Rantsukuntoon kesäksi 2007..?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Mä oon saanu tän hetkisestä kunnosta "punttimimmi palautetta" :D Mistä oonki ylpee, mut niitä rasvoja pitäs ruveta tammikuussa polttelee.

Siispä: Saiskos tännekkin hyviä dietti/laihis vinkkejä vai täytyykö ne tonkia esiin muilta palstoilta? ;)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Edistystä...ennen-kuvat otin eilen. Jos vaikka juhannuksen tienoilla ottais jälkeen-kuvat siinä toivossa, että jotain olisi tapahtunut:D

no mut hei etteteete sun rantsukuntoon 2007 voi olla lihatalkoot, niinku mullakin! ei todellakaan ole tarkoitus laihtua tippaakaan, vaan lihoa! :D sillä pääsee hyvään rantsukuntoon ^^

Tottahan tuo:) Vaikka minulla olisi kyllä hieman varaa kiristellä kyse olisi noin 5 kilosta mutta niinkuin jo totesin, että kannattaa aluksi hankkia ne lihakset ennenkuin niitten voi ees olettaa näkyvän sieltä poltetun rasvan alta..

Joo ei onnistu tällä mimmillä kiristely... tai sanotaan, ettei ole onnistunu vielä! On jotenki niin tunnepitoista mulla kehoni ja ruuan suhteen toiminta, että tosi vaikeeta on saada kylmän rationaalinen suunnitelma aikaan! Ei pysty millään vaan päättää mitään energian karsimisia, heti alkaa pelätä vaikka mitä. Kas kun oon saanu aika raskaita kommentteja lääkäreiltä ja perheeltä sen suhteen, mitä oon jo varmasti aiheuttanu keholleni sillosilla syömishäiriöillä jne...

Koitan tapella etiäppäin, ei kuitenkaan näinkään oo kiva, ku on tottunu timmimpään ulkomuotoon.

Ehkä se tästä.

:rock: Jep, I'm in.. Oikeestaan aloitin "jo" viikko sitten.. Alkoi oma peilikuva kauhistuttamaan.. Vielä 1,5 v sitten olin huippukunnossa, lähes valmis aloittamaan kisaamisen, tai siinä mielessä treenamisen, vielä kovempaa siis. No, aloitin opiskelut ja siinä sitten napsahti päässä kai. Alkoi opiskelija elämä maistumaan:kippis1: , tai siis, no, repsahdin vähän treeneistä jne. Sitten sairastelin (selityksiä, selityksiä) ja katos kummaa, "yhtäkkiä" :nolo: oli tupsahtanut 10 kiloa ylimäärästä.

Et se niistä kisaamishaaveista.. No toisaalta olin jossain vaiheessa aika ylikierroksilla (joitakin vuosia sitten) ja jouduin himmailemaan treenien ja muiden suhteen.. Taisin himmata vähän liikaa..

Joka tapauksessa, treenannut olen tämän 1,5 v koko ajan, aina kun olen siihen kyennyt. Joten lihasta löytyy, reilustikin, mutta kun ne ovat siellä ihrakerroksen alla piilossa, ja rasvakerroksen vuoksi näytänkin sitten 10 kertaa isommalta..:down:

Eli ruokavalio on siistitty ja paluu vuosien takaiseen ruokailurytmiin tehty. JES! Ja olo heti ollut 1000 kertaa parempi kuin aikaisemmin kun on tullut syötyä sitä sun tätä.

Tsemiä kaikille kovasti.. Kyllä me pystytään voittamaan itsemme :) tavoitteena minulla n. 10 kiloa poois, eli ensi kesänä --> 58 kg luokkaa pitäisi olla, ja reenit jatkuu sitä luokkaa että lihasta yritetään ainakin säilyttää..

Rantsukunto kesällä 07

Tervehdys!

Olen takapiruillut jo jonkin aikaa taustalla, en ole kokenut itseäni riittävän tietoiseksi mutta nyt rohkaisin mieleni ja ilmoittaudun mukaan uudeksi punttimimmiksi!:D Olen tämmöinen 168/54 minikokoinen punttari, ikää kohta 23 vuotta. Tarkoituksena olis tota painoa saada lihaksen muodossa lisää ja siitä sitten lähteä rasvoja napsimaan pienemmiksi. Mulla on syömishäiriö historiaa, siksi paino noin alhanen mutta nyt kun siitä on saatu pää kuntoon uskaltaa jo lähteä sitä painoa nostamaankin ilman että karmea fiilis syömisestä...:)

Oon jo parisen vuotta tuolla salilla enemmän tai vähemmän käyny rautaa nostelemassa mutta lihasta lisää prkl....eihän näillä narukäsillä mihinkään rannalle kehtaa ikinä mennä....:curs: Hieman on toi näkemys kauniista kropasta muuttunu paranemisen myötä...ei enää halua olla tikku koska sellainen näyttää :urjo:

Kuitenkin, nyt siis lihaa lisää peliin ja katotaan miltä ensi kesänä näyttää :thumbs: Mun tavoite ei ehkä ihan sama oo kun muilla mutta hiljaa hyvä tulee :hyper:

Jospa minäkin nyt ilmoittaudun mukaan, vaikka onnistumisesta en tiedä. Viime keväänä onnistuin puottamaan vaihtoaikana kertyneen painon(kokonaisuudessa paino tippui 11kg/4,5kk), mutta sepäs tulikin takaisin.. En alunperin aikonut ensi keväänä mitään dieettiä mutta oma ulkomuoto häiritsee. Ongelmana on oikeastaan se, että koulu vaatii nyt aika paljon ja en tiedä, että miten jaksan keskittyä laihtumiseen(gradun kirjoittaminen nälässä mietityttää). Olisi hienoa päästä viime kesän painoon(61kg) ja pysyä suunnilleen siinä ja kehittyä maltillisesti. Herkut maistuu aivan liian hyvin.

Lihasta on toki tullut lisää, joten ei se paino pelkkää läskiä ole. Haluaisin vain, että niistä näkyisikin jotain. Tammikuussa se sitten alkaa. Tavoitteena on puottaa painoa hitaasti ja pyrkiä lopullisesti katkaisemaan tämä herkuttelukierre. Siinä onkin haastetta kun avokki on läpipaskoja ja koko ajan vetää suklaata tms kotoa. joo, ja sillä näkyy vatsalihakset. Epäreilua kun itse lihoo jo pelkästään ajattelemalla herkkuja. :D

Pituus on 166-168 cm mittarista riippuen ja paino nyt 70kg. Aloituskuvat voisin ottaa ja jos onnistun, niin postata sitten kuvia tänne,ennen ja jälkeen kuvat sitten kesällä.

Tämäkin mimmi mukana! Ensi kesä on muutenki merkittävä ajankohta elämässä, joten kehonkoostumuksen muokkaus ja painonpudotus olisi enemmän kuin tervetullutta ;) Palstaa on tullu luettua lähes 2 vuoden ajan ja nyt uskaltautuu sitten mukaan projekteilemaan teän kans mimmit!

Lähtömitat ovat 153 cm ja painoa kertyny ~73 kg :eek: Saliharjoittelu ollut tauolla oikeastaan reilun vuoden ja sen kyllä huomaa. Syksyllä yritin treenailla vähän aikaa, mutta se jäi kiireen ja hirveän väsymyksen vuoksi. Nyt on elämäntilanteet kohdillaan niin, että on aika huolehtia itsestä ja antaa laardeille kyytiä... Pikkuhiljaa tässä otetaan ja aloitus on ensi viikolla (kun saan suunnitelmat valmiiksi nyt vkl). Tavoitepaino olisi siellä 60-62 paikkeilla heinäkuuhun 2007 mennessä, eli vajaa 8 kuukautta aikaa. Tiukkaa punttista tulee kehiin 2-3 krt/vk ja tuota aerobista puolta vähitellen lisää, kunto on nyt aikas huono... Mutta tästä se lähtee nousujohteiseksi! Täytyypi ottaa ennen-kuvat, niin on sitten mihin verrata ens kesänä ;)

Täytyypi ottaa ennen-kuvat, niin on sitten mihin verrata ens kesänä ;)

Alkukuvia on helmikuulta, sairastelun takia olo oli aika kurja ja elimistö turvoksissa, sitten on elokuulta eka seuranta... mutta mielenkiintoisin verrokki on varmaan verrata ensi heinäkuun kuvia 10 v vanhoihin hääkuviin, joista ekat otettiin kukkivassa horsmapellossa alushepenissä. Mekkokin on tallella vaikkakin pituudeltaan mini :D . Toisaalta kuvat on pelkkä toissijainen tavoite, jonka ehkä saan 'kaupanpäälle' kasvavan voiman myötä :rolleyes:

Heitin täällä joskus, että tähtään biitsikuntoon kesäksi 2007. Tajusin tämän threadin nähtyäni, että nyt pitää ryhtyä tositoimiin jos aion tavoitteen saavuttaa. Eli mukana ollaan!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Viime keväänä onnistuin puottamaan vaihtoaikana kertyneen painon(kokonaisuudessa paino tippui 11kg/4,5kk), mutta sepäs tulikin takaisin.. Ongelmana on oikeastaan se, että koulu vaatii nyt aika paljon ja en tiedä, että miten jaksan keskittyä laihtumiseen(gradun kirjoittaminen nälässä mietityttää). Olisi hienoa päästä viime kesän painoon(61kg) ja pysyä suunnilleen siinä ja kehittyä maltillisesti. Herkut maistuu aivan liian hyvin.

Tavoitteena on puottaa painoa hitaasti ja pyrkiä lopullisesti katkaisemaan tämä herkuttelukierre.

Ajattelin quotata tään viestin, kun näen aika paljon yhtäläisyyksiä itseeni... Arvelen, että olisko tuo sinun viimekeväinen painon pudotus ollut liian nopea?

Minustakin se on niin, että jos koulussa on paljon tekemistä (itsekin olen yliopistossa, mutta gradun kirjoittaminen ei ole vielä ajankohtaista) tekee mieli herkutella pikkunaposteltavin ( karkein ) tai jos menee 8->18 välillä kahvilla ja pullalla/suklaapatukalla. Kai nämä olisi vain päätettävä vaihtaa mandariineihin, banaaneihin jne.

Itse olen päättänyt, että viikon herkut ovat ~100g karkkia 2-3 riviä fazerin sinistä (tai vastaava määrä muuta suklaata), pullia tms. satunnaisesti. Esim. tämän viikon herkkukiintiö meni aika nopeasti täyteen :(

Kuinkas paljon sinulla menee herkkuja viikossa? No minä olen esim. sillätavalla perso karkeille, että jos pussi on kaapissa, en sitä osaa siellä kauan pitää. Sitä pitäs vaan todellakin opeteltava sellaisille tavoille, että ei syö niitä liikaa!!

Pisti silmään tuo gradun kirjoittaminen nälässä. En tiedä oliko se vähän vitsiksi tarkoitettu, mutta pohdin sitä, että pitääkö laihduttajan olla nälässä... Jos vaan vähän pienentää annoksia, parantaa ruuan laatua... Muutkin voivat sanoa mielipiteensä. Itse en ole tavallaan nälässä ollut. No tulos on että ei minulta ole enempää kuin kilo lähtenyt ja to tulee 3 vk täyteen. Katsotaan sitten.

Ajattelin quotata tään viestin, kun näen aika paljon yhtäläisyyksiä itseeni... Arvelen, että olisko tuo sinun viimekeväinen painon pudotus ollut liian nopea?

Minustakin se on niin, että jos koulussa on paljon tekemistä (itsekin olen yliopistossa, mutta gradun kirjoittaminen ei ole vielä ajankohtaista) tekee mieli herkutella pikkunaposteltavin ( karkein ) tai jos menee 8->18 välillä kahvilla ja pullalla/suklaapatukalla. Kai nämä olisi vain päätettävä vaihtaa mandariineihin, banaaneihin jne.

Itse olen päättänyt, että viikon herkut ovat ~100g karkkia 2-3 riviä fazerin sinistä (tai vastaava määrä muuta suklaata), pullia tms. satunnaisesti. Esim. tämän viikon herkkukiintiö meni aika nopeasti täyteen :(

Kuinkas paljon sinulla menee herkkuja viikossa? No minä olen esim. sillätavalla perso karkeille, että jos pussi on kaapissa, en sitä osaa siellä kauan pitää. Sitä pitäs vaan todellakin opeteltava sellaisille tavoille, että ei syö niitä liikaa!!

Pisti silmään tuo gradun kirjoittaminen nälässä. En tiedä oliko se vähän vitsiksi tarkoitettu, mutta pohdin sitä, että pitääkö laihduttajan olla nälässä... Jos vaan vähän pienentää annoksia, parantaa ruuan laatua... Muutkin voivat sanoa mielipiteensä. Itse en ole tavallaan nälässä ollut. No tulos on että ei minulta ole enempää kuin kilo lähtenyt ja to tulee 3 vk täyteen. Katsotaan sitten.

Itsekin opiskelen yliopistossa ja tiedän kyllä juuri mitä tarkoitat. Päivä saattoi aikaisemmin itselläkin mennä pelkästään kahvilla ja suklaalla ja illalla sitten vetelin pelkkää ruisleipää palakaupalla. Liikunnan uudelleen aloittaminen ja tosiaan noiden suklaa-ja pullavälipalojen korvaaminen hedelmillä pudotti painoani 10 kg, tosin nyt minulla on suunta vähän toiseen suuntaan, eli saada tämä painoni hallintaan sillä tavalla, ettei se enää tippuisi. Tenttiin lukeminen oli mulla myös yksi tekosyy ostaa suklaata tai muuta naposteltavia, koska ei sitä muuten muka jaksanut :eek: . Ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että ei painonpudottaminen tarkoita sitä, että olisi nälkäkuurilla!!! Juuri tuo ajatushan se onkin esteenä elämäntapojen muutokselle, koska ei nälässä jaksa olla kovinkaan kauaa ja palaaminen vanhaan on helppoa. Annosten pienentäminen ja kasvisten lisääminen on tärkeätä, terveellinen perusruoka kevennetyillä vaihtoehdoilla pudottaa painoa kyllä, kunhan annokset ovat "normaalin" kokoisia.

Mulla ei varsinaisesti mitään rajoituksia ole itsellä ollut karkkien napostelemisessa, mutta kyllä se on vakiintunut kahteen kertaan viikossa, kun sallin itseni ostaa jotakin herkkua. Ja neuvoisin kyllä jättämään suklaan syönnin herkutteluhetkiin, ettei sitä vedä vaan välipalana, vaan oppisi jotenkin ajattelemaan sitä sellaisena nautinnollisena hetkenä kun sitä sitten syö, eikä vaan vedä sitä nälkäänsä..en tiedä ymmärsitkö, mitä tarkoitan, mutta...:nolo:

Motivoivia juttuja rantakuntoon pääsemikseksi löytyy ainakin tuolta "asennemuutokseen apuja" palstalta ;)

En mä tiedä, että olisiko tahti ollut liian kova, kun se putosi sen n. 2kg/kk. Eli puoli kiloa viikossa. Nesteinä lähti aluksi 3 kg ja sen jälkeen hitaammin. Tosi hyvin pidin herkut kurissa ja kerran viikossa oli herkkupäivä. Nyt melkein tähän asti on menny sillee, et useampana päivänä menny karkkia, suklaata jne mut ei kovin paljoo kerralla. Paitsi dieetin jälkeen meni aika paljon. Dieetti loppui heinäkuun alussa 2006.

Ongelma ei oikeastaan ole se, että söisin huonosti koulussa, kun en syö herkkuja nälkään, vaan eväät on aina mukana.

Kun sitä saa sen asenteen päälle, että ei syö herkkuja, niin kyllä siinä pysyy. Mulla on kans tuo ongelma, että kotona ei säily herkut ja viitaten juuri tuohon poikaystävään, joka aika usein haluaa syödä herkkuja, useimmiten suklaata. Viime keväänä oltiin molemmat dieetillä, niin ei ollu kiusausta ja nyt hän on luvannut syödä herkut jatkossa muualla kuin kotona. :)

Siitä nälästä. Ainakin siinä loppuvaiheessa dieettiä kun kalorit meni aika alas, niin oli nälkä. Mä oon aika nälkäinen ihminen muutenkin... :D Vielä ois varmaan viilaamista siinä ravinnossakin, nyt ja sit keväällä. Asennemuutosta tarvin eniten. Oon aika kulinaristi ja tykkään kokkailla ja leipoa ja syödä, vaikka en mielestäni mielialasyöjä kuitenkaan ole. No aloituskuvat sitte tammikuussa.

Olen silti ollut hoikimmillani opiskeluvuodet. Lapsesta asti olin sellainen tanakka pötkylä(On se Soppaluu niin vankka tyttö..)aina lukion loppuun asti kunnes rupesin liikkumaan enemmän ja kattomaan mitä suuhuni pistän.

:curs: Ne miehet. Minunkin mies on sellainen herkkujen ja erityiseti suklaan ostaja. Kyllä häneen tarttuu, mutta hänessä on muutenkin niin paljon lihasta , että ei isohko maha näytä huonolta. Jaloissa sais olla enemmän, mutta tässähän ei pitänyt miehistä puhua! En tiedä, on jotenkin niin helppo syyllistää toista... Kun sä ostat...

Dahlia sanoi:
neuvoisin kyllä jättämään suklaan syönnin herkutteluhetkiin, ettei sitä vedä vaan välipalana, vaan oppisi jotenkin ajattelemaan sitä sellaisena nautinnollisena hetkenä kun sitä sitten syö, eikä vaan vedä sitä nälkäänsä..en tiedä ymmärsitkö, mitä tarkoitan, mutta...:nolo:

Tavallaan totta kai pidän suklaata ja kahvia herkkuhetkinä, mutta kyse on vain siitä miten usein niitä pitää!! Tai no joo, onhan se niinkin, että jos ottais eka välipalaksi banaania ja herkuttelis sitten 20 g suklaalla ja kahvilla kuin 60 g suklaalla ja kahvilla vähän eri asia. Eli välipala ei olisi pelkkää suklaata. Jotenkin vaan tuntuu, että itsensä pitää saada palkita, kun on tehnyt niin rajusti työtä. ( Esim. kemian analyyseja 8-15.30 ja vielä olis 18 tehtävä )

Palkitsemisesta esimerkki: En käy säännöllisesti jumpassa ja kävin tänään body combactissa. Olihan se kova tunti! Mentiin sitten kaverin kanssa kahville, niin tuli todellakin sellainen olo, että nyt olis palkittava itsensä pullalla tms. ihanalla, kun on niin rajusti jumpannutkin :lol2: . Mielessä oli kyllä koko ajan, että viikon herkkukiintiö on jo täynnä. Kaveri ei ottanut (yritin jopa häntä houkutella, kun silloin olisin itsekin ottanut), no en sitten minäkään.

Mä palkitsin itseäni viime keväänä uusilla treenivaatteilla. Toimii! :) tai kampaamo tms. Kallista. 2 kg:n välein oli välitavoitepalkinto. :)

Eilen avokki söi sellaisen 300g paketin Pandan konvehteja, mitkä oli jouluksi. Meillä on kaikki suklaat tuossa hyllyllä odottamassa joulua ja hyvin on pysynyt. Mä söin 4 niitä konvehteja. JEE! Pikkuhiljaa vähennän, totaalikiellot ei mulle toimi.

Mä aion pitää kyl tän kaksi viikkoa nyt totaaliherkkulakkoa. Ei jätskiä, ei karkkia, ei suklaata eikä keksejä. Jouluaattona sitten taas... Oon parina vuonna pitänyt kuukauden lakon ennen joulua, tänä vuonna jotenkin unohtui. :D Niin, ja suklaakalenterin suklaata ei lasketa.

Mulla on syömiset menneet nyt aika hunningolle, ja luulen että osittain sen takia migreeni on ollut vähän liian tuttu vaiva lähiaikoina. Vähemmän sokeria, parempi olo. Jätskiä tulee kyllä ikävä, miten mä pärjään kaksi viikkoa ilman?!

Meillä ei kotona pidetä herkkuja kaapissa. Niitä ostetaan silloin kun niitä on tarkoitus syödä. Jätskiä on kyllä melkein aina.

no joo... ne syömiset on sit taas menny vähän överiks... ei kuitenkin mitään roskaa eika suklaata.. mutta kevyt minttu-suklaa jäätelöä ja pipareitä ja ihan normaalimättöö vaan enemmän kuin pitäis. mutta mitäs siinä...uusi viikko ja uusi aloitus

Mä oon mukana kans! Just oli eilen yhden kaverin kanssa puhetta samasta aiheesta. Puntilla mä kyllä vihdyn, vähän liikaakin. Aerobinen jääny vähemmälle ja nyt on sellain "paksu" olo. Strategiset täl hetkel 160/66 vai pitäskö sanoo traagiset? :D Tässä parina vimona kk:na ollu kaikenmaailman kissanristiäisii (inc. alcohol) niin nyt sellain jotenki blaah-olo. :(

Aloitus ajankohtana mullakin oli toi tammikuu, eli heti uudenvuoden jälkee alkaa henkinen ruoska napsumaan ja lenkkipolku kutsumaan salitreenien ohella. :whip:

Onko kellään muuten sellasta "ongelmaa" että yksikseen tulee tosi laiskasti lähettyy lenkille tms ja salille menis mielellään vaiks joka pv? Mikähän siinä on? :O Eli jos täältä löytyy lenkkikaveri mulle niin oon enemmän ku onnellinen! :worship:

Mut hei tsemppii kaikille jo tässä vaiheessa! Biitsillä nähdään sit kesällä :D :D

Mulla ainakin on niin että salille voi mennä millon vaan, mut lenkille lähteminen on vaikeeta. Koiraki on niin paljon helpompi viedä vaikka puistoon missä se saa juosta vapaana, toisin kuin tuossa pururadalla. Selityksiä selityksiä :jahas:

Tammikuussa tulee koiran lenkityksen lisäks käveltäväks koulumatka, joka on n. 2km yhteen suuntaan.

Zone-sarja -42%
Pakko yrittää tätä keinoa, jotta saisi viimeiset löysät pois.. Olen pudottanut suht. maltillisesti painoa kesästä 2005 alkaen. Lähtöpaino silloin 95kg, pituus 173. Tällä hetkellä olen tietääkseni samanpituinen, painoa parhaana aamuna 68kg. Ja sen alle ei mene vaikka mitä tekisin.

Olen käynyt salilla nyt 4kk, ja mielestäni ihan hyvin tuloksin. Sitä ennen juoksin puoli vuotta pumpissa, stepissä sun muissa, kunnes polvi ei enää tykännyt pumpin megatoistoista. Jännä että polvi parani heti kun istahdin jalkaprässiin. :)

Käsissä ja jaloissa alkaa jo pikkuisen näkyä muotoa, mutta keskivartalo on yksi murheenkryyni. Kahden 4-kiloisen kaverin pykääminen on tehnyt tuhojaan massiivisen ylipainon lisäksi. Vatsa on löysää nahkaa, läskiä ja arpia. Hei mutta on siellä alla ihan oikeesti lihaksiakin. Ainaski vähän. ;)

Motivaatio alkaa jo hiukan olla hukassa; "laihdutettu" on jo puolitoista vuotta. Liikuttua tulee ihan kohtuullisesti (-> pääsee kotoa pois :) ) joka viikko:

3* koko kroppa salilla ja päälle n. 20min intervalleja juoksumatolla ylämäkeen
2* 55 min. spinning

Autoa en käytä, joten kävelen muksujen kanssa/muksut rattaissa 2-3 kilsaa päivässä. Ruokavalio siis vain kuntoon. Oletteko muuten laitelleet syömisiä ylös johonkin ketjuun?

Latest posts

Back
Ylös Bottom