ranskalainen...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja habe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
eli tuli eteen tämmönen pikku juttu vain että puhuin erään tyypin kanssa ranskalaisesta punnerruksesta ja sitten se ei tiennyt mikä se on... sanoi vaan itse tekevänsä "saksalaista"??? ja mulla ei ole taas mitään hajua mikä se on.. ajattelin vain kysellä että tietääkö kukaan mikä liike, vai onko peräti sama :hyper:

No läppäähän se on heittänyt, IMO ranskalainen punnerrus on paras liike ojentajille.

BTW. tosta ransakaisesta punnerruksesta, pitääkö kyynärvarret olla hartioiden kanssa samoilla linjoilla lähellä toisiaan, vai saako ne meennä työntövaiheessa vähän leveäksi? Liike sattuu aina välillä vähän kyynärpäissä.

Carbon sanoi:
BTW. tosta ransakaisesta punnerruksesta, pitääkö kyynärvarret olla hartioiden kanssa samoilla linjoilla lähellä toisiaan, vai saako ne meennä työntövaiheessa vähän leveäksi? Liike sattuu aina välillä vähän kyynärpäissä.
Itse pidän pientä "heiluri" liikettä yllä koko sarjan ajan niin kyynärpäät ei kipeydy, ojentajat sen sijaan kyllä kipeytyy.
Otsalta en tee ikinä ranskalaisia, se on varma tapa hajoittaa kyynärpäät, vaikka monessa opuksessa juuri otsalta neuvotaan tekemäänkin niin itse en kyllä suosittele.

neutraali sanoi:
Otsalta en tee ikinä ranskalaisia, se on varma tapa hajoittaa kyynärpäät, vaikka monessa opuksessa juuri otsalta neuvotaan tekemäänkin niin itse en kyllä suosittele.

No tosta mun ranskalaiskyynerpääkivut varmaan sit johtuukin:)
Pitäisi siis laskea vähän pään taakse, vai?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sukulaku sanoi:

Kannattaa. Ei se tuntumaan silti vaikuta.

Sukulaku sanoi:
Aivan, penkillä kun makaat niin sillain että tanko/kädet hipaisee penkkiä ja siitä ylös, pieni heiluri liike koko ajan ja muista myös käyttää kyynär lämmittimiä.

Oikealla tekniikalla suoritettuna ranskalainen otsalta suoralla tangolla on loistava liike, eikä sillä hajoita kyynärpäitä. Pitää vaan muistaa ettei laita liikaa painoja ja todellakin pitää se tekniikka kunnossa.
Pään yli tehtynä liikkeeseen saadaan myös venyttävä vaikutus mitä on aika vaikea saada muissa ojentajaliikkeissä.

tirvakkaa sanoi:
Oikealla tekniikalla suoritettuna ranskalainen otsalta suoralla tangolla on loistava liike, eikä sillä hajoita kyynärpäitä. .
Sitte kun sulla on poweria(voi toki olla jo nytkin) tarpeeksi niissä ojentajissa niin huomaat että kyllä ne vaan hajottaa, ei tietenkään kaikilla mutta todella monella kuitenkin.

Se on kyllä totta, ettei kaikki liikkeet sovi kaikille. Itselläni nuo sarjapainot tuossa otsalta tehdyssä eivät todellakaan ole kuin noin 50-70% tuosta pään yli tehdystä ranskalaisesta ja pyrin tekemään jokaisen toiston hyvin rauhallisesti ja puhtaasti. Olen kokeillut pari kertaa tehdä kulmatangolla otsalta, mutta sillä ei saanut läheskään niin hyvää tuntumaa.
Se huono puoli on tuossa otsalta tehdyssä versiossa, että jollei ole varovainen alaslaskussa, niin otsa on nopeasti hyvin kipeä.

tirvakkaa sanoi:
Se on kyllä totta, ettei kaikki liikkeet sovi kaikille. Itselläni nuo sarjapainot tuossa otsalta tehdyssä eivät todellakaan ole kuin noin 50-70% tuosta pään yli tehdystä ranskalaisesta ja pyrin tekemään jokaisen toiston hyvin rauhallisesti ja puhtaasti. Olen kokeillut pari kertaa tehdä kulmatangolla otsalta, mutta sillä ei saanut läheskään niin hyvää tuntumaa.
Se huono puoli on tuossa otsalta tehdyssä versiossa, että jollei ole varovainen alaslaskussa, niin otsa on nopeasti hyvin kipeä.
Itse pystyn tekeen otsalta lähes samoilla painoilla kuin tuolla pään takaa tehtynä(eroa vain 5-10kg), mutta muutaman viikon kun otsalta teen niin takuu varmasti on kyynärpäät kipeenä, itse teen nykyään kans suoralla tangolla, syytä en oikeestaan tiedä sillä minulla otti kyllä kulma tankokin hyvin, vaihtelu virkistää :D

Pitääkin ottaa tonne pään taakse ja tolla nautraalin mainitsemalla "heilurilla", jos se sitten ois lääke meikäläisenkin kyynerpään ongelmiin ranskalaisessa.

Mitä alemmas ranskalaisissa painon laskee (esim. kurkulle tai rinnan yläosaan) niin sitä enemmän se tuntuu kyynärpäässä.
Silloin se myös treenaa juuri oikealla tavalla ojentajaa penkkipunnerrusta varten.
Voi kokeilla vaihdella, 1. viikko pään taakse, 2. kurkulle, 3. rinnan yläosa ja yrittää pitää sama paino.

mjollnir sanoi:
Mitä alemmas ranskalaisissa painon laskee (esim. kurkulle tai rinnan yläosaan) niin sitä enemmän se tuntuu kyynärpäässä.
Silloin se myös treenaa juuri oikealla tavalla ojentajaa penkkipunnerrusta varten.
Voi kokeilla vaihdella, 1. viikko pään taakse, 2. kurkulle, 3. rinnan yläosa ja yrittää pitää sama paino.
Toi rinnan yläosan/kurkulle lasku ei kyllä enään oo mikään ranskalainen punnerrus vaan alkaa muistuttaan jo enemmän JM pressiä´paitsi siinä sun versiossa ei varmaan tehdä tuota työntävää "loppu" liikettä.
Tässä http://westsidebar.net/videot/Jmpress.mpg

neutraali sanoi:
Toi rinnan yläosan/kurkulle lasku ei kyllä enään oo mikään ranskalainen punnerrus vaan alkaa muistuttaan jo enemmän JM pressiä´paitsi siinä sun versiossa ei varmaan tehdä tuota työntävää "loppu" liikettä.
Tässä http://westsidebar.net/videot/Jmpress.mpg
Kyynärpäät pidetään tietysti mahdollisimman pystyssä, on kovempi kuin JM´s press.

Edit. ei oo mun versio vaan Sakari Selkäinahon

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom