Rajavartiolaitos Immola

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raggi
  • Aloitettu Aloitettu
Täytyy itse hakea sitten kumpaakin ensi vuoden testeissä. Molemmat kuulostaa kyllä kovin kiinnostavilta. Kyllä se ainutkertaista olisi hypellä lentokoneestakin :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko näillä oikeestaan muuta eroa kuin se, että uttissa hypellään koneesta ja immolas ei?

Oikeastaan aika paljonkin eroa, jo pelkästään metsäaamuja kertyy erikoisrajajääkäreille reilusti enemmän kuin laskuvarjojääkäreille. Tehtävät ovat erilaisia ->koulutus on erilaista.

Oikeastaan aika paljonkin eroa, jo pelkästään metsäaamuja kertyy erikoisrajajääkäreille reilusti enemmän kuin laskuvarjojääkäreille. Tehtävät ovat erilaisia ->koulutus on erilaista.
Kuulostaa... hyvältä :D

Onnea sulle mise sisäänpääsystä. Tänä vuonna otetaankin kaikkein kovakuntoisimmat jätkät Immolaan, eikä Uttiin ;) (Ja ei ole tarkoitus nyt aloittaa mitään kumpi on kovempi paikka vääntämistä) :)

Niin olikos tänä vuonna kuinka paljon hakijoita tuonne? Itsellä jäi väliin sairastelun takia nuo testit:( Olisi ollut varmaan hieno kokemus testitkin vaikka ei olisi päässytkään sisään lopulta..

Mist päin tuutte immolaan? Miten te kelasitte treenailla sinne? Kelasin itte osallistuu johonki marathonii ja treenata sitte siiheen 10-15 km lenkeill ku immolas vedetää niit pitkii marssei ja sitte joku 2 kertaa viikos punttii.

Mist päin tuutte immolaan? Miten te kelasitte treenailla sinne? Kelasin itte osallistuu johonki marathonii ja treenata sitte siiheen 10-15 km lenkeill ku immolas vedetää niit pitkii marssei ja sitte joku 2 kertaa viikos punttii.

^^ Niin mulla on ihan sama ropleema, tulin kans valituks tolle kurssille ja mun nykyinen reeni on paljon enemmän voima painotteista kuin mitä tossa kirjeessä painotetaan. Mietin miten mun kannattais muuttaa reeniä, kun normaalisti käyn salilla 4 krt viikossa ja 10 km lenkillä tyyliin kerran viikossa. Valmistautumisohjeessa sanoo:

"Ennen kurssille saapumista tulee sinun harjoitella fyysistä kuntoasi paljon jotta jaksat tulevassa koulutuksessa hyvin. Painopiste tulee ehdottomasti olla pitkäkestoisen kestävyyden harjoittelussa, lihaskuntoa kuitenkaan unohtamatta.

Totuta jalkasi pitkilllä kävely/juoksulenkeillä, välillä jopa reilunpainoista reppua kantaen. Mikäli mahdollista, käy pitkillä kävelylenkeillä käyttäen kumisaappaita tai maihinnousukenkiä, jotta jalkasi tottuvat sotilaalle tarkotettuihin jalkineisiin.

Mikäli jokin osa-alue pääsykokeen fyysisissä testeissä oli sinulla mielestäsi heikko, painota tämän kyseisin alueen harjoittelua..."

Mietin vaan mikä se "oikee" suhde olis noiden välillä...
Ainiin, Tampereelta tulen :)

Itte minkä oon todennu tosi hyväks nii on se, et yhdistät reenejä samalle päivälle (mikäli aika riittää) esim; et otat samana päivänä vaikka lenkin, puntin ja uinnin. Tai sitte lenkki+ hyvät lihaskunnot. En tiiä millases kondiksessa nyt oot mut toi toimii! Alussa tuntuu aika raskaalta mut kroppa tottuu toho yllättävän nopeesti. Itte aijon tehä enne intin alkuu just ton tyyppisiä reenipäiviä monipuolisesti sovellettuna esim. aerobisena lenkkinä vaihtelee; juoksua, fillarointia tai pidempiä ''marsseja''. Sit jaksottaa sillee et vetää vaikka 3 viikkoo kovaa ja pitää sen jälkee viikon iha kevyttä(kevyttä lenkkii, lihaskuntoo). Sit tollanen reeni toimii just tonnekki hyvänä reeninä ku toi kokonais rasitus kumminki kestää aika monta tuntia, just niinku tuolla intissäkin. Ja sen verra viel et kantsii salireeniä vetää lihaskestävyys mielessä ja unohtaa maksimivoima:D Tommosia neuvoja mä oon saanu äijiltä ketkä palvelee tuolla ja on todettu toimiviks!

Koulutuksen käyneenä suosittelen hyvin vahvasti noita pidempiä juoksulenkkejä(20km+), auttaa paljon koulutuksessa kun jalat ja polvet ovat tottuneet pidempiin siirtymisiin. Lihaskunnon puolesta normi. kuntopiiri riittää kyllä( suosittelen vahvasti lisäämään vartalonhallinta liikkeen joka oli ekana testeissä kuntopiiriin), jos käyt salilla niin patteritreeni/circuit omaista treeniä.

Itte minkä oon todennu tosi hyväks nii on se, et yhdistät reenejä samalle päivälle (mikäli aika riittää) esim; et otat samana päivänä vaikka lenkin, puntin ja uinnin. Tai sitte lenkki+ hyvät lihaskunnot. En tiiä millases kondiksessa nyt oot mut toi toimii! Alussa tuntuu aika raskaalta mut kroppa tottuu toho yllättävän nopeesti. Itte aijon tehä enne intin alkuu just ton tyyppisiä reenipäiviä monipuolisesti sovellettuna esim. aerobisena lenkkinä vaihtelee; juoksua, fillarointia tai pidempiä ''marsseja''. Sit jaksottaa sillee et vetää vaikka 3 viikkoo kovaa ja pitää sen jälkee viikon iha kevyttä(kevyttä lenkkii, lihaskuntoo). Sit tollanen reeni toimii just tonnekki hyvänä reeninä ku toi kokonais rasitus kumminki kestää aika monta tuntia, just niinku tuolla intissäkin. Ja sen verra viel et kantsii salireeniä vetää lihaskestävyys mielessä ja unohtaa maksimivoima:D Tommosia neuvoja mä oon saanu äijiltä ketkä palvelee tuolla ja on todettu toimiviks!

Joo. Tän vuoden abi olen ja vailla työtä joten ainakaan ajasta ei ole kiinni ettenkö pystyis tollasta reeniä vetään. Kunnostani sen verran että cooperissa juoksen pikkusen vajaan 3300m, uinti on mulla aika heikko (johtuu varmaan aika paljon tekniikasta veikkaisin) ja hiihto menee ihan ok (tekniikassa "pieniä" puutteita). Omasta mielestäni oon aika hyvässä kunnossa, joten luulen selviäväni kunnialla ton vuoden, varsinkin kun aattelin ottaa neuvosta vaariin ja muuttaa tohon suuntaan reeniä ;) kiitti vinkeistä enköhän noilla pärjää. :worship:

Lapissa jos haluat pyöräily, uinti tai lenkkeilykaveria, niin itse asun myös Tampereella. Itse suunnilleen samassa Cooper kunnossa, kuin sinäkin..

Ja tarkoituksena hakea tänne 2010 erään, mikäli silmät eivät ole esteenä (silmälasit).

itekin tulossa immolaa nyt 2009. onko muita tulossa turusta päin? olis tosiaan hienoo jos silliam vois vähä kertoo kokemuksiaan ni sais kaikki tulevat erikoisrajajääkärit vähä tuulta purjeisii!!!

Lapissa jos haluat pyöräily, uinti tai lenkkeilykaveria, niin itse asun myös Tampereella. Itse suunnilleen samassa Cooper kunnossa, kuin sinäkin..

Ja tarkoituksena hakea tänne 2010 erään, mikäli silmät eivät ole esteenä (silmälasit).

Ainahan kaveri kelpaa :D Missäpäin Tamperetta asustelet, meinaan ite oon Kaukajärveltä ja lenkkinä juoksen järvee ympäri, tulee sellanen sopiva 10 km/kierros mukavaa vaihtelevaa maastoo. Noista silmälaseista vielä sen verran että itsellänikin on lasit ja molemmissa silmissä reilusti heikompi näkö kuin vaatimuksissa, mutta silti pääsin sisään. Piilolinsseillä pärjää kuulemma hyvin...

Niin tosiaan olis kiva kuulla silliamin kokemuksia erkkareista, tietäis mitä odottaa :hyvä:

Joku puhui tuossa aikaisemmin jotain, että kuinka olisi hyvä treenata Immolaa varten.

Puntti hommista sen verran että se on varmaa että tulevan koulutuksen aikana ei paljoa tarvitse eikä välttämättä jaksakkaan salilla käydä. Varsinkaan maksimivoimaa/lihasmassaa harjoittavan kannalta niin melko "epätoivoista". Rankat harjoitukset, suurin osa vapaa-ajasta menee palautellessa ja levätessä. Iso osa harjoituksista mennään reilusti miinuskaloreilla ja pyhällä hengellä + se että ollaan kokoajan pieni syke päällä, joten järjellä ajateltuna --> Paljon aerobista sekä muuta syketreeniä paljon, unohtamatta omalla painolla tehtäviä lihasharjoitteita + muuta kuntopiiri tyyppistä "jumppaa".

Lihaskestävyyttä saati sitten tuollaista "pitkäkestoista marssi/juoksu" kuntoa ei voi olla liikaa, kun kyseessä on pitkäkestoiset ja paljon kuluttavat harjoitukset. Täällä kun ei tosiaan millään penkkimaksimeilla taikka muutenkaan kovalla salikunnolla ihmeitä tehdä.

Millasilla fyysisten pisteillä täällä porukka pääs sisään?
omat pisteet:lihaskunto 12/16p,uinti 3/3p,juoksu 19/20p ja hiihto 5/10p eli yhteensä 39p.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom