rasva % mittaus

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kuinkas porukat mittaa omat rasva %:sa?? aika suurta osaa porukoista tuntuu kiinnostavan tuo?? Niinkuin myös itseäni!! Vai luotatteko pelkkään peiliin ja kuviin?? MInkä moiset % porukoilla on??
Olen joskus kuullut että luotettava olisi sellainen joku koko ruumiin kattava testi joka antaisi kohtuu oikein tuloksen!! ja missähän päin hesaa seillaisia tehtäisiin??? ja mitä maksaisi??
tuolla oli juttuu sellaisesta sähkökoneesta, mutta itselläni se ei ainakaan tuntunut todelliselta!!!

kiitokset vastauksista!!!!:hmmm:

peili on paras. viime b&k:ssa oli juttua rasvoista:
18% vatsa ei roiku eteenpäin (eikä varmaan taaksekaan)
15% näkyy merkkejä vatsalihaksista
12% vatsalihakset erottuvat selvästi
9% selän "joulukuusi" näkyy
6% pakaroissa näkyy vinouria

eli mulla ois joku 15%

Aina välillä kun kaupassa tulee käytyä niin siellä on mies laitteen ja kyltin kanssa "Mittaa rasvaprosenttisi!". Tämä hupi maksaa 10e, joten itse keksisin mielummin jonkun muun keinon :D

Originally posted by beginner
peili on paras. viime b&k:ssa oli juttua rasvoista:
18% vatsa ei roiku eteenpäin (eikä varmaan taaksekaan)
15% näkyy merkkejä vatsalihaksista
12% vatsalihakset erottuvat selvästi
9% selän "joulukuusi" näkyy
6% pakaroissa näkyy vinouria

eli mulla ois joku 15%

Ton mukaan joku 25... :(

No mulle pihtimittaus kertoi 12,5% mutta enpä sanoisi että vatsalihakset selvästi näkyy, tokihan muodot on pinnassa loivina ja tietyissä asennossa kokee "ahaa"-elämyksen kun sattuu peiliin katsomaan, mutta noin yleensä aika tasaselta laardilta se maha näyttää. :)

Veikkaisinpa, että joka salilta löytyy rasvaprosentti mittari. Salin "ulkopuolisille" saattaa maksaa hieman, yleensä asiakkaat saa mittauksen ilmaiseksi. Ainakin täällä päin.
Itsellä rasvat on tällä hetkellä siinä 12% pinnassa. Ennen kesää oli 7% :itku:

Sähköinen mittari sanoo että olisi n.20%. Vatsa istuessa roikkuu pikkuisen ja pienet kahvat löytyy, mutta vatsalihakset näkyvät .. Ei taida olla ihan noin korkea kuitenkaan..

OTR: Tuskinpa... mun käsityksen mukaan 20% rasvaprosentilla omistetaan jo ihan huomattava laardimaha.

Niin taitaa olla juu.. Pitääpä ostaa pihdit tai käydä pihtimittauksessa ja katsoa miten paljon heittää!

Originally posted by turre101
No mulle pihtimittaus kertoi 12,5% mutta enpä sanoisi että vatsalihakset selvästi näkyy, tokihan muodot on pinnassa loivina ja tietyissä asennossa kokee "ahaa"-elämyksen kun sattuu peiliin katsomaan, mutta noin yleensä aika tasaselta laardilta se maha näyttää. :)
Mun mielestä pihtimittaus näyttää aina vähän alakanttiin eli pistäisin 2-3%ekstraa siihen.Itselläni näytti kesällä pihtimittaus 12% ja todellisuus oli lähempänä 15%.Kaikista tarkin olisi tämä vesisäiliö mittaus missä saadaan tarkka mitta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Noi (saakosanoafirman, saako) LRP:n pihdit antaa ainakin vähän alimitattuja lukuja. Pihdit sanoo että olisin jossain 11,5-12% paikkeilla mutta "selvästi" näkyvät vatsat saa esille vain kun sivuvalossa jännittää. Ihan käyttökelpoiset ne on muutoksen mittaamiseen, mutta voi olla että niiden jousivoima on vähän liian kova standardiin verrattuna.

Tämä menee ehkä vähän off-topicsi, mutta se liitty kuitenkin rasva %:in.

Olen melko aktiviinen liikunnan suhteen. Olen ehkä muutama vuosi (on/off) nostanut painoja ja ollut lenkeillä. Mutta minulla on sellainen ongelma että näytän kuitenkin aika lihavalta vaikka six-pack näkyy. On kavereita joilla on ihan hirveitä kalja-mahoja ja niin poispäin mutta niillä näyttä olevan vähemmän rasvaa käsissä, naamassa, ja jaloissa. Miksi näin?

Minulla on eräs teoria tästä. Kun olin pieni olin lihava. Eli voiko olla että kroppa on siitä ottannut opikseen että pitää aina olla pieni rasvakerros tasaisesti koko kropassa? Jos näin on voiko tästä 'ongelmasta' koskaan päästä?

Aion kuitenkin nyt käydä rajulla dietillä, ja alkaa treenata enemmän. Toivon mukaan tämän jälkeen tiedän että onko minulla mahdollista 'näyttä' vähemmän lihavalta.

PS. Tiedän että tässä postissa on vähän "Hoono Soomi" meininki. Hurri kun olen. Anteeksi tästä.

Joo, riippuu aika lailla mittarista. Omronin käsimittari antaa mulle tulokseks 6,5% ja mun oma vaaka missä on r% mittaus antaa tulokseksi 14%.

-krp-

Originally posted by Freddo82
Minulla on sellainen ongelma että näytän kuitenkin aika lihavalta vaikka six-pack näkyy. On kavereita joilla on ihan hirveitä kalja-mahoja ja niin poispäin mutta niillä näyttä olevan vähemmän rasvaa käsissä, naamassa, ja jaloissa. Miksi näin?

Ihmiset on vaan erilaisia, toisilla rasva kertyy vyötärölle toisilla naamaan tai esim. tisseihin. Kyllähän se rasva lähtee joka paikasta kun on riittävän tiukassa kunnossa.

epäilen vaan onko täällä päin salilla rasva% mittaus laitetta. mikä se vesisäiliö on ja pihvimittari? missä noita voi käyttää.

Jos jotkut naiset ihmettelevät sitä että miksi heillä on pötköreidet niin. Syy on selvä, satoja vuosia sitten kun ruokaa ei ollut riittävästi ja kun naiset tulivat raskaaksi sikiölle ei riittänyt tarpeeksi ruokaa. Ennen raskausta naiselle alkoi varastoida rasvaa mm. reisiin ja kun nainen tuli raskaaksi niin sikiölle saatiin ravinto mm. reisistä. Nykyään kun länsimaissa ruokaa riittää naiset eivät tarvi pötköreisiä mutta kuiteskin niille on jäänyt sellaset.

Voiko näihin rasvamittareihin edes luottaa? Vai vaatiiko esim. pihtimittaus vuosien kokemuksen.

Mittautin tänään oman rasvaprosenttini ja tulokset ovat:

Sähköinen mittaus 20%

Pihtimittaus 11%

Melkoista heittoa :confused:

Dragon sanoi:
Voiko näihin rasvamittareihin edes luottaa? Vai vaatiiko esim. pihtimittaus vuosien kokemuksen.

Ne halpisvehkeet tuskin näyttää kovin luotettavia tuloksia. Mutta ainakin meidän salilla on sellanen parempi sähköinen mittari ja kaverit on sanoneet että totuuden näyttää ja itellä on ainakin tähän asti ollut ihan hyvät kokemukset siitä härvelistä. Pihdeistä ei kokemusta ole, mutta kuulemma vaatii jonkinverran harjottelua.

Dragon sanoi:

Pihtimittareilla mä opin melko äkkiä saamaan sellaisen rutiinin että kolmella peräkkäisellä mittauksella luvut osuvat puolen millin tarkkuudella samaksi.

Absoluuttinen oikea arvo riippuu sitten siitä että laittaako ne pihdit oikeaan paikkaan poimua ja siitä onko pihtien jousivoima oikea.

fisu sanoi:
Jos jotkut naiset ihmettelevät sitä että miksi heillä on pötköreidet niin. Syy on selvä, satoja vuosia sitten kun ruokaa ei ollut riittävästi...

Eiköhän tämä liity jo ihan ihmisapinoiden kehityksen alkuvaiheisiin, eli satoja tuhansia vuotta sitten...

...nusnus :david:

Pihdeillä mittaan joka kuun 1. ja 15. päivä. Kaikki ylhäällä treenikirjassa, niin voi vedellä kivoja yhteenvetoja syödyn energian, painon muutoksen, ja rasvaprosentin suhteen.

Kyllä sen aika nopeasti oppi mittaamaan vaikka muutamalla ekalla kerralla ihmetytti koko touhu, tuntu ettei ikinä saa samoja lukemia. Nyt kun mittaa aina samasta paikasta, samassa asennossa, niin heittoa ei tule yleensä milliäkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom