Rasvaprosentin mittauksesta..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mies847
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tossa eilen kävin taas mittaamassa sillä laitteella mikä otetaan käsiin ja puristetaan, omasta mielestäni kuntoni on huonompi kuin ennen armeijaa samoin kuin tulokset mutta mittari näyttikin tällä kertaa 10,5 prosenttia 179/77 mitoilla, vuos sitte 11,9 179/79 mitoilla vaikka voimaa ja lihasta oli enemmän sekä pienempi maha...
Onko muilla tuon laitteen luotettavuudesta kokemuksia? Mulla sano mittaaja että prosentin tarkkuudella pitäis luotettava olla

Itse ostin aikoinaan vastaavan laitteen ja omien kokemusteni perusteella voin sanoa, että laitteella ei tee mitään. En suosittele kenellekään, tosin voin myydä omani jos joku haluaa. :)

Omien puoliempiiristen testien perusteella olen huomannut, että lihasmassan määrällä ei ole juurikaan merkitystä ko. laitteen antamaan tulokseen. Laite perustaa mittaustuloksensa enemmänkin laskennalliseen tulokseen kuin mihinkään mitattuun suureeseen. Ja laitteen antamalla tuloksella ei ole välttämättä mitään tekemistä sen kanssa, mitä noin silmämääräisesti arvioiden eri henkilöiden rasvaprosentti on. Eli laite voi antaa tyypille, jolla maha roikkuu vyön päällä, pienemmän rasvaprosentin kuin tyypille, jolla vatsalihakset erottuu.

Lisäksi mittaria pitää puristaa ihan hel**tin lujaa, jos haluaa saada jonkinlaisen tuloksen. Tosin tässäkin on vaihtelua eri henkilöiden välillä. No nämä ovat toki vain kokemuksiani omasta mittaristani.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom