OK suurin osa tämän palstan lukijoista tai yleensäkin lännessä asuvista eivät seuraa muuta kuin oman maansa medioita tai sitten jotain CNN:aa ja meidän omat mediathan on 100% prosenttisesti riippumattomia ja objektiivisia, uskokoon tuon nyt ken tahtoo. Itse olen seurannut pitkään esim. venäjän mediaa(kiitos hyvän kielitaidon)
Suomalaismediahan on pitkään kutsunut tsetseeniterroristeja " taistelijoiksi" eikä terroristeiksi, ensimmäisen kerrran sana terroristi taidettiin mainita muutamissa lehdissä Beslanin jälkeen. Tokihan urhea koulukaappari on "taistelija" eiko vain?
Saattoihan olla, että alunperin Tsetshenian kohdalla kyseessä oli todella itsenäisyyshaaveet, mutta ne alkuperäiset tavoitteet eivät kauaa olleet voimassa. Minun tulkintani mukaan ensimmäinen tsetsenian sota oli todella jonkinlainen vapausota Mashadovin johdolla, mutta sen jälkeiset tapahtumat kaukana siitä.
Talloin Tshetsheniassa oli legitiimimpi ja toimintakykyisempi neuvotteluosapuoli ja reaalisempi neuvottelujen kohde(Mashadov). Solmittiin sopimuskin. Ja mitä siitä seurasi? Paraniko tilanne sen seurauksena? Asia päättyi järjestelmän absoluuttiseen kriminalisoitumiseen(valta Basejeville) ja hyökkäykseen Dagestaniin, Pohjois-Ossetiaan jne (Venäjän alueita).
Uncle Sam sanoi:
Ja mikä tää "muslimit tulee valtaan" juttu on? Jengillä täytyy näköjään olla aina jokin asia jota vihata tai pelätä
Demografinen(väestö) kehitys lännessä johtaa väistämättä siihen suuntaan, että vuonna 2030 pääkaupunkiseudulla asuu 13 000 somalia ja Suomessa 80 000 islaminuskoista. Laskelmassa oletaan 47 syntymää 1000 ihmistä kohden (6,5) nainen ja kuolleisuus 9/1000 ihmistä, länsimaiden terveydenhuolto-oloissa. Ruotsissa on vuonna 2030 800000 (lähes miljoona) enemmän tai vähemmän islaminuskoista