Muistaakseni Hesarin urheilusivuilla oli joskus juttua, että "absoluuttisen" totuuden saa pihtien, sähkön ja vesisäiliön yhteistulokset jakamalla. Pihdeissä voisi olettaa, että esim. naisten kohdalla olisi ongelmia, koska ymmärtääkseni naisilla on aika suurta vaihtelua sen suhteen, että mikä kropan kohta sattuu keräämään läskiä. Vai liittyykö tämä mitenkään siihen? Vai onko se niin, että se on ihan sama onko sitä läskiä jossain enemmän, koska se prossa on rasvan osuus suhteessa koko kroppaan. Eli vaikka olisi millainen ruoska, niin jos esim. perseessä olisi jostain geneettisestä oikusta vitusti laardia, niin sitten olisi turha inistä, että "oikeasti mulla on pienempi prossa: tuo tulos valehtelee, koska yksi mittaus tehtiin mun perseestä". Joku paremmin tietävä voisi kertoa, että mitkä ne kohdat pihtimittauksessa on (eikös niitä ole useampi?) ja miksi ne on juuri ne mitkä ne on, ja onko siinä tämmöisen "geneettisen" virheen mahdollisuutta?
Ja jos joku osaa selittää sen vesisäilömittauksen, niin olisin kiitollinen. Muistan lukeneeni, että se olisi kaikista tarkin, mutta en ymmärrä miten se toimii. Eli jos on 180 senttiä pitkä jätkä joka painaa 100 kiloa, koska sillä on isot lihakset ja saman pituinen, joka painaa 100 koska se on läski, niin miten se toimii?
Mielestäni paras rasvaprosentin mittaus on ns. "paskalla prossat" keino. Tässä istutaan pöntöllä ja kakataan. Kun kakkaaminen eli ns. "pinnistys" vaihe on ohitse, katsotaan alaspäin. Mikäli sixpäkki näkyy, on lupa hymyillä itsetyytyväisesti. Mulla näin on ollut kerran vuonna 1991, enkä suoraan sanoen usko, että se on enää tämän ikäisenä mahdollista.