Rasvaprosentin alas veto mahdollisimman vähin lihaskatabolisin seurauksin

Comodo voi silti rauhoittua koska tässä ei nyt uhattu sinua ja sun treenaamista tai ruokavaliota millään tavalla. Tai sun kehonrakentajakavereiden.

Tottakai jos jollakkin dieetti tai tietty metodi toimii, niin siitä mielellään kertoo. Turha siitä on muiden tulla huutamaa "pics or gtfo" jne. Mikäs pakko on todistella juuri muita miellyttävällä tavalla. Kyseessä ei ollut missään vaiheessa asia millä yritetään KÄÄNTÄÄ muiden päitä vaan parit ihmiset kertoo kokemuksia ja niistä keskustellaan. Se että jos se tuntuu jostain henkilöstä vaikealta, uskomattomalta tai muuten hankalalta käsitellä, niin pysyköön asiallisena tai GTFO.

Kiihkoiluakin on monenlaista mutta monilla se on kuulijan korvassa. Toiset on vaan innostuneita ja itsekkin olisin jos olisin saanut elämässä taakkaa pois tuolla tavalla.

Niin, viestissäsi on myös pointtia sillä onhan ylipainon voittaminen kuitenkin eräs siisteimmistä asioista elämässä. Kyllä mä sen itsekin tiedän kärsittyäni aikoinaa ylipainosta, ja nostan hattua kun joku on ylipäätänsä saanut elämäntapansa ruotuun ja mahan pienemmäksi :) En mä nyt mielestäni tässä mitenkään erityisen asiaton ole ollut mutta toki jotkut eivät kestä suoraa puhetta ja kritiikkiä. Siteeraaten sinua, mikäs ihmeen pakko on kritisoida juuri toista miellyttävällä tavalla?
Ja toi "pics or it didnt happen" läppä nyt vaan sopii tohon tilanteeseen, kun ennen ja jälkeen kuvat oikeasti tekisivät nyt herkkua ;)

Meen nyt tonne foorumin toiseen, monipuolisempaan dieettitopikkiin keskustelemaan toisista dieeteistä tämän juupas eipäs keskustelun sijaan, tulen aina välillä katsomaan onko tänne ilmestynyt vakuuttavaa todistusaineistoa tai kevään tullen lisää erilaisia ACKD dieettiä kokeilleita henkilöitä menestystarinoineen, sitten voin ehkä joskus testata tätä itsekin :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paskaa olet puhunut siinä että tämä dieetti sopisi ihan jokaiselle treenaajalle. Plus siinä että tämä olisi jotenkin millään tavalla vittumaisempi kun normi dieetti että pitää olla niin supermies, sillä sitä se ei ole. Keton voi myös vetää niin että voi syödä aina kun on nälkä ja sen idea onkin siinä että ei tee mieli vetää kaikkea paskaa naamaan mitä monesti perusdieetillä. Ja kuka vittu nyt vetää dieetin +2500 kaloria päivässä? Pitää olla aika kova kulutus. No okei ehkä max tossa liikkuisi omat kalorit kun kulutus on varmasti yli 3000 päivässä ellei kevennä reenejä paljon mitä dieetillä ehkä kantsiikin tehdä.

Ja kyllä, kehonrakennusammattilaisia sm sekä harrastelijatasolta ovat useimmat joihin viittaan ammattilaisilla. Valmentavat myös työkseen. Vanhemmat äijät vannovat myös ihan perinteisen kovan työn nimeen. VHH:lla monien mukaan vaan palautuu paljon paremmin ja pystyy reenaamaan kovempaa. Minulla on myös tuttu lääkäri joka tutkii juuri tätä aihepiiriä. Itse olen vetänyt dieettini aina perinteisellä kaavalla, ja olen erittäin taipuvainen lihavuuteen jos en katso mitä syön. Olen myös pudottanut yli aikoinaan eli joku 13 vuotta sitten yli 20 kiloa erittäin isosta ylipainosta, tämän tein syömällä oikein ja vetämällä vitusti aerobista.

Ei mua kiinnosta mitkään vitun mittaukset, mua kiinnostaa ennen ja jälkeen kuvat ja ennenkaikkea teidän noin kahden pahimman ACKD/keto kiihkoilijan kohdalla minkälainen on ollut lähtötaso että onko oikeasti oltu lähelläkään lihaksikasta jätkää. Asenne muuttuu täällä päässä samantien jos näin on, muuten kaikki on pelkkää sanahelinää. En mäkään tänne laita koskaan tulevaisuudessa kuvia muuta kun korkeintaan päästä alaspäin tai pelkkä päkki, jos nyt laitan mitään ;)

7-8 kiloa pudottaa kyllä helposti, rasvaprosentti tällä hetkellä noin 15 ja tarkoitus mennä jonnekin karvan verran alle kymppiin, siinä alkaa meikäläisellä jo mukavasti rantakunto kolkuttelemaan. Tässä kunnossa tarkoitus sitten pitää itsensä koko kesä kunnes taas syys-lokakuusa vedetään koko talvi isosti bulkkia.

Mulla on myös henkilökohtaiset syyni välttää kikkailuja ruokavaliossa, mun pää tarvitsee safkaa 2-3 tunnin välein että keskittymiskyky sekä rauhallinen mieli pysyy kehissä ;)

Mä en oo missään vaiheessa sanonut et tää sopii jokaiselle ihmiselle, jos on esim. diabeetikko, ni ei voi vetää ACKD:tä. Mut normi kehonrakentaja/kaduntallaaja voi vetää ja silti pystyy reenaamaan aika kovaa, mut kestävyys ei oo samaa luokkaa ku hiilareilla. Eli 6-8 toiston sarjat...

Jos tää on sit niin helppo juttu, ni miks jengi sortuu kesken kaiken kiinteeseen ruokaan? Toisilla ei oo edes munaa kokeilla 2 viikkoa tätä...

Tarkoitin kokonaiskulutusta tolla 2500 kcal.

Mistä lähtien sm-tason ja harrastetason jannut ovat olleet ammattilaisia?

No siitä tulosteesta näät paljon on rasvatontamassaa ollut ja paljon sitä on dieetin loputtua... Paljos omat mittasi on tällä hetkellä???

Lopeta dopingin käyttö, ni säilyy keskittymiskyky ja rauhallinen mieli...

Niin, viestissäsi on myös pointtia sillä onhan ylipainon voittaminen kuitenkin eräs siisteimmistä asioista elämässä. Kyllä mä sen itsekin tiedän kärsittyäni aikoinaa ylipainosta, ja nostan hattua kun joku on ylipäätänsä saanut elämäntapansa ruotuun ja mahan pienemmäksi :) En mä nyt mielestäni tässä mitenkään erityisen asiaton ole ollut mutta toki jotkut eivät kestä suoraa puhetta ja kritiikkiä. Siteeraaten sinua, mikäs ihmeen pakko on kritisoida juuri toista miellyttävällä tavalla?
Ja toi "pics or it didnt happen" läppä nyt vaan sopii tohon tilanteeseen, kun ennen ja jälkeen kuvat oikeasti tekisivät nyt herkkua ;)

Meen nyt tonne foorumin toiseen, monipuolisempaan dieettitopikkiin keskustelemaan toisista dieeteistä tämän juupas eipäs keskustelun sijaan, tulen aina välillä katsomaan onko tänne ilmestynyt vakuuttavaa todistusaineistoa tai kevään tullen lisää erilaisia ACKD dieettiä kokeilleita henkilöitä menestystarinoineen, sitten voin ehkä joskus testata tätä itsekin :)

Tässä tapauksessa ei oo kyse ylipainosta, vaan kehonrakentajan massakauden jälkeisestä dieettaamisesta. Kaks eri asiaa olla läski ja läskibodari.

Onks tähän jotain tieteellistäkin taustaa?

Diabeetikolle KD ei välttämättä sovi. Koska diabeetikon insuliini/sokeriaineenvaihdunta ei toimi normaalisti, tämän dieetin käyttäminen voisi aiheuttaa terveydellisiä riskejä. Dieetin perusidea edellyttää insuliinin normaalia toimintaa. Diabeetikon vereen saattaa kertyä liikaa ketoneja, jotka ovat happamia ja pitkällä aikavälillä alentaisivat veren Ph:ta - se on vaarallista terveydelle ja voi aiheuttaa kuoleman. Ketoneja kertyisi diabeetikon verenkiertoon, jos sinne pääsisi glukoosia, jota käytettäisiin energiana ketonien sijasta. Diabeetikon ruumis tuottaisi lisää ketoneja, vaikka veressä jo onkin energiaa (glukoosia), koska insuliini ei toimi vaan veressä on sen kanssa kääntäen verrannollista glukagoonia, joka siis aiheuttaa ketonien muodostumisen. Käyttämättä jäävät ketonit siis kertyvät vereen ja tämä on vaarallista. Tavallinenkin dieetti toimii tarpeeksi hyvin, ei kannata ottaa turhia riskejä. Terveelle ihmiselle ketogeenisestä dieetistä ei ole terveyshaittoja.

Mitä kohtaa se Apekka nyt ei ymmärtänyt siitä että ei ketään mitkään kirjalliset tulokset kiinnosta, vaan se helvetin valokuva et miltä se ukko näyttää.

Säkin selvästi nyt ymmärrät väärin tämän lihojen menetyksen pelon. Se että on valmiiksi ylipainoinen ja rupeaa tälle dietille ei tarkoita sitä että sulta lähtisi lihoja, koska sulla ei semmosia alunperin olekkaan. Peruslihasmassa säilyy varmasti joo, mut ketä se kiinnostaa.

Se mikä täs porukkaa kiinnostaa on se et säilyykö se lihasmassa mikä on ansaittu kovalla treenillä ja se että sitä painoa putoaisi vain sen verran että ylimääräinen läski lähtee vege, oli se sitten 5kg tai 10kg. Noistakin ensimmäiset parikiloa tulee olemaan nesteitä.

Sinä ja Cashew puhutte isoista kymmenluvuista että joo painoa putoaa nopeasti. Joo varmasti putoaakin kun on niin paljon pudotettavaa, aika yllättävää.

Miten hankala on tajuta että jengin ainoa kysymys on se että voiko tällä dietillä treenata intensiivisesti niinkuin erittäin moni täällä tekee, eivät he halua istua perseellään ja imeskellä 3 pussikeittoa päivässä ja olla tekemättömänä, he haluavat treenata koska nauttivat siitä. Ja voin todeta että tälläisel pussidietil siihen ei todellakaan energia riitä.

Se että voitte todistaa jengille että toi väite on väärin, niin siihen tarvitaan valokuvia missä näkyy et ylipainoinen kaveri on muuttunu lihaksikkaaksi kaveriksi.

Kyl se lihasmassa säilyy aika hyvin, sit näätte printeistä.

Otin 20 päivän kohalla vielä 220kg*5 Smithissä, 1 ainoo toisto laski normikaudelta 20 päivän aikana, eli voimatkin säilyy! Kyllä mä vedän ainakin suht kovia reenejä 4 kertaa viikossa, joten se ei oo ongelma...
35 päivän kohalla otin 190kg*5 Smithissä.

Eihän tää kestä kuukausitolkulla, joten kai sitä voi vähän modata treenejä tän mukaan, sitä paitsi kuukaus tulee vielä rasvanpolttoa kaupanpäälle, ku lopettaa ACKD:n.

Diabeetikolle KD ei välttämättä sovi. Koska diabeetikon insuliini/sokeriaineenvaihdunta ei toimi normaalisti, tämän dieetin käyttäminen voisi aiheuttaa terveydellisiä riskejä. Dieetin perusidea edellyttää insuliinin normaalia toimintaa. Diabeetikon vereen saattaa kertyä liikaa ketoneja, jotka ovat happamia ja pitkällä aikavälillä alentaisivat veren Ph:ta - se on vaarallista terveydelle ja voi aiheuttaa kuoleman. Ketoneja kertyisi diabeetikon verenkiertoon, jos sinne pääsisi glukoosia, jota käytettäisiin energiana ketonien sijasta. Diabeetikon ruumis tuottaisi lisää ketoneja, vaikka veressä jo onkin energiaa (glukoosia), koska insuliini ei toimi vaan veressä on sen kanssa kääntäen verrannollista glukagoonia, joka siis aiheuttaa ketonien muodostumisen. Käyttämättä jäävät ketonit siis kertyvät vereen ja tämä on vaarallista. Tavallinenkin dieetti toimii tarpeeksi hyvin, ei kannata ottaa turhia riskejä. Terveelle ihmiselle ketogeenisestä dieetistä ei ole terveyshaittoja.

Kolme pussia päivässä sisältää 50g hiilareita mikä on tarpeeksi katkaisemaan ketoosin päivittäin. Kannattaa tutustua ketoosiin tarkemmin.

Kolme pussia päivässä sisältää 50g hiilareita mikä on tarpeeksi katkaisemaan ketoosin päivittäin. Kannattaa tutustua ketoosiin tarkemmin.

Mun suolaisissa pusseissa (kanakeitto) on 14 gr hiilareita per pussi. Eli jos vetää 3xpussi päivässä, niin tulee 42 gr.
Minä tosin vedän 2xpussi + 1 oma sekoite, omassa sekoitteessa on sen verran hiilaria, joka tulee proteiinijauheen mukana.

Mun hiilarit jää alle 40 gr - kuinka paljon alle, en viitsi laskea, koska on toiminut.
Kun noita pusseja ostaa ja ottaa myymälän tiskiltä ohjepaperin mukaan, huomaa, että suositus on:
2 x suolainen pussi + 1 makea pussi per päivä, yhteenlasketut hiilarit = 2x14 + 10 = 38.

Ihme juttu kun täällä heitellään mitä sattuu kun on sattunut lukemaan mistä sattuu mitä sattuu.

Näyttäisi ainakin kanakeitossa olevan 25g proteiinia /annos, joten 14 pussia pitäisi 100kiloisen kehonrakentajan vetää että edes proteiinien tarve lihaskatabolian estämiseksi täyttyisi.
Itse en noita vetäisi, olen nyt dietillä saanut kuusi kiloa pois muutamassa viikossa eikä ainakaan vielä lyhyiden voimasarjojen sarjapainot ole tippuneet lainkaan.
Kaloreita vedä tällä hetkellä n. 2750/päivä ja paino tippuu nopeasti. Proteiinia tulee dietissäni 350g/päivä hiilareita noin 50-80 riippuen onko menossa lepo vai treeni päivä.

Olen omalla VHH-dietilläni pudotellut useamman kerran ja paras on 27kg neljässä kuukaudessa.

Näyttäisi ainakin kanakeitossa olevan 25g proteiinia /annos, joten 14 pussia pitäisi 100kiloisen kehonrakentajan vetää että edes proteiinien tarve lihaskatabolian estämiseksi täyttyisi.
Itse en noita vetäisi, olen nyt dietillä saanut kuusi kiloa pois muutamassa viikossa eikä ainakaan vielä lyhyiden voimasarjojen sarjapainot ole tippuneet lainkaan.
Kaloreita vedä tällä hetkellä n. 2750/päivä ja paino tippuu nopeasti. Proteiinia tulee dietissäni 350g/päivä hiilareita noin 50-80 riippuen onko menossa lepo vai treeni päivä.

Olen omalla VHH-dietilläni pudotellut useamman kerran ja paras on 27kg neljässä kuukaudessa.

Pidätkö tankkauspäiviä miten?

Pidätkö tankkauspäiviä miten?

En pidä varsinaisia tankkauspäiviä, mutta jaksottelen hiilihydraatteja treenien mukaan eli treenipäivinä ja varsinkin treenien jälkeen syödään tuplasti enemmän hiilareita kuin lepopäivinä.

4--jakoisella saan siis syödä neljänä päivänä viikossa enemmän hiilihydraattejaj. Ma, ja ti lisäätään hiilareita samoin to-pe minun tapauksessani.

Leaderin edustajan kanssa tänään jutskasin ACDK-valmisteista (joita tuli Meijjerille myyntiin) ja hän suositteli kehonrakentajille lisäprodea - kuitenkin max. 100 g päivässä ettei painonpudotus häiriinny. Ennen kovaa treeniä vois ottaa 20g hiilaria esim. banaanin tai treeniboosterin. Kalaöljyä kannattaa ottaa päivittäin lisänä.

Tällöin päivä näyttäis tältä:

Aamiainen: protskujuoma, jossa glutaa, bcaa:t jne.
Lounas: ACKD
Välipala: ACKD
Ennen treeniä: 20g hiilaria esim. banaani
Treenin jälkeen: protskujuoma, jossa glutaa, bcaa:t jne
Päivällinen: ACKD

Protskujuoman sijaan voi tietty syödä myös ihan lihaa, kananmunia tms. mutta määrän kanssa kannattaa olla tarkka.

Tämmönen offtopic kysymys taino menee vähän ohi aiheesta :D Että kun ite nyt menen VHH dietillä menemään ja päivässä saan tulla se 80gr hiilareita. Niin miten ne on järkevintä ottaa?

Itse olen ottanut aina aamupalaksi sen 40gr ja sitten treenin jälkeen palauttavalla aterialla 40gr. Olisko parempi jos ottais ennen treeniä 40gr ja treenin jälkeen 40gr? vai miten? Ainaki treenit kulkis paremmin jos ottais ennen :P

Ei muuten pidä paikkaansa, itse olen mitannut yli 50g hiilarimäärillä keskisyvääkin ketoosia. Sitä en väitä ettäkö näin olisi kaikilla, muttei 50g hiilaria 100% varmasti muuten ketoosia katkaise.
On paljon tapauksia jotka pysyvät ketoosissa jopa 70-80g hiilareillakin, eli en tiedä mistä tämän "faktan" tempaisin.

No oli miten oli odotan innolla Cashewn printtejä nähtäväksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom