Ranskan mellakat

spolk sanoi:
Jeps, nyt ollaan lännessäkin oltu pitkän aikaa ihan hiljaa Venäjän tshetsenian operaatioista, Venäjän pojat ainakin panevat kovan kovaa vastaan ja ovat tajunneet realiteetit.Kukaan poliitikko ei vaan uskalla sanoa ääneen, että ainoa ratkaisu on jonkinsortin etninen puhdistus, jos homma oikein pahaksi pääsee.

Ainut järjenvalo pitkään aikaan on tuntunut tulevan V.Putinin suusta...
Mietippäs nyt kaksi kertaa mitä sanoit?
Ensinnäkin Tshetsenian sota on kestänyt helvetin kauan ja venäläiset sotilaat ovat miltei voimattomia heidän edessään. Toisekseen se sota on levinnyt aina Moskovaan asti (Kaappaukset, räjäytykset). Ja Putinille tuo Tshetsenia kysymys
on periaatteellinen, josta hän nimenomaan puhui presidentinvaaleissaan. Ei tosin kovin hyvin ole onnistunut lupauksissaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikähän näiden ihmisten motiivi on mellakoida? Kyse ei välttämättä ole mikään yksittäinen asia, vaan se, että edelleen maahanmuuttajat lapsineen ovat toisen luokan kansalaisia. Ajatelkaa nyt itsenne asumaan maahan,jossa olisi 45miljoonaa mustaa ja 5 miljoonaa valkoista. Siellä oltaisiin kusi sukassa kun joka paikassa erotut muista ja monille ihmisille olet vain "vitun pakolainen joka tulee tänne elään sosiaaliturvalla, viemään meidän naiset ja soitteleen kirkon kelloja joka sunnuntai". Jossain kohtaa se pinna katkeaa... :curs:

Näitä mellakoita on ollut vuosien ajan, tässä ei ole mitään muuta uutta kuin se, että tämä tuntuu kestävän poikkeuksellisen pitkään. Jos armeija tuodaan kaduille, niin tilanne kärjistyy entisestään. Jossain kohtaa tilanne rauhoittuu ja siihen ei välttämättä vaadita muuta kuin että suuret joukot yksinkertaisesti väsyvät. Siinä kohtaa tulee vastaan ne tärkeimmät päätökset, jos mellakoitsijoiden tilanteelle ei tehdä mitään, niin viimeistään vuoden päästä ihmetellään taas baskeri kädessä ja kakka housussa kun kylä taas palaa.

Toisaalta mitään ihmeitä ei vuodessa, tai edes viidessä tapahdu. Jos oikein "hyvin" käy, niin valtaväestön ja maahanmuuttajien välit kärjistyvät entisestään ja kohta kaljupäiset imbesillit maihinnousukengissään aloittavat omat mellakkansa. Toinen taho joka tästä hyötyy on oikeisto puolueet ympäri eurooppaa. Seuraavissa vaaleissa taas pelotellaan ihmisiä uusilla mellakoilla.

:urjo:
spolk sanoi:
Jeps, nyt ollaan lännessäkin oltu pitkän aikaa ihan hiljaa Venäjän tshetsenian operaatioista, Venäjän pojat ainakin panevat kovan kovaa vastaan ja ovat tajunneet realiteetit.Kukaan poliitikko ei vaan uskalla sanoa ääneen, että ainoa ratkaisu on jonkinsortin etninen puhdistus, jos homma oikein pahaksi pääsee.

Ainut järjenvalo pitkään aikaan on tuntunut tulevan V.Putinin suusta...

joo, lakkautetaan täälläkin sananvapaus ja riippumattomat tiedotusvälineet!! Sitten vielä eristetään kivoihin työleireihin kaikki etniset, uskonnolliset ja seksuaaliset vähemmistöt, oppivat nekin tekemään työtä! Sitten me kunnon arjalaiset ajetaan tukka päästä ja pukeudutaan pilottiin ja mäiskäreihin!!!

Miten se menikään....: Ennen mua pelotti, nyt mulla on pilotti!

m.s.s. sanoi:
Ajatelkaa nyt itsenne asumaan maahan,jossa olisi 45miljoonaa mustaa ja 5 miljoonaa valkoista. Siellä oltaisiin kusi sukassa kun joka paikassa erotut muista ja monille ihmisille olet vain "vitun pakolainen joka tulee tänne elään sosiaaliturvalla, viemään meidän naiset ja soitteleen kirkon kelloja joka sunnuntai". Jossain kohtaa se pinna katkeaa... :curs:
Sun mielestä on siis jotenkin loogista ja johdonmukaista ruveta vittuilemaan teikäläisiin kyllästyneelle enemmistölle ja tuhoamaan niiden omaisuutta, jos ne vaikka sitten kelais että kylläpä olet mukava ja ihana ainutlaatuinen ihminen, joka otetaan töihin nyt ellei jopa heti?
:jahas:

m.s.s. sanoi:
Mikähän näiden ihmisten motiivi on mellakoida? Kyse ei välttämättä ole mikään yksittäinen asia, vaan se, että edelleen maahanmuuttajat lapsineen ovat toisen luokan kansalaisia. Ajatelkaa nyt itsenne asumaan maahan,jossa olisi 45miljoonaa mustaa ja 5 miljoonaa valkoista. Siellä oltaisiin kusi sukassa kun joka paikassa erotut muista...
Sepä tässä mun mielestäni onkin erikoista, kun monet uutisissa haastatelluista "maahanmuuttajista" eivät erotu minun silmissäni keskivertoranskalaisesta juuri mitenkään: samannäkösiä mutiaisia ne on kaikki. :D Ja jos tyypit on alunperin tulleet Pohjois-Afrikasta Ranskan siirtomaista, niin ranskalainen kulttuuri ja kieli on olleet niille hyvin tuttuja. Jo ensimmäisessä sukupolvessa.

Miten vaikeaa se sopeutuminen muka voi olla?

/*Ja jos ihminen on niin sairas, että hänen silmissään ranskalaiset, nuo EU:n mahtimaan kauniit kansalaiset, rakkauden oman kielen tulkit, siis juuri ne jätkät jotka nussivat Emmanuellea, näyttävät mutiaisilta, hän voi sanoa myös näin:*/

Mää luulen, että tää ei o ihonväri- tai rotukysymys laisinkaan. Siellä vaan laiskat luuserit, jotka on sossun asiakkaita jo kolmannessa sukupolvessa, käyttää "rasismia" ja "syrjintää" muodikkaina tekosyinä. Että sais vähän mellastaa. Kun se on aina kivampi rikkoa kuin rakentaa.

Siitä ei toki ole epäilystäkään, etteikö Ranskan maahanmuuttopolitiikka olisi mennyt pahemman kerran pieleen. Ja sitä en tiedä, että miten asian voisi korjata. Onnittelut vaan ranskalaisille lottovoittonne johdosta.

Tupla-J sanoi:
Sun mielestä on siis jotenkin loogista ja johdonmukaista ruveta vittuilemaan teikäläisiin kyllästyneelle enemmistölle ja tuhoamaan niiden omaisuutta, jos ne vaikka sitten kelais että kylläpä olet mukava ja ihana ainutlaatuinen ihminen, joka otetaan töihin nyt ellei jopa heti?
:lol2:

Autotehtaat palkkaa uutta väkee kuulemma ihan hurjana. :D

Tää on vähän sama kuin jos pienen lapsen opettaa siihen, että heittäytymällä huutaen mahalleen karkkihyllyn kohdalla ja takomalla lattiaa käsillä ja jaloilla se saa joka kerta kaiken haluamansa.

reino sanoi:
Tää on vähän sama kuin jos pienen lapsen opettaa siihen, että heittäytymällä huutaen mahalleen karkkihyllyn kohdalla ja takomalla lattiaa käsillä ja jaloilla se saa joka kerta kaiken haluamansa.

Tietääkseni mellakoitsijat itse eivät pahemmin ole mitään vaatimuksia esittäneet. Kunhan riehuvat. Näitä selityksiä ovat sen sijaan tarjonneet asiantuntijat ja ne muut lähiöissä elävät ihmiset, jotka joutuvat noiden väkivaltaisuuksien uhriksi siinä missä muutkin lainkuuliaiset kansalaiset.

m.s.s. sanoi:
:urjo:

joo, lakkautetaan täälläkin sananvapaus ja riippumattomat tiedotusvälineet!! Sitten vielä eristetään kivoihin työleireihin kaikki etniset, uskonnolliset ja seksuaaliset vähemmistöt, oppivat nekin tekemään työtä! Sitten me kunnon arjalaiset ajetaan tukka päästä ja pukeudutaan pilottiin ja mäiskäreihin!!!

Miten se menikään....: Ennen mua pelotti, nyt mulla on pilotti!

Pointti on nimenomaan siinä, että 20 - 30 vuoden kuluttua ei ole murto-osaakaan noista vapauksista jäljellä, jos muslimit pääsevät valtaan.
Luuletko että muslimit kohtelisivat meitä yhtään paremmin kuin ns arjalaiset kohtelivat aikanaan esim. juutalaisia.

Juutalaiset ovat tosin ottaneet opin virheistään, mitkä ovat olleet Israelin keinoja: A) Etniset puhdistukset B) Fyysinen este, rakentavat helvetin korkeaa muuria.

Venäläisten probleema on ollut ja on heikko moraali, lännessä taas uskomaton naivius. Venäläisiltä kuitenkin löytyy asennetta, joka lännen paskahousuilta tuntuu tyystin kadonneen. Naisten johtamia läskimahoja, jotka pystyy vaan katselemaan silmät ymmyrkäisinä kun islam "rulettaa".

spolk sanoi:
Pointti on nimenomaan siinä, että 20 - 30 vuoden kuluttua ei ole murto-osaakaan noista vapauksista jäljellä, jos muslimit pääsevät valtaan.
Luuletko että muslimit kohtelisivat meitä yhtään paremmin kuin ns arjalaiset kohtelivat aikanaan esim. juutalaisia.

Sorry vaan, mutta jos tuolla mentaliteetillä asioita päätetään niin meillä ei ole enää huomenna noita vapauksia. Mielummin olen sitten 20-30 vapaa kuin heti kahlittu.

Tosin nyt ehkä hämärtyy tämä "me" käsite. Tuskin muslimit kohtelisi meikäläistä sen kummemmin. Joku nutipää pikkupilotti tietty voi saada rankempaa kohtelua. Mutta niin kai sitä pitääkin, ei pidä lepsuilla vaan pidetään vaan tiukkaa kuria. Sitähän sinäkin haluat, eikö? :D

m.s.s sanoi:
Näitä mellakoita on ollut vuosien ajan, tässä ei ole mitään muuta uutta...

Jossain kohtaa tilanne rauhoittuu ja siihen ei välttämättä vaadita muuta kuin että suuret joukot yksinkertaisesti väsyvät...

Vaikuttaa mun silmiin melkoiselta kehältä. Seuraavaa mellakka-aaltoa odotellessa.:0:

eedit: vähän sama kun jos p*skantaisin kotona olohuoneen lattialle ja sit kaikki olis niin mukavia että leikkis mun kaa ettei sitä siinä oikeesti ookkaan ja kasa lojuis siinä tuomiopäivään asti

Tomppa85 sanoi:
Tietääkseni mellakoitsijat itse eivät pahemmin ole mitään vaatimuksia esittäneet. Kunhan riehuvat. Näitä selityksiä ovat sen sijaan tarjonneet asiantuntijat ja ne muut lähiöissä elävät ihmiset, jotka joutuvat noiden väkivaltaisuuksien uhriksi siinä missä muutkin lainkuuliaiset kansalaiset.
Tämä on ihan totta. "Asiantuntijat" ja lähiöissä asuvat kunnon ihmiset ovat niitä, jotka yrittävät ymmärtää riehujia. "Pojat ovat vihaisia, koska pääministeri sanoi niin pahasti." WTF? Turha niitä on yrittää ymmärtää. Riehujat on vain pistettävä kuriin.

Otin itse asiassa väärän vertauksen. Oikea vertaus olisi se, että pikkukakara riehuu sokerihumalassa syötyään liikaa karkkia. Siihen sitten tarjotaan lääkkeeksi lisää karkkia ("rasismi" ja "syrjäytyminen" ja muut kootut selitykset sekä lällyn lällyn ymmärtäminen).

kodari76 sanoi:
Sorry vaan, mutta jos tuolla mentaliteetillä asioita päätetään niin meillä ei ole enää huomenna noita vapauksia. Mielummin olen sitten 20-30 vapaa kuin heti kahlittu.

Tosin nyt ehkä hämärtyy tämä "me" käsite. Tuskin muslimit kohtelisi meikäläistä sen kummemmin. Joku nutipää pikkupilotti tietty voi saada rankempaa kohtelua. Mutta niin kai sitä pitääkin, ei pidä lepsuilla vaan pidetään vaan tiukkaa kuria. Sitähän sinäkin haluat, eikö? :D

Voithan toki tehdä kokeilun, mene asumaan esim. kuukaudeksi Algeriaan ja kuukaudeksi Venäjälle ja tsekkaa kumpi valtio rajoittaa vapauttasi enemmän ja kerro kokemuksesi. Sorry vaan, mutta kaikki ei idealistisesti ajattelevat eivät ole pikkupilotteja.

reino sanoi:
Tämä on ihan totta. "Asiantuntijat" ja lähiöissä asuvat kunnon ihmiset ovat niitä, jotka yrittävät ymmärtää riehujia. "Pojat ovat vihaisia, koska pääministeri sanoi niin pahasti." WTF? Turha niitä on yrittää ymmärtää. Riehujat on vain pistettävä kuriin.

Otin itse asiassa väärän vertauksen. Oikea vertaus olisi se, että pikkukakara riehuu sokerihumalassa syötyään liikaa karkkia. Siihen sitten tarjotaan lääkkeeksi lisää karkkia ("rasismi" ja "syrjäytyminen" ja muut kootut selitykset sekä lällyn lällyn ymmärtäminen).

Eikö toisaalta noissa "selityksissä" ole edes jotain perää, kun työttömyys tosiaan on 25%? Tottakai ihmisillä on viimekädessä vastuu omasta itsestään ja kouluttautumisestaan (monet lähiöistä kotoisin olevat maahanmuuttajat 1., 2. ja 3. polvessa ovat onnistuneet kouluttautumaan ja menestymään), mutta jotain on pielessä sosiaali-, maahanmuutto-, työvoima- ja koulutuspolitiikassa jos on selvästi osoitettavissa kortteleita, joissa työttömyys 2 kertaa suurempi kuin ympäröivillä paremmilla alueilla...

Hassua on se, että yksilötasolla vastuu kuuluu yksilölle itselleen, mutta kun mennään laajemmalle, ns. "tilastotasolle", siirtyy vastuu enemmän päättäjille. Tällä hetkellä vain vaikuttaa siltä ettei vastuunkantajaa Ranskasta löydy, vaan Sarkozy ja hänen kilpailijansa nakkelevat toisiaan polttopulloilla ja piileskelevät kabineteissaan. Demokratia on joskus ihanaa. :rolleyes:

Tomppa85 sanoi:
...kun työttömyys tosiaan on 25%? Tottakai ihmisillä on viimekädessä vastuu omasta itsestään ja kouluttautumisestaan (monet lähiöistä kotoisin olevat maahanmuuttajat 1., 2. ja 3. polvessa ovat onnistuneet kouluttautumaan ja menestymään)...
Noi työttömyysluvuthan taisi olla niin, että koulutetuista toisen tai kolmannen polven maahanmuuttajista 25% on työttömiä kun vastaava luku täysin ranskalaistaustaisilla on 5,2%. Mulle ei tuota mitään vaikeuksia uskoa sitä, että ranskalaiset yritykset syrjii siirtolaistaustaisia.

Lapissakin on jotain samaa tasoo työttömyysluvut. Koskahan ne fakin lappilaiset alkaa mellakoimaan?

eedit: niin joo, nehän olikin hiljennetty viinaksilla.

spolk sanoi:
Voithan toki tehdä kokeilun, mene asumaan esim. kuukaudeksi Algeriaan ja kuukaudeksi Venäjälle ja tsekkaa kumpi valtio rajoittaa vapauttasi enemmän ja kerro kokemuksesi. Sorry vaan, mutta kaikki ei idealistisesti ajattelevat eivät ole pikkupilotteja.

Minua ei erityisesti kiinnosta vertailla keskenään Venäjää ja Algeriaa.Veikkaan että yhtä perseestä on meininki kummassakin. En vain kaipaa heidän systeemejään siirrettäväksi tänne. Minulle on se ja sama kuka kiihkoilee, ählämit natsit kommarit ym. Kaikki ne huutaa kovempia keinoja ja aina menee tangentin suuntaan. Kovaan vastataan kovalla ja se toinen vastaa vielä kovempaa. Vihaa et voi poistaa vetämällä vielä enemmän turpaan.

Pari Kommenttia Iltiksen keskustelupalstalta, kirjoittaja vaikuttaisi olevan Ranskassa asuva suomalainen:

"Miten niin muslimitaustaisia ei ole kohdeltu kuten oman maan kansalaisia? Itse asiassa olet oikeassa. Olen asunut Ranskassa useaan otteeseen, useiden vuosien ajan, Pariisissa ja maaseudulla. Muslimitaustaisia itse asiassa
hyysätään. Saavat kouluissa pyytämättä ilmaiseksi asioita, joista muut joutuvat maksamaan (esim. kouluruokailu, läksykerho jne). Vaikka koulun pitäisi olla uskonnoton, muslimeille järjestetään omat kouluruoat, ei tietenkään
katolilaisille.

Oman kuusivuotiaan tyttäreni pukeutumisesta koulussa sanottiin, että pitäisi pukeutua peittävämmin etteivät muslimipojat provosoidu. Muslimipoikien ja miesten takia Ranskassa on vakavasti alettu pohtia jopa tyttö- ja
poikakouluihin palaamista, niin järkyttävällä tasolla on koulujen työrauha joissain lähiöissä. Aina silloin tällöin musliminuorukaiset tuikkaavat aikansa kuluksi tuleen synagoogan tai tyttöystävänsä, joka ei suostu antamaan koko
laumalle.

Pariisin liepeillä sijaitsevassa Saint-Denis'n koulussa on melkein pelkkiä muslimeja: kokemuksistaan tuossa koulussa eräs naisopettaja kirjoitti pari vuotta kirjan. Siinä hän kertoo esimerkiksi koulun järjestämästä tilaisuudesta, johon
kutsuttiin toisen maailmansodan aikaisia vastarintaliikkeen edustajia. Musliminuorukaiset ryntäsivät lavalle hurraamaan Hitlerille, vastarintaliikeen vanhukset poistuivat tilaisuudesta itkien. Pariisin muslimislummeissa tai metrossa ei voinut 1980-luvullakaan rauhassa nainen yksin liikkua, saati
nykyään,aikapommi tikitti jo silloin."
"Ylläty sinä vaan. Et taida yhtään tietää, missä pulassa naiset ovat muslimimiestensä kanssa. Ainoat tarjolla olevat roolit ovat äidin tai huoran rooli, sillä välillä ei mitään. Kaksi vuotta sitten Ranskassa kampanjoitiin laajasti tästä
otsikolla "Ni pute, ni soumise": musliminaisille osoitetussa kampanjassa haettiin naiselle oikeutta olla miehen veroinen.

Muuten viittasin kirjoituksessani tapaukseen, jossa 17-vuotias muslimityttö ei suostunut rappukäytävässä ryhmäseksiin poikaystävänsä seurueen kanssa. Tällainenkin vieraanvarainen tapa jakaa miesten kesken omaisuutta nimittäin on. Poikaystävä poltti tyttöystävänsä siihen paikkaan kadulle, jengin avustuksella. Siinähän taas loukattiin kunniaa ja nolattiin mies julkisesti, kun nainen ei totellut."
"Tuomas on yksi näistä, jonka mielipiteistä
paistaa vahvasti läpi se, että enemmän luullaan kuin
tiedetään, saati että olisi juuri oltu paikan päällä. Monet, jotka
eivät ole Ranskassa käyneetkään, näyttävät kuvittelevan, että
kyse on rutiköyhistä pakolaisista, jotka on survottu
epäinhimillisiin oloihin kärsimään ruoan- ja työnpuutteesta ja
arabinimestä jne.jne. Kyse on kuitenkin kolmannen polven
siirtolaisista maassa, jossa jo vanhastaan vilisee
kaikenmoista sukunimeä ja kaikennäköistä populaa. Tarjolla
on ollut monenmoista hyvää ilmaisesta koulutuksesta alkaen
ja paljon vielä ylimääräisiäkin bonuksia: ilmaiset läksykerhot
ja kouluavustajat koulussa jne. Olen huomannut tässä
keskustelussa, että kaikki Ranskassa asuvat tai asuneet,
jotka siis oikeasti tietävät, mikä on ongelman nimi, myös
uskaltavat sanoa sen ääneen. He ovat kaikkien vähiten
ymmärtäväisiä arabimellakoitsijoita kohtaan, kuten itsekin
olen. Jotakin ehkä tietäisin, asuinhan siellä minäkin..."

Minun mielestäni asia on yksinkertainen, jos ei viihdy jossain maassa niin suksii vittuun sieltä.

spolk sanoi:

Juutalaiset ovat tosin ottaneet opin virheistään, mitkä ovat olleet Israelin keinoja: A) Etniset puhdistukset B) Fyysinen este, rakentavat helvetin korkeaa muuria.

Venäläisten probleema on ollut ja on heikko moraali, lännessä taas uskomaton naivius. Venäläisiltä kuitenkin löytyy asennetta, joka lännen paskahousuilta tuntuu tyystin kadonneen. Naisten johtamia läskimahoja, jotka pystyy vaan katselemaan silmät ymmyrkäisinä kun islam "rulettaa".

Sun järjen juoksu on niin vauhdikasta, että eihän tässä pysy mukana. "Venäläisiltä löytyy asennetta." Tehdä mitä? Miten Tshetshenian sota on edistänyt Venäjän asemaa? Jos he olisivat antaneet tshetsheeneille oman valtion, niin olisiko se rasittanut enemmän Venäjää, kuin vuosia kestänyt sota, joka nyt on muuntunut terrori-iskuiksi Venäjää vastaan? Venäjä ei edes enää ole demokratia, kun vapaa lehdistö on murennettu.

Ranskassa on nyt määrätty ulkonaliikkusmiskielto, jonka rikkomisesta saattaa seurata vankeutta. Mitä sun mielestä länsimaisessa valtiossa pitäisi tehdä?

Ja mikä tää "muslimit tulee valtaan" juttu on? Jengillä täytyy näköjään olla aina jokin asia jota vihata tai pelätä.

Minun puolesta mellakoitsijat saavat olla kotoisin aivan mista tahansa, sama kohtelu kaikille. Pitaa vaan ottaa kuri haltuun nayttaa kuka kaskee. Ranska taitaa kuitenkin olla liikaa anti-oikeistolainen, joten voipi olla etta riehuuvat viela jokusen viikon.

Armeija kadulle ja kovat piippuun. Ei muuta.

Nyt uutisissa puhutaan jo sisällissodasta ja naapurimaat ovat huolestuneita tilanteesta. Ei näytä hyvältä. Kun kuitenkin riehujista melkein kaikki näyttävät olevan ulkolaisia ja islaminuskoisia niin herää kysymys että miksei Ranskan hallitus yksinkertaisesti karkoita lainrikkojia maasta? Yksikin tihutyö ja välitön karkoitus olisi mielestäni oikea linja näin äärimmäisessä tilanteessa.

Kyllä tämä Euroopan historia näyttää vieläkin pimeän puolensa kun tuoreessa muistissa on Jugoslavian selkkaus 90-luvulla, sitten Madridin ja Lontoon pommi-iskut, Hollannin uskontomurhat ja nyt sitten Ranskan mellakat.

Mainittakoon vielä se että ainakaan minä en usko mihinkään hienoihin teorioihin työttömyyden aiheuttamasta muslimien syrjäytymisestä. Pidän paljon todennäköisempänä että koko homma on organisoitu jonkun rättipään toimesta, ei ne siellä mistään työpaikan puuttumisesta riehu. Sitä paitsi, Ranskan sosiaaliturva on yksi maailman parhaimpia. Eli vielä vähemmän aihetta riehumiseen ellei sitä mellakointia ole järjestetty jonkun ääriliikkeen toimesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom