rasvamittauksesta?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
52
onko kokemuksia millaisia eroavaisuuksia tulee pihtimittauksella ja tälläisilla kehonkoostumus analyyseillä? ja vaikuttaako esim. alhaiset nesteet tai pumppi tms... pihtimittaukseen? ja osaisiko joku suosittella ammattitaitoista pihtimittaajaa esim. helsingistä?

Eipä oikein taida olla ihmisiä jotka mittailee työkseen. Kannattaa salilla vaikka kysellä jos joku osaa (tai tuntee jonkun joka osaa) mitata pihdeillä. Nesteen määrä, pumppi jne. vaikuttavat kyllä mittaustulokseen.

Omakohtainen kokemus on että pihdeillä saa luotettavamman tuloksen (7:n kohdan mittaus) kuin esim. sähköimpulssimittareilla (tai mikä se oikea nimi sitten onkaan). Esim. jotkut hierojat mittaavat rasvaprosentin halutessasi.

Pumppi ja nestemäärä vaikuttavat tulokseet vähän, sillä iho on silloin kireämmällä. Olen samaa mieltä että pihtitulokset ovat paremmat, kuinsähköinen mittaus, tosin pihti tuloksessa vaikutaa paljon mittaajan ammattitaito

..pinsettimittauksella saa ihan eri tuloksen ennen tankkausta ja tankkauksen jälkeen, koska ihopoimujen välissä on tankkauksen jälkeen luonnollisesti enemmän nestettä, ja täten iho paksumpi.. koostumusanalyysissä vaikuttaa tosi paljon miten on reenannut, eli ennen treeniä tulos on ihan eri kuin reenin jälkeen, jolloin on lihaksiin saatu pumppia, eli nestettä on siellä enemmän, ja täten koostumusanalyysi näyttää rasvattoman massan olevan suurempi, ja suhteessa rasva% näyttää vähemmän... itse olen vertaillut kyseisiä menetelmiä jo pidemmän aikaa.. ja kaikista paras yhteistulos on aina saavutettu perjantaiaamuisin, jolloin hajonta on ollut ennen diettiä, pinsetti 10.05% ja koostumus 10.00% .. ja dietin jälkeen koostumus 4.9% ja pinsetit 5.1%...eli aika tarkkoja ja luotettavia ovat molemmat olleet, kunhan mittausympäristö pysyy samana, eli kellonaika, treeni, ruokailu... eli tässä nyt miten minun kohdalla...

omronin "sähkölelu" on sit asia erikseen ;) siihen en luota..

FitSamBoy sanoi:
..kunhan mittausympäristö pysyy samana, eli kellonaika, treeni, ruokailu...

Nuo ovat tärkeitä asioita otettaessa mittaustarkkuus huomioon. Kannattaisi vielä olla aina sama mittaaja.

Pihtimittaus antoi minulle lähes 10%-yksikköä alhaisemman lukeman kuin sähköinen, joten ensin mainittu on luotettavampi :rolleyes: . Kehonrakennuksen suomenmestari kellotti kisojen alla sähköisellä mittarilla 17% :lol2: .

MKM sanoi:
Pihtimittaus antoi minulle lähes 10%-yksikköä alhaisemman lukeman kuin sähköinen, joten ensin mainittu on luotettavampi :rolleyes: . Kehonrakennuksen suomenmestari kellotti kisojen alla sähköisellä mittarilla 17% :lol2: .
kehonkoostumisanalyysimittaus on paljon tarkempi kuin tämä edessä pidettävä sähköinen mittaus.. syy miksi tämä "ei luotettava" sähköinen mittaus on "isoilla kehomiehillä" mitä sattuu, johtuu luultavammin siitä, että matka jonka tämä sähköinen mittausimpulssi joutuu tekemään kiertäessään ylävartalon lävitse on pidempi kuin esim fitness-tyyppisellä kaverilla, ja tämän takia rasva% näyttää mitä sattuu, mittari kun on suunniteltu lähinnä painoindeksin mukaan tai jotain sinneppäin, kuitenkin normaalikokoisille ihmisille... hoikalla ihmisellä tätä menetelmää pystyy kuitenkin rasvanmittaksessa hyödyntämään, koska rasvakerroksessa impulssi ei kierrä niin nopeasti kuin lihaksessa, eli jos dietti etenee oikein on myös tämä mittausmenetelmä ihan suuntaa antava... itse olen omronilla saanut tulokseksi "errorin" hoikkana poikana, eli riippuen mittarista raja minkä alimmallaan mittausmenetelmä näyttää pyörii siinä <5%...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom