ranskalainen punnerrus...auts

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
jiiii sanoi:
Mitäs ihmiset on mieltä, meneekö otsikossa mainittu liike yhtään harakoille taikka muille lihaksille kuin olisi tarkoitus, kun joudun tekemään ranskalaisen punnerruksen mutkatangon leveämmällä olevista otekohdista pitäen, kun kapeammalla otteella toinen kyynärpää naksuu joka toistolla ja kipeytyy. Pidän toki kyynärpäät liikkeen suorituksen aikana leveyssuunnassa aikalailla paikoillaan (suunnilleen samalla leveydellä kuin oteleveys) ja kyynärpäät siirtyvät liikkeen ala-asennossa muutaman sentin, ettei tanko osu otsaan. Mukavasti tuolla kyllä ojentajat väsähtävät, joten luulisi, että on ok liike noinkin suoritettuna...

mä teen ranskalaisen aina käyrätangolla ottaen leveämmästä kohtaa kiinni, sopii mulle paremmin, kapealta ei luonnistu millään.

ja ojentajat huutaa hoosiannaa! :thumbs:

Ite korvaan ranskikset push-down variaatiollani, koska niin kuin monella mullakin kyynerpääni kipeytyvät tai naksuvat ikävästi. Kävin asiasta ihan röntgenissä ja mitään muuta vikaa ei pitäisi olla kun että kyynerpääni joustavat liikaa ulospäin. Ojentajat olen onnistunut reenaamaan ilman ranskiksiakin, en usko etteikö ilman ranskiksia voisi saada ojentajia kasvamaan/vahvistumaan.

Muistakaa tehdä tangon ollessa ala asennossa pientä heijjari liikettä pään takana, näin säästytte kyynärpää vammoilta. Varma tapa hajoittaa kyynärpäät tässä liikkeessä on tehdä ne oppikirjojen mukaan eli otsalta ja kyynärpäät paikallaan joten muistakaa se pikku heijjari ala asennossa mikäli haluatte pitää tämän liikkeen mukana treenissä ja kyynärpäät ehjänä.

neutraali sanoi:
Muistakaa tehdä tangon ollessa ala asennossa pientä heijjari liikettä pään takana, näin säästytte kyynärpää vammoilta. Varma tapa hajoittaa kyynärpäät tässä liikkeessä on tehdä ne oppikirjojen mukaan eli otsalta ja kyynärpäät paikallaan joten muistakaa se pikku heijjari ala asennossa mikäli haluatte pitää tämän liikkeen mukana treenissä ja kyynärpäät ehjänä.

Parhaalla tahdolla yritän miettiä että mitä tarkoitat mutta kyynärpää on luu ja se tuskin hajoaa eli hajoaisiko siinä ojentaja vai käsivarren lihakset vai mihin oikein viittaat? Ranskalaisissa aika harva ainakaan tekee ykkösiä että vähän vaikea uskoa että siinä hajoittaisi lihaksensa.

Alkaisi varmaan muistuttamaan http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/BBPullover.html tätä liikettä pään taakse ja heijauksella tehtynä että sitten menee selkäliikkeeksi.

AG+ sanoi:
Parhaalla tahdolla yritän miettiä että mitä tarkoitat mutta kyynärpää on luu ja se tuskin hajoaa eli hajoaisiko siinä ojentaja vai käsivarren lihakset vai mihin oikein viittaat? Ranskalaisissa aika harva ainakaan tekee ykkösiä että vähän vaikea uskoa että siinä hajoittaisi lihaksensa.

Alkaisi varmaan muistuttamaan http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/BBPullover.html tätä liikettä pään taakse ja heijauksella tehtynä että sitten menee selkäliikkeeksi.

Ihan tuossa kyynärpäässä mulla tuntuu jos se jotenkin rikki menee. Liikettä tehdessä tuntuu pahalta ja seuraavana päivänä on kyynärpään nuppi kipeä. Onhan siellä kyynärpäässä kaikenlaisia niveliä ja jänteitä.

Heijarilla tehtynä olkavarren liike on korkeintaan 10-15cm eli täysin ojentajille menee. Mulla loppuivat kaikki kyynärpääkivut, kun aloin laskea painoa pään taakse ja tekemään tuollaista pientä heijaria.

AG+ sanoi:

Ei muistuta tuota liikettä, tiedän kyllä mihin mikäkin liike ottaa joten ei tarvitse tuollaisia epäilyksiä edes esittää :) , vaan tarkoitan heijjaamisella sitä että se tanko lasketaan niin alas että rystyset osuu penkkiin missä maataan eli heijjari liike tehdään noin 15-20 sentin matkalla(siis ei mitään järetöntä riuhtomista vaan luonnollinen liike) ja tiedän lukemattomia tapauksia jossa kyynärpäät tai siis siellä olevat kierukat ei tuota liikettä kestä koska ovat vaurioituneet tuolla superpuhtaalla tyylillä tehtynä, itse olen aina käyttänyt tuota pientä heiluri liikettä ala asennosaa ja sen takia en ole kärsinyt kyynärpää ongelmista, joskus olen tehnyt myös jonkin aikaa otsalta niin melkein heti(muutama viikko) alkoi kyynärpäissä kipuilu. Joskus oli muuten myös jossain vanhassa bodaus lehdessäkin juttua jossa suositeltiin tekeen tuota pientä heiluria tuolla ala asennoissa kyynärpäiden säästämiseksi, joksikin jm bakley styleksi sitä sanottiin(tai jotain sinnepäin). AG oletko tosissaan sitä mieltä että vain max 1 voi hajoittaa paikkansa. Pakkikseltakin varmasti löytyy kymmeniä joilla ei kyynärpäät tätä loisto liikettä kestä ja todennäköisesti siksi kun se on joskus hajoitettu "väärällä" suoritus tekniikalla tai ei ole hoksattu kokeilla tuota pientä haijjausta ala asennossa.
Ps: tuolla pään taakse laskemisella saa ojentajaan myös paremman venytyksenkin entä otsalta tehtynä.

Ai pitääks siel ala-asennosa heilutella pari kertaa eestaas, kunnes nostaa? :david:
Mä ainakin siirryn sit laskee tonne pään taakse, jos Neutraali niin väittää. :worship:

-Marchi- sanoi:
Ai pitääks siel ala-asennosa heilutella pari kertaa eestaas, kunnes nostaa? :david:
Mä ainakin siirryn sit laskee tonne pään taakse, jos Neutraali niin väittää. :worship:

Ei todellakaa.. Mä ymmärsin et ku käytät tuolla alaalla tankoo niin ei oo mitenkään pakollista pitää kyynärpäitä aivan paikoillaan (niin kuin "oppikirjoissa" sanotaan).. Itse oon samaa mieltä että ranskikset tonne taakse pienellä "heijjarilla" on paljon parempi ku leualle tai otsalle kyynärpäät paikoillaa.

Kokeilin itse viimeksi tuota pään taakse tehtyä versiota otsan tilalta ja kipua ei tuntunut. Nyt on tosin kainalon takaiset lihakset kipeät eli rasitus meni jonnekin muuallekin kuin ojentajiin.

Marchi ei pidä vaan tuollain niinkuin pink pussy sanoi.
XXL en ymmärrä miten olet saanut selkä lihat kipeeksi, jotain olet tehnyt väärin . Laske tanko niin alas että rystyset hipaisee penkkiä jolla makaat(tässä vaiheessa tulee luonnollinen heijjaus liike) ja siitä ylös, ei tällä selkä lihoja voi mitenkään saada kipeeksi ellei sitten tee ihan päin persettä ja laske sitä tankoa lattialle asti :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itse kokeilin tehdä ranskalaista makuullaan leualle ja heti tuli kyynärpää kipeäksi viikon ajaksi - Kokeilin kyseistä variaatiota sen takia koska se kuulemma auttaa eniten siihen penkin keskivaiheeseen - Normaali ranskalainen pääntaakse ei tuota tuskia - Otsalle tehtynä tuntuu hieman pahalta mutta ei kuitenkaan ole kipuja seuraavana päivänä!

En jaksanut lukea kaikkia viestejä läpi, mutta minulla ainakin joskus sattuu kyynärpäihin kun teen hauikset ennen ojentaja treeniä.

Edit: pitääkin itse myös kokeilla tuota liikettä pääntaakse tehtynä.

Mhh, eli tuossa pääntaakse laskemisessa ei tarvitse käsiä loppuvaiheessa suoristaa niin, että käsivarsi olisi kehoon nähden suorassa kulmassa?
Eli heijjarilla tarkoitetaan sitä, että kyynärpäitä saa levittää hieman sivummalle nostaessa? Pitääkö ne sitten laittaa takasin "suorempaan" loppuasennossa? Muutenhan sinulla tippuisi kädet kokoajan aina alemmas... Eli luultavasti pitää...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom