ranskalainen...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja habe
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
mjollnir sanoi:
Kyynärpäät pidetään tietysti mahdollisimman pystyssä, on kovempi kuin JM´s press.

Edit. ei oo mun versio vaan Sakari Selkäinahon
Jeps, mutta kerroppa mulle mitä helvetin järkeä sitä on tehdä jos kipu tuntuu kyynärpäässä, kyllä mää ainakin teen sellaasia liikkeitä missä ei tuu "vääränlaista" kipua, tyyliin kyynärpäät.
mjollnir sanoi:
Mitä alemmas ranskalaisissa painon laskee (esim. kurkulle tai rinnan yläosaan) niin sitä enemmän se tuntuu kyynärpäässä.
Sitten kun oot kyynärpääs lopullisesti tuolla liikkeellä hajoittanut niin voit myös unohtaa sen penkkaamisen.

neutraali sanoi:
Jeps, mutta kerroppa mulle mitä helvetin järkeä sitä on tehdä jos kipu tuntuu kyynärpäässä, kyllä mää ainakin teen sellaasia liikkeitä missä ei tuu "vääränlaista" kipua, tyyliin kyynärpäät.Sitten kun oot kyynärpääs lopullisesti tuolla liikkeellä hajoittanut niin voit myös unohtaa sen penkkaamisen.
Voima tartuu yleensä liikkeillä jotka ei tunnu mukavilta.
Ei sillä pakko ole itseään hajottaa vaan tekee tuolla tavalla muutaman viikon/vuosi.

mjollnir sanoi:
Ei sillä pakko ole itseään hajottaa vaan tekee tuolla tavalla muutaman viikon/vuosi.
Tuskin tuo mikään niin mahtava apuliike penkille on että sitä kannattas tehdä jos kyynärpäihin käy. Sellaisia liikkeitä kannattaa mielestäni ehdottomasti välttää missä epä miellyttävää kipua syntyy, mutta tietenkin jokainen saa tehdä mitä itse haluaa.

mjollnir sanoi:

Jaa, miten se voima tarttuu ojentajiin, jos se epämielyttävä kipu ja vihlonta on kyynärpäissä...??

Mutta kyllä sitä rupeaa kiinnittämään erittäin paljon huomiota nivelkipuihin ja suorituksen aikaiseen vihlontaan, kun kertaalleen rikkoo jonkun nivelen leikkauskuntoon.....

neutraali sanoi:
Tuskin tuo mikään niin mahtava apuliike penkille on että sitä kannattas tehdä jos kyynärpäihin käy. Sellaisia liikkeitä kannattaa mielestäni ehdottomasti välttää missä epä miellyttävää kipua syntyy, mutta tietenkin jokainen saa tehdä mitä itse haluaa.

Samaa mieltä ja eikös toi kapea penkki ole ihan pätevä apuliike penkkipunnerrukseen. Ja siinä en ole koskaan saanut kyynärpäitäni kipeytymään.

Yhtä järkevää on punnertaa niskantakaa jos se tekee kipeetä. Sitten on punnertamiset punnerrettu kun olkapää ottaa itteensä kunnolla.

Timba79 sanoi:
Samaa mieltä ja eikös toi kapea penkki ole ihan pätevä apuliike penkkipunnerrukseen. Ja siinä en ole koskaan saanut kyynärpäitäni kipeytymään.

Yhtä järkevää on punnertaa niskantakaa jos se tekee kipeetä. Sitten on punnertamiset punnerrettu kun olkapää ottaa itteensä kunnolla.

Olkaa mieltä mitä tahansa mutta tuo liike ottaa juuri siihen lihakseen joka suoristaa käden penkissä, kapea penkki on myös loistava.

Kohtuus tietysti kaikessa.

Mä teen toistot aina tuonne päälakeen/taakse ja pientä heiluriliikettä tulee tehtyä. Ei ota kyllä kyynärpäihin yhtään kipua. Mutta painotkin on kyllä aika pienet vielä (toistaseksi) :)

Tekeekö kukaan muu tällä tavalla, että kun on tehnyt kovan sarjan ranskalaista loppuun asti, niin jatkaa siitä suoraan tekemään ns. kapeaa penkkiä laskematta välillä tankoa pois. Mä pumppaan vielä siihen sarjan aivan hapoille asti, niin ottaa pirun hyvin ojentajiin.

Hynkkä sanoi:
Tekeekö kukaan muu tällä tavalla, että kun on tehnyt kovan sarjan ranskalaista loppuun asti, niin jatkaa siitä suoraan tekemään ns. kapeaa penkkiä laskematta välillä tankoa pois. Mä pumppaan vielä siihen sarjan aivan hapoille asti, niin ottaa pirun hyvin ojentajiin.
Ennen tuli tehty tuollain mutta nykyään menee jo pelkistä ranskalaisisata niin puhki ettei kertakaikkiian saa enään yhtään punnerrusta päälle tehtyä :) , mutta jos jaksaa tehdä on se loistava tyyli viedä ojentajat aivan loppuun.
Timba79 sanoi:
Aivan

mjollnir sanoi:
Olkaa mieltä mitä tahansa mutta tuo liike ottaa juuri siihen lihakseen joka suoristaa käden penkissä, kapea penkki on myös loistava.

Kohtuus tietysti kaikessa.
Joo itse kyllä yleensä kans luotan saken juttuihin ja onhan se huippu pätevä mies, mutta tuskin sekään tosiaan sellaista liikettä kenellekkään suosittelee tekeväksi jossa syntyy epämiellyttävää kipua. Tuo ranskalainen otsalta suoralla tangolla kehittää lajinomaisimmin(penkkipunnerrus) ojentajan pitkää päätä, mutta silti en suosittele sitä juurikaan tehtäväksi tuollain koska on niin riski altis liike kyynärpäille. Itse teen nykyään suoralla tangolla liikkeen, mutta kaikista "hempein" kyynärpäille on tehdä kulmatangolla ja pienellä heiluri liikkeellä.

habe sanoi:
sanoi vaan itse tekevänsä "saksalaista"???

Ranskalaista on tosi hyvä tehdä kun kaveri auttaa pitämään kyynärpäitä vaakasuunnassa paikoillaan. Eli painaa kyynärpäitä sivuilta yhteen ettei asento pääse leviämään. Tuo on helpointa tehdä kun avustaja seisoo penkki (ja nostaja) jalkojen välissä. Tästä johtuen kyseistä suoritusta on joskus kutsuttu "ruotsalaiseksi" punnerrukseksi. :jahas:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niinjoo, nyt muistankin miks oli ongelmia ranskalaisessa punnerruksessa. Eilen treenissä muistin. Eli kun lihakset alkavat vetämään viimeisiään kyseisessä liikkeessä, alkavat olkapäät (lapaluut?) naksua. Ei se oikeastaan satu, mutta huomaa ettei kaikki ole kohdallaan.

Otin tänään ranskalaista pitkästä aikaa ja neutraalin ohjeilla. Eli pään takaa ja pienellä "heijauksella". Kyynärpäihin ei sattunut yhtään ja ojentajat on nyt mukavasti kipeenä. Mitenköhän tämäkin oli taas jäänyt tajuamatta. Mutta kiitokset Neutraalille. :thumbs:

Timba79 sanoi:
Ranteille toi kapea penkki onkin yhtä helvettiä! :curs:

neutraali sanoi:
Itse pidän pientä "heiluri" liikettä yllä koko sarjan ajan niin kyynärpäät ei kipeydy, ojentajat sen sijaan kyllä kipeytyy.
Otsalta en tee ikinä ranskalaisia, se on varma tapa hajoittaa kyynärpäät, vaikka monessa opuksessa juuri otsalta neuvotaan tekemäänkin niin itse en kyllä suosittele.

Mulle taas luontevin liikerata käsille tulee kun lasken tangon about suun kohdalle :D

Pecman sanoi:
Ei oo kun jätät noin 10cm irti rinnasta silloin vähenee myös olkapäiden osuus ja näin ollen rasitus tulee lähes täysin ojentajille tai toinen vaihtoehto on tehdä sen verran leveellä ettei ranteet väänny ihme asentoon.
juffe sanoi:
Mulle taas luontevin liikerata käsille tulee kun lasken tangon about suun kohdalle :D
Joo, mutta tässähän keskusteltiinkin siitä millä ne kyynärpäät saa hyvin hajalle, tuo sun tyyli on taas yksi niistä ;), mutta kukin tyylillään.

Laittakaa lämppärit kyynärpäihin, niin ne kyynärpäät ei kipeydy läheskään yhtä helposti. Lämppäreillä pystyn tekemään mitä tahansa liikettä ilman, että kyynärpäät kipeytyy. Ilman lämppäreitä kyynärpäät tulee heti yhdestä työntäpäivästä kipeiksi...

alumiini sanoi:
Laittakaa lämppärit kyynärpäihin, niin ne kyynärpäät ei kipeydy läheskään yhtä helposti.
Aivan

neutraali sanoi:
Aivan, penkillä kun makaat niin sillain että tanko/kädet hipaisee penkkiä ja siitä ylös, pieni heiluri liike koko ajan ja muista myös käyttää kyynär lämmittimiä.

Pecman sanoi:

Neutraalin ohjeilla tässäkin. Eli vähän vajaaksi alhaalla ja ei käy ranteille läheskään niin paljon. Lisäksi ne rannesiteet kannattaa pitää käytössä ainakin tän liikkeen kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom