Rajavartiolaitos Immola

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raggi
  • Aloitettu Aloitettu
Lääkärintarkastuksessa 4.5 selviää, haenko Erikoisrajajääkäri-koulutukseen 2016, näkö sen verran huono, että saattaa karsia. Mutta miten suosittelette treenattavan noihin lihaskuntotesteihin? Ajattelin ihan 3x viikkoon noita liikkeitä mitä siellä testataan, mutta harjoittelisinko kaikki ns. superina, ja sitten tyyliin pari min tauko, vai miten? Myös juoksua treenaisin HIITtinä, tyyliin 30s kovaa 30s rullaten ja uintia välipäiville.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täältä ainakin ollaan tulossa! Laskuvarjojääkärikoulu ensisijaisena tavoitteena, mutta testit näissä niin samanlaiset, että käyn sitten molemmissa testaamassa. Jos joku tulossa pk-seudulta, niin voitaisiin vaihtaa numeroita yv:n kautta. Matkaseura kelpaisi etei tarvitse yksin jännittää :D

Morjesta olisin hakemassa 2017 alkavalle erikoisrajajääkäri kurssille olen 97kg 184 harrasta kuntosalia ja lenkkeilyä ja kamppailua, aloitin juuri uuden ruokavalion vhh dieetillä ja lisää lajitreeniä. lajitreeniä tulisi noin 5krt viikko ja 3 kuntosalia, aikasemmin tein 2 lajitreeniä ja 4salia joihin n30min HIIT päälle täysillä tavoite paino noin 85kg kesäkuuhun mennessä. Eli nyt on maaliskuu ja ensivuoden tammikuussa olisi erikoisrajajääkäri pääsykokeet. Osaisiko joku vanhempi ja viisaampi sanoa omaa mielipidettään ja auttaa vaihtaisinko kun ajankohta lähenee treeniä enemmän aerobiseksi.

Morjesta olisin hakemassa 2017 alkavalle erikoisrajajääkäri kurssille olen 97kg 184 harrasta kuntosalia ja lenkkeilyä ja kamppailua, aloitin juuri uuden ruokavalion vhh dieetillä ja lisää lajitreeniä. lajitreeniä tulisi noin 5krt viikko ja 3 kuntosalia, aikasemmin tein 2 lajitreeniä ja 4salia joihin n30min HIIT päälle täysillä tavoite paino noin 85kg kesäkuuhun mennessä. Eli nyt on maaliskuu ja ensivuoden tammikuussa olisi erikoisrajajääkäri pääsykokeet. Osaisiko joku vanhempi ja viisaampi sanoa omaa mielipidettään ja auttaa vaihtaisinko kun ajankohta lähenee treeniä enemmän aerobiseksi.

Moro, Kannattaa ihan helvetisti ruveta juoksemaan erityisesti pitkää matkaa. Myös testien rankkuus kannattaa ottaa huomioon, että jaksaa vielä uidakkin :D

Vuoden 2017 Immolaan hakeville on tehty WhatsApp-ryhmä, missä voi jakaa treeni vinkkejä ja muita ideoita. Laittamalla tähän keskustelupalstalle numeron, voin lisäillä sitten sen sinne ryhmään.

oon valmentanut ammattisotilaita koti- ja ulkomailla ja lisäksi aika paljon pääsykokeisiin valmistautuvia. aikalailla monipuolista tekemistä psyykkisesti varsinkin ja fysiikkaa tietenkin myös. vhh ei oo se paras kaveri paljon treenaavalle kyllä ollenkaan. kyllä autossa bensaa pitää olla.

oon valmentanut ammattisotilaita koti- ja ulkomailla ja lisäksi aika paljon pääsykokeisiin valmistautuvia. aikalailla monipuolista tekemistä psyykkisesti varsinkin ja fysiikkaa tietenkin myös. vhh ei oo se paras kaveri paljon treenaavalle kyllä ollenkaan. kyllä autossa bensaa pitää olla.
Varmaan aerobista eniten ja vähän lihaskuntoo kuitenkin miltä nyt nuo pääsykokeektin vaikuttavat päällisinpuolin, pitää kehitellä kesäkuusta eteenpäin joku mah hyvä treeniohjelma, toisaalta voi olla rankempikin mitä edes vaadittaisiin mielestäni?

mä asun tässä kilsan päässä ja tunnen kouluttajia ja paljon paikan läpikäyneitä. mun sotilaspuolen valmennusohjelmat perustuu vielä enemmän henkiselle puolelle vrt. urheilijat tai ainakin hieman eri kantilta. näkisin sen puolen koutsailun hyvin tärkeäksi ja palautekin on ollu sitä puoltavaa.

kuntopuoli sitten rakennetaan monipuolisella fysiikkatreenillä ja aika paljon tehdään lihaskuntoa myös. se antaa kestävyydelle kuitenkin aika paljon reserviä ja estää loukkaantumisiakin.

jokainen valmennettava on yksilö, joten sen mukaan ohjelmatkin rakennan. lähtötaso vaikuttaa paljon mutta mitä äkkiä muistelin, on puolessa vuodessa kyllä saatu ihan ok tuloksia. pääsykokelaille esim. leuat 7 -> 35, tunnin vk-juoksu 5km -> 13,5km, punnerruksia 25/minuutti -> yli 100/minuutti.

mä asun tässä kilsan päässä ja tunnen kouluttajia ja paljon paikan läpikäyneitä. mun sotilaspuolen valmennusohjelmat perustuu vielä enemmän henkiselle puolelle vrt. urheilijat tai ainakin hieman eri kantilta. näkisin sen puolen koutsailun hyvin tärkeäksi ja palautekin on ollu sitä puoltavaa.

kuntopuoli sitten rakennetaan monipuolisella fysiikkatreenillä ja aika paljon tehdään lihaskuntoa myös. se antaa kestävyydelle kuitenkin aika paljon reserviä ja estää loukkaantumisiakin.

jokainen valmennettava on yksilö, joten sen mukaan ohjelmatkin rakennan. lähtötaso vaikuttaa paljon mutta mitä äkkiä muistelin, on puolessa vuodessa kyllä saatu ihan ok tuloksia. pääsykokelaille esim. leuat 7 -> 35, tunnin vk-juoksu 5km -> 13,5km, punnerruksia 25/minuutti -> yli 100/minuutti.
ai kilsan päästä mistä? vaikuttaa kyllä todella hyvältä tuo sun hommas, kun vielä henkiselle puolelle keskityt, se tässä itselläkin on juuri kysymyksessä ja ykkös-sijalla. Leukoja menee nyt joku lähemmäks 15-20 puhtaasti ja 10km menee alle tuntiin helposti ja punnerruksia menee varmasti ainakin 80/minuuttiin lähtökunto muutenkin on ihan ok varmasti silleen. Oon vähä semmonen ehkä hullu luonteinen, että tykkään viedä asioita pitkälle ja kokeilla äärirajoja aina ja tykkään taistella itseni kanssa :D

kilsan päässä immolasta. henkinen kasvu on yks iso pääteema noissa mun sotilaspuolen valmennusohjelmissa ja se tulee oleen noissa varusmieskoulutuksissakin se ratkaiseva juttu, että saat siitä mahdollisimman paljon hyvää irti. ikää sulla kuitenkin on sen verran vähän, kuten asiaan kuuluu, että se henkinen puoli asettaa enemmän rajoja. mun koutsailut on hyvin vaativia, mutta kehittyminen niissäkin on aina ajatuksena.

kilsan päässä immolasta. henkinen kasvu on yks iso pääteema noissa mun sotilaspuolen valmennusohjelmissa ja se tulee oleen noissa varusmieskoulutuksissakin se ratkaiseva juttu, että saat siitä mahdollisimman paljon hyvää irti. ikää sulla kuitenkin on sen verran vähän, kuten asiaan kuuluu, että se henkinen puoli asettaa enemmän rajoja. mun koutsailut on hyvin vaativia, mutta kehittyminen niissäkin on aina ajatuksena.
missä sun kanssas vois enemmän keskustellä näistä asioista, mua vois oikeasti kiinostaa, mutta haluaisin vähän eka jutella. ja raha on varmasti aika ratkaseva asia.

maili näkyy tossa alla. ellei mobiilina näy; jto.valmennus ÄT gmail.com. aina noista rahajutuista on sopimukseen päästy. riippuu paljon siitäkin kuinka pitkälle sun elämää ohjelmoin.

monet ajattelee, että näissä jutuissa se fyysinen suorituskyky on tärkeintä. se on tärkeää toki, mutta siitä ei saa läheskään tarpeeksi tai kunnolla irti, ellei se psyykkinen puoli oo treenattu myös. tää käy järjestään ilmi sekä valintojen psykologisissa testeissä. nuoret kasvaa henkisesti kyllä immolassa, mutta harva tulee ajatelleeksi, että entäs jos sitä psyykkistä puolta olis treenattu paljon jo ennen inttiä. ja sitä nimenomaan pitää treenata että kehittyy. valmiudet suoriutua palveluksesta ois täysin eri tasolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom