Rajavartiolaitos Immola

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raggi
  • Aloitettu Aloitettu
Mitenkäs 2015 hakijoilla treeni sujuu? Olisi kiva vihdoin saada tähänkin ketjuun eloa. Nykyisin tulee aina lueskeltua vanhoja postauksia motivaation kasvattamiseksi.
Itse alan tällä hetkellä viimeistelemään uintitekniikkaa. Tarvisi siis vielä oppia uimaan yhtäkovaa ilman laseja kuin lasien kansssa.
Kuun lopussa alkaa myös ankara hiihtotreeni, kunhan paikallinen hiihtotunneli vain aukeaa. Se on kuitenkin se selkeästi vaikein osuus minulle.
Itse ajattelin myös alkaa testailemaan kordinaatio testejä, kai nekin olisi hyvä parikertaa kokeilla, ettei niistä jää kiinni.
Juoksemisen kannalta alan olla omaan kuntooni aika tyytyväinen. Nyt tarvisi vaan onnistua ylläpitämään sama kunto tammikuuhun saakka. (saattaa olla haastavaa talven tullen.)
Mites oletteko te jo lääkärillä käyneet? Itse ajattelin viikonpäästä alkaa varailemaan aikaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Uintia oon alkanu reenaileen vähäsen, ja siinä on kyllä huimasti parannettavaa. Juoksukunto ei oo vielä toivotulla tasolla mutta kyllä se vielä varmaan nousee. En oo vielä lääkärillä käyny, varmaan lähitulevaisuudessa käyn. Millon aattelit paperit lähettää?

No en minä hirveästi vielä sitä ole miettinyt, mutta ens kuussa kai pitäis.
Uinnissa suosittelen testaamaan intervalli reeniä. Aina 25metriä hiljaa esim rintaa ja sitten taas 25m täysiä. Pikkuhiljaa sitten vähennät hölläilyä, ja lopulta menee koko matka täysiä. Itsellä ainakin tuntuu toimivan. Nykyään uinti kyllä on jäänyt jo aika vähälle kun tuo 200m menee jo kolmeen minuttiin. En tosin kylllä ole vielä kokeillut ilman laseja.

Juoksukunto on jo hyvällä mallilla ja sitä vain hiljalleen hinaan ylemmäs/pidän yllä, pääpaino tällä hetkellä lihaskunnossa ja etenkin uinnissa. Altaassa viihtyy nykyään ihan hyvin, kun uintikaan ei ole enää pelkkää räpiköintiä. Hiihtämään kun pääsis ennen joulua. Viime talvena jäi hiihdot täysin ja lähes kaikki aiempi hiihtäminen on tullut luistelutyylillä mentyä. Uskon kuitenkin testien menevän hiihdon osalta hyvin, kunhan vaan kerkeän saamaan tuntumaa perinteiseen tyyliin, eikä inttisukset irtoile jalasta Immolassa. Paperit lähetän enskuun lopulla, kun syysloman jälkeen saan koululääkäriltä terveystodistukset.

Uintitekniikkaan löytyy monta ketjua vinkkejä tältäkin foorumilta, vielä parempi olis paikallinen uintitekniikka kurssi, jos yhtää uiminen muuten kiinnostaa. Itsellä on kurssi meneillään ja kyllä se virheiden tajuamista ja korjaamista nopeuttaa huomattavasti.

Joo. Itsekkin suosittelen lukemaan valmiita threadejä. Pakkikseltakin löytyy jo monia uintitekniikkaan liittyviä neuvoja. Minä en varsinaisesti ihan niin hyvä uimaan ole, että alkaisin ketään neuvomaan. Ainoa oma vinkkini ehkä kuitenkin olisi se, että harjoittelee kloorin tekniikkaa todella hitaasti. Aluksi vaan hitaalla tahdilla todella pitkiä vetoja. kurotat vedessä käsillä mahdollisimman pitkälle ja siitä hiljalleen vedät käsiä jalkoja kohti, ikään kuin vetäisit narua vartalosi rinnalla. Pikkuhiljaa kun tekniikka paranee niin nopeuskin kasvaa todella huomaamatta vaikkei yrittäisikään hirveän kovaa räpiköidä. Kyllä omasta mielestäni ainakin tuo 2 pistettä on ihan realistinen saavutus parinkin kuukauden treenillä.
Tänä vuonna vaikuttaa pakkiksella olevan aika vähän hakijoita. Niin immolaan kuin uttiinkin. Ainakin molemmat keskustelut ovat olleet lähes kuollleita verrattuna muihin vuosiin.

Joo, keskusteluaktiivisuuden perusteella vajaa kymmenen on täältä hakemassa. Täytyy koittaa kaikki mahdolliset keinot että sais uinnista ainakin sen 2 pistettä, oon räknäilly siihen malliin että kun vetäis lihaskunnot ja hyppelyt täysin pistein, niin juoksussa, uinnissa ja hiihdossa on vähän vara missata pisteitä.:D

Heippa, oon uus täällä keskustelussa, mutta ilmoittaudun minäkin hakijaksi ;) Oon ´96 ja treeniätreeniä, taitaa olla vähän liikaakin, kun nyt ylikuntoa ja pitää vähän ottaa pari päivää rennosti, höh :(. Mites muilla, miten treeni sujunut ja mitä ootte huomannut hyväksi ja missä teillä kehitettävää?
Itelläni on jo periaatteessa ultramaratonkunto, joten tarkoituksena lisäillä vähän sitä vauhtia ja hapenottoa, kun pohja jo hyvällä mallilla :).

Olis kiva saada keskustelu eläväks, joten vastailkaahan :)

Lisää jengiä ja juttua tänne kaivattiinkin! Vaikka onhan periaattessa jokainen hakija lisää kilpailua :p Mutta juu. Itella sujuu reeni ihan hyvin. Eniten itselläni pelottaa hiihto. Juoksu on ihan hyvällä mallilla ja uinnista pitäisi tulla myös täydet kunhan opettelee pulimaan vielä ilman laseja vielä. Salilla tulee käytyä oikeastaan vähä liikaakin. Keho ei ehdi ikinä oikein palautua kunnolla, mutta kun salitreeni on se ainoa mistä oikeasti pitää. Siksi kai lihaskunnostakin pitäisi jo helposti tippua täydet pojot.
Itselläni siis nyt pahin on hiihto, Ja tottakai juoksemista voi myös aina parantaa! Talven tulo pelottaa kyllä ihan helvetisti juoksun suhteen :///

Offtopiccin puolelle menevä kysymys: kuinka moni arvon kanssahakijoista käveli tänään klo 15 erittäin sekavassa tilassa ulos koulunsa liikunta/juhlasalista. Paljon tseppiä kaikille kirjoittaville!

Itellä vähän surkiaa menoa vaihteeksi kun jonkin asteinen flunssa toista viikkoa menossa. Jos sitä yrittäis vaikka parantua
Olettekos harkinneet influenssarokotetta tälle talvelle? Meinaan että voi vähän höyry nousta korvista jos menis utin tai immolan testin penkin alle jonkun sairauden vuoksi.

Ruha: kun olet noin pro niin osaakko kertoa hyvää vinkki vitosta punnerruksen ja leuan parantamiseen

Saa nähä miten mulla menee hiihto, periaattessa osaan hiihtää hyvin mettäsuksilla ( luistelu ei mene edes normisuksilla ) mutta viime talvella saattoi jäädä hiihtelyt vähän vähemmälle kun olin jossain ihmeen saksassa. Ei ihan lumet riittäny hiihtämiseen

En itse ole influenssa rokotteita harkinnut. Lähinnä ajatellut vaan pitää taudit poissa vain kaikin mahdollisin muun keinoin.
Ja eipä noihin lihaskuntoliikkeisiin oikeen muu auta kuin toistot. Täytyy vaan reenata helvetisti (kaikkea.) Itse vedän kolme tai neljä kertaa viikossa 40x3 punnerrusta ja 16x3 leukaa. sitten vielä vatsat ja selät päälle. EI nuo oikeesti mahdottomia ole. Tekniikkakin tulee itsestään kun vähän harjottelee

Punnerruksiin ja leukoihin toistoja, toistoja, toistoja :)

Itse pyrin leuoissa tekemään 3 sarjaa samalla toistomäärällä esim. 3x10 ja kun tuo menee helposti niin 3x11 ja sitärataa...
Punnerruksiin voi soveltaa samaa metodia tai vaihtoehtoisesti tehdä päivittäin tietyn ennaltasovitun määrän

Oletteko muuten muut vielä kokeilleet pituushyppyä? Itse kokeilin tänään ensimmäistä kertaa. 220cm menee suht helposti. Kuitenkin tavoite on se 240 :/ Ei vaan valitettavasti ole hajuakaan miten sitä tulisi koittaa parantaa :/ Maalaisjärjellä luulisi, että kyykyt salilla olisi tehokkain keino. Kertokaa toki jos teillä on muita konsteja. Kyykkyynkään en osaa kunnon tekniikkaa, joten ei kiinnostaisi alkaa polvia rikkomaan.
Täällä PK seudulla aukeaa maanantaina lähin hiihtotunneli. Sitten vaan ostamaan duunin liikuntaseteleillä parin kerran kortti ja eikun suksimaan!
Mistä päin suomea muuten jengi hakee? silleen suunnilleen. Itse olen täältä PK seudulta niinku on jo tullu sanottuakin.

Olen vähän hyppiny ja vähän yli 2m menee, pitäis kuitenkin vielä parantaa. Ite oon täältä Himoksen kupeesta eli kunhan siellä virittelevät tykit ja alkavat puhaltaan lunta niin sinne sitten sivakoimaan. Tsemppiä reeneihin! Miltäs on muuten syksyn kirjottajilla tuntunu kirjotukset?

220cm menee itelläkin, enkä usko että se 240cm kovin ison työn takana on. Ladutku sais tännekki päi, vaan ei ole hiihtotunnelia lähiseuduilla, saati himoksen kokosta tykittäjää. Taitaa tuo paikallinen laskettelukeskus yhden 3km lenkin lumettaa sitten joskus kun vaa pakkasia tulee. Kirjotukset on sujunu hyvin, kemia ja pitkä ruotsi takana, bilsa vielä edessä. Pitäis olla ihan hyvää arvosanaa tulos :thumbs: Mitäs aineita muut on kirjottanu? Treenit jäi käytännös pientä pyöräilyä lukuunottamatta viimeviikolta, lukeminen vei mehut urheilulta. Lasketaan se viikko vaikka totaalipalautumiseksi. Niin ja itse olen täältä etelä-pohojanmaalta.

Nyt on kyllä viime viikko ja todennäkösesti tulevakin viikko aika vähäisiä treenimäärien suhteen koska kirjotukset painaa päälle, bilsaan pitäis vielä jaksaa tsempata. Pitkä enkku ja "keskipitkä" (lyhyt) ruotsi takana eikä ne ihan penkin alle tuntunu menevän.

Kyllä oululaisena on pakko myöntää että tuo etelä-pohonjanmaan murre on komein koko suomen kielessä.:rock::hyper:

Juu, itekkin päätin parantua flunssasta juuri sopivasti yhtäaikaa ylppäreitten loppumisen kanssa. Enkusta tuli alustavasti 275 pojoa ja historiaa odotellaan.
Nyt vaan pitäs alkaa treenaamaan...
Ootteko sattuneet huomaamaan, että meillä kolme kuukautta enää aikaa.
Pääsykokeet on viikolla 2 ja sitä edeltävän viikon voisi käyttää lepäilyyn. Tasan kolme kuukautta.

Vauhdittomasta pituudesta sen verran että se lienee aika vahvasti tekniikkalaji. Ennen kun sain päähäni sairastua niin harjottelin sitä aika paljon. Muuten tulokset oli sitä 220 cm luokkaa, mutta löysin jonkun tietyn ponnistustekniikan jolla pääsi sinne 240 cm. Varmaan jos harjoittelis tarpeeksi usein nimenomaan hyppäämistä niin keho oppii tuottamaan suuren voiman sekunnin murto-osassa. Ne kyykyt taitaa olla liian pitkäkestoisia, jotta niillä voisi tehokkasti hyppytulosta parantaa ( IMHO )

Ei huonosti enkusta! Joko paperit on lähteny? Itellä piti tänään olla lääkärintarkastus mutta täyty siirtää rästikokeen takia. Vielä voi onneks peruskuntoo kasvattaa ennen lumia, sitten kaikissa lajeissa tekniikka kuntoon ja kohti Imatraa!

Hei! Ovatko muut lähettäneet vielä hakemusta? Mikä lääkärin todistus teillä oli? Minä itse en voi lähettää kutsunta lääkärintodistusta, koska se on kauan sitten jo vanhentunut. Parin päivän päästä olisi lääkäriaika varattuna, mutta kai perus terveyskeskuslääkäriltä löytyy immolan sivuilla mainittu T-todistus. Vai pitäisikö itse sellainen lomake sinne raahata? Netistä koittanut noita jo vähän tsiigailla, mutta ei oikein tunnu saavan selkoa noista eri terveystodistuksista

Ei ollu ihan tarkkaa tietoo minullakaan, laitan sinne sen mikä pitää olla kun hakee laskuvarjojääkäriksi. Toivottavasti kelpuuttavat sen:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom