rasva % mittaus

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Pete69 sanoi:
Tarkin rasvaprosentin mittaus voidaan tehdä ns. DEXA luuntiheusmittauslaitteella, jota käytetään ensisijaisesti osteoporoosin diagnosoinnissa.

Body Fat Percentage Measurement - DEXA Dual Energy X-ray Absorptiometry
The DEXA machine measures body fat percentage and can show you where it's located. DEXA uses a whole body scanner and two different low-dose x-rays to read bone mass and soft tissue mass. It takes about 10-20 minutes to do a body scan and provides a high degree of precision with a 2-3 percent margin of error.

Mainostamatta yhtään, maksaa Hesassa (Orton) 120 €, josta Kela-korvaus pois, eli noin 90 €. Tuosta saa paperille tarkat lukemat eri kehonosien rasvan ja lihaksen määrästä (prosenteina) ja vielä kivan kuvan itsestään.. ;)

juoksijakaverini kertoi, että maajoukkue maksaa kahdesti vuodessa tuollaisen dexa-mittauksen. mukavahan se on tietää luun, läskin ja lihan suhde.. hinta on vaan sen verran suolainen, etten taida itse viitsiä. jos tuohon peilimitttaukseen on uskomista niin mun rasvat on varmaan jossain 15 pinnassa.

Dopey sanoi:
Itse mittaan ja punnitsen itseni joka aamu Tanitan rasva-%mittari & vaaka combolla.
Siis tämä on joku sähköinen rasva-% -mittari? Oon kans miettiny että semmonen vois olla ihan hyvä, vaikka sillä ei saisikaan oikeaa lukemaa niin varmaankin saisi oikeaa infoa muutoksesta... Ei jaksais pihtien kanssa kikkailla :nolo:

jiimanni sanoi:
Mainostamatta yhtään, maksaa Hesassa (Orton) 120 €, josta Kela-korvaus pois, eli noin 90 €. Tuosta saa paperille tarkat lukemat eri kehonosien rasvan ja lihaksen määrästä (prosenteina) ja vielä kivan kuvan itsestään.. ;)

minulla on se käsitys, että vain sairauden hoitoa korvataan kelasta...

Jortsu sanoi:
Siis tämä on joku sähköinen rasva-% -mittari? Oon kans miettiny että semmonen vois olla ihan hyvä, vaikka sillä ei saisikaan oikeaa lukemaa niin varmaankin saisi oikeaa infoa muutoksesta... Ei jaksais pihtien kanssa kikkailla :nolo:
Tällainen, :5: :thumbs:.

Hmm, tuosson joku athletic moodikin tuossa Dopeyn laitteessa. Mitähän se käytännössä tarkoittaa? On ohjelmoitu isompi lihasmassa punnittavalle?

Eikös sellanen hyvä ja normaali ole jotain 12% luokkaa ? Mittaukset eivät ole aivan kohdallaan, jos mitattavalla on lihasta normaalia enemmän. En sitten tiiä, mutta noin olen koulussa kuullut :D

iivili sanoi:
Hmm, tuosson joku athletic moodikin tuossa Dopeyn laitteessa. Mitähän se käytännössä tarkoittaa? On ohjelmoitu isompi lihasmassa punnittavalle?
Jep, rasvaprosentin laskeva kaava antaa kuivemmassa kunnossa olevalle lähempänä totuutta olevia arvoja. Jos noita numeroita vertaa ainoastaan omiin aikaisempiin tuloksiin, niin ei siitä ole muuta hyötyä kuin hyvä mieli yksinumeroisesta numerosta :).

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jortsu sanoi:
Myydäänkö noita Suomessa missään?
Pikaisen googlettamisen perusteella noita on ainakin joskus myyty Citymarketeissa ja lisäksi saman firman vauvanvaakoja (!?) myydään edelleen Pedihealth-nimisessä nettikaupassa.

Luottokortin omistaville lienee www.amazon.co.uk helpoin ostospaikka.

Tuolta ainakin löytyy http://www.1getfit.com/product.phtml/prod419/ , hintana 50 puntaa ja postikulut, tuolta tuon saman laitteen ostin Englannissa asuessani,

"members get upto 70% discount" pitää ainakin jossain määrin paikkansa, mutta pitää muistaa että UK'n lähtöhinnat voivat olla sky-high ja lisäksi tulevat tietysti postimaksut Suomeen.

Tanita'n laitteita oli tuolla myynnissä halvimmillaan jotain 24 puntaa eli tuoterepertuaari alkaa ulottua myös halvempiin laitteisiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom