"Rahtaus" - Topicci Pakkiksen rahtareille

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lumbago
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kertokaas rahtarit minkälaista noitten merikonttien ajo on? Onko nää just niitä hommia missä on käytössä joku hikinen läpituntipalkka ja tunteja pitää tehdä 100/vko?
 
Kertokaas rahtarit minkälaista noitten merikonttien ajo on? Onko nää just niitä hommia missä on käytössä joku hikinen läpituntipalkka ja tunteja pitää tehdä 100/vko?
Vaikken ole ajanu kontin konttia niin ei se vaikeeta voi olla. Sataman portista sisään, joku muu pistää kontin kyytiin, konttilukot kiinni, vähän paperitöitä ja poroo torveen. Voiko tollasesta edes vaatia samaa palkkaa kuin pöllikuski, joka sieltä keskeltä ei mitään käy hakemassa itse tehdyn kuorman, vaikka tie näyttää lähinnä mettäkoneen uralta :)
 
Listailtaas rahtarit ne eri kuorma-automallit, millä ootte joskus ajellu. Itelle tuli mieleen nämä:

Volvo FL6 -06 ja FL6 -89 , FM9 -05
Renault: Joku -05 en osaa mallia sanoo. 25 tonninen.
Iveco: Eurocargo -00, Cursor -02
MB: Uusimmasta päästä Actros,Atego,Axor. Sit ainakii 1117, 1824. On nuita joitain muitakkii, mut empähän muista mallimerkintöjä.
 
Kuinka yleisiä noi aluevaihtajat ja puolittajat on nykysin kuorma-autoissa? Entä kuinka kuinka nopeesti siitä laatikosta pääsee "jyvälle" jos on ajanu vaan perus 7-lovista?
 
Kuinka yleisiä noi aluevaihtajat ja puolittajat on nykysin kuorma-autoissa? Entä kuinka kuinka nopeesti siitä laatikosta pääsee "jyvälle" jos on ajanu vaan perus 7-lovista?

Ainakkii Volvoissa on käytössä noi kummatkii. Eihän tommosella oo vaikeeta ajella. Äkkiä siihen tottuu.
 
tulipa heitettyä eka etelän reissuki pitkiin aikoihin viime viikolla... Keskiviikkona otin talopaketin kyytiin iistä ja vein sen sitte kellokoskelle ja paluukuormaksi nappasin lammin betonilta harkkokuorman minkä sitte perjantai aamuna purin muhokselle.
 
Kuinka yleisiä noi aluevaihtajat ja puolittajat on nykysin kuorma-autoissa? Entä kuinka kuinka nopeesti siitä laatikosta pääsee "jyvälle" jos on ajanu vaan perus 7-lovista?
Pienemmissä Scanioissa on vielä ainakin puolittajaa ja se on kyllä helppo käyttää. Yleensä vaihteet menee aina puolittajalla 1->2, 3->4..., mutta viimeisissä vaihteissa voi olla poikkeuksia kuten Scaniassa on. Napin siirtämällä ja kytkimen polkaisemalla uus vaihde tulee silmään.

Autokoulun Magnum Renussa on kans aluevaihteisto ja se on vähän ikävä käyttää pienissä nopeuksissa, kun pitää hyppiä nopealta hitaalle, mutta siihenkin tottuu nopeesti.

Enkä mäkään siis mikään rahtari todellakaan ole, vaan oon tosiaan kuorma-autokokemuksen hankkinu pelkästään autokoulusta tolla Scanialla ja Renulla. Traktoreilla on lähinnä enemmän tullut aluevaihteistoa käytettyä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Listailtaas rahtarit ne eri kuorma-automallit, millä ootte joskus ajellu. Itelle tuli mieleen nämä:

Volvo FL6 -06 ja FL6 -89 , FM9 -05
Renault: Joku -05 en osaa mallia sanoo. 25 tonninen.
Iveco: Eurocargo -00, Cursor -02
MB: Uusimmasta päästä Actros,Atego,Axor. Sit ainakii 1117, 1824. On nuita joitain muitakkii, mut empähän muista mallimerkintöjä.

Vuosimalleja en tiiä mutta :

MB : Actross, Atego, Axor
Volvo : FM12 420, FH12 420
Scania : R500 ja R470.. Ja niitä joitain paljo pienempii joitten mallia en muista.
Renault : Ton näkönen veturi oli, puolikas myöskin. http://farm3.static.flickr.com/2386/2183450035_ea7374c87e_o.jpg .. Mikälie malli?
Sit jos lasketaa ni armeijan rasit, masit, gazit, ja kraz ;)
 
Enkä mäkään siis mikään rahtari todellakaan ole, vaan oon tosiaan kuorma-autokokemuksen hankkinu pelkästään autokoulusta tolla Scanialla ja Renulla.
Joo mullaki kokemusta vaan autokoulusta. Metalliala alkanu hiljenee maailmantalouden takia ja lomautukset edessä, joten tarttee alkaa ettiä töitä toiselta alalta. Tarjolla ois jakeluhommia yöaikaan joten pääsis sisälle ajamiseen vähäisen liikenteen seassa. :)
 
Listailtaas rahtarit ne eri kuorma-automallit, millä ootte joskus ajellu.
Volvo: FH12 ja FH16 vanhasta kanttilampusta viirusilmään 380 ja piristetyn 520 väliltä useita yksilöitä, tällä hetkellä ajokkina -95 vuoden FH12 millä on rullailtu jo pari miljoonaa kilsaa. Varmaan neljä tai viis jakokatiskaakin on tullu testattua...
MB: 2540 ja 2546 Actross, Atego, 508 ja 609 kanakoppi jolla alotin rahtihommat :D
Sisu: Jyry, karhu ja kontio.. Jyry oli tietenki cummingsilla ja fullerin laatikolla
Scania: 2,3 ja 4 sarjaa useita.. Viimesin oli -88 vuoden 142 kanikka, melkeen paras vehje jolla oon työskennelly :rock:
Renault: Joku jakopässi jonka numeroita en muista, kouluaikoina kans joku helevetin isolla kopilla oleva pikkunen rellu jonka numeroita en myöskään muista...

Siinä kait ne kaikki tais olla...
 
Scania R 143 H 500 Topline, siinä oli mahtava peli nuorna päästellä pitkin härmää! :hyvä:

Ei tarvinnut edes poppia soittaa, kun kasikoneen ääniä kuunteli.
 
Kävimpähän eilen vähän ajelemassa siirtoajoja: Kuopio-> Helsinki-> Hanko -> Kuopio. Yhteensä 1075 km.
 
Zone-sarja -42%
"Kuorma-autokortin hinta nelinkertaistuu ensi vuonna

Ammattiajoon oikeuttavan kuorma-autokortin hinta nousee ensi syksynä neljä kertaa nykyistä suuremmaksi, kertoo Aamulehti. Vuoden alussa voimaan tulevat EU-vaatimukset nostavat kortin hinnan noin 6 500 euroon.

Tällä hetkellä kuorma-autokortti maksaa noin 1 500 - 1 700 euroa riippuen autokoulusta ja paikkakunnasta.

Roima hinnannousu johtuu siitä, että uusi EU-direktiivi vaatii kortin ajaville jopa 280 tuntia koulutusta. Tällä hetkellä henkilöauton ajokortin omistava voi saada kuorma-autokortin 14,5 tunnin lisäkoulutuksella.

Uudistus tarkoittaa myös sitä, että ammattiajoon oikeuttavaa kuorma-autokoulutusta annetaan tulevaisuudessa nykyistä harvemmissa autokouluissa."


http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2008/...hinta_nelinkertaistuu_ensi_vuonna_431023.html

Siitä sitten vain arvailemaan, paljonko nykyiset kortinomistajat joutuvat "päivityksestä" maksamaan.:jahas:
 
Toi alkaa nyt olee jo tosi kohtuutonta. Hauska nähdä, miten kuormauto kuskien määrä muuttuu tämän "pienen" hinnan korotuksen jälkeen.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom