Rantakuntoon 2010

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Elikkäs saman tyyppisiä ketjuja onpi kaiketi useampi, mutta haluaisin henkilökohtaisempia neuvoja eli:

Olen siis 19v tyttö pituutta 168 ja painoa 74. Haluaisin laihduttaa sellaset 10-15kg, mutta suurin tavoitteeni on kesäksi rantakuntoon eli alkaa ole kaiketi vähän kiire. En halua mitään ihme diettejä kun en niihin nii kauheast jaksa usko vaan ihan liikunnalla ja ruokavaliolla sellaista vauhtia kun se on mahdollista niin että rasvat lähtee eikä nesteet. Mikä estää myös ihmedietit on diabetes eli olen myös 1. tyypin diabetikko, mikä ei tosin ole kovaa liikuntaa tähänkään asti estäny niin ei se myöskään jatkossa estä. En itse ole mikään expertti ja siksi täältä apua pyydänkin. Eli millaisia kalorimääriä susittelette ja olisiko treeniohjelma ideoita näin alkuun. Olen melko liikunnallinen ja INHOAN jumppatunteja eli tahdon tehdä ite jotta voin tehdä omaan tahtii ja kunnolla. Haluan myös kokea tekeväni jotain eli joogat ja pilatekset voi unohtaa, tarvitsen siis vauhtia! Tykkään uida (en tosin liian useita kertoja viikossa), ja salikin maittaa. Juoksu ei oikeen tahdo onnistua kun saan sillä vain polvet kipeiksi kun molemmissa polvissa rasitusvamma. Haluan kokonaisvaltaista liikuntaa sillä olen niitä ihmisiä jotka lihoavat hyvin tasaisesti, mikä kaiketi on hyvä asia, vaikkakin tarkoittaa sitä että ongelmakohta on jokakohta. Eli onko treeniohjelma ideoita?

Kiitos jo etukäteen.:puntti:

No siis enpä nyt oo ihan varma ymmärsittekö tarpeeni. Ideana ei ole kasvattaa lihaksia ja penkkiä voin tehdä ei siinä mitään, mutta josko vähän naisystävällisempää treeniä ja alkulämmittelyt kans.

Voisit kokeilla HIIT:iä: http://musclemedia.com/training/hiit.asp
Itse aion vähän myöhemmin keväällä pistää ohjelman käyttöön. Erittäin hyviä kokemuksia kuullut tuosta HIIT -ohjelmasta. Eikä se vie paljoa aikaakaan, 4-15 minuuttia kolmesti viikossa.

Shamrock kirjoittaa toisessa triidissä:
Idea pähkinänkuoressa:kolme kertaa viikossa "rääkki" joko juosten,kuntopyörällä,soutulaitteella tms. rääkki aloitetaan kevyellä 20-30sek vedolla, jota seuraa intensiivinen 20-30 sek suoritus joka tehdään 70-85% teholla maksimista. Tätä seuraa jälleen kevyempi 20-30 sek suoritus, jälleen 20-30 sek intensiivistä jne. jne. Ensimmäisen viikon jokaisen treenin kokonaispituus on esim. 4min, joka viikko lisätään 1 min lisää treenin pituuteen.

Idea on siinä että treeni tehdään tyhjään mahaan ja treenin aikana pulssi ei pääse laskemaan missään vaiheessa kovin alas.
(itselläni se ei laske alle 165). Se miksi treeni tehdään tyhjään mahaan johtuu luonnollisesti siitä, että elimistössä ei ole hiilihydraatteja (joita normaalisti treenatessa elimistö käyttää polttoaineena). Näinollen elimistö siirtyy käyttämään suoraan rasvaa polttoaineena (huom! ei lihaksia) ja koska treeni on todella raskas ja korkea intensiivinen (kroppa käy kovilla kierroksilla vielä pitkään treenin jälkeen) niin "rasvanpolttotasot" pysyy pitkään ylhäällä treenin jälkeen. Ja koska treeni on niin rankka, niin treeninpituus ei oikeasti ole montaa minuuttia.

Itse kokeilin ensimmäisen kerran viime vuoden keväällä ja homma toimi kuin tauti. Vedin parin kuukauden kokeilun, aloitin 4 minuutin treenillä ja viimeisellä viikolla treenin pituus oli 14 min. Tein treenin juosten, kevyt 20 sek hölkkä, kova 20 sek spurtti, 20 sek hölkkä etc. etc. Hapenottokyky parani kympillä, rasva paloi tod. nopeasti + kunto nousi muutenkin nopeasti. Ja mikä parasta oli se että LIHAKSET SÄILYiVÄT, kun normaalisti lenkkeillessä pakostikkin osa lihaksista valuu sinne lenkkipolulle.

HIITin lisäksi kannattaa myös käydä salilla tekemässä suuria perusliikkeitä, kuten kyykkyä, maastaveroa, penkkiä etc ja jättää yksittäisten lihasten nyhjääminen ulos ohjelmasta.

Joka toinen päivä 1,5 h uintia ja joka toinen päivä 1,5 h kävelylenkki ja sitten herkuttelut kuriin ja vähän muutenkin kattoo mitä syö.

No siis enpä nyt oo ihan varma ymmärsittekö tarpeeni. Ideana ei ole kasvattaa lihaksia ja penkkiä voin tehdä ei siinä mitään, mutta josko vähän naisystävällisempää treeniä ja alkulämmittelyt kans.

Mitä on naisystävällinen treeni? Lihakset ei muutenkaan tahdo kasvaa dieetatessa, ja dieetin salitreeni ei poikkea oikeastaan mitenkään, kuin jos treenattaisiin lihastenkasvatusmielessä. Saliohjelmia pakkis on täynnä. Edellisistä linkeistä myös paljon apua jos jaksaa lukaista. Käy salilla vaikka 2-3 kertaa viikossa jollain 1-jakoisella ohjelmalla treenaamassa salilla. Lisäksi 1-2 kertaa uimassa jos kerran siitä tykkäät ja 1-2 kertaa vaikka reipas kävelylenkki. Aerobisten harjoitusten kestot 30-60 min. Pidä ainakin 1 kokonaan vapaa päivä liikunnasta. Mene kalorilaskuri.fi sivulle, ja kattele sieltä arvio kulutuksestasi, ja sitten koita syödä -500kcal - -1000kcal vajeella, niin painosi tippuu 0,5-1kg viikossa, jolloin saatat kesäksi ehtiä tuon 10-15kg juuri ja juuri pudottaa.

Ravinnosta sen verran että jätä turhat rasvat pois, juo nestettä ja yritä syödä proteiini pitoista ruokaa. Salaatteja välipalaksi salaatteja ja pyri syömään useammin pieniä annoksia ruokaa, älä kerralla ahda itseä täyteen ja paastoa loppu päivää. Edellä mainittu kalorilaskuri auttaa suunnittelemään päivän ruokavalion.

Itse olen kokenut tuon kiloklubi.fi sivuston helpommaksi kun kalorilaskurin, koska tuosta näkee osviittaa vähän siitäkin, mitä kannattaa syödä, ja saa ilmaiset ruoka- ja liikuntapäiväkirjat. Ja niinkun edellä on sanottu, ei treeni juurikaan eroa sukupuolen perusteella - minkä voisi ajatella olevan erona, riippuen tietenkin henkilökohtasista mieltymyksistä, naiset ehkä hakee enemmän vyötärö-lantio-jalat osastolle muotoa, kun välttämättä niinkään sitä kuuluisaa habaa. Mutta isoja perusliikkeitä silti, niinkun noissa ohjelmissa näkyy, ja varsinkin kyykky ja mave on ihan ehdottomia. Unohtamatta sitä penkkiäkään. :D Lämmittelystä ja venyttelystä löytyy myös pakkikselta paljon infoa haulla, ja varmaan punttimimmien osiolle kannattaa mennä tutkailemaan myös.

Ravinnosta sen verran että jätä turhat rasvat pois, juo nestettä ja yritä syödä proteiini pitoista ruokaa. Salaatteja välipalaksi salaatteja ja pyri syömään useammin pieniä annoksia ruokaa, älä kerralla ahda itseä täyteen ja paastoa loppu päivää. Edellä mainittu kalorilaskuri auttaa suunnittelemään päivän ruokavalion.

Tuota voisi hieman painottaa. On olemassa ns. 'turhaa' rasvaa, eli kovaa rasvaa, sekä 'hyvää' rasvaa, jota saa esimerkiksi rypsiöljystä. kepsutin varmasti tarkoittaa juuri sitä mitä sanoo, eli turhan rasvan pois jättäminen on hyvä idea. Tämä ei siis tarkoita, ettei rasvaa pitäisi syödä, vaan että sen laatuun kiinnitetään enemmän huomiota. Moni laihduttaja välttelee rasvaa kokonaan ajatellessaan, että rasva kertyy läskiksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Voisit myös kokeilla hakea apua tuolta punttimimmien puolelta. Ehkä likat siellä osaavat paremmin opastaa, kuinka treenataan naisystävällisesti (mitä se ikinä sitten tarkoittaakaan).

Anteeks nyt vaan mut jos sulla on ykköstyypin diabetes niin sunhan pitäis osata syödä jo oikein? Mihin siis apua tarttet ruokavaliossa. Kaloreistahan sulla pitäis olla jo aika hyvä oppi takataskussa hiilareiden, proteiinien ja rasvojen suhteen. Ei muuta ku täältä saliohjelmaa sit vaan aerobista päälle. Naisystävällisyydestä viis. Samoja ohjelmia me naisetki tehdään ku miehet ja ne lihakset ei tosiaan kasva kesään mennessä varsinkin jos meinaat miinuksilla olla. Sun pitää vaan muistaa ton diabeteksen takia pitää aina evästä matkassa, varsinkin kovan suorituksen jälkeen sun verensokerit saataa heilahtaa niin rajusti et voi tulla aika heikko happi.

Unohda toi diabetes tosta kommentista kyl mä sen osaan hoitaan kiitos vaan(ja ihan btw tiiä hiilareista kaiken diabeteksen puolesta ja joo syön terveellisesti jo muutenkin, mut en oo joutunu tän kans aikesmmin pahemmin laihduttelee) ja en mä idiootti oo mutta lähinnä osin kaivannu treenivinkkejä. Ja mitä mä naisystävällisyydellä tarkotin ni tossa alussa ollut ohjelma oli pirun pienillä toistoilla mikä tarkoittas sitä et pitäs tehä pirun isoilla painoilla kun mielummin tekisin pienemmillä painoilla piru monta toistoa!

Mut oli siel ihan hyviäkin vinkkejä kiitos niistä. Ja Halo toi vaikutti hyvältä jotain sinne päin mitä halusin, eli kiitti :)

Unohda toi diabetes tosta kommentista kyl mä sen osaan hoitaan kiitos vaan(ja ihan btw tiiä hiilareista kaiken diabeteksen puolesta ja joo syön terveellisesti jo muutenkin, mut en oo joutunu tän kans aikesmmin pahemmin laihduttelee) ja en mä idiootti oo mutta lähinnä osin kaivannu treenivinkkejä. Ja mitä mä naisystävällisyydellä tarkotin ni tossa alussa ollut ohjelma oli pirun pienillä toistoilla mikä tarkoittas sitä et pitäs tehä pirun isoilla painoilla kun mielummin tekisin pienemmillä painoilla piru monta toistoa!

Mut oli siel ihan hyviäkin vinkkejä kiitos niistä. Ja Halo toi vaikutti hyvältä jotain sinne päin mitä halusin, eli kiitti :)

Miksi? Mikä on sinusta pirun lyhyt sarja? Ei niitä maratoonisarjoja kannata salilla tehdä, enempi hyötyy sinunkin tapauksessasi jostain ihan perus 8-12 toistosta.

Älä nyt ota hernettä nenuun. Sun olis sit pitäny muotoilla sun kyssäri paremmin jos ottaa kommentit pattiin. Eikä ollu tarkoitus epäillä sun tietämystä sun sairaudesta. Tiedän vaan erään 42vee miehen jolla kans 1tyypin diabetes jolle on tullut monta asiaa treenin ja verensokereiden kanssa yllätyksenä, vaikka aina urheillut paljon. Eikä tosiaan sun kannata siel salilla tehdä miljoonia toistoja kilon painoilla (niinku näkee monen naisen salilla tekevän), kunnon painoilla niin että tunnet tekeväsi ja hiki tulee. Niinku moni jo sanonut et näillä sivuilla on paljon hyviä ohjelmia. Jopa täällä treeniosiossa yksjakoisissa ohjelmissa on samat mitä naisillakin on. Kannattaa yksijakoisella mennä 2-3krt viikkoon + pari aerobista päälle niin aivan taatusti saa laardi kyytiä. Mun mies aloitti marraskuussa salilla, käy 2-3krt viikossa ja kahdesti potkunyrkkeilyssä. Syömiset on pysyneet samassa missä ennen ja jenkkakahvat kadonneet, housut tippuu jaloista joten ei muuta ku lisäät vaan liikuntaa ja jatkat samoilla eväillä.

Hei, haluisko joku kiltti & kokenut treenaaja auttaa? Katselin Halon linkkaamaa treeniohjelmaa ja se vaikutti minusta hyvältä. Ongelmana on, että tuo ohjelma sisältää kolme salitreeniä viikossa, kun itse en tällä hetkellä pääse millään salille kuin kahtena päivänä viikossa. Osaatteko sanoa, voisiko treeniä jotenkin yhdistellä kahdelle päivälle tehokkuuden säilyttäen? Ja jos, niin miten?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom