Raskaus ja treeni osa 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
Täällä sitä vaan kärvistellään, 39+6 on tänään menossa. Kaikkialle sattuu, selkään varsinkin, nivusissa ihan järjettömiä kramppeja ja pää painaa lantiossa niin juuttaan paljon että voi taivas. Supistuksia jatkuvasti mutta ei sen enempää kummiskaan tapahu. Väsymyskin on aika valtaisaa. Ainut mikä lohduttaa on se että kohta tää loppuu!
Painoarvio oli 3600-3700g joten punnertamaan pääsee taas.

Henulta löytyy jokusen verta treenikuteita mamma osastolakin.

Onkos kukaan bongannut jostain reenitoppeja, joissa pituus riittäisi navankin yli? Vaikka onhan tietysti nuo t-paidatkin keksitty...

Mä ostin odotusaikana yhden treenitopin Missy Momilta. En tiedä onko ihan treenitoppeja tänhetkisessä mallistossa. Ja sit mulla oli käytössä joku toppi muistaakseni H&M:ltä tai Lindexiltä. Pöksyinä meni ihan raskauden loppuun asti myös ennen raskautta käytössä olleet Bahialta tilatut treenihousut, jotka oli tarpeeks matalat, eikä ihan kaikista jämäkintä materiaalia.

Tohon mitä kannattaa treenata raskausaikana -kyssäriin. Ihan loppuajasta ei ilmeisesti kannata vatsoja treenata kovaa (tai liikkeitä, joissa vatsat on mukana). No, yleensä ei tee kyllä mielikään, mutta saattaa lisätä supistuksia ja vaikuttaa myös vatsalihaksien palautumiseen raskauden jälkeen.

Niin ja onnea kovasti kaikille raskautuneille! Mulla ei sinänsä ole asiaa tähän ketjuun. Mutta ehkä semmonen pieni vauvakuume nostaa päätään, kun toi meidän neiti 1 vee ei enää oo vauva :) .

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Anttilasta löysin adidaksen housut, joissa oli semmonen vyötärö joka oli tarkotettu kaksinkerroin, mutta nyt sen sai sopivasti myös ylös mahan päälle. Ja ei puristanu. Maksoki vain 29e

Mulla ollu salikäytössä H&M urheiluhousut joissa kaksin kerroin taitettava vyötäröresori. Toimineet mulla ainaki paremmin kuin ns. raskaushousut.

Muistakaahan treenata kovasti sitten lapsen tulon jälkeen, ettei teistä tuu tämmöisiä:

http://theshapeofamother.com/category/belly/

Jos pelkää yöuniensa puolesta ei kannata katsoa...

Totta kai maha roikkuu synnytyksen jälkeen (ja vain aika himmentää arvet), mutta huvittavaa lukea juttuja, että "lapsi pilasi kroppani", vaikka aikaa mennyt jo monta vuotta. Oli tuolla tosin muutama joka saanut itsensä hienoon kuntoon. Onneksi Pakkikselta löytyy näitä kannustavia esimerkkejä, jotka nousevat kisalavoillekin jo pian raskauden jälkeen. :)

Mulla on pari Puman toppia, ovat malliltaan pitkiä ja istuvia, voin suositella. Samoin sit nuo Ginatricotin painijanselkätopit on loistavia, ei karkaa napa näkyviin, ei millään. Housuina oon pitäny bahian housuja, on ne vaan ihme vermeitä, menee dieetillä ja kisakunnossa ja menee masun kanssa. Siis loistava hinta-laatu-suhde.

Mä vaan nyt odotan kesää...sais tuon kyytiläisen maailmaan. Mä en oo ihan hirmuisesti tästä olotilasta nauttinut vaikka asia ja lopputulos ihana onkin <3 ei sillä, en mä niin huonosti ole voinut mut jotenkin...ei oo mun kropalle tää homma.Ja vielä olis matkaa...huh!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Moro,

Liityn taas tähän ketjuun, n.kahden vuoden tauon jälkeen. Esikoinen saa siis seuraa jos kaikki menee hyvin. Nyt rv 7+6. Väsymys rajoittaa valitettavasti jonkin verran liikuntaharrastuksia. Toisaalta jos vaan jaksaa lähteä niin oon kyllä liikkuessa piristynyt huomattavasti.

Itsekin haluaisin liittyä tähän threadiin mahdollisimman pian! Vauvakuume on sanoinkuvaamattoman suuri, kun yksi parhaista ystävistäni sai esikoisensa, pienen tytön, toissapäivänä. :haart:

Anteeksi:offtopic:

Onnea uusille odottajille:haart:

Täällä kans kovasti odotellaan millon päästään masua kasvattamaan;) Esikoinen nyt 1v9kk.

Vihdoin ja viimein se neiti syntyi. 15.2. ja neljässä tunnissa hoitui koko homma, kuoleman kipeillä supistuksilla se kotona alkoi aamulla 8 jälkeen ja 12 pintaan neiti oli syntynyt. Painoa oli 3448g ja pituutta 49,5cm, epiduraalin avulla siitä taas selvittiin.

Kaikki on ruvennut sujumaan ihan hyvin ja nyt vaan totutellaan kaksilapsisen perheen arkeen ja kuulostellaan milloin uskaltaisi salille lähteä! Hyvää jatkoa toisille odottajille!

Paljon onnea Laardidalle!! :haart: kunpa pääsis jo itekin tositoimiin, nyt on rv 39+1 ja ei millään jaksais enää odottaa.. Ahistaa jo tää jatkuva turvotus ja kaikki muu "rajottuneisuus"!! Mut eiköhän se sieltä kohta..:rolleyes:

Mä tässä huvikseni mietin, että mitenköhän helposti nuo tuolla neuvoloissa pistävät sokerirasituskokeeseen, jos alkaa raskauden edetessä BMI:t paukkua? Onneksi tuli aloitettua tämä projekti suht normaalipainoisena, mutta veikkaan, että täällä saattaa monella punttimimmillä muutenkin nuo olla vähän normaalia korkeammalla, ilman mitään ylipainoa. Toisaalta eipä tuo suuri vaiva ole, jos sikseen jossain vaiheessa tulee ajankohtaiseksi.

Se riippuu niin paikkakunnasta. Ittelläni ei oo kokemusta ku Tampereesta, mutta täällä tunnuu tosi herkästi käsky sinne sokerirasitukseen heilahtavan.

Olikohan täällä päin niin, että jos raskauden alussa on jo reilu ylipaino, niin automaattisesti lykkäävät sinne testiin. Muuten sitten tilanteen mukaan, ja eikös se vaadi sen, että virtsassa on sokerit koholla?

Jonkun kesällä/syksyllä julkaistun tutkimuksen mukaan kaikki yli 25-vuotiaat raskaana olevat pitäisi pistää automaattisesti sokerirasitukseen.

Meidän neuvolassa pistivät, vaikka ei ollut virtsan sokerit koholla. Syynä keskivertoa korkeampi painonnousu.

Mä tässä huvikseni mietin, että mitenköhän helposti nuo tuolla neuvoloissa pistävät sokerirasituskokeeseen, jos alkaa raskauden edetessä BMI:t paukkua? Onneksi tuli aloitettua tämä projekti suht normaalipainoisena, mutta veikkaan, että täällä saattaa monella punttimimmillä muutenkin nuo olla vähän normaalia korkeammalla, ilman mitään ylipainoa. Toisaalta eipä tuo suuri vaiva ole, jos sikseen jossain vaiheessa tulee ajankohtaiseksi.

Mulla oli heti alkuunsa (rv13) lievä ylipaino BMI:n mukaan ja testiin jouduin..Muutoin vaikuttaa mm. sikiön kasvuvauhti eli miten nopeasti kohtu kasvaa. Toki pissanäytteen sokeritkin vaikuttaa, mutta mulla ei ne ole koskaan ollut koholla, mutta sokerirasitustestissä oli ja joudun nyt hieman niitä sokeriarvoja mittailemaan. Painokaan ei ole sitten alkuraskauden jälkeen liikaa noussut (yht. n. 6 kg ja nyt rv 30+1). Neuvolalääkäri sanoi, että joillakin jo pelkkä raskaus nostaa sokeriarvot eli niillä ei välttämättä ole suoranaista yhteyttä lihavuuden kanssa. Luulisin kyllä testeihin joutuvan jos paino nousee viikkoa kohti liikaa. Meillä neuvolassa sanottiin olevan normaalia jos paino nousee n. 200-400g/vk.

Mulla oli heti alkuunsa (rv13) lievä ylipaino BMI:n mukaan ja testiin jouduin..Muutoin vaikuttaa mm. sikiön kasvuvauhti eli miten nopeasti kohtu kasvaa. Toki pissanäytteen sokeritkin vaikuttaa, mutta mulla ei ne ole koskaan ollut koholla, mutta sokerirasitustestissä oli ja joudun nyt hieman niitä sokeriarvoja mittailemaan. Painokaan ei ole sitten alkuraskauden jälkeen liikaa noussut (yht. n. 6 kg ja nyt rv 30+1). Neuvolalääkäri sanoi, että joillakin jo pelkkä raskaus nostaa sokeriarvot eli niillä ei välttämättä ole suoranaista yhteyttä lihavuuden kanssa. Luulisin kyllä testeihin joutuvan jos paino nousee viikkoa kohti liikaa. Meillä neuvolassa sanottiin olevan normaalia jos paino nousee n. 200-400g/vk.

Mulla paino nousi melkein 30 kiloa viime raskaudessa eli liikaa siis. Sokerirasitukseen ei laitettu kun virtsa oli aina ok.

Suositut

Back
Ylös Bottom