Raiskaus helsingin keskustassa

Status
Viestiketju on suljettu.
"Raiskaus avioliitossa on kriminalisoitu Suomessa vuonna 1994. Aviosuhde ei anna oikeutta loukata toisen seksuaalista koskemattomuutta. Seksuaalirikoksen yritys on myös rangaistava teko."

http://www.turvakoti.net/turvakoti/info.nsf/0/BA96C30D544AE250C2256B1F003AE2AC?OpenDocument

ensimmäinen linkki googlesta hakusanoilla raiskaus avioliitossa.

samalla google-hakusivulla on kohtuu monta muutakin samaan vuosilukuun viittaavaa linkkiä, joten voisi olettaa tuon olevan aika lähellä totuutta, vaikka en jaksanut finlexia tavatakkaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tomi sanoi:
Vittu että ärsyttää muutamien jeesustelu siitä, että "kyllä ne suomalaisetkin raiskaavat ja tekevät rikoksia..." No tottakai tekee, mutta nyt on kyse siitä, että osa somaleista ja muista pakolaisista PÄÄSEVÄT Suomeen oman kotimaansa huonoja oloja pakoon ja elämään ilmaiseksi suomalaisen sosiaalihuollon varassa, ja TEKEVÄT SILTI RIKOKSIA! Olisivat perkele tyytyväisiä siihen, että pääsivät yleensä Suomeen ja käyttäytyisivät sen mukaan! Maahanmuuttajille pitäisi tulla selkeät pelisäännöt: kolmesta rikoksesta pitäisi seurata automaattisesti maastakarkoitus. :curs:

edit: jeesustelijoille: tiedän kyllä, että kaikki somalit ja muut vähemmistöryhmät ei tee rikoksia. Iso osa heistä on jopa töissä :david:

Syntyperäisten suomalaisten rikokset ovat siis hyväksyttävämpiä kuin tänne muuttaneiden? Tämähän on kaksoisstandardi, jossa ulkomaalaisilta odotetaan parempaa käytöstä heidän kiitollisuudenvelkansa vuoksi, kuin suomalaisilta.

Suomen laki ei tunne "kiitollisuudenvelkaa." Lait ja rangaistukset ovat kaikille samat riippumatta siitä, kuka rötökset tekee. Mainitsemasi "selkeät pelisäännöt" on kirjattu Suomen lakiin.

Sen sijaan että tuijotettaisiin ihonväriin ja kotimaahan, mikä on se yksinkertaisin ja helpoin vaihtoehto, joka lähinnä säästää käyttäjältään ajatuksenvaivaa, voisimme miettiä, mikä OIKEASTI on ongelmien takana.

Sosiaalinen status (sen puute), epävarma tulevaisuus, vielä epävarmempi menneisyys, kulttuurishokki, alkoholismi & muut päihteet, vieraantuminen yhteiskunnasta sen erilaisuuden ja kommunikaatiovaikeuksien takia, luonnollisten perheyhteyksien ja auktoriteettisuhteiden katkeaminen, syyllisyys omassa maassa tapahtuneista asioista, henkilöön kohdistunut painostus ja väkivalta menneisyydessä, pelko.

Pitäisikö mitään näistä käyttää lieventävinä asianhaaroina oikeudessa rikoksentekijää vastaan? Ei, ellei laki niin määrittele.

Pitäisikö kaikkia näitä vaihtoehtoja ja syitä pohtia, jotta pystyisimme paremmin ymmärtämään niitä ongelmia, joita maahanmuuttajat joutuvat kohtaamaan, ja niissä heitä auttamaan, ennenkuin he syyllistyvät rikoksiin tai ajautuvat kiusaukseen? Pitäisikö meidän ennaltaehkäistä jälkien korjaamisen sijaan? Mielestäni ehdottomasti kyllä.

Aika monen kommenteissa tällä palstalla heijastuu suoranainen muukalaispelko. Kannattaisi miettiä, mistä pelko oikeasti syntyy, eikä suoraan toimia sen mukaan. Vähän rationaalisuutta kehiin. Enemmän ulkomaalaiset suomalaisia pelkää kuin me heitä. Me suomalaiset miehet olemme niin isoja, valkoisia ja rumia, kun me hiljaisina murjotamme kulmiemme alta. Tervehdyksenä huuliltamme karkaa useammin perkele, kuin sympaattinen hei.

Tomppa85 sanoi:
Pitäisikö kaikkia näitä vaihtoehtoja ja syitä pohtia, jotta pystyisimme paremmin ymmärtämään niitä ongelmia, joita maahanmuuttajat joutuvat kohtaamaan, ja niissä heitä auttamaan, ennenkuin he syyllistyvät rikoksiin tai ajautuvat kiusaukseen? Pitäisikö meidän ennaltaehkäistä jälkien korjaamisen sijaan? Mielestäni ehdottomasti kyllä..

Eli pitäisikö suomalaisten muuttua ja pitäisikö Suomalaisen yhteiskunnan muuttua vastaamaan maahanmuuttajien tarpeita ja ongelmia?

Editoitu lukihärjiö

Ohan se niin, mutta eniten ärsyttää se kun huonoa suomea puhuva ulkomaalainen hehkuttaa, että "minä ole suomalainen!". Täytyy muistaa, että jos kissa syntyy hevostallissa niin se ei ole kummiskaan hevonen. Se on kissa.

Tomppa85 sanoi:
Syntyperäisten suomalaisten rikokset ovat siis hyväksyttävämpiä kuin tänne muuttaneiden? Tämähän on kaksoisstandardi, jossa ulkomaalaisilta odotetaan parempaa käytöstä heidän kiitollisuudenvelkansa vuoksi, kuin suomalaisilta.

Suomen laki ei tunne "kiitollisuudenvelkaa." Lait ja rangaistukset ovat kaikille samat riippumatta siitä, kuka rötökset tekee. Mainitsemasi "selkeät pelisäännöt" on kirjattu Suomen lakiin.

Sen sijaan että tuijotettaisiin ihonväriin ja kotimaahan, mikä on se yksinkertaisin ja helpoin vaihtoehto, joka lähinnä säästää käyttäjältään ajatuksenvaivaa, voisimme miettiä, mikä OIKEASTI on ongelmien takana.

Sosiaalinen status (sen puute), epävarma tulevaisuus, vielä epävarmempi menneisyys, kulttuurishokki, alkoholismi & muut päihteet, vieraantuminen yhteiskunnasta sen erilaisuuden ja kommunikaatiovaikeuksien takia, luonnollisten perheyhteyksien ja auktoriteettisuhteiden katkeaminen, syyllisyys omassa maassa tapahtuneista asioista, henkilöön kohdistunut painostus ja väkivalta menneisyydessä, pelko.

Pitäisikö mitään näistä käyttää lieventävinä asianhaaroina oikeudessa rikoksentekijää vastaan? Ei, ellei laki niin määrittele.

Pitäisikö kaikkia näitä vaihtoehtoja ja syitä pohtia, jotta pystyisimme paremmin ymmärtämään niitä ongelmia, joita maahanmuuttajat joutuvat kohtaamaan, ja niissä heitä auttamaan, ennenkuin he syyllistyvät rikoksiin tai ajautuvat kiusaukseen? Pitäisikö meidän ennaltaehkäistä jälkien korjaamisen sijaan? Mielestäni ehdottomasti kyllä.

Aika monen kommenteissa tällä palstalla heijastuu suoranainen muukalaispelko. Kannattaisi miettiä, mistä pelko oikeasti syntyy, eikä suoraan toimia sen mukaan. Vähän rationaalisuutta kehiin. Enemmän ulkomaalaiset suomalaisia pelkää kuin me heitä. Me suomalaiset miehet olemme niin isoja, valkoisia ja rumia, kun me hiljaisina murjotamme kulmiemme alta. Tervehdyksenä huuliltamme karkaa useammin perkele, kuin sympaattinen hei.

Vaikka olenkin itse aikamoinen kukkahattu niin tässä asiassa olen kyllä jokseenkin samaa mieltä kuin Tomi.

Olen sitä mieltä, että jokainen maa on vastuussa kansalaisistaan vähän niin kuin vanhemmat on vastuussa lapsistaan. Jos joku henkilö menee vieraaseen maahan eikä osaa arvostaa sen maan kulttuuria ja lakia ja toistuvasti loukkaa sitä, on maastakarkotus kaikista paras rangaistus. Tämän voi maahanmuuttajalle tehdä selväksi jo heti, kun tulee tänne. Silloin ehdot on selvät.

Ennen kuin kukaan tuomitsee mua rasistiksi haluan kertoa, että en ole rasisti. Olen ennakkoluuloinen kaikkia epämääräisesti ja vihamielisesti käyttäytyviä olentoja kohtaan. Olen myös sitä mieltä, että jos toiseen maahan mennään, sen maan tapoja kunnioitetaan tykkää niistä tai ei.

EDIT: vielä tuohon sun viestiin liittyen, että tottakai pitää auttaa, mutta on vaikea auttaa, jos toinen ei sitä apua halua.

Itse voisin kuvitella, että pääsy maahan, jossa koulutus ja toimeentulo on kaikille turvattu, toisi paljon mahdollisuuksia kenelle hyvänsä.

Ja taas mennään.
Ilta-Lehti;

Autoliikkeen myyjää puukottanut vankilaan murhan yrityksestä
21.4.2005 16:52

Helsinkiläisen autoliikkeen myyjää puukottanut mies on tuomittu viideksi ja puoleksi vuodeksi vankeuteen. Helsingin käräjäoikeus katsoi, että 33-vuotias Ayman Abu Saleh syyllistyi murhan yritykseen. Mielentilatutkimuksen mukaan hän oli tekohetkellä alentuneesti syyntakeinen.

Cthulhu sanoi:
Eli pitäisikö suomalaisten muuttua ja pitäisikö Suomalaisen yhteiskunnan muuttua vastaamaan maahanmuuttajien tarpeita ja ongelmia?

Editoitu lukihärjiö

Kyllä. Yhteiskunta on kaikkia asukkaitaan varten.

Olen sitä mieltä, että jokainen maa on vastuussa kansalaisistaan vähän niin kuin vanhemmat on vastuussa lapsistaan.

Tämä oli oikein hyvin sanottu! Nykyään tuntuu, että Suomalaisista ei ainakaan valtiovalta, presidenttiä myöten, piittaa paskaakaan! Ja punamedia työntää hyysäyspropagandaa ylellä ja hesarissa! Kannattaa chekata tilanne Ruotsissa, hommat on jo 'hieman' karanneet käsistä jossain Malmön lähiössä.

Vituttaa tollaset niin että meinaa silmät irrota päästä,noi somalien puolustajat Haloset ja Tuomiojat pitäs ensimmäisenä niitata ja sitte käännyttää jokainen ahmed ahne omaan maahansa raiskailemaan ja tekemään rikoksia,ei niistä suomelle oo mitään hyötyä!ei oo ihme jos kohta puolet suomalaisista on rasisteja.mua ei haittais vaikka saisinkin tuomion siitä että autan jotain naista tai lasta jos niitä raiskataan tai pahoinpidellään,musta sen pitäs olla kansalais velvollisuus.

Salomaa sanoi:
Ohan se niin, mutta eniten ärsyttää se kun huonoa suomea puhuva ulkomaalainen hehkuttaa, että "minä ole suomalainen!". Täytyy muistaa, että jos kissa syntyy hevostallissa niin se ei ole kummiskaan hevonen. Se on kissa.

Mikä tekee suomalaiseksi? Kielitaito? Kansalaisuus? Maa, jossa on syntynyt?

Suomi joutuu jatkossa ottamaan ulkomaalaisia ihan jo ikääntyvän väestön ja työvoimapulan takia. Sitä paitsi tummaihoitsethan ne pääsääntöisesti tuntuu kuuraavan noita metroasemien liukuportaita jne, duuni joka ei enää monelle suomalaiselle kelpaa, ei edes työttömille jotka mielummin istuu himassa ja vetää sossusta rahaa.
Joten kaikki "karkoittakaa ulkomaalaiset!!111" - jutut voidaan unohtaa jo heti alkukättelyssä. Toi 3 rikosta ja karkoitus vois olla kyllä ihan hyvä systeemi.

Salomaa sanoi:

No mitä väliä tollasella nyt on?

Hippa sanoi:
Vaikka olenkin itse aikamoinen kukkahattu niin tässä asiassa olen kyllä jokseenkin samaa mieltä kuin Tomi.

Olen sitä mieltä, että jokainen maa on vastuussa kansalaisistaan vähän niin kuin vanhemmat on vastuussa lapsistaan. Jos joku henkilö menee vieraaseen maahan eikä osaa arvostaa sen maan kulttuuria ja lakia ja toistuvasti loukkaa sitä, on maastakarkotus kaikista paras rangaistus. Tämän voi maahanmuuttajalle tehdä selväksi jo heti, kun tulee tänne. Silloin ehdot on selvät.

Ennen kuin kukaan tuomitsee mua rasistiksi haluan kertoa, että en ole rasisti. Olen ennakkoluuloinen kaikkia epämääräisesti ja vihamielisesti käyttäytyviä olentoja kohtaan. Olen myös sitä mieltä, että jos toiseen maahan mennään, sen maan tapoja kunnioitetaan tykkää niistä tai ei.

EDIT: vielä tuohon sun viestiin liittyen, että tottakai pitää auttaa, mutta on vaikea auttaa, jos toinen ei sitä apua halua.

Itse voisin kuvitella, että pääsy maahan, jossa koulutus ja toimeentulo on kaikille turvattu, toisi paljon mahdollisuuksia kenelle hyvänsä.

Minäkin olen Tomi. :D

Tottakai. Olen kaikesta samaa mieltä kanssasi. Voisitko kenties perustella, miksi ulkomaalaisten pitäisi olla kiitollisempia täällä asumisesta kuin suomalaisten? Mielestäni suomalaisten pitäisi olla yhtä kiitollisia täällä asumisesta kuin muunmaalaistenkin. Mutta edelleen - parhaiten kiitollisuutensa osoittaa noudattamalla lakia. Ja laki on sama kaikille. Jos ulkomaalainen hölmöilee, niin toki hänet karkoitettakoon, jos laissa niin lukee. Sen sijaan jos "maahanmuuttaja" on saavuttanut jo Suomen kansalaisuuden, niin rikoksesta hän joutuu vankilaan Suomessa, aivan niinkuin muutkin suomalaiset.

Valtiolle tulee pidemmän päälle kalliiksi sopeuttaa maahanmuuttajia yhteiskuntaan jos virta kasvaa ennestään ja toivottavasti ei mennä 90-luvun alun "Lunasta Mustasta Pörssistä kallein televisio, sillä pitäähän jokaisella sivistyneellä suomalaisella televisio olla" -politiikkaan. Mummoni kertomuksista mieleen on painunut tapaus 90-luvulla, jolloin juuri asianomaiset tahot lunastivat "kupongeilla" valtion laskuun 1000markan kumisaappaita.

Njoo.

Cthulhu sanoi:
Ei kukaan koskaan ole väittänyt, että suomalaista yhteiskuntaa tulisi muuttaa. Pitäisi olla realisti siinäkin mielessä, että maahanmuuttajia ei saada pois täältä, vaikka kuinka haluttaisiin. Silloin jää vaihtoehdoksi miettiä keinoja, joilla sopeutumista edistettäisiin. Jos rikokset saadaan ehkäistyä ennen kuin ne tapahtuvat, niin onhan se yhteiskunnallekin parempi, kuin rangaistus myöhemmin.

Tomppa85 sanoi:
Tämä oli hienosti ilmaistu.

Hyvä pojat, eihän me olla taas pahastikaan eksytty aiheesta=)
Joo mä olen kans kyllä sitä mieltä, että oppikoon pakolaiset elään Suomen säännöillä jos Suomeen on pakko tulla. Miten ihmeessä toi kuulostaa rasistiselta joidenkin mielestä? Ne samat tyypit paasaa kans yleensä itse ekana siitä, että jos suomalainen menee esim. Japaniin, niin parempi oppia pian se paikallinen kulttuuri ja arvostaa sitä.

Tomi sanoi:
Vittu että ärsyttää muutamien jeesustelu siitä, että "kyllä ne suomalaisetkin raiskaavat ja tekevät rikoksia..." No tottakai tekee, mutta nyt on kyse siitä, että osa somaleista ja muista pakolaisista PÄÄSEVÄT Suomeen oman kotimaansa huonoja oloja pakoon ja elämään ilmaiseksi suomalaisen sosiaalihuollon varassa, ja TEKEVÄT SILTI RIKOKSIA! Olisivat perkele tyytyväisiä siihen, että pääsivät yleensä Suomeen ja käyttäytyisivät sen mukaan! Maahanmuuttajille pitäisi tulla selkeät pelisäännöt: kolmesta rikoksesta pitäisi seurata automaattisesti maastakarkoitus. :curs:

TÄYSIN samaa mieltä. Voisiko joku näistä jeesuksista perustella millä tavoin on parempi, että tämä raiskaaja-somppu saa oleskella tässä maassa ja jatkaa naisten raiskaamista? Kenen etu se on?

Rauta Rane sanoi:
Vituttaa tollaset niin että meinaa silmät irrota päästä,noi somalien puolustajat Haloset ja Tuomiojat pitäs ensimmäisenä niitata ja sitte käännyttää jokainen ahmed ahne omaan maahansa raiskailemaan ja tekemään rikoksia,ei niistä suomelle oo mitään hyötyä!ei oo ihme jos kohta puolet suomalaisista on rasisteja.mua ei haittais vaikka saisinkin tuomion siitä että autan jotain naista tai lasta jos niitä raiskataan tai pahoinpidellään,musta sen pitäs olla kansalais velvollisuus.
Sanoinkuvaamattoman idioottimaista tekstiä. Vai pitäis Suomen presidentti ja ulkoministeri tappaa? Mietipä ensi kerralla vähän pidempään ennen kuin postitat tänne mitään.

Tomppa85 sanoi:
Kyllä. Yhteiskunta on kaikkia asukkaitaan varten.

Niin samaa mieltä oli vähemmistövaltuutettu joka puntaroi sitä, että koulujen opetusta pitäisi muuttaa siihen suuntaan, että muista kulttuureista tulevat pärjäävät paremmin. Korkeamman asteen kouluihin voitaisiin laittaa etnisiä kiintiöitä ja samoin työpaikoille. Eli Affirmation Action Suomeenkin.

Toisin sanoen Suomalaisen yhteiskunnan stardardeja pitää muuttaa, jotta maahanmuuttajat päirjäisivät paremmin. Käytännössä tämä tarkoittaa huonompia olosuhteita alkuperäisille suomalaisille.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom