Raskaus ja treeni osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
Tuo on kaiketi neuvolasta kiinni. Mulla nousi paino 22-23kg ja rasitukseen sain lähetteen, vaikka virtsa olikin ok. Ja rasituskoe oli normaali.

Painonnoususta ei kukaan ollut huolissaan, paitsi minä. Ja turhaan olinkin. Nousu ei johtunut liiasta syömisestä, vaan jostain muusta mystisestä (turvotuksesta ainakin). Hurjaa nousua ei myöskään nähnyt selvästi päällepäin (nilkoista nyt pystyi päättelemään aika paljon).

Synnytyksestä on 3,5kk ja liikapainoa enää 6-7kg jäljellä. En ole edes laihduttanut kummemmin. Ruvennut vaan käymään salilla :)

Olikohan täällä päin niin, että jos raskauden alussa on jo reilu ylipaino, niin automaattisesti lykkäävät sinne testiin. Muuten sitten tilanteen mukaan, ja eikös se vaadi sen, että virtsassa on sokerit koholla?
Täälläpäin laittavat hyvinkin herkästi rasitustestiin, vaikka virtsassa ei mitään näkyiskään. Ja eipä tuosta kokeesta tietysti haittaakaan ole, mitä nyt kahden tunnin kökkiminen siellä labrassa.

Pieni prinsessa tähtisilmä syntyi 23.02.2009 :haart: Synnytys meni hyvin ja tosi vauhdikkaasti, sairaalassa ehdin olla alle 3h kun oli jo tyttö sylissä. Nyt ollaan kotiuduttu ja totutellaan täällä kaikkeen uuteen ja ihmeelliseen :)

Kaipa mäkin voisin nyt sitten ilmottautua tänne onnellisten odottajien joukkoon. :) Kun ultrassakin tuli vasta nähtyä ensi kerran tuo meidän pienen "alienin" alku, joten kaipa se on uskottava todeksi :D

Terkuin,
Rv 12+2

Kiitos nelli, PMLats ja Emmah

nelli: Näin threadin aiheeseen liittyen, kuinka myöhään sä kävit siellä akrobatiassa, etkö ollut aika pitkään, muistan sun massun? Mä sain eilen vähän huutia neuvolasta akrobatiaan liittyen, vaikka sanoin, että teen toki turvallisesti jne.

Carinalle myös ja tsemppiä odotukseen! :thumbs: Muistelinkos lukeneeni oikein tuolta toisaalta, että olit hommannut liput Madonnan keikalle? Saapi masuasukki hyviä vaikutteita jo ennen syntymäänsä, kunhan vain ymmärtää pysyä yksiössään siihen asti ;) :dance: Ite pelkäsin, että voi olla vähän liian läheinen ajankohta, reilu viikko ennen LA:aa (tai ainakin hyvä tekosyy, ettei harmita, vaikkei lippuja ois saanutkaan :rolleyes:).

Mulla on joo liput keikalle, mulla on LA 4 viikkoa keikan jälkeen, joten kyllä mä yhä olen menossa :). Pitää toki olon mukaan kattoa ja varoa, ettei mahaa tönitä ihmismassassa (toki perun menon, jos tulee esteitä, esim. joutuisinkin johonkin pakkolepoon :eek: Mitä en todellakaan toivo). Toivottavasti pääsen kuitenkin nauttimaan mahan kanssa hyvästä musasta ja saapahan tosiaan masuasukki hyviä vaikutteita kuten sanoit :dance: :D.

Paljon onnea kaikille raskautetuille ja synnyttäneelle :)! Itse liityn myös tähän kerhoon, menossa luultavasti 11+0 tällä hetkellä. Ensi viikolla ultraan. Kolmatta odotellaan, jos tulisi nyt se poika :haart:

Carina: Mä kävin ekat noin 5 kk, mut sen viimeset ajat oli lähinnä kaatuilua ja vyörymistä kun keskivartalon tuki oli tiessään.. oi niitä aikoja, niit en vaan tahtois elää uudelleen.. Vanhoja tuttuja juttuja voi reenailla mut uusia temppuja ei kannata alkaa harjotteleen. Tsemppiä treeneihin ja kaikkeen muuhunkin!

meillä ainakin laitetaan automaattisesti kaikki yli 25-v ensisynnyttäjät sokerirasitustestiin...sinne siis parin viikon päästä vaikka bmin puolesta tms. olis tarvinnukkaan. kiinnostaa ihan kympillä. Meitä mahakkaita onkin siis kevään kisoja seuraamassa enemmänkin, morjestellaan sitten :)

e: onnea carinalle!

Kiitos Hippa ja Emmah! :) Joo mulla sujui kaikki melko vauhdikkaasti, olin jo 6cm auki ku menin sairaalaan ni siinä ei sen jälkeen enää kauan nokka tuhissu..:D Ja tyttö syntyi siis rv 39+2 eli ei onneksi edes menny yliaikaiseksi. Napanuora oli vaavilla kiertyny kaulanympäri ja meinas tulla vähän hätä sen takia, mutta ei onneksi tuottanutkaan sit ongelmia. Vitsi täällä on paljon uusia odottajia, ONNEA KAIKILLE!! :thumbs:

Heips ! Täällä olisi myös yksi raskautettu, rv 11+ 3. Ultrassa viime perjantaina näkyi pieni neljä senttinen lapsenalku, Ensimmäinen koskaan minun kohdussani. :) Olen palstaa tähän saakka vain hiljaa sivusta seuraillen lukenut. Mutta nyt päätin kirjoittaa myös , kun muualta netistä kun ei juurikaan löydy fiksua tietoa/ keskusteluja raskaanaolevien liikunnasta ja erityisesti saliharrastuksesta. Olen salilla käynyt alkuraskauden laiskasti 1 krt / vko, väsyttänyt armottomasti. Salille kun ei jaksa ilman kofeiinia mennä, eikä sitäkään saisi liiaksi nauttia. No nyt väsymys on muutaman päivän tuntunut helpottavan ja olen jaksanut nostaa painoja hieman aktiivisemmin. Mielessäni yksi kysymys johon en oikein mistään ole löytänyt vastausta; voiko kreatiinia syödä raskauden aikana turvallisesti, entä glutamiinia? Mites kaikki prot. jauheet yms. sekoitukset? Tsemppiä kaikille odottajille !!

minun mielestä ainakin proteiinien ym osalta ei suositella niitä raskausaikana käyttämään.
Itse en uskaltaisi riskeerata jos noinkin siunattuun tilaan joskus pääsisin :)

Onnea kaikille!

Proteiinia ja maltoa voi ihan hyvin ottaa palkkariksi raskaanakin, nehän on ihan samaa kuin ruuasta saatu. Muita lisäravinteita ei suositella, ite en ole muuta ottanut. Ilmeisesti ei ole kauhiasti tutkittu esim. kreatiinin vaikutusta sikiölle.

Hei, te jotka olette yli puolen välin raskautettuja: Millä liikkeillä teette salilla selkää? Saatteko tuntumaa yhtään?

Ite teen ylä- ja alataljaa pääasiassa ja selänojennusta istumalaiteessa. Harvoin enää saa poltetta.
Normaalisti olen siis tehnyt vetoja ja kulmasoutua, mutta on jo joutunu jättään pois.

Pitäsköhän sitä sitten itekkin jo liittyä seuraan, eilen tuli täys varmuus siitä että kyllä tuolla masussa joku viuhtoo =) Viikot siis 12+2

Mulla on ollu kauhee väsymys, ei oo tullu salilla käytyä. Mut nyt toivon että pikku hiljaa alkas jo helpottaa. Pitää vaan taas löytää joku jumppapaikka, kun on taas uus kaupunkikin alla =)

Hah, mä vaan aina luen tätä threadia :rolleyes: No jospa joku päivä olisin täällä jälleen ihan aiheesta. Zelda: mulla oli noiden lisäksi valikoimassa julle ja sjmv (nehän nyt ottaa tietyllä tapaa selkäänkin), sitten yhden käden kulmasoutu. Lisäksi joskus tein taljassa narulla sitä semmoista... Äh, miten sen selittäisi, missä etukumarassa asennossa vedetään suorilla käsillä naru pitkältä pään edestä/yläpuolelta tonne lantion sivuille. Olipa hyvä selitys, mutta en tiedä mitään kunnon nimeä tuolle liikkeelle :) Se on semmonen nitkutusliike, mutta sillä saa ainakin AINA tuntuman latseihin :)

Itselläni on jo tuo raskausaika takanapäin ja tyttö jo 10 kk. Raskausaikana kävin salilla 3-4- kertaa viikossa aina 3 vkoa ennen synnytystä. Ensimmäiset 3 kk oli armoton väsymys, mutta aamutreenin jaksoin tehdä, mutta ehdottoman tärkeää syödä ennen treeniä. Töiden jälkeen oli sitten pakko päästä nukkumaan. 3 vkoa ennen synnytystä alkoikin supistella urakalla eikä voinut kertakaikkiaan enää rehkiä (laskettuun aikaan noin 6 vkoa). Tyttö syntyi 3 vkoa etuajassa. Palausjuoman join aika treenin jälkeen, jauheista katsoin vähän sisältöä (makeutusaine raskaana sopivalle). Treenit kulkivat ihan ok, tosin raskaus vie veronsa. Porukka tosin salilla katsoi kauhussaan (aivan turhaan, tiedän mitä tein!!!), että mitä ihmattä tuo raskaana oleva nainen tekee ja rupeaako se synnyttämään (pienestäkin puuskutuksesta). Imetys enemmän kroppaa väsytti ja tereenit takkuili. Yritin kyllä syödä, mutta ei vaan kulkenut. Nyt imetys loppunut (10 kk) ja treenit taas kulkee. Vielä kun tuosta mahasta pääsisi.

Itellä on nyt kolmas lapsi tulossa, viikkoja tasan 12 huomenna. Selkäpalikat tuntuisi olevan kohtuullisen sekaisin jo nyt, ei viiti paljoa revitellä sen kans. Salilla olen käynyt kerran-pari viikossa armottomasta väsymyksestä huolimatta, tosin vain silloin kun tuntuu oikeasti siltä että jaksaa. Happihyppelyillä käyn myös vähintään muutaman kerran viikossa (hitaasti :D).

Pahoinvointikin on ollut sitä luokkaa että olen edelleen -3 kg verrattuna siihen painoon, mistä lähdin raskauden alussa. On sekä aamu-, päivä- että iltapahoinvointia, varsinkin jos ei muista syödä kahden tunnin välein. Ihan erilaista kuin aikaisemmissa raskauksissa. Vitamiineja ja rautaa syön, toivottavasti olo tästä vähän paranisi jo ensi viikolla.

Jotain positiivista kuitenkin; sain lisätä askelkyykkyyn painoja 5 kg, että ei tässä ihan hengetönnä olla vielä :). Raskaus on kyllä rajoittanut jo nyt liikkeitä, joita uskallan tehdä salilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom