Rajavartiolaitos Immola

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raggi
  • Aloitettu Aloitettu
2011 keväällä tulee dokkari kolmoskurssista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
oulrait, tämä selvä. Se olis kyllä kiva nähdä. Ja rupeaa varmaan immola olemaan entistä kiinnostavampi hakupaikka sen jälkeen, kenties.. :rolleyes:

Mainostahan Immola tarvitseekin. Tosi harva tietää kyseisestä paikasta, mutta ehkä vuoden päästä on jo toisin.

Jaa kuinka niin ihme pelleilyä?

Eipä Suomessa taida olla muuta kuin erikoisjääkärit ja valmiusjoukkue oikeasti erikoisjoukkoa.

Ei pidä aliarvioida psykologisten ja haastatteluiden merkitystä testeissä.

Ei pidä aliarvioida psykologisten ja haastatteluiden merkitystä testeissä.

Tämähän on päivänselvää. Eihän sillä periaatteessa ole väliä että juoksetko 10kg reppu selässä 3km 12minuutissa mutta olet muuten seinähullu, niin eivät he sinua sisään ota (esimerkkinä vain). Mitä nyt itse olen ymmärtänyt ja kaverin kanssa jutellut, kuka on koulutuksen käynyt, niin psykologiset ja haastattelu ovat melkeenpä tärkeimmät ja vaikuttavat eniten siihen että valitsevatko he sinut. Mikäli heidän mielestään päässäsi ei ole mitään suurempaa vikaa ja olet heidän mielestään hyvä ja tasapainoinen henkilö palvelukseen, vaikka saisit fyysisistä sen 28p niin voit hyvin päästä suoraan sisään. Kuten nettisivulla sanotaan: "Koulutukseen haetaan motivoituneita, fyysisesti ja henkisesti tasapainoisia ja kestäviä henkilöitä." tuosta pitäisi ymmärtää että ei se pelkkä lihas -ja juoksukunto tuonne kanna, itse palvelus vaatii varmasti sisua..

Juurikin näin. Vielä sellainen, että psykologisiin ei niin hirveästi pysty valmistautumaan, mutta haastatteluun ehkä voi vähän valmistautua, kun miettii, että mitä ne voisivat sielä kysyä. Miksi sinut pitäisi valita koulutukseen? Vahvuudet, heikkoudet, ym. kysymykset, jotka voisivat olla mahdollisia haastattelukysymyksiä kannattaa käydä päässään läpi ja miettiä vastaus valmiiksi, ettei kieli sitten mene tosipaikassa solmuun.

Jeps. Ite oon koittanu keksiä sopivia kysymyksiä ja joitaki mitä kuulin, että mahdollisesti kysytään, niin oon laittanut paperille ja miettinyt päässä ja ääneen vastaukset. Melkeen niitä päntänny enemmän, kun koeviikolla kokeisiin :D Haastatteluvaiheessa ei kannata vissiin paljoa änkyttää ja sanoa että seuraava kysymys, kiitos :D

Mitenhän on pojilla lähtenyt kurssi rullaamaan? :wtf: Mitään ei ole juuri kuulunut.

Ota selvää mikä on erikoisjoukon määritelmä. Ei erikoisjoukkoa tehdä lisäämällä etuliitteitä.

Otin huvikseni selvää ja Wikipedia määritteli erikoisjoukon näin:
* Vapaaehtoisuus ja erilliset pääsykokeet
* Tavallisista joukoista poikkeavat pääsyvaatimukset
* Rajoitettu operatiivinen käyttö
* Tehtävät ovat ”tavallisesta” poikkeavia ja vaativampia joko teknisesti, taktisesti, maantieteellisesti, varusteiltaan tai fyysisesti
* Epätavalliset toimintamenetelmät
* Laaja-alainen koulutus
* Operatiivinen organisaatio ja varustus suunnitellaan aina erikseen tehtävän mukaan

Jos tuon määritelmän mukaan mennään, niin kyllä Immolassa koulutetaan ihan oikeasti varusmiehistä erikoisjoukkoa.

Ota selvää mikä on erikoisjoukon määritelmä. Ei erikoisjoukkoa tehdä lisäämällä etuliitteitä.

Ja jos nyt ite saan kans sanoa niin mua alkaa sapettaa tämä, että sanotaan etteivät erikoisrajajääkärit ole erikoisjoukkoa. Jumankauta mistä näin päätellään ? Pitää tässäki ymmärtää se, että vuosi on loppujenlopuksi pitkä aika ja koulutuksen laatu varmasti hyvää, niin saadaan niitä asioita päähän taottua mitä pitääkin.. Ei niitä valintakokeitakaan näön vuoksi järjestetä.

...Pitää tässäki ymmärtää se, että vuosi on loppujenlopuksi pitkä aika ja koulutuksen laatu varmasti hyvää...

Vuosi on itse asiassa aika lyhyt. Älyttömästi pitää oppia lyhyessä ajassa ja uutta asiaa tulee koko ajan. Muistaakseni yksi kouluttaja sanoi, että kolme vuotta olisi se minimi, jolloin oikeasti erikoisjoukkotaidot omaksutaan selkärankaan.

Jeps. Ite oon koittanu keksiä sopivia kysymyksiä ja joitaki mitä kuulin, että mahdollisesti kysytään, niin oon laittanut paperille ja miettinyt päässä ja ääneen vastaukset. Melkeen niitä päntänny enemmän, kun koeviikolla kokeisiin :D Haastatteluvaiheessa ei kannata vissiin paljoa änkyttää ja sanoa että seuraava kysymys, kiitos :D

Mitenhän on pojilla lähtenyt kurssi rullaamaan? :wtf: Mitään ei ole juuri kuulunut.

Kaksi kuukautta alkaa olla palvelusta takana ja mukavaahan tuo on ollut. Väki on hyvin motivoitunutta ja joukon henki on erinomainen. Vapaa-aikaa on ollut varsin vähän ja joka päivä on tuonut mukanaan uusia tietoja ja taitoja. Mitään järin detailipitoista ei voi sanoa, mutta nyt peruskoulutuskauden Jakke Jääkäri -touhujen jälkeen aletaan siirtyä vaativampaan sissi- ja tiedustelukoulutukseen, minkä vuoksi yhä enenevässä määrin tulee herättyä sissiteltasta eikä kasarmilta. Kevättä odotellessa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom