Raiskaus helsingin keskustassa

Status
Viestiketju on suljettu.
Tomppa85 sanoi:
Voisitko kenties perustella, miksi ulkomaalaisten pitäisi olla kiitollisempia täällä asumisesta kuin suomalaisten?

Jos omalla kohdaltani ajattelen ja joutuisin Suomesta lähtemään pois jonkinlaisten asioiden johdosta ja joku maa ottaa vastaan. Maksaa "kaiken" ja antaa kaiken tarjottimella eteen.. Olisin varmasti kiitollisempi kuin mitä tällä hetkellä olen. Mutta ei silti tulisi mieleenkään käydä raiskaamassa toisia tai ei tulisi mieleen alkaa vaatimaan sen maan muuttamaan kulttuuriaan/tapojaan/yhteiskuntaansa minun takiani. Toki niin saa tehdä, jos kokee minut jumalakseen. :)
Itse haluaisin vielä perustelut miksi pitäisi muuttaa yhteiskuntaa maahanmuuttajien mukaan.. Ja miten hitossa sen toteutat? Tänne muuttaa idästä, lännestä, etelestä, pohjoisesta ja varmaan avaruudestakin väkeä, niin mitä siitä tulee jos vaikka esim 10000 erillaista kulttuuria aletaan toteuttamaan? Eli sitten varmaan myös hyväksyisit eri uskontojen kunniamurhatkin täällä? Tai jossain harjoitetaan kannibalismia, niin sekin pitäisi sitten hyväksyä? Että ei vaan rakkaat maahanmuuttajat tunne itseään yhteiskunnan ulkopuoliseksi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tomppa85 sanoi:
Kyllä. Yhteiskunta on kaikkia asukkaitaan varten.

Niin.. miten tuon nyt sitten haluaa ymmärtää. Mielestäni kuitenkin ihmisillä jotka maan ovat rakentaneet ja kehittäneet toimivan turvallisen yhteiskunnan on oltava oikeus poistaa maasta sinne myöhemmin saapuneet henkilöt jotka toistuvasti rikkovat sääntöjä ja aiheuttavat uhkaa lainkuuliaisille kansalaisille.

Vaikka lakiin ei ole kirjoitettu pykäliä eri kulttuuritaustoille/kansallisuuksille katsoisin kuitenkin että juuri tuo "kiitollisuudenvelka" olisi maahan sortoa ja vainoa paenneiden itse ymmärrettävä velvollisuus.

Seuraavaksi taas joku kertoo myös kantaväestön tekevän rikoksia. Tämä on totta ja erittäin valitettavaa. On kuitenkin otettava huomioon ettei näitä ihmisiä voida millään perusteella poistaa maasta koska he ovat tämän maan kansalaisia. Se ei kuitenkaan mielestäni tuo mitään velvoitetta sietää vierasmaalaisten rikollisuutta.

On myös huomioitava että tiukka puuttuminen ulkomaalaisten tekemiin rikoksiin palvelee erittäin hyvin myös maassa kunniallisesti elävien ulkomaalaisten etua. Eli jos rikoksen tekijät poistettaisiin maasta, olisi helppo uskoa täällä olevien ulkomaalaisten rehellisyyteen.

Tiivistettynä siis voisi sanoa ettei maassa asuvien ihmisten mielestäni tarvitsisi enää ns.pakollisten hörhöjen lisäksi sietää enää ulkomaalaisia hörhöjä.
Jos tähän kulttuuriin on mahdotonta sopeutua voisi onnea koettaa jossain helpommassa, ei niin shokeeraavassa ympäristössä lähempänä kotiseutuaan.

Tomppa85 sanoi:
Minäkin olen Tomi. :D

Tottakai. Olen kaikesta samaa mieltä kanssasi. Voisitko kenties perustella, miksi ulkomaalaisten pitäisi olla kiitollisempia täällä asumisesta kuin suomalaisten? Mielestäni suomalaisten pitäisi olla yhtä kiitollisia täällä asumisesta kuin muunmaalaistenkin. Mutta edelleen - parhaiten kiitollisuutensa osoittaa noudattamalla lakia. Ja laki on sama kaikille. Jos ulkomaalainen hölmöilee, niin toki hänet karkoitettakoon, jos laissa niin lukee. Sen sijaan jos "maahanmuuttaja" on saavuttanut jo Suomen kansalaisuuden, niin rikoksesta hän joutuu vankilaan Suomessa, aivan niinkuin muutkin suomalaiset.

Ei tarvi olla kiitollisempi kuin suomalainen, mutta voi kuitenkin arvostaa sitä mahdollisuutta, minkä on saanut. On päässyt pois maasta, jossa on kenties sotaa, väkivaltaa, väkivallan pelkoa, toivottomuutta tulevaisuuden suhteen, nälkää, köyhyyttä.. Kaikki eivät sitä mahdollisuutta saa. Minä kyllä olen kiitollinen siitä, että olen syntynyt tänne enkä mihinkään köyhään tai sotaisaan maahan.

Olen sitä mieltä, että lakiin pitäisi tulla se karkotusmahdollisuus. Pienemmistä rikoksista kolmesta karkotus, mutta esim. törkeistä väkivaltarikoksista riittää jo kerrasta poikki -ajattelu.

Corleone sanoi:
Sanoinkuvaamattoman idioottimaista tekstiä. Vai pitäis Suomen presidentti ja ulkoministeri tappaa? Mietipä ensi kerralla vähän pidempään ennen kuin postitat tänne mitään.

Älähän nyt. Viisas mies valitsee taistelunsa. Paras tunnustus, jonka idiooteille voi antaa, on vastaus. :D ;)

Hippa sanoi:
Olen sitä mieltä, että lakiin pitäisi tulla se karkotusmahdollisuus. Pienemmistä rikoksista kolmesta karkotus, mutta esim. törkeistä väkivaltarikoksista riittää jo kerrasta poikki -ajattelu.
Ulkomaalaislaki 149 §:

Maasta karkottamisen perusteet
Maasta voidaan karkottaa oleskeluluvalla oleskellut ulkomaalainen:

1) joka oleskelee Suomessa ilman vaadittavaa oleskelulupaa;

2) jonka on todettu syyllistyneen rikokseen, josta on säädetty enimmäisrangaistuksena vähintään yksi vuosi vankeutta, taikka jonka on todettu syyllistyneen toistuvasti rikoksiin;

3) joka on käyttäytymisellään osoittanut olevansa vaaraksi muiden turvallisuudelle; taikka

4) joka on ryhtynyt taikka jonka voidaan aikaisemman toimintansa perusteella tai muutoin perustellusta syystä epäillä ryhtyvän Suomessa kansallista turvallisuutta tai Suomen suhteita vieraaseen valtioon vaarantavaan toimintaan.

Maasta voidaan 1 momentin 2 kohdassa säädetyllä perusteella karkottaa myös ulkomaalainen, joka on jätetty syyntakeettomana rangaistukseen tuomitsematta rikoslain 3 luvun 4 §:n nojalla.

Pakolaisen saa karkottaa 1 momentin 2–4 kohdassa tarkoitetussa tapauksessa. Pakolaista ei saa karkottaa kotimaahansa tai pysyvään asuinmaahansa, johon nähden hän on edelleen kansainvälisen suojelun tarpeessa. Pakolaisen saa karkottaa vain valtioon, joka suostuu ottamaan hänet vastaan.

Corleone sanoi:
Ulkomaalaislaki 149 §:

Kiitos!

Etsin tota, mutta en löytänyt :) Kun saisi vielä aktiiviseen käyttöön tuon lain..

Cthulhu sanoi:
Niin samaa mieltä oli vähemmistövaltuutettu joka puntaroi sitä, että koulujen opetusta pitäisi muuttaa siihen suuntaan, että muista kulttuureista tulevat pärjäävät paremmin. Korkeamman asteen kouluihin voitaisiin laittaa etnisiä kiintiöitä ja samoin työpaikoille. Eli Affirmation Action Suomeenkin.

Toisin sanoen Suomalaisen yhteiskunnan stardardeja pitää muuttaa, jotta maahanmuuttajat päirjäisivät paremmin. Käytännössä tämä tarkoittaa huonompia olosuhteita alkuperäisille suomalaisille.

No joko tuo vähemmistövaltuutettu ei ole kovin ammattitaitoinen, tai sitten et esitellyt hänen esitystään kovin tarkasti.

On karhunpalvelus vähemmistölle, jos heidän takiaan valtaväestön/alkuperäisväestön olosuhteita huononnetaan. Tämä johtaa vain ristiriitojen suurenemiseen, ja lopulta vähemmistön olojen huononemiseen. Siksi en usko, että kukaan täysjärkinen vähemmistövaltuutettu esittelisi moisia...

Parempi tapa olisi "sopeuttaa" maahanmuuttajat Suomeen ja suomalaiseen kulttuuriin. On helpompi ajatella asiaa niin, että mitä jos joku ulkomaalainen kaverisi olisi muuttamassa Suomeen. Kuinka auttaisit häntä sopeutumaan?

Itse en löisi hänelle kännykkää käteen ja ruokakuponkeja kouraan, tyyliin "Tossa!" ja häippästä. Ei, enemmän kuin teknologiaa ja viihdettä, maahanmuuttajat kaipaavat ihan yksinkertaisia neuvoja ja valmennusta. Tyyliin "näin käyttäydytään suomalaisessa ruokapöydässä" ja "näin asioit kaupassa" jne.

Corleone sanoi:
Ulkomaalaislaki 149 §:
Pakolaisen saa karkottaa 1 momentin 2–4 kohdassa tarkoitetussa tapauksessa. Pakolaista ei saa karkottaa kotimaahansa tai pysyvään asuinmaahansa, johon nähden hän on edelleen kansainvälisen suojelun tarpeessa. Pakolaisen saa karkottaa vain valtioon, joka suostuu ottamaan hänet vastaan.

Tää taitaa olla kompastuskivi?

Hippa sanoi:

Kyllähän tuo karkoitus onnistuu jo nyt.

EDIT: hidaas...

ihmisoikeudet.net sanoi:
Suomessa oleva ulkomaalainen voidaan karkottaa, jos hän oleskelee Suomessa ilman vaadittavia lupia tai on kykenemätön huolehtimaan itsestään.

Henkilö voidaan myös karkottaa, jos hän syyllistyy toistuvasti tai vakaviin rikoksiin tai on vaaraksi valtiolle tai muille ihmisille. Vuonna 2002 Suomesta käännytettiin ja karkotettiin yhteensä 2 831 henkilöä.

Mutta Suomen kansalaisuuden saanutta maahanmuuttajaa ei voida enää karkottaa.

En puolustele rikollisia maahanmuuttajia. Jos ei ole kansalaisuutta niin siiten voi ihan mielellään karkottaa. Jos joku on kuitenkin jo saanut Suomen kansalaisuuden, niin ei auta kuin toimia Suomen lakien mukaan ja antaa rangaistus sen mukaan.

Ja itse tapaus on mielestäni erittäin tuomittava ja törkeä. Toivon, että tekijä jää kiinni ja hän saa lain mukaisen rangaistuksen. Laki vaan pitäisi olla sama kaikille syntyperästä riippumatta.

Raven sanoi:
Jos omalla kohdaltani ajattelen ja joutuisin Suomesta lähtemään pois jonkinlaisten asioiden johdosta ja joku maa ottaa vastaan. Maksaa "kaiken" ja antaa kaiken tarjottimella eteen.. Olisin varmasti kiitollisempi kuin mitä tällä hetkellä olen. Mutta ei silti tulisi mieleenkään käydä raiskaamassa toisia tai ei tulisi mieleen alkaa vaatimaan sen maan muuttamaan kulttuuriaan/tapojaan/yhteiskuntaansa minun takiani. Toki niin saa tehdä, jos kokee minut jumalakseen. :)
Itse haluaisin vielä perustelut miksi pitäisi muuttaa yhteiskuntaa maahanmuuttajien mukaan.. Ja miten hitossa sen toteutat? Tänne muuttaa idästä, lännestä, etelestä, pohjoisesta ja varmaan avaruudestakin väkeä, niin mitä siitä tulee jos vaikka esim 10000 erillaista kulttuuria aletaan toteuttamaan? Eli sitten varmaan myös hyväksyisit eri uskontojen kunniamurhatkin täällä? Tai jossain harjoitetaan kannibalismia, niin sekin pitäisi sitten hyväksyä? Että ei vaan rakkaat maahanmuuttajat tunne itseään yhteiskunnan ulkopuoliseksi?

Täysin samaa mieltä. Tällä kaikkien hyysäämismenetelmillä ollaan pian tilanteessa missä kunniamurha on hyväksyttävää jne. Maassa maan tavalla. Itse ainakin, jos muuttaisin pois Suomesta pyrkisin käyttäytymään kunnioittavasti kyseisen maan tapoja kohtaan.
Kolmesta karkoitus on mielestäni hyvä, paitsi seksuaalirikoksissa ottaisin kerrasta poikki linjan. Siinäkin olen samaa mieltä, että kun maahanmuuttajien kohdalla rikollisuus vähenisi, niin uskon, että heihin samalla kohdistuisi myös vähemmän ennakkoluuloja.
Ja eikö tämä karkoitussysteemi silloin palvelisi kaikkia rehellisiä kansalaisia, niin alkuperäisväestöä kuin maahanmuuttajiakin.

Missäköhän tapauksissa tuomittu on karkoitettu Suomesta? Itselle ei ainakaan tule yhtään media-tapausta mieleen liittyen 2-4 kohtaan..

"Pakolaisen saa karkottaa vain valtioon, joka suostuu ottamaan hänet vastaan."
On aika ristiriitainen kohta. Mikäköhän valtio antaisi turvapaikan tämmöiselle henkilölle..

Dobermann sanoi:
Tää taitaa olla kompastuskivi?
Näinpä se taitaa olla. Täytyy olla aika omituinen valtio, joka ottaa vastaan rikollisen pakolaisen. Kotimaahan ei voida karkottaa, mikäli siellä on vielä tilanne päällä.

Hippa sanoi:
Kiitos!

Etsin tota, mutta en löytänyt :) Kun saisi vielä aktiiviseen käyttöön tuon lain..

Laki on aktiivisessa käytössä jatkuvasti. Karkoitusprosessi vain vie luvattoman paljon aikaa valitusprosesseineen ja karkoituspäätöstä odottavien "elinolosuhteiden muuttumisien" tarkisteluineen.
Prosessin kesto on esityksestä mahdolliseen täytäntöönpanoon maassa asuvan henkilön kohdalla yleiseisti vuosia, joiden aikana solmitaan avioliittoja, saadaan lapsia yms. asioita jotka jälleen kerran vaikuttavat jo tehtyihin ratkaisuihin.
Eli käytäntöä pitäisi vain nopeuttaa huomattavasti.

Vittu. Taas yks thread joka tukee mun käsitystä siitä että on perseestä olla nainen.

Raven sanoi:

Nyt ei kannata säikähtää ja ajatella, että "prkl tänne ne pystyttää minareetteja ja kailottaa allahia koko päivän ja yön." Ei, vaan yhteiskunnan tulee muuttua vastaamaan maahanmuuttajan tarpeisiin, mikäli se ei ole ristiriidassa perustuslain, enemmistön oikeuksien, muiden vähemmistöjen oikeuksien tai maahanmuuttajan itsensä oikeuksien kanssa.

Maahanmuuttaja on luonnollisesti se, joka joutuu eniten sopeutumaan. Sen sijaan painottaisin sitä, että on yhteiskunnan tehtävänä luoda puitteet, joiden sisällä moinen sopeutuminen on mahdollinen ja mahdollisimman kivuton ja tehokas molemmille osapuolille.

Suomen laissa jo määritellään ne ehdot, joilla maahanmuuttajien rikoksia ja rangaistuksia käsitellään. Corleone ne jo hyvin postasikin. Yhteiskunta ei voi sietää rikoksia mitään sen jäseniä vastaan. Suomen lait pätevät niin maahanmuuttajallekin kuin suomalaiselle. Tämä on myös maahanmuuttajan etu.

Yhteiskunta on aina jäsentensä kulttuurien kirjo. Yhteiskunnan tehtävänä on tehdä kaikkensa jäsentensä tasapuolisen ja oikeudenmukaisen kohtelun eteen. Jonkin kansanryhmän etujen nostaminen toisten kansanryhmien etujen kustannuksella ei ole loppujen lopuksi kenenkään etu. Kaikkien on sopeuduttava ja annettava tilaa toisilleen, niin hommat hoituvat parhaiten. Kaikkein erilaisimpien on luonnollisesti sopeuduttava kaikkein eniten, selvitäkseen uudessa ympäristössä.

Tomppa85 sanoi:
Parempi tapa olisi "sopeuttaa" maahanmuuttajat Suomeen ja suomalaiseen kulttuuriin. On helpompi ajatella asiaa niin, että mitä jos joku ulkomaalainen kaverisi olisi muuttamassa Suomeen. Kuinka auttaisit häntä sopeutumaan?

Etkö juuri aiemmin sanonut, että suomalaisen kulttuurin pitää sopeutua maahanmuuttajille sopivaksi ja nyt kuitenkin ei tarvitse?

Tove sanoi:
Vittu. Taas yks thread joka tukee mun käsitystä siitä että on perseestä olla nainen.

Arvaas kuinka vehkeestä on olla mies. Kun näkee samassa lauseessa mainittavan sanat "vittu", "perse" ja "nainen", asiayhteydestä riippumatta, tapahtuu :kuola: -efekti, ja sitten syytetään tunteettomaksi paskaksi joka ajattelee vain yhtä asiaa.

Tomppa85 sanoi:
Nyt ei kannata säikähtää ja ajatella, että "prkl tänne ne pystyttää minareetteja ja kailottaa allahia koko päivän ja yön."
Uskonnovapaus on Suomessa ihan perusoikeus. Samoin minareetin saa pystyttää, jos rakennuslupa heltiää. Tuo kailottaminen saattaa mennä joissakin tapauksissa kotirauhan häirinnäksi. ;)

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom