Rantsukuntoon kesäksi 2007..?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Niin, siis mun piti kirjottaa omalla nimimerkillä.. näitähän sattuu;)

No nyt tää sit alkaa käytännössä mun kohalta silleesti, että polttelen tässä pari kiloa rasvaa, mutta lihoista en halua menettää grammaakaan.. Eli prodet ylös, hiilarit alas (tai alemmas, noista karsin lähinnä kokonaisenergian määrää..) ja totaalinen sokerikielto päälle. Treenaan niin kuin ennenkin, ellen enemmän (ainakin aerobista, koirakin tykkää:D ). Kolmen viikon päästä yhet kisat ja helmikuussa toiset, niin pitäs nää voimatasot vähintään säilyttää ennallaan.. Sit keväämmällä toinen osio pudotusta vähän tiukemmin, kun sitten pitäs saada se painoluokkajuttu kohilleen. (Viime kesän alku oli tuskaa kun meinasin kisata alta 70kg:ssa, enää en aio edes yrittää niin alas, ei mitään järkee..:jahas: ) Joulun jälkeen en vieläkään ole uskaltanut vaa'alle, mutta luulisin että 79kg pintaan mennään, eli tästä vaan 4 kg pois ja se riittää mulle:thumbs: Päivittelen kuvaosiota sitten tässä matkan varrella.. jos vaikka sais tsempattuu itellensä ne vattapalat näkyviin:D

Hienoa että meitä on mukana tässä projektissa niin monta!!!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Perkele. Mulla on suunnattomia motivaatio-ongelmia tähän painonpudotustouhuun. Mä _tiedän_ että se edesauttais mun puolimaratoniproggista oleellisesti, mutta minkä helvetin takia en nyt vaan saa ryhdyttyä siihen? Joo, oon toki siivonnut syömiset vuodenvaihteen ja joulun ajan mässäämisestä, mutta jotenkin nyt vaan ei saa tehtyä sitä lopullista rydistäytymistä. Ja kun kerrankin ois muukin syy kuin ulkonäön koheneminen (sitä paitsi mikä h***tin ulkonäön koheneminen, mä en edes usko että näyttäisin niin hirmu paljon paremmalta jos saisin ne viis kiloo veke, tai no varmaan näyttäisin omaan silmään, ehkä...) mutta silti vaan ei.

Noh. Jos jotain positiivista hakee, niin karkit ja jädet on kyllä saanu olla rauhassa kaapissa. Ihan normi ruoka, rahka, hedelmät, varrasleipä jnejne maistuu vaan niin taivaallisen hyvältä.

Mukana ollaan. Aktiivisesti olen salilla treenannut elokuun alusta, ja nyt viimeinkin rupeaa jo jotain kehitystä näkymään. Enemmän tietysti näkyisi, jos rasvaa olisi vähemmän... Paino tällä hetkellä 69kg ja pituutta 173cm. Ennen treenausta painoa oli 66 kg ja toivonkin (ja uskon), että edes osa tuosta 3 kg:sta olisi lihasta... Ainakin vaatteet mahtuvat paremmin päälle, joten en kauheasti ole voinut lihota. Kesään mennessä toivottavasti paino olisi 5 kg vähemmän kuin tällä hetkellä. Pelkään vaan että uudet lihakset lähtevät jos kovasti ruoasta kiristelee.

Tällä hetkellä treenaan kaksijakoisella 3xviikossa ja lisäksi venyttelytunti, tarkoitus olisi vähentää sali 2xviikossa ja lisätä mukaan pilatestunti, tanssitunti ja yksi spinning-tunti viikossa :whip:

Kaikki mitat otin ylös vasta ensimmäisen kerran joulukuun alussa, saas nähdä miten kehitytä tapahtuu esim. huhtikuuhun mennessä...

Rasvat mittasin vaalla joulun jälkeen 24-26% ja pihdeillä 27%. YÖKS....:urjo:

Projekti etenee, en ole enää kovin sairastellut ja on uus ohjelma salille!! :rock: Joulukuussa painokin tippui ihan tuosta noin vaan neljä kiloa... varmaan osa kyllä lihasta..höh

etenee, puntariin seuraavan kerran 1.2

Painonpudotus vielä käynnissä, joten vielä ei keskitytä pelkästään lihasten kasvatukseen. On ne kyllä kasvaneet, vaikka miinuskaloreilla mennään :)
Proteiinia kuitenkin paljon.
Kesäkuuhun mennessä tavoitteena olisi 70 kiloa ja pituutta on 177 cm.

Starttasin v. 2005 elokuussa lähtöpainosta 105 kg. Paino oli tuossa pari kk sitten about 80 kg ja 2006 heinäkuussa 77.

Hei, voisko joku jeesata sellasessa asiassa (mulla kone vain duunissa, enkä kehtaa/ehdi plärätä tietoa) että kun kyse on laardin sulattamisesta niin millä sykkeellä aerob. kantsii tehdä? Kiitos jo etukäteen jos joku viittis valaista :lol2:

Hei, voisko joku jeesata sellasessa asiassa (mulla kone vain duunissa, enkä kehtaa/ehdi plärätä tietoa) että kun kyse on laardin sulattamisesta niin millä sykkeellä aerob. kantsii tehdä? Kiitos jo etukäteen jos joku viittis valaista :lol2:

Joidenkin mielestä optimaalinen rasvanpolttosyke on 60-70% maksimista eli esim 25-vuotiaalla 220-ikä=195 eli 117-136. Tällä syke alueella jaksaa liikkua pidempään, kuin vaikka 80-90% sykealueella. Mutta liikaa en lähtisi tuijottamaan tiettyä sykealuetta. Kovemmalla sykkeellä kuluu enemmän kaloreita, mutta kokonaisuus ratkaisee. Paras on tehdä vaihtelevia treenejä. Monet kehuu rasvanpolttossa ns.intervall treenejä...

Mukana ollaan. Aktiivisesti olen salilla treenannut elokuun alusta, ja nyt viimeinkin rupeaa jo jotain kehitystä näkymään. Enemmän tietysti näkyisi, jos rasvaa olisi vähemmän... Paino tällä hetkellä 69kg ja pituutta 173cm. Ennen treenausta painoa oli 66 kg ja toivonkin (ja uskon), että edes osa tuosta 3 kg:sta olisi lihasta... Ainakin vaatteet mahtuvat paremmin päälle, joten en kauheasti ole voinut lihota. Kesään mennessä toivottavasti paino olisi 5 kg vähemmän kuin tällä hetkellä. Pelkään vaan että uudet lihakset lähtevät jos kovasti ruoasta kiristelee.

Tällä hetkellä treenaan kaksijakoisella 3xviikossa ja lisäksi venyttelytunti, tarkoitus olisi vähentää sali 2xviikossa ja lisätä mukaan pilatestunti, tanssitunti ja yksi spinning-tunti viikossa :whip:

Kaikki mitat otin ylös vasta ensimmäisen kerran joulukuun alussa, saas nähdä miten kehitytä tapahtuu esim. huhtikuuhun mennessä...

Rasvat mittasin vaalla joulun jälkeen 24-26% ja pihdeillä 27%. YÖKS....:urjo:

Sori jos puutun, mutta pisti yks asia silmään :) Jos haluat vähentää rasvaa ja pudottaa muutaman kilon, mutta pelkäät lihojen puolesta niin,älä missään nimessä vähennä punttitreenien määrää päinvastoin. Lisää vaikka viikkoon 4 treeni tai pidä ainakin kolmessa, ja jaa treeni useampaan osaan. Lisää lihasta = on suurempi perusaineenvaihdunta. Aerobisen lisääminen on hyvä. Pystyisitkö tekemään aamulenkkejä? Aerobiset voi olla vaikka kevyempiäkin...

Mun motivaatiotani syö sokerinhimo!!! No, tänään haen kaupasta zero-colaa... Kerran viikossa aion herkutella, ja silloinkin yritän että ensin puntti, sitten herkut (hyvin luultavasti herkku = jätskiä tai vähäsen karkkia, esim. 50g).

Vaaka näytti eilen vaatteet päällä 59,5kg puntin jälkeen, 58kg olis aika kiva tavoite. Yritän tsempata aerobisen suhteen, eli puoli tuntia uintia viikossa ja puoli tuntia kuntopyörällä. Nollasta on helppoa lisätä. :hyper: Ruokailut säilytän normaaleina, mutta iltahiilarit olen heivannut kuuseen ja herkut poispois.

Eli ei varsinaista dieetti-meininkiä, lähinnä palaamista ruotuun ja lievää niuhottamista havaittavissa. Parempi tsempata nyt, kun ei ole vielä myöhäistä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Count me in!!!!

Motivaatiota pitäisi saada rutkasti lisää, saliohjelma junnaa paikallaan, ja toisin kuin silloin kun kävin jumpissa, ei oo sitä fiilistä, että vitsi on kiva lähteä tänään salille!!!

Onkos kellään mitään hyviä vinkkejä siihen miten motivaatiota sais nostettua? Oon miettinyt pitäisikö sitä taas ostaa jumppakortti mutta oon niin lopen kyllästynyt niihin kantapakara-tunteihin että en oikeasti tiedä motivoisko se mua yhtään enempää.

Tavoitteeksi voisi laittaa seuraavia:
-2 krt viikossa sali
-2 krt viikossa aerobinen
-Paljon protskua, hiilarit minimiin
-Karkin ynnä muun makean syönti minimiin

Niin, ja nyt kun on noi tavoitteet paiskastu tohon, niin kysyisinkin, että miten te muut pidätte kiinni tällaisista tavoitteistanne? :D Mä varmaan unohdan koko tän lupauksen saman tien kun loggaudun ulos...

Ai niin, ja vielä painotavoite, -10 kg.

Mä oon jotenkin jo niin sisäistänyt tän fitnesselämän etten tiedä muusta :) Motivaatiota saan siitä kun katson peiliin. Eli näen mitä olen jo saavuttanut ja tiedän, että vielä voin parantaa. Jos tekee mieli herkkuja mietin mistä johtuu. Onko liian pitkä aika syömisestä? Olenko syönyt liian vähän? Ja yleensä herkkuja ei tee mieli kun syö tarpeeksi kunnon ruokaa. Ja monet herkut voi korvata terveellisillä vaihtoehdoilla :) Mut jos vaan itsepintaisesti tekee mieli jotain yritän järkeillä itseni siitä pois. Miksi haluisin syödä vaikka jotain karkkia kun se ei tee mitään hyvää. Tiedän miltä se maistuu, enkä sitä tarvi :) okei toki joskus täytyy antaa herkuttelulle periksi. Mutta usko mua mitä kauemmin pysyt herkuista erossa niin sitä vähemmän niitä kaipaa.

Laatimasi suunitelma on hyvä. Ei liikaa lupauksia ja ehtoja. Etene päivä kerrallaan. Älä tee liikunnasta ja terveellisestä syömisestä itsellesi "pakko pullaa". Ajattele kuinka hyvää teet itsellesi kun liikut ja syöt terveellisesti. Älä ajattele, että nyt täytyy lähteä salille tai lenkille vaan ajattele, että saan lähteä jne :) En tiedä oliko mun hyvistä neuvoista mitään apua ;) Itsestähän se lähtee!

Kävin piiitkästä aikaan lauantaina spinningissä ja ai että teki hyvällä tavalla pahaa!! Huomasi kyllä ettei oo paljon (juuri lainkaan) kesän jälkeen tehty aerobista. Huh! Kyllä nyt täytyy ryhdistäytyä, jos kuvittelee jotain tän alakropassa viihtyvän laardikerroksen alta saavansa näkyviin. Kaloreista ei juuri -300 kcal enempää pysty nipistämään, koska tosi pienillä plussilla ollaan tähänkin asti menty. Joten lisää aamulenkkejä vaan, niin johan alkaa rasva sulamaan:)

Uusi treeniohjelma käyttöön tänään ja spinningkortin lataus. Pikkuhiljaa alkaa aerobisen lisäys. Onneksi on nämä joulut ja uudet vuodet takana ja alkaa taas normaali rytmi. Mulla on oikein luottavainen fiilis kesäkunnon kannalta :)

Iiks! Totuus tuli taas lapsen suusta...Kymmenenvuotias pikkusiskoni sanoi eilen, että on siulla kyllä levee perse! :(

Noh, onneks se lievensi tuota sanomalla perään, että oot kuitenkin nätti myös ilman meikkiä...

Ja toisaalta tuo kommentti lisää intoa tehdä tälle asialle jotain! :)

Mun ois tarkotus hankkia rantsukunto 2007 vähän siinä ohessa, kun yritän opetella elämään säännöllisemmin ja pitämään parempaa huolta itsestäni.

Vuonna 2007 olisi tarkoitus:
- nukkua säännöllisemmin
- syödä säännöllisemmin, itsetehtyä ruokaa lähes joka päivä eikä eineksiä!
- parantaa juoksunopeutta ja juosta puolimaraton
- juopotella silloin, kun itse haluan eikä silloin, kun kaveripiiri painostaa!

Mulla on tällä hetkellä ihan huippu fiilis :thumbs: Tää eka viikko on mennyt just niinkuin pitikin eli on tullut tehtyä ruokaa joka päivä. Lisäksi suunnittelin viime maanantaina viikon urheilut etukäteen ja jokainen treeni tuli tehtyä ja tuntuu siltä, että tää on nyt just oikea treenimääärä tässä vaiheessa. Edellinen yö meni tosi huonosti, en jostain syystä saanut millään unta ja eilen illalla olinkin pedissä jo klo 21.15 :D Nyt oon taas virtaa täynnä :hyper:

Niin ja tää "oheistavoite" eli painonpudotuskin oli edistynyt ekalla viikolla oikein hyvin, tulos -1,2kg.

Iiks! Totuus tuli taas lapsen suusta...Kymmenenvuotias pikkusiskoni sanoi eilen, että on siulla kyllä levee perse! :(

Pakko kommentoida... Oon lähes täsmälleen samanmittainen kuin sinä joka kohdasta, tosin kolme senttiä pidempi päästä varpaisiin. :D Eikä mun peppuni oo kyllä leveä! Ei sulla sun mittojen puolesta kauheesti kyllä ylimääräistä rasvaa ole peruspunttimimmiin verrattuna, mun mielestä. Ellet tietysti ole tosi tosi siro, koska en minäkään mikään isorakenteinen ole.

2 kiloa rasvaa on palanut pois noin kuukaudessa ja lihaserottuvuus parantunu huimasti :) tää tyttö on aika tyytyväinen kun palatkin alkaa jo hahmottuu

Aarrghh.... Eilen oli salilla rasvaprosentin mittaus. En viitsi edes kertoa. Kiloja on tullut talven aikana lisää reippaasti, noin viisi kiloa. No, ainakin tuo oli herätys, sillä peilikuvasta ei niin helposti näe muutosta. Lomareisulla otetuissa valokuvissa näytin kyllä hieman pulskalta. En siis vielä ole ylipanoinen, mutta BMI-raja alkaa lähentyä...

Eli tästä kevättä päin keveämmillä ja pienemmillä ruoka-annoksilla ja enemmän liikuntaa. Vähämmän olutta ja viininlipitystä.

Zone-sarja -42%
Viikossa on paino pudonnut n. kilon. :rock: Kummasti motivaatio kasvo (vaikkei se matala oo ollukkaan) :whip:

WAUU, siitä vaan etiäpäin! Minä olen ihan innoissani, kun vihdoin pääsen tänään rääkkitreeniin pikkuflunsastelun jälkeen. (eh, on ollut välillä vähän tekosyykin)
Onneksi on tämä pakkis niin voi käydä noukkimassa vähän potkua motivaatioon, jos meinaa hävitä.

Tsemppiä ja tästä on hyvä jatkaa!

Latest posts

Back
Ylös Bottom