Rantakuntoon 2008

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Oon kokeillut, se on siinä ja siinä, nimittäin onko se mukavaa vai ei. Polvet ja nilkat on mulla ne jotka tökkää vastaan, joskus jopa kävellessä muljahtaa nilkka. Mutta syksyllä tuli kyllä kipiteltyä tuossa pehmeällä lenkkipolulla ja nimenomaan Mp3-soittimen kansa :rock:.
Kunhan loskat lähtee maasta ja hengitysilma on vähän vähemmän kylmää ja kosteaa niin uutta yritystä ajattelin, josko sitä keväällä innostuisi. Mies on jäänyt juoksemiseen ihan koukkuun, yhtä vähän se siitä tykkäsi aloittaessaan kuin minä nyt :rolleyes:

Miten muuten turvaatte riittävän raudan saannin? Ittelläni hemoglobiini meinaa väkisin painua alas miinuskaloreilla - sen sitten huomaa väsymyksenä ja voimattomuutena. Muita tehokkaiksi havaittuja keinoja kuin rautatabletit tai yletön ruisleivän mässytys?

Raskaudu! mä olen koko pienen ikäni ollut aneeminen ja mitkään rautavalmisteet eivät nostaneet hemoglobiinia yli 120. Nyt puoli vuotta synnytyksen jälkeen pyysin neuvolassa hemoarvojen mittaamista väsymyksen vuoksi ja 145 oli tulos! Rautavalmisteista suosittelen Obsidania.

Kesäkuntoon pääsy on hiipunut sillä tapahtui pelätty: Koko perhe sairastui oksennustautiin ja vaikka paino tippui 1,5 kiloa viikon aikana niin enpä vain ole tyytyväinen. Energinen fiilis on kadonnut ja itseni tuntien tämä parin viikon tauko salitreenistä on totuttanut mut sohvan pohjalle. Taas on vaikea tökkäistä ítsensä liikkeelle. Eilen kävin pyörähtämässä salilla ja ennätyspainot kyllä vielä laskee ylätaljassa, mutta mitään onnistumisen tunteita ei löytynyt siltä reissulta. :(

Paino on tällä hetkellä alle tavoitteen, mutta pylly roikkuu ja vatsan päällä on omituinen kerros löllöä. Kokeilin pari päivää sitten Pilatesta dvd:n avulla ja enpä onnistunut edes saamaan hikeä pintaan tai niitä liikkeitä tuntumaan missään.

Tunnin päästä lähden kokeilemaan uutta jumppaa, jospa tästä vaikka saisi hien pintaan ja pyllyn oikealle paikalle :hyper:

Nyt on sitten poika synnytetty ja aikaa tästä on viikko. Paino on tietysti radikaalisti tippunut, mutta matkaa kesäkuntoon olis jotakuinkin 15kiloa. Imetys vie näköjään niin mukavasti energiaa, että paino on tippunu jo viikon aikana 2 kiloa. Vettä kuluu älyttömästi, kun kokoajan janottaa. Ruokaa ei taas kauheasti tee mieli ja pitää välillä vaan syödä vaikkei ole nälkä.
Myöskään herkkuja ei vielä ole haluttanut, ihme kyllä.
Liikuntaa en ole vielä päässyt aloittamaan, muuta kuin vatsalihasjumpat. Tänä iltana pitäisi tehdä ihka ensimmäinen kävelylenkki, mahtavaa!
Onhan tuonne kesään vielä aikaa kolme kuukautta, joten eiköhän tuo 15 kiloa tipu melko helposti.

Onnittelut Zelda pikkuisesta! Älä liikaa riehu vielä vatsalihasten kanssa, niillä kun on vielä tekemistä tuossa uudessa olotilassaankin. Voimia uuden tulokkaan kanssa!

Rantakuntoprojekti hieman hyytyy.. flunssa painaa päälle ja herkut menee enemmän ku laki sallii!!! Ens viikolla lapissa reissussa joten salitreenikin jää... No toivottavasti ees sit puolentoist viikon pääst pääsis kunnolla ottaa kaiken irti ja heinäkuussa olis biitsikunnossa, vähintään ;)

Taitaa jäädä rantakunto saavuttamatta. Kuukaudessa paino oli noussu kilon ja perse levinnyt sentin. Vyötärö sentään oli kaventunut 5 senttiä.

Vähän päivitystä: Nyt on reilu puolitoista viikkoa kun lopetin leivän syönnin, ja kilo on lähtenyt painosta. Hiilareiden vähentäminen näköjään auttaa näihin laardeihin :) Vajaa kolme kuukautta mun rantakuntodieettiä jäljellä, ja painoa pudotettava vielä noin 5-6 kiloa.

Okei. Mun dietti alkoi tänään, vaikka ensin tarkotus oli aloittaa vasta maanantaina. Aion kiristellä 6 - 12 viikkoa, ihan sen mukaan miltä näyttää ja tuntuu. Lähtöpaino 55kg, ja realistisempana tavoitteena voisi olla sikspäkin näkyminen jännittämättä, suurempana tavoitteena sitten peräosaston tiukentuminen...:jahas:

Caitlyn! Sun sigu on sama minkä meinasin laittaa itelleni!:eek: Janis rocks!:rock:

Ja rantakunnosta.. He he.. Meinasin saada paskahalvauksen kun astuin vaa'alle viime lauantaina. 82,8kg:dance: Ei kuitenkaan tunnu olevan hirveesti läskiä, muutama kilo tullut syksystä lisää, jolloin viimeksi punnitsin.. lokakuussa? Tuudittaudun ajatukseen että se on treenin tulosta ja kun jalatkin otin taas ohjelmaan. Joka tapauksessa siitä alkoi jälleen dieetti, ja tarkoituksena pudottaa tohon n. 78 kg, eli ei edes paljon. Toisaalta jos sujuu helposti niin houkuttaisi osallistua SM-kisoihin alta 75kg luokassa, jo viime vuonna teki kuitenkin tiukkaa (10.5. on ne..). Sitten toisaalta se laihdutus voi kostautua, kun kesäkuun lopulla on EM-kisat, ja sinne kun en todellakaan mene luokkaan alta 70, vaan alta 80. Niin jos en kuitenkaan riuduttaisi itseäni turhaan liikaa..:rolleyes: Päättämätön olo. Sixpäk on kiva mutta tarpeeton.:lol2:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Jotta olis rantakunnossa, pitäisi saada kaikki fläsät takaosastolta pois mut jos liikaa rupeaa laihduttelemaan niin lähtee loputkin lihakset. Ja painoa ei muutenkaan ole liiaksi (48).. :/

En tiedä minne tän laittais, kun en jaksais katto enää yhtään Auttakaa naista mäessä - tyyppistä topicia ;)

Kyse ei nyt ole ihan rantakunnosta, kun haluaisin kesän jälkeenkin olla timmi, jne., mut ehkä täällä joku jaksaa ottaa kantaa.

Oon lukenut tätä saittia vuosia, ja samalla urheillutkin, mut nyt jotenkin kaipais muiden näkemyksiä tähän elämänmenoon.

Aloitetaan kriittisistä mitoista, eli olen 164cm/57kg, kroppa jonkin verran alapainotteinen, eli paksuhkot reidet ja hyvin pienet rinnat.

Treenaan salilla 2 kertaa viikossa koko kropan (olen yrittänyt joka ikinen viikko sen kolmannen kerran saada mahtumaan, mutta kolme työtä ja yliopisto-opiskelut ei vaan tahdo antaa saumaa). Lisäksi mä lenkkeilen tai käytän juoksumattoa, stepperiä tai kuntopyörää (löytyy kotoa) 2-3 kertaa viikossa about 30-60 min. Joskus käyn bodypumpissa tai intervallibodyssa, pilateksessa tms. Tässä nyt on tietysti sekin, että tykkään aerobisesta enemmän kuin salitreenaamisesta ja koen, että mielenkiinnon säilyttämiseksi kannattaa tehdä sitä mistä nauttii, jottei liikunta loppuisi kokonaan. Ja ei, ei tuo sali ihan pakkopullaa ole, muttei niin ihanaakaan kuin juokseminen.

Ja mitä siihen tulee, niin mä teen 3 x 6-10 sarjoja kyykky/prässi, vatsat koneessa, sjmv, ylätalja eteen, sit se mikälie ylätaljan vieressä, jossa istutaan ja vedetään edestä kyynärät kohti lapoja (joku soutu?), dippi, pystypunnerrus, hauikset ja joskus jotain muuta fiiliksen mukaan. Mutta noi listatut aina ja painotkin on nousseet mukavasti muutaman viikon välein ja kaikki paitsi ojentajat ja ulkoreidet tuntuu tiukentuneen.

Kuulostaa hyvältä, vai mitä?

No, ongelma on se, että koen, että noi mun ennestään tukevat reiteni vaan kasvavat, enkä missään nimessä sitä enää haluaisi, semminkin kun mun ihanne on melko siro ja pitkälihaksinen. Eikä tämä oo ihan tuulesta temmattua, farkut on alkaneet kinnata tuosta keskeltä reittä, vaikka muuten vaatteet istuu hyvin ja oon ihan tyytyväinen vartalooni.

Mun ihanne ei todella oo fitness-vartalo, vaan ehkä tämän tyyppinen:

cassie-in-vegas-3.jpg

En varmaan edes ole ihan mahdottoman kaukana tuosta, ja ongelma koskeekin varmaan eniten sitä, että miten kannattaisi jakaa nuo viikon 4-5 kertaa aerobisen ja salin välille ja millä tavalla, että pääsisin tavoitteeseen? Kiire ei ole, vaikka menis vuosi niin ihan ok.

Tämän romaanin loppuun kysyisin vielä, että mitä ihmettä teen kaloreiden kanssa? Kun oon laskeskellut kaiken maailman laskureilla niin antavat tyyliin 1200-1300 kaloria, ja minähän en niin vähän syö, varsinkin kun avokadoa, oliiviöljyä, täysrasvasta turkkilaista jogurttia ja pähkinöitä kuluu päivittäin. En oo vhh:lla. Että paljonko niitäkin sitten söis, niitä kaloreita? Koen että 1700 on hyvä, ettei tartte mistään nipistää kun sen 3-6 x pvässä syö, mutta haluaisin optimoida. Työni/kouluni on hyvin staattista, pelkkää lukemista. Jos on lähiopetusta, niin kävelen koululle sen 30 min. ja joskus takaisin. Muuten vaan möllötän paitsi urheillessa :)

Jos jaksoit todella lukea tänne asti, niin odotan innolla vastauksia! Kiitos ja anteeksi.

Jes, taas flunssassa. Aloittelin sitten ilmeisesti liian raskaasti viime viikolla, edellisen flunssan jälkeen tuuraamalla sitä ja tätä (mm. 4 bodypumpia vuorokauden sisään!:eek:). 2 päivän tauko duunista, toivottavasti riittää.

Mutta itse asiaan: Kärsii hieman tämä kesäkunnon tavoittelu (mikä oli siis se 2 kiloa lihasta lisää) kun viime viikolla ehti puntille 2 kertaa ja sitä ennen 2 puntitonta, toinen ihan tarkoituksella ja toinen flunssassa. Ja tällä viikolla, jos nyt pääsee treenaamaan ollenkaan, saa 3-4 kerrasta haaveilla vaan..

Päin sitä, tiiätte mitä, menee. Viime viikko kipeänä, keuhkoputken tulehdus. Pitää tää viikko ottaa kevyemmin enkä kerkeäkään pahemmin mihinkään. Ens viikolla oon kolme päivää pois maisemista, ei pysty treenaamaan.

Paino on samassa kun tammikuussa, tuli sentäs takas alas kun nousi tossa mutta mitään ei oo lähteny...

Täällä on kanssa yksi uusi mimmi rantakunoa tavoittelemassa!:rock:

Ja sehän alkoi tänään...tai siis eilen ja oikeastaan, jos totta puhutaan, niin PITI alkaa jo viime viikolla:curs:Mutta siis tänään taas yritetään.

Aamulla kävin reippailemassa ja prkl kun otti päähän kun lenkkipolku ihan jäässä, et se oli sit tunnin luistelua se reippailu:( No ei hätä ole tämän näköinen.Menen töitten jälkeen salille ja vedän loppuveryttelyksi 30minsan tajuttoman intervallin crossalilla:hyper:

Ruokavalio on ihan ok ja laitoinkin siitä tuonne "mitä söit tänään palstalle" kysymystä.Tarkoitus on siis vain vähän kiristellä,ei laihdutta a eikä tehdä mitään kamalaa rääkkiä.Lähinnä aamulenkeilllä,ruoalla ja salilla saada pientä kesälookia ylle:rolleyes:

Kesään on onneksi vielä matkaa:whip:

Minunkin on kyllä nyt ilmottauduttava tänne. Jos vaikka saisi tällä tavoin lisäpotkua projektiini ;)
Olen yrittänyt kiristellä nyt kolme viikkoa ja paino ei ole liikkunut mihinkään.
Pituutta löytyy 154 cm ja painoa tällä hetkellä 52,5 kg. Muuten ei mitään, mutta kunnon mahan nuo lisäkilot ovat kyllä saaneet aikaan :D Jos nyt aluksi saisi tuonne 49 kg tiputettua ja katselisi sitten peilistä miltä näyttää :)

Kulutukseni on todennäköisesti huomattavasti pienempi mitä monella täällä, koska tuo paino ei ole mihinkään suuntaan liikkunut. Täytyy siis lisää kiristellä ja lisätä vauhtia lenkeillä.

Kai rantakunnoksi lasketaan jos haluaa saada vatsikset? JOO.
Siis varsinaista kilotavoitetta/pudotettavaa minulla ei ole

Iloinen tai outo yllätys oli odotettavissa kun vaaka näyttikin miltei kiloa vähemmän kuin ennen joulua. :D

Mä en tiedä olenko hyvässä vai huonossa mallissa tässä rantakuntoprojektissani. Viime viikolla astuin vaa´alle loman jälkeen ja se näytti 1,5 kg enemmän kuin tavallisesti. Se vähän harmitti ja mietitytti vaikka en paljon vaa´asta perustakaan. Ehkä ihmetys johtuu siitä, että peilikuva näyttää soukemmalta ja vatsikset sekä selkälihakset erottuu paremmin kuin aiemmin, josta voisi luulla ettei hirveästi ylimääräistä olisi kertynyt? Johtopäätöksenä tein tästä, ettei rasva ole juurikaan lisääntynyt vaan ehkä todellakin se lihasmassa.

Olenkin harrastanut nyt enemmän punttailua kuin aerobisia (tansseja ja palloiluja lukuunottamatta) ja se oletettavasti näkyy, mikä on vaan HYVÄ ASIA! Lihastahan tässä rakennetaan. Oletettavasti kesällä kuitenkin tulee paljon enemmän aerobisia harjotteita suhteessa saliharjoitteluun ja toivon vain että nämä vähäisetkin hankitut lihakset säilyisivät ylläpitotreenillä.

Eli vatsalihastavoite näyttää hyvältä, samoin lihaksen kerääminen ja kropan muokkaaminen! -> postauksen ensimmäiseen lauseeseen siis lienen vastanneeni :D

Mun rantakunto on kanssa peilistä edennyt mutta ei vaa-alla :/ Vaikka olenkin miinuskaloreilla ollut ja syönyt hyvin. Tosin olen ollut miinuskaloreilla vasta reilun viikon ja yhteensä nelisen viikkoa liikkunut. Mutta uskon, että tämä paino tästä alkaa tippumaan :)

Mun paino heittelee päivittäin jopa 3 kiloa, että en aina oikein tiedä, että onko tässä nyt laihtunut vai lihonnut. No, sittenku se alkaa heittelee enemmän sinne alaspäin niin eiköhän niitä kiloja sitten ole häipynyt!

Liikuntaa olen myöskin reippaasti harrastanut, viime viikon ohjelma oli tällainen:
ma: 20 min lämmittelyä salilla + 60 min kuntojumppa
ti: aamureippailu 15 min, n. 60-70 min sali
ke: lepo
to: 60-70 min sali
pe: vesijuoksu & uinti 45 min
la: sali 30 min
su: lepo.

Olin noin viisisataa kaloria miinuksella koko viime viikon. Joinakin päivinä taisi mennä vielä enemmänkin miinukselle, kun ei vaan jaksanut syödä enää :D Toivottavasti niitä tuloksia alkaa näkymään vielä enemmän... Vatsa ja käsivarret ovat ainakin piukistuneet.

Ei taija tulla rantakuntoa mulle täksikään kesäksi...:( johan tässä on yritetty jo 5 vuotta pudottaa kymmentä kiloa, vaan ku ei mitään tapahdu nii ei...

Kilpparin vajaatoiminta on vaikuttanut tähän asti, mutta nyt ollaankin oltu jo jonkin aikaa liikatoiminnalla eikä paino putoa siltikään!!! Muut liikatoiminnan oireet vaivaakin sitten, en pysty nyt esim. liikkumaan ollenkaan... Pohkeet on koko ajan niinku pumpissa ja meinaa krampata pelkästä kävelemisestä (esim. tänään koulussa kävelin luokasta parkkipaikalle ja meinasivat krampata) ja kun nousin yhen kerroksen portaat niin sydän hakkas ihan hullunlailla ja hengästyin... ja huimaa, päätä särke jatkuvasti...:curs:

Luultavasti lopetan miinuskaloreilla olemisen, koska karppaan... jos vaikka onkin säästöliekki yllättänyt? En kyllä pystyis ees miinuskaloreilla olemaan nyt kun en liiku, sehän meinais että söisin tyyliin 1300 kcal/pvä ja väkisinkin menee 1700 minimissään.:(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom