Satun tuntemaan Cashew'n ja poika ei puhu lööperiä. Näin hänet ennen dieettiä ja viimeksi pari päivää sitten. Järjetön muutos myös ulkonäössä.
Cashew'n yllyttämänä aloitin ACKD viime syksynä. Minulla ylipainoa ja kokoa on selvästi enemmän kuin hänellä, ja ACKD syksyllä kesti vain 8-9 pv, jonka jälkeen retkahdin. Painoa lähti 7,5 kg. Tuosta tuli alkuun 1,5 kg takaisin, koska nesteistä osa palaa takaisin ja suoli täyttyy eri tavalla. Minun dieetillä lähti siis yli 800 gr päivässä. 3-4 kk päästä olin tilanteessa, jossa olin edelleen 6 kg alle tuon lähtötason, eli 8-9 pv dieetillä lähti "pysyvästi" 6 kg painoa. Minä en käynyt rasva% yms. mittauksissa.
Aloitin uudelleen ACKD jokunen viikko sitten, ja tulokset ovat nähtävissä peilissä ja muualla. Tänä aamuna kävin suutarilla teettämässä kolme lisäreikää vyöhöni, kun ei enää housut pysyneet jalassa. Minulla on tavoite saada syksyn (6kg) + tämän menossa olevan dieetin aikana paino putoamaan yhteensä jopa 30 kg. Mutta tietty pitää muistaa, että lähtötaso oli kamala. Tavoite on tavoite, mutta 20 kg lasku on jo saletissa. Tuon noiden kahden dieetin väliajan sain painon pysymään pudonneessa lukemassa hyvin yksinkertaisesti rajoittamalla hiilihydraatteja - mutta ei kuitenkaan mitenkään kauhean radikaalisti rajoittamalla. Pizzaakin meni joskus ja Toron pihvi/ranskalaisvuorta. Sivarina verenpaineeni on nyt laskenut lukemasta 155/85 lukemaan 127/75. Ikää on jo 48.
Pienenä vinkkinä ACKD:ta kokeileville: muistakaa ottaa Omega kapselit ja etenkin lisää suolaa (merisuolaa tai suolakurkkua tai molempia) noiden pussien lisäksi, muuten menee kunto alas. Ja nestettä pitää juoda kunnolla. Minun ACKD koostuu nyt 2 x pv pussit ja kerran pv omat sekoitukset. Syksyllä vedin vain omilla. Otan ACKD pussien ja omien sekoitusten lisäksi lisäprotskua luokkaa 50-80 gr päivässä tällä hetkellä.
Sitä en epäile että puhuisi, painohan tolla putoaa mutta sopiiko se minunkaltaiselleni niin en usko. Olen nyt haastatellut kehonrakentajafrendejäni ja tullut siihen tulokseen että VHH on maksimi mitä kokeilen hiilarirajoitteisena dieettinä. Palautuminen on kuulemma aivan surkeaa ketolla siitä treenistä mitä itse harrastan, ja lisäksi pitäisi keventää ihan sikana reenejä että dieetti pysyisi antikatabolisena. Sopii normikuntoilijalle mutta ei täysiä reenaavalle punttisialle ;)