Rajavartiolaitos Immola

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raggi
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nohnoh, mitäs nää uudet erkkarit o duunannu.

Vahingonlaukaus ampumaharjoituksessa

RAJA- JA MERIVARTIOKOULUN Erikoisrajajääkärikomppanian varusmiesten ampumaharjoituksessa tapahtui vahingonlaukaus maanantaina 9.3 Jukajärven ampuma-alueella.

Varusmiehen käsissä ollut tarkkuuskivääri laukesi pakattaessa asetta kuljetuslaatikkoon ampumaharjoituksen jälkeen. Toistaiseksi tuntemattomasta syystä aseen patruunapesään oli ammuntojen päätyttyä jäänyt patruuna.

Vahingonlaukauksen sattuessa ase oli suunnattuna alaviistoon, jolloin aseesta lähtenyt luoti osui maahan eikä aiheuttanut vaaraa muulle henkilöstölle. Kukaan ei loukkaantunut tapauksessa.

Tapahtuman selvittämiseksi on käynnistetty tutkinta. Vahingonlaukauksia on tapahtunut erittäin harvoin Rajavartiolaitoksen varusmiesyksiköiden ampumaharjoituksissa.

Raja- ja merivartiokoulu tiedotti asiasta perjantaina.

Linkki

Jaa, no tuota vahingonlaukaus-hässäkkää on täällä asiasta tietämättömien turha alkaa spekuloimaan... Asiat tutkitaan aina vakavuudesta riippumatta, joten moni voi saada asiasta väärän kuvan, jos täällä aletaan turhaan juttua paisutella...

Voi vittu, pääsin sisään :D en olisi ikinä uskonut.

Meikäläiselle tuli kanssa kirje ja hyväksytty siin luki:D Mut Utissa paikka, nii pakko ilmottaa et jätän Immolan paikan jollekki toiselle! Onnee Masterpiece! Kävitkö vetää testit uusiks immolassa vai menitkö utin pisteillä sisää?

Meikäläiselle tuli kanssa kirje ja hyväksytty siin luki:D Mut Utissa paikka, nii pakko ilmottaa et jätän Immolan paikan jollekki toiselle! Onnee Masterpiece! Kävitkö vetää testit uusiks immolassa vai menitkö utin pisteillä sisää?
sama täällä mut kai mäki uttiin silti meen. on ainaki lähempänä:)

Uusiksi piti kaikki vetää, Utissa tipahdin jo juoksussa :D. Vähäsen harmittaa jopa tuo, kun olisin halunnut vielä yrittää Uttiin, mutta nopeammin saa intin pois alta kun Immolaan menee. :D

Ihmettelen kyllä, että pääsin. En mitään himopisteitä vetänyt hiihdosta tai juoksusta, mutta kaippa ne katsovat sitä sitkeyttä ja periksiantamattomuutta sitten hyvänä. Kesken en lopettanut ja näköjään kannatti.

Uusiksi piti kaikki vetää, Utissa tipahdin jo juoksussa :D. Vähäsen harmittaa jopa tuo, kun olisin halunnut vielä yrittää Uttiin, mutta nopeammin saa intin pois alta kun Immolaan menee. :D

Ihmettelen kyllä, että pääsin. En mitään himopisteitä vetänyt hiihdosta tai juoksusta, mutta kaippa ne katsovat sitä sitkeyttä ja periksiantamattomuutta sitten hyvänä. Kesken en lopettanut ja näköjään
kannatti.

tuliko kuinka paljo pisteitä?:)

Pitää nyt kuitenkin lohduttautua sillä, että eikai ne Utti ja Immola niin hirveästi eroa koulutukseltaan. Parit hassut laskuvarjohypyt pääsevät vaa vetämään :D. (katkeraa tilitystä)

Itse olen melkein enemmän kiinnostunut Immolasta, kuin Utista. Ja varmaan saa laittaa itsensä ihan viimesilleen täälläkin :D

Itse olen melkein enemmän kiinnostunut Immolasta, kuin Utista. Ja varmaan saa laittaa itsensä ihan viimesilleen täälläkin :D

Samoin. Enemmän minua kiinnostaa noi selviytymisjutut, kuin hyppelyjutut;) Saattais mulla tulla pikkusen ongelmia siinä ku pitäs sen repun kanssa hypätä koneesta:D

Nään huomen kaveria ketä tuolla immolassa just sykkii, näin karkeesti niin pitkiä marsseja ja hiihtoja, sekä tosi laaja ampumakoulutus.. mitä nyt täs nopeesti mielee tulee:D

Tääl saa duunaa testit loppuu vaikka jäis jossai lajeis nollille! siel oli aika moni saanu tyylii jtn 14-18:ki pistettä yhteensä:D Se oli kyl iha kivan olone paikka mitä siin nyt kerkes kiertelee illal enne nukkumaanmenoo...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom