Rajavartiolaitos Immola

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raggi
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos pakkislaisia lähdössä rajavartian peruskurssin pääsykokeisiin ensi kuussa? Millaiset pääsykokeet Imatralla odottaa, onko väellä kokemuksia? Entä kielikokeet, millaiset ne on?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lämmittelyjuoksu on vauhtia 5min/km. Heti jäniksen perässä on helpointa juosta, niin ei tarvitse kuroa välejä kiinni, jotka edessä olevat ovat aiheuttaneet. Lämmittelyjuoksun jälkeen on aikaa levätä sen verran, että letkan viimeinen ehtii maaliin. Heti sen jälkeen juoksijat patistetaan lähtöviivalle ja siitä yhteislähdöllä alkaa se 3 km:n juoksu. Ite olin lämmittelyjuoksussa heti jäniksen takana ja lepoaikaa jäi juoksujen välissä noin 40 sekuntia. Ja sen liivin laittamisessa päälle on oma haasteensa: jos laittaa liian tiukalle, hegitys ei kulje ja jos jää liian löysälle, niin liivi pomppii hirveästi ja haittaa juoksurytmiä. Ja sen hallin lämpötila on +5 celsiusastetta, joten kannattaa etukäteen miettiä oikeanlainen vaatetus.

Erjk koulutuksen valintakokeiden fyysinen osuus suoritetaan kutsuntoja seuraavana vuotena? Eli -94 syntyneet menee 2013 tammikuussa testeihin ja -95 2014 tammikuussa .jne? Tulee meinaa kiire ton treenaamiseen kanssa kun ei kunto koskaan ole hääppönen ollut. Into on tosin kova päästä kyseiseen koulutukseen (varmaan joku apu siitäkin on...) jossa varmasti tulee näkemään ja tekemään asioita joihin ei muuten ole mahdollisuuksia.

Erjk koulutuksen valintakokeiden fyysinen osuus suoritetaan kutsuntoja seuraavana vuotena? Eli -94 syntyneet menee 2013 tammikuussa testeihin ja -95 2014 tammikuussa .jne? Tulee meinaa kiire ton treenaamiseen kanssa kun ei kunto koskaan ole hääppönen ollut. Into on tosin kova päästä kyseiseen koulutukseen (varmaan joku apu siitäkin on...) jossa varmasti tulee näkemään ja tekemään asioita joihin ei muuten ole mahdollisuuksia.

realistista kuntotasoasi en tiedä, mitään crossfit-tsämpionia tuonne ei varmasti tartte olla, mutta suosittelen lämpimästi että hommaat hyvän kunnon joka osa-alueella (kestävyys,voima...jne)..uhkana nimittäin tippuminen kelkasta, vaikka sisään pääsisikin jollain ilveellä.
voitko harkita esim. lykkäystä vuodella tms...käytät ajan tehokkaasti silmällä pitäen Immolaa, mutta tietenkin pitää muistaa, ettei se ole koko elämä, vaikkei sinne pääsisikään

ymmärrän täysin jos hinku on kova! ja tuo jo auttaa ihan hitosti.

hommaat koneelle torrentina Erikoisrajajääkäri-tv sarjan jaksot ja niitä kattelet aina silloin kun ei reppujuoksutreeni maistu

jos tuon koulutuksen käyt, veikkaan ettet pety; saat hienoja kokemuksia,kavereita!

Pisterajat

Minkäs moisia pisterajoja erikoisrajajääkäreiden valintakokeissa viimevuosina ollut? Tänään tuli kutsu pääsykokeisiin niin olisi kiva kuulla millaisia pisteitä pitäisi paikan päällä kahmia. :)

Joo kiinnostais kans millasilla pisteillä päässy porukka sisään? Itelle tuli kutsu valintakokeisiin tammikuuks. Saa nähä miten käy, vuoden nuorempana isojen poikien joukkoon :)

Itelläki olis tarkotus 7.1 lähtä Immolaa valintakokeisiin.
Mahtaako porukkaa olla Porvoo-Kotka akselilta? Vois pyyhkästä kimppakyydil Immolaa.
Pistäkeehä yv:tä jos kyydit kiinnostaa.

TSEMPIT TREENEIHI :)

Onkos pakkislaisia lähdössä rajavartian peruskurssin pääsykokeisiin ensi kuussa? Millaiset pääsykokeet Imatralla odottaa, onko väellä kokemuksia? Entä kielikokeet, millaiset ne on?

Näistä asioista olisin minäkin kiinnostunut! Itse olen tosin laittamassa vasta hakupapereita peruskurssille.. Kuntotesteihin pitäisi nyt alkaa joka tapauksessa treenailemaan, jotta jos sinne asti pääsis niin ois kunto kohillaan :) Oisko jotain vinkkejä? Peruskunto on ihan ok, käyn 2x viikossa thaiboxing treeneissä. Juoksemassa pitäis alkaa taas käymään ja uimassa.. Luulen et toi uinti onkin sen suurin ongelma. Millaisella rytmillä sitä kannattais toi juokseminen alottaa? Tiiän et tää ketju ei koske rajavartijan peruskurssia, mut aattelin jos täältä sais vastauksia silti. Oon siis nainen ja inttiinki pitäis sitte mahdollisesti kesällä mennä..

Täällä yksi pääsytestejä varten treenaava ilmoittautuu!

Tätä ketjua on tullut ennenkin silmäiltyä ja hiljaiseksi tämä on käynyt. Päätin sitten itse vihdoin rekisteröityä foorumeille ja katsoa heräisikö tämä keskustelu uudestaan henkiin.
2015 alkavalle kurssille siis tähdätään ja treenannut olen kesän alusta lähtien enemmän tai vähemmän intensiivisesti. Pääasiassa pyöräillen ja juosten olen aerobista kuntoa yrittänyt nostaa.

Ootko tuota juoksua vetäny enemmän repun kanssa kuin ilman?

Aluksi juoksin kaikki lenkit ilman reppua, en viittiny rasittaa polvia heti ylimääräsellä painolla, kun niiden kans on muutenkin ollu vähä ongelmia aikasemmin. Nykyään on reppu mukana aina arkiaamusin, kun käyn n.5km lenkin juoksemas ennen koulua. Alotin kevyellä 3,5kg ja nyt nostin 7kiloon eli tarkotus olis hiljalleen lisätä sitä painoa sinne 12-13kg tuntumaan. Pidempiä lenkkejä en oo vielä painojen kans juossu.

On kyllä masokisteja osa porukasta. Reppu selässä saa mennä ihan tarpeeksi siellä palveluksessakin...en kyllä juoksis kovinkaan montaa lenkkiä repun kans. Toki muutama testilenkki. Testit on superhelpot verrattuna palvelukseen, sen tajuaa sitten joskus.

MOikka. Itse olen myöskin hakemassa. Tämä ykkösenä ja LJK kakkosena. Tietääkö kukaan muuten mikä lääkärintarkastustodistus kuuluu hakemuksen mukana lähettää? Ja hoitavatko kunnalliset normaalisti näitä hommia?
sivuolla lukee: "Enintään kolme kuukautta vanha lääkärintodistus: SA-lääkärintarkastuslomake tai T-todistus (päällimmäinen osa) hyväksytään"
Itse löysin netistä ainakin tällaisen : https://lomake.fi/b/ec/index.cgi/do...80D526E61DE827E474BBB1C5483CBDD0&type=statics <--- osaisiko neuvoa kelpaako tuo. Olisi harvinaisen perseeestä jossei pääsisi sisään väärän lääkärintodistuksen takia. MInkä version itse olette lähettämässä?

Hyvä että muistutit tuosta lääkärintodistuksesta, empä ollu muistanu koko asiaa miettiä. Ilmeisesti tuon T-todistuksen saa, kun vaan käy jollakin lääkärillä ittensä testauttamas ja maksaa n.50€? Ja niitä pitää luultavasti ottaa kaks heti, jos laittaa hakemuksen Uttiin ja Immolaan kumpaankin. Ite saatan kans laittaa hakemuksen Uttiinkin, eipä sillä luulis mitää häviävänkää.

Niinno joo, eiköhän. =D

Montako treeniä te teette viikon aikana yhteensä? Itellä on tämänhetkisessä suunnitelmassa 10 harjoitusta viikkoa kohti, mutta kaikkia ei ole tarkoitus vetää täysillä ja puolet on alle 30min treenejä. Arkiaamut lähtee hyvin käyntiin pienellä reippailulla :thumbs: Nähtäväksi jää joutuuko vähentämään vai jaksaako. Kunto on onneksi jo hyvällä mallilla ja erillisinä suorituksina uskoisin saavani kaikista paitsi uinnista ja vauhdittomasta pituudesta täydet. Mutta testipäivä tulee tietenkin verottamaan kaikesta enemmän tai vähemmän.

Itsellä tavoitteena 5 lenkkiä viikossa. yksi 8km, yks 3km ja kolme 5km. Sitten 3 kertaa viikossa salilla circuit treeniä, lähinnä kuntotestien liikkeitä harjoitellen. Siihen päälle vielä 1 kerta uitia viikossa. Tämä on kuitenkin vain tavoite joten todellisuus on aina suunnilleen yksi tai kaksi treeniä löysempi.

Tuosta lääkärintodistuksesta vielä. Kävin tänään lukion terkkarilla tiedustelemassa sitä ja antoi ajan koululääkärille, joka sen sitten kirjoittaa. Terkkari oli sitä mieltä, että hakupapereiden mukaan pitäis laittaa alkuperänen allekirjotettu todistus. Ei se ihan varma ollu asiasta ja sano, että se lääkäri voi kyllä sitte tulostaa niitä todistuksia kaksin kappalein niin saa kumpaanki paikkaan lähettää alkuperäisen. Ja siltä varalta ettet oo vielä huomannu, niin Uttiin ei ilmeisesti kelpaa muutaku puolustuvoimien oma terveystarkastuslomake, ei tuo T-todistus mikä kelpais Immolaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom