ranskalainen punnerrus...auts

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olenko ainut kellä tuo liike ottaa kyynärpäähän kipeesti?? heti ku laittaa vähän raskaampia rautoja niin ei pysty tekeen ollenkaan..olen lämmitellyt hyvin jne.. mikä olisi korvaava liike?? dippiä teen mut se liike alkaa jo kyllästyttään..ranskalaista punnerrusta en oo kokeillu 5vuoteen, jokohan uskaltais kokeilla ku se olisi kyllä hyvä liike ja sais ojentajiin poweria :D

Sama vika. Mitä isompien ja "vahvempien" ukkojen kanssa olen jutellut ei tuo ranskalainen ole mikään avain kumminkaan onneen. Kapeaa penkkiä,loppuojennusta,lankkupenkkiä jne you know... Jm`s pressiä pystyn ottamaan,vaikka ranskalainen tekee kipeää. Oletko kokeillut?

Käytätkö kyynärlämmittimiä? Auttavat melko hyvin. Mun ei tarvitse tehdä kuin pari sarjaa ranskalaista ilman kyynärlämmittimiä, niin johan sattuu. Mutta kyynärlämmittimien kanssa ei tunnu kipua. Lisäksi pieni huijaaminen liikkeessä tuntuu helpottavan kipuja.

Lisäksi auttaa, kun ei tee ranskalaista tavallisella levytangolla vaan kulmatangolla.

Originally posted by Jyrki-Poika
Pitäisi noudattaa yhtä ohjelmaa ja kyseinen liike on hyvin tärkeä osa ohjelmaa. Vituttaa.

Tee korvaavia liikkeitä ei mikään ohjelma kaadu yhden apu-liikkeen vaihtamiseen!

Originally posted by penkkipena
Olenko ainut kellä tuo liike ottaa kyynärpäähän kipeesti?? heti ku laittaa vähän raskaampia rautoja niin ei pysty tekeen ollenkaan..olen lämmitellyt hyvin jne.. mikä olisi korvaava liike?? dippiä teen mut se liike alkaa jo kyllästyttään..ranskalaista punnerrusta en oo kokeillu 5vuoteen, jokohan uskaltais kokeilla ku se olisi kyllä hyvä liike ja sais ojentajiin poweria :D

Oletko kokeillut tehdä ensin jonkun toisen liikkeen, vaikka kapean penkin tai jonkun taljahässäkän? Tee ekaa liikettä 2-3 sarjaa lyhyillä palautuksilla (45-90 s.) ja sitten ranskalaisen pariin, 10+ toiston sarjoja lyhyillä palautuksilla. Romut ovat taatusti pienemmät kuin normaalisti joten kyynärpään kiukkuilun luulisi laantuvan.

Entäpä ranskikset käsipainoilla tai Tate press? Oletteko niitä kokeilleet, kellä ranskalainen punnerrus tangolla (oli sitten suora tai käyrä) on kivulias? Tietysti käsipainoissa on Isoille ja Vahvoille se ongelma, että joka salilla ei ole tarpeeksi isoja painoja.

Mutta onhan tämänkin asian suhteen niin kuin Olbe sanoo tuossa aiemmin: mikään yksittäinen liike ei ole mikään taikasana kehitykseen. Aina on olemassa korvaavia liikkeitä. Mielikuvitusta kehiin vaan! :whip:

Jyrki-poika: Millaisesta ohjelmasta on kyse? Kuten Olbe tuossa kaikessa viisaudessaan totesi, niin ei mikään ohjelma yhteen apuliikkeeseen kaadu..

Ranskalaisessa voi myös koittaa viedä sen tangon otsan sijasta vähän taaemmaksi päälaelle. Saattaa olla kivuttomampi tehdä noin. Mitä "alemmaksi" (siis vaikka leualle tai rinnalle) tuolla ranskalais-tyylillä tangon laskee, sitä enemmän rasitusta kyynärpäille.

Tällainen

http://www.voimaharjoittelu.net/newsdesk_info.php/name/Penkkipunnerrus-ABC/newsPath/3/newsdesk_id/34

Katso tuosta sitä ohjelmaa. Minä kyselin siitä jo aiemmin otsikolla penkkiohjelma netistä. Siellä lukee minun koko viikko-ohjelma muutenkin. Minä olen vääntänyt niitä ojentajia ranskalaisen sijaan taljassa, mutta näin se tulee kaksi kertaa viikossa. Ranskalaisen ne neuvoo ohjelmassa tekemään nimenomaan suoralla tangolla, mutta voisi tosiaan kokeilla käsipainoilla! Tate press tulee ohjelmaan sitten siinä maksimi kaudella. Olen vasta menossa toisella viikolla ja on suorastaan ärsyttävän kevyttä, mutta pitää viedä loppuun minkä aloittaa...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Originally posted by penkkipena

Venytteletkö ojentajia?? Itelläni oli aikanaan sama ongelma, joka korjaantui täysin venyttelemällä ojentajat huolellisesti... pitemmiksi...

Ranskalainen käyrällä tangolla nimenomaan ottaa sinne brachialisin suuntaan, mikä on mielestäni vaan hyvä juttu - mutta raskailla raudoilla se on helvettiä. Tuo on muutenkin niin hutera liike toteuttaa, että kenties siitä sais eniten irti rajotetulla liikeradalla ja keskisuurilla painoilla.

Olipas tullut paljon vinkkejä joten kiitos niistä :) Jm`s pressiä en oo kokeillut mut taidanpa ainakin kokeilla. Kyynärlämmittimiä pidän ja käyrällä tangolla oon tehny. Venyttely on jäänyt vähän vähemmälle joten siinäkin voi tosiaan olla syy kyynärpäiden kipeytymiseen. Taljalla teen ojentajia sekä kapeeta penaa mut ton Tate pressin ja Jm´s pressin vois ottaa mukaan..

Kyynärlämmitin, kulmatanko ja tee istuen ja tiputa (siis ei vapaalla pudotuksella ;) tanko vaan päälaen takaosaan asti kiinni ja ylös. Pitäs olla lempee kyynärpäälle. nimim. Kokemusta on...

Re: Re: ranskalainen punnerrus...auts

Originally posted by Mr k.k.
Venytteletkö ojentajia?? Itelläni oli aikanaan sama ongelma, joka korjaantui täysin venyttelemällä ojentajat huolellisesti... pitemmiksi...

Miten sitä ojentajaa saa venyteltyä kunnolla? En ole oikein löytänyt liikettä millä se ojentaja "löytyisi" kunnolla. Olen saanut ranskalaisella punnerruksella ojentajan kiinnikkeen aivan kyynärpään alta kipeäksi ja lepo ei tunnu paljon auttavan. Eli siis apua venytykseen kaivataan.

Re: Re: Re: ranskalainen punnerrus...auts

Originally posted by Punnus
Miten sitä ojentajaa saa venyteltyä kunnolla?
Laita keppi selän taakse pystyyn niin, että venytettävä käsi ottaa sitä ylhäältä hartian yli ja toinen käsi alhaalta selän takaa. Vedä alaspäin sillä alakädellä. En tiedä tuliko ymmärrettävästi mutta toivotaan. Toimii ainakin mulla.

Yksi hyvä tapa on istua penkille, missä on matalahko selkänoja, ottaa riittävän suuri käsipaino ja roikottaa sitä niskan taakse. Kyynärpää osoittaa siis kattoon. Vähän kuin tekisi yhden käden ojennusta istuen, mutta pitää vaan ala-asennossa.

Mitäs ihmiset on mieltä, meneekö otsikossa mainittu liike yhtään harakoille taikka muille lihaksille kuin olisi tarkoitus, kun joudun tekemään ranskalaisen punnerruksen mutkatangon leveämmällä olevista otekohdista pitäen, kun kapeammalla otteella toinen kyynärpää naksuu joka toistolla ja kipeytyy. Pidän toki kyynärpäät liikkeen suorituksen aikana leveyssuunnassa aikalailla paikoillaan (suunnilleen samalla leveydellä kuin oteleveys) ja kyynärpäät siirtyvät liikkeen ala-asennossa muutaman sentin, ettei tanko osu otsaan. Mukavasti tuolla kyllä ojentajat väsähtävät, joten luulisi, että on ok liike noinkin suoritettuna...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom