En tiedä minne tän laittais, kun en jaksais katto enää yhtään Auttakaa naista mäessä - tyyppistä topicia ;)
Kyse ei nyt ole ihan rantakunnosta, kun haluaisin kesän jälkeenkin olla timmi, jne., mut ehkä täällä joku jaksaa ottaa kantaa.
Oon lukenut tätä saittia vuosia, ja samalla urheillutkin, mut nyt jotenkin kaipais muiden näkemyksiä tähän elämänmenoon.
Aloitetaan kriittisistä mitoista, eli olen 164cm/57kg, kroppa jonkin verran alapainotteinen, eli paksuhkot reidet ja hyvin pienet rinnat.
Treenaan salilla 2 kertaa viikossa koko kropan (olen yrittänyt joka ikinen viikko sen kolmannen kerran saada mahtumaan, mutta kolme työtä ja yliopisto-opiskelut ei vaan tahdo antaa saumaa). Lisäksi mä lenkkeilen tai käytän juoksumattoa, stepperiä tai kuntopyörää (löytyy kotoa) 2-3 kertaa viikossa about 30-60 min. Joskus käyn bodypumpissa tai intervallibodyssa, pilateksessa tms. Tässä nyt on tietysti sekin, että tykkään aerobisesta enemmän kuin salitreenaamisesta ja koen, että mielenkiinnon säilyttämiseksi kannattaa tehdä sitä mistä nauttii, jottei liikunta loppuisi kokonaan. Ja ei, ei tuo sali ihan pakkopullaa ole, muttei niin ihanaakaan kuin juokseminen.
Ja mitä siihen tulee, niin mä teen 3 x 6-10 sarjoja kyykky/prässi, vatsat koneessa, sjmv, ylätalja eteen, sit se mikälie ylätaljan vieressä, jossa istutaan ja vedetään edestä kyynärät kohti lapoja (joku soutu?), dippi, pystypunnerrus, hauikset ja joskus jotain muuta fiiliksen mukaan. Mutta noi listatut aina ja painotkin on nousseet mukavasti muutaman viikon välein ja kaikki paitsi ojentajat ja ulkoreidet tuntuu tiukentuneen.
Kuulostaa hyvältä, vai mitä?
No, ongelma on se, että koen, että noi mun ennestään tukevat reiteni vaan kasvavat, enkä missään nimessä sitä enää haluaisi, semminkin kun mun ihanne on melko siro ja pitkälihaksinen. Eikä tämä oo ihan tuulesta temmattua, farkut on alkaneet kinnata tuosta keskeltä reittä, vaikka muuten vaatteet istuu hyvin ja oon ihan tyytyväinen vartalooni.
Mun ihanne ei todella oo fitness-vartalo, vaan ehkä tämän tyyppinen:
En varmaan edes ole ihan mahdottoman kaukana tuosta, ja ongelma koskeekin varmaan eniten sitä, että miten kannattaisi jakaa nuo viikon 4-5 kertaa aerobisen ja salin välille ja millä tavalla, että pääsisin tavoitteeseen? Kiire ei ole, vaikka menis vuosi niin ihan ok.
Tämän romaanin loppuun kysyisin vielä, että mitä ihmettä teen kaloreiden kanssa? Kun oon laskeskellut kaiken maailman laskureilla niin antavat tyyliin 1200-1300 kaloria, ja minähän en niin vähän syö, varsinkin kun avokadoa, oliiviöljyä, täysrasvasta turkkilaista jogurttia ja pähkinöitä kuluu päivittäin. En oo vhh:lla. Että paljonko niitäkin sitten söis, niitä kaloreita? Koen että 1700 on hyvä, ettei tartte mistään nipistää kun sen 3-6 x pvässä syö, mutta haluaisin optimoida. Työni/kouluni on hyvin staattista, pelkkää lukemista. Jos on lähiopetusta, niin kävelen koululle sen 30 min. ja joskus takaisin. Muuten vaan möllötän paitsi urheillessa
Jos jaksoit todella lukea tänne asti, niin odotan innolla vastauksia! Kiitos ja anteeksi.