 6,8%
-ylinopeus 6,6%
-ikä 5,7%
-nukahdus tai väsymys 5,3%
-lääke tai huume 3,2%
-piittaamattomuus 2,2%

Siinä joltain lähivuodelta onnettomuuksien syyt. Kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa rattijuopumus on syynä n. 25%:ssa eli kännissä ajavat telovat itsensa useimmin pahemmin kuin selvin päin koheltajat. Ylinopeudesta en löytänyt vastaavaa tilastoa kuolemaan johtaneista onnettomuuksista, mutta oletettavasti prosenttiosuus liikkuu siinä 5-10%:n välissä.

E: tossa listassa on eritelty erikseen lääke ja huume, jotka kyllä myöskin kuuluvat lakiteknisesti rattijuoppouteen.

Aika monta rattijuoppo/narkkia olen polttanut. Mutta siinä on vaan se ongelma että alkaa olla vihamiehiä. Ja varsinkin kun on käynnyt niin että poliisit ei tosiaan ole nähneet sen ajavan vaan löytäneet sen auton vierestä tai jostain pihalta. No sitten syyttäjä haastaa minut todistamaan että tuo se ajoi kännissä. Jos olisin diktaattori niin olisi moni juoppo ja lopettanut ajelut...

Täysin samanlaisia kokemuksia itsellä :/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom