rannekääntö-

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kyllähän tota hauisreenini päätteeks tulee joskus tehtyä...mutta ei säännöllisesti kylläkään...pitäs tehä mutta jotenkin vaan tahtoo jäädä...:david:

En varsinaisesti. Kotona tulee säännöllisen epäsäännöllisesti veivattua ranteita pienillä käsipainoilla. Lähinnä tarkoituksena on ranteiden kipeytymisen esteminen. Minulla ranteet tulevat helpolla pipeiksi, jolloin esimerkiksi penkin tekeminen ei ole kivaa.

Tulee tehtyä aika säännöllisesti. Helvetillistä itsensä kiduttamistahan toi on mutta kylläpä se jälkeenpäin on mukavaa...
teen vastaotteella tangolla ja myötäotteella taljalla... :whip:
teen viimeiseksi kun ei pysy edes saippua kädessä kääntöjen jälkeen. ehkä vittumaisin liike salilla?

Kuuluu noi munki ohjelmaan. Teen vasta- ja myötäotteella.

Vaihdoin hauiskäännön myötäotteella tohon rannekääntöön myötäotteella, koska kun painot nousi tarpeeks suureks, niin ei riittäny ranteiden voima ja ne käänty aina alas muutaman toiston jälkeen. Nyt on saanu tolla hiukan voimaa, ja voi varmaan ottaa hauiksen myötäotteella taas mukaan.

teen vasta ja myötä otteella kerran viikossa, alottelin 10kg:n tangolla nyt menee jo 26 kg:lla ihan hyvin (n. 3*12). Liike jossa mulla tapahtuu nopeiten kasvua, jippii. Kyynärvarretkin saanut mukavan muodon, vaikka muuten tälläinen riuku olen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Aivovaurio
Kuinka monen toiston sarjoja teette noita rannekääntöjä?

Viimeaikoina on tullut tehtyä jotakuinkin tämmöisellä ohjelmalla:

(painoa lisätään joka sarjan jälkeen)
X toistoa tyhjällä tangolla (lämmittely)
18 toistoa
10 toistoa
6 toistoa
3 toistoa
+ lopuksi ehkä vielä jotain pumppailua/venyttelyä

Liikkeen teen yleensä levytangolla vastaotteella penkillä istuen ja kyynärvarret polvien päällä. Mielialasta ja kunnosta (lähinnä ranteiden kunnosta) riippuen noin 1-3 kertaa viikossa.

Sen verran vielä noista sarjoista/toistoista, että minulla ei yleensäkään oikeastaan missään harjoittelussa ole mitään erityistä "ohjelmaa" vaan treenailen lähinnä oman kunnon ja fiiliksen mukaan.
Joskus pyramidityyppisesti, joskus lyhyitä ja raskaita sarjoja, joskus pidempiä pumppisarjoja, tms...
Saatan myös silloin tällöin pitää taukoa treeneistä ja lepäillä jonkin aikaa jos siltä tuntuu.

ranteet on yks mun keskeisista treeneista otteen ohella.

Duunaan rannekaantoja kuin muitakin liikkeita, raskaasti ja vain muutamaa toistoa, yleensa noin 5.

teen ranteille kylla muitakin liikkeita kuten esim. Plate curl (en tiia mika on suomeks), eli ottaa levyn siten etta kammen on ylospain, paukalo levyn paalla ja sormet levyn alla. Siita sitten tavallaan hauisvaannon tapaan ylos. On muuten yllattavan vaikee liike ja jos tossa pystyy 10kg vetaa niin on jo aika vahvat ranteet.

toinen on moukareilla tai jollain tangoilla pelleily siten etta ottaa tangon paasta kiinni ja sitten tavallaan vetaa siita ylos ja alas ja eri liikkeita. Koska paino on toisessa paassa tankoa tai moukaria saa taa liike aikamoista stressia aikaan ranteessa.

Originally posted by kasvisvoimaa
ranteet on yks mun keskeisista treeneista otteen ohella.

Duunaan rannekaantoja kuin muitakin liikkeita, raskaasti ja vain muutamaa toistoa, yleensa noin 5.

teen ranteille kylla muitakin liikkeita kuten esim. Plate curl (en tiia mika on suomeks), eli ottaa levyn siten etta kammen on ylospain, paukalo levyn paalla ja sormet levyn alla. Siita sitten tavallaan hauisvaannon tapaan ylos. On muuten yllattavan vaikee liike ja jos tossa pystyy 10kg vetaa niin on jo aika vahvat ranteet.

toinen on moukareilla tai jollain tangoilla pelleily siten etta ottaa tangon paasta kiinni ja sitten tavallaan vetaa siita ylos ja alas ja eri liikkeita. Koska paino on toisessa paassa tankoa tai moukaria saa taa liike aikamoista stressia aikaan ranteessa.

Itse olen kanssa tehnyt tuota plate curlia ja joskus myös rannekääntöjä painolevyillä (plate wrist curl).

Originally posted by imodnar_
Itse olen kanssa tehnyt tuota plate curlia ja joskus myös rannekääntöjä painolevyillä (plate wrist curl).

rannekaantoja en ole aikasemmin levyilla kokeillukkaan, pitaapa testaa heti ens treenien aikana! Kiitos!

Koittakaapas tehdä supersarjoina rannekääntöjä tangolla vastaotteella 15toistoa jonka jälkeen heti seläntakaakääntöjä niin monta kuin menee...tämän jälkeen sattuu niin perkeleesti

Teettekö koskaan rannekääntöä pystysuunnassa, että peukalo on ylöspäin tai selällää, jolloin pikkusormi on ylöspäin?

Hieman vaikeampi liike mutta tehoaa lihaksiin joita perinteisellä rannekäännöllä ei saa rasitettua. Paksuntavat mm. sitä käden kapeaa kohtaa, ja tekee lihaksista mukavan säikeiset.

Sitten on vielä ranteen pyöritys, kai sekin johonkin lihasta kasvattaa.

Originally posted by kasvisvoimaa

... teen ranteille kylla muitakin liikkeita kuten esim. Plate curl (en tiia mika on suomeks), eli ottaa levyn siten etta kammen on ylospain, paukalo levyn paalla ja sormet levyn alla. Siita sitten tavallaan hauisvaannon tapaan ylos. On muuten yllattavan vaikee liike ja jos tossa pystyy 10kg vetaa...

Tosta voisin antaa varoituksen sanan siinä mielessä, että itse olen aiemmin tehnyt vääntöä penkillä istuen polvien varassa. Yhtenä päivänä huomasin että pikkusormesta oli kadonnut KAIKKI voima ja se vääntyi väkisillä koukkuun. Uskoakseni syynä juuri siihen tässä liikkeessä kohdistunut momentti joka pukkas hermotuksen vituralleen.

Onneksi nyt 2-3kk aikana sormi on pikkuhiljaa osoitanut elpymisen merkkejä. Enää en tee ainakaan tätä liikettä niin että sormet suorana törröttäen väkisillä pukkaa levyä. Olen käyttänyt 15-20kg painoa tässä liikkeessä n. 20 sarjana. Tappoliike :kuola:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom