Rantakuntoon 2008

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Päivitystä: kesäkuntoon projekti alko viimeviikon maanantaina. Tähän mennessä ruokailu ja treenit pysyny suunnitelmien mukaisena, paino tullut alas 1,2kg eli aika kivasti lähtenyt jo ensimmäisen viikon aikana, vaikka nestettähän se pääasiassa on, mutta kannustaa kyllä jatkamaan kun alkaa edes vaa'alla näkymään tulosta.

Kävin vielä kattelemassa kuvia tuolla Motivoivia kuvia? -tredissä ja on pakko myöntää että upeita naisia oli, tuli sellanen fiilis kun heitä katseli et mäkin haluan. Tänä aamuna kun oli väsymyksen takia vaikea päästä lenkille, muistelin näkemiäni kuvia ja kovasti sain lisää puhtia touhuun. Pitää vaan olla sitkeä ja uskoa asiaan, hitaasti hyvä tulee.

Projekti edistyy hitaasti mutta varmasti. Vaa'alla en ole käynyt kertaakaan, mieluummin seuraan peilistä edistystä. Kroppa tuntuu jotenkin jämäkämmältä. :)
Treenaan salilla kolme kertaa viikossa yksijakoisella erikoistreenillä ja melko raskailla painoilla. Tuntuu tosi tehokkaalta. Lisäksi lyhyttä intervalliaerobista salitreenin jälkeen max. 15 min. Koiran ulkoilutusta päivittäin mutta niitä en nyt viitsi laskea rasvanpolttotreeneiksi vaikka hiki siinäkin välillä tulee.
CLA:ta aloin syömään helmikuun alusta ja aion jatkaa kesään asti. Ruokavalio on siistitty ja viikonloppuna vähän vapaammat syömiset.
Näillä jatketaan. :)

Vähän tässä mieli muuttunu ton painon pudotuksen suhteen, en siis välttämättä täl hetkel niinkaa halua pudottaa, koska pitää saada kiinteyttä. Siis ensin pitää syödä tarpeeks että pystyy kiinteytii nii ei se paino varmaankaa siin sit tipu.:lol2: sitten myöhemmin voi ajatella painon pudottamista, jos tarpeen:) mut niiden tulleiden lihasten ei ole tarkoitus hävitä;)

Sitä ns. kiinteyttä saa parhaiten intensiivisellä punttitreenillä. Paljon raskaita liikkeitä esim. maastaveto, punnerrukset (rinta ja olkapäät)ym. Liian vähän jos syö niin kuihtuu vaan lisää eli ruokaa saa olla aika kohtuuhyvin että jaksaa treenata. Pitkät aerobiset on myös huonoja rasvan polton kannalta. Itse suosin lyhyitä ja tehokkaita intervallitreenejä. :thumbs:

Punttitreeniä!

Ok, mä liityn vasta nyt mukaan... sillä päätin ostaa salikortin!
Ensisijainen tavoite on parantaa omia fiiliksiä, jotka ovat riippuvaisia selkeesti urheilun määrästä...
Ja sitten konkreettisemmat:
- Lihastreenillä siis varsinkin alavartaloon "kiinteää" massaa :)
- Paino vois pysyä suunnilleen samoissa

Jos nyt 2 kertaa viikolla kävis salilla. Annan niiden tehdä mulle ohjelman, ja toivottavasti uskovat noi mun tavoitteet eikä annan mitään 20x15kg jotain jalanheilutuksia... noh, muuten teen ohjelman tietty itse. Haluaisin vaan opetella vihdoin käyttämään irtotankoja kyykkyihin yms.
Mietin myös "ennen"-kuvien ottamista... kun en tosiaan koskaan ole tälläistä "kehonmuokkausta" varsinaisesti vielä koettanut!

juu mä liityn kans mukaan. tarvitsisin ohjeita juurikin tuollaiseen starfishin mainitsemaan intensiiviseen punttitreeniin..:whip: vain kaksi kertaa viikossa mahkuja päästä salille..:( Kotona voin kyllä punnerrella, vääntää vatsoja ja leuanvetotanko löytyy. Neuvokaahan siis mitä liikkeitä yms. Entäpä kuinka kauan kannattaisi punttitreenin jälkeen suoraan tehdä aerobista? Vai kannattaako ollenkaan.

Nii ja millä mä saan tuota pehvaa pyöreämmäks?? Tuntuu että reisille menee (kirjaimellisesti) mun pehvaliikkeet.

Nii ja millä mä saan tuota pehvaa pyöreämmäks?? Tuntuu että reisille menee (kirjaimellisesti) mun pehvaliikkeet.

Oiskos tästä apua:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=63667

Ja esim. mavessa olennaista on KÄYTTÄÄ sitä lantiota/ takapuolta eikä nostaa selällä. Samoin kyykyssä. Ehkä jos valitsisin kaksi parasta peppuliikettä, tekisin yhden jalan mavea ja askelkyykkyä. Jos ei niiden jälkeen takapuoli huuda armoa, epäilisin pakaralihasten olemassaoloa. :thumbs:

juup, kiitosta vaan. pitää tosissaan kiinnittää enemmän huomiota tuohon tekniikkaan. niin vinkkejä tuohon intensiiviseen punttireeniin vielä..kyselin ylempänä jo..:worship:

juup, kiitosta vaan. pitää tosissaan kiinnittää enemmän huomiota tuohon tekniikkaan. niin vinkkejä tuohon intensiiviseen punttireeniin vielä..kyselin ylempänä jo..:worship:

Pitäiskö tää keskustelu käydä treeniohjelmat-threadissä? Anyway, suosisin 1-jakoista kahdesti viikossa, eri liikkeet eri päivinä. Aerobiset eri päivinä, koska a)jos punttaat kunnolla, et jaksa tehdä aerobista sen jälkeen b)aerobinen puntin jälkeen ei ole lihaskasvun kannalta se optimaalisin vaihtoehto c)tulee tasaisemmin liikuntaa pitkin viikkoa. (ett jos siirtäis tän jatkon tonne toiseen ketjuun?)

Päivitystä kesäkunnon suhteen..
Kesäkuntoonihan ajattelin pyrkiä lisää massaa keräämällä, eli paljon puhdasta proteiinipitoista ruokaa sekä punttireeniä. No, hieman on tullut takapakkia, sillä olen lähinnä laihtunut. Töissä ja yksityiselämässä niin paljon stressiä, että paino ei meinaa millään pysyä ylhäällä. Ja lisäksi rahavaikeuksia, joiden vuoksi tuo protskuruuan suhteen on ollut pakko pihistellä..surettaa, kun tuntuu että työllä hankitut lihaksetkin katoaa fläsän ohella :(

Mukana ollaan. Aloitin tän viikon alussa aktiivisen punttaamisen miehen tekemällä ohjelmalla (mies kehonrakentaja). Suunniteltiin miehen kanssa myös yhteinen ruokavalio. Tällä viikolla ei ole ruokavaliossa tapahtunu lipsahduksia (helppoa ku on lomaviikko) ja salitreeni luistaa. Nuha vaan meinaa pukata päälle. :(

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%

Mä voin laittaa esimerkin mun treenipäivästä tuonne toiseen ketjuun missä on mimmien saliohjelmista keskustelua! Käy sieltä sitten katsomassa. :)

Hohhoi. :jahas: On siis tullu takapakkia tähän rantakuntoprojektiin... YLIKUNTO, ja nyt sellanen reilu viikko vielä huilia edessä. Ei pää kestä!!!! En osaa levätä laakereillani, koska hullu treenihalu polttelee :(

oi, mäkin liityn tähän mukaan, vaikka vähän myöhässä olenkin. :) viime viikko oli järkyttävää mässäilyä, ja kaiken lisäksi lomaa punteista. arg. Nyt on hyvä aika kääntää uusi lehti :). otan tavoitteeksi -5kg hutikuun loppuun mennessä, eli sellaseen 60 kiloon tähtäillään. tsemppiä kaikille, kesään on onneksi vielä aikaa.

Pitääpäs nyt päivitellä tännekin projektin edistymistä. Eilen tuli täyteen 3 viikkoa tätä kesäkunto-projektia ja hyvin on homma edistynyt. Herkut oon ottanut taas kohtuudella mukaan, kestää pääki paremmin :) Senttejä oli kolmen viikon aikana hävinnyt koko kropasta yhteensä noin 10! Joista 1 alakropasta, loput yläkropasta.. Jotenkin niin ärsyttävää (ja arvattavissa). Vyötärön ja navan kohdalta oli lähteny molemmista 3 senttiä :)

Paino oli tullut ihan hurjasti alaspäin.. Tosin tää mittaus oli eri puntarilla kun aiemmat. Ostin nimittäin perjantaina uuden vaa'an itselle, aiemmat oon mitannu porukoiden vaa'alla. Ukkokin tosin testas tota vaakaa ja sille se näytti samoja lukuja ku muutki vaa'at yleensä, joten kaitpa tohon on sit uskominen.. Pitää tehdä ens viikolla vertailut tuon ja porukoiden vaa'an välillä.

Eniveis, paino alkutilanteessa 66kg, viikko sitten 64,6 kg ja eilen 61,6 kg :o! Olin todellakin ihan äimänä ja vähän huolestunut jopa tuosta! Mutta kaikilla vissiin tulee se harppaus jossain vaiheessa.. :) Pitää nyt seurailla tää viikko ja jos paino tulee yli puoli kiloa alas tosta niin häätynee mättää sitten enempi safkaa naamaan. Nytki oon tosin syönyt melko reilusti eikä oo nälättäny tai mitään :) Tulipahan taas selostettua..

Paljon tsemppiä kaikille tän projektin parissa häärääville! :whip:

Mulla on rantakuntoprojekti lähtenyt käyntiin vähän niin ja näin. Helmikuun alussa siivottiin ruokavaliosta kaikki ylimääräinen pois (karkit, suklaat, naksut :) ) Noita herkkuja tuli vedettyä tammikuussa kyllä ihan riittävästi. Aerobiset alkoi pari viikkoa sitten.

Mitään ei oo tapahtunut näinä viikkoina, mitat pysyneet ennallaan, samoin paino heitellyt 300g:n välillä aina kun sitä on tullut mitattua. Tänään jätettiin leipä pois, eli hiilareista vähennetään, saa nähdä alkaako laardi pikku hiljaa lähteä :)

Tsemppiä teille muille :rock:

Okei, eli nyt vähän pävitystä. Aloitin siis kunnon treeniputken tammikuun alussa. Ruokavaliomuutoksen kanssa enemmän ongelmia. En vaan mitenkään pysy erossa herkuista! Viime viikolla treenit jäi pelkkään kuntosalitreeniin (3 kertaa) kipeän viisauden hampaan takia..:( Yleensä treenaa 5-6 kertaa viikossa, eli 2-3 aerobista treeniä. Omasta mielestä huomasin suuren eron kropassa kun en treenannu tarpeeksi viime viikolla ja herkkujakin tuli syötyä. Lähinnä maha näyttää löysemmältä... No nyt taas uusi treeniviikko ja tavoitteena se kuusi kertaa. Kai niitä helpompia viikkoja pitää välillä pitää!

Suurin muutos tammikuusta lähten on tullut vatsat alueelle. Sivuilta rasvaa lähteny jonkin verran ja ylimmät vatsalihakset on jo vähän näkyvissä! :D Nyt sitten yritän ruokavaliota skarpata entisestään ja sallia vaikka tumman suklaan syöminen useammin etten retkahda taas herkkuputkeen!

sandra-, tuolla menolla sun kesäkunto ajoittuu jonnekin maaliskuulle :D

Mulla projekti lähti käyntiin tammikuun kolmannella viikolla 69,8kg:sta ja tavoite olisi huhtikuuhun mennessä 64. Nyt 66.5; juoksu kulkee, kun olen lisännyt aerobista ja kelitkin on mitä mainioimmat. Puntti on ruvennut tahmaamaan ihan kunnolla.

Miten muuten turvaatte riittävän raudan saannin? Ittelläni hemoglobiini meinaa väkisin painua alas miinuskaloreilla - sen sitten huomaa väsymyksenä ja voimattomuutena. Muita tehokkaiksi havaittuja keinoja kuin rautatabletit tai yletön ruisleivän mässytys?

Mulla tökkii pahasti. Aluksi paino putosi kivasti kolmisen kiloa, sitten yhtäkkiä nousi n.5 :wtf: ja nyt ollaan taas samassa kun tammikuun alussa. Tosin mulla tuli ihan yllättäen ekat menkat sitten viime helmikuun ja silloinkin mulla tuppas paino nousemaan aika reilusti ennen niitä joten toivon että ainain osa nyt johtuis siitä.

Fitball jumppaa olen jatkanut kertaviikkoon, kahdesti käynyt nyt bodypumpissa (ihan kivaa) ja pari kertaa viikkoon käynyt uimassa n.2km. Eli ei sinänsä ihan hirveän paljon, mutta enemmän kuin moneen vuoteen. Syksyllä en tainnut käydä edes yhtä kertaa joka viikko mitään treenaamassa.

Mun pitäis löytää laji jossa sais sykkeen nousemaan tonne 155 yläpuolelle ja joka olis kivaa. 160 tuntuu olevan sellainen minkä yli ei mene oikein millään. Mutta treeniohjelman mukaan pitäisi korkeampi sykkeistäkin harrastaan kerta viikkoon. Punttitreeniä on tarkoitus lisätä mukaan vähitellen kun vaan aikaa löytyy ja toivon että nämä olisi viimeiset loskat ja sitten alan pyöräillä töihinkin.

Muuten, jos en ole muistanut mainita niin kuntotestin mukaan mulla on ihan hyvä peruskunto, lihaskunto ja hapenottokyky :rock:. Tää pläski kropan pinnassa vaan antaa olettaa jotain muuta. Paljon on duunia että sen sais pois..

kamjom: Joo ei ihan sentään :D Tällä viikolla näytti tulleen plussaa aika "mukavasti". Tosin johtunee lähinnä järkyttävästä menkkaturvotuksesta... :)

Mun pitäis löytää laji jossa sais sykkeen nousemaan tonne 155 yläpuolelle ja joka olis kivaa. 160 tuntuu olevan sellainen minkä yli ei mene oikein millään. Mutta treeniohjelman mukaan pitäisi korkeampi sykkeistäkin harrastaan kerta viikkoon.

Oletko Mimuli kokeillut juoksua? Siinä ainakin saa sykettä korkealle...
Hyvää musiikkia vaan Mp3-soittimeen ja tossua toisen eteen, on mukavaa!:dance:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom