"Rahtaus" - Topicci Pakkiksen rahtareille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lumbago
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei mitää tolokkua tuossa direktiivissä.

Riippuu kenen kannalta ajattelee.

Työnantajan kannalta kohtuutonta, mutta työntekijöiden puolelta ei välttämättä huono asia.

Kun kuskiksi ei pääse kuka tahansa, niin ei kai siinä ole muuta vaihtoehtoa kuin maksaa ammattilaiselle ammattilaisen palkkaa. :hyvä:

Jos lentokapteeni tienaa 10 tonnia, merikapteeni 6 tonnia ja veturinkuljettaja 4 tonnia, niin miksi maantiejunankuljettajan pitäisi ajaa nälkäpalkalla?

Mitenköhän tässä hommassa onnistuu treenata töitten jälkeen? Meinaan sitä, että kun on istunut 10 tuntia autossa, ja syönyt huoltoasemien ruokia, niin jaksaako sitä mennä salille töitten jälkeen?

Tarkottaako tuo uudistus nyt pelkästään tavallista C-korttia vai jotainammattilupaa? Eli joudunko nyt C-kortin haltijana, jos haluan ajaa ammatiksen kuorma-autoa, maksamaan jostain ammattikoulutuksesta mielettömiä summia? Kun mulla ei siis ammattikorttia ole.

Mitenköhän tässä hommassa onnistuu treenata töitten jälkeen? Meinaan sitä, että kun on istunut 10 tuntia autossa, ja syönyt huoltoasemien ruokia, niin jaksaako sitä mennä salille töitten jälkeen?

hyvin onnistuu mennä treenaamaan, mulla on rekassa jääkaappi jossa omat eväät kulkee vaivattomasti mukana. Se on ihan omasta asenteesta kiinni että jaksaa vääntää itsensä salille pidemmän työpäivän jälkeen....

Samaa mieltä Peltomaan kanssa. Mulla kans kulkee eväät mukana ja välillä käyn jossain syömässä.
Kyllä reenata jaksaa kunhan vaan saa lähdettyä salille eikä jää sohvalle makaan.

itse ajelin C:n korttiin tuossa pari vuotta sitten..nyt jos tässä pitää alkaa jotain maksamaan että saan sen pitääkkin niin kylläpä meni rahat hukkaan. tasan kerran olen korttia tarvinnut kun pääsin remmiahdettua H2 hummeria tyypittämään.

pidän mahdollista päivitysmaksua huutavana vääryytenä koska ei mun faijakaan mitään ole joutunut maksamaan kun henkilöautokortin kylkiäisinä sai A:n ja C:n vaikka nykyään ne pitää erikseen suorittaa ja kustantaa

Zone-sarja -42%

Pakko syödä huoltoasemien ruokia?? Mulla ihan normi repussa jossa 3kpl kylmäkalleja, 1,5l vesipullo ( vesipullo ei ole repussa), 1kpl sheikkerissä protskujauhot. 2 kpl sheikkeriä joissa sekotettuna valmiina rahkapurkki, luraus mehutiivistettä, pari dl maitoa, ja loput mansikka mehukeittoa. Protskupatukka, ja päivällinen, yleensä riisiä ja kanaa, lohta, tai mitä nyt on..thaikanaa, pastaa ja tunaa tms..mutta kaikkeen tottuu, kaikki ylipäätään menee töissä kylmänä, ei maistu yhtään pahalle kun tottuu. Asenteesta se on kiinni, jos haluaa syödä usein ja hyvin, ne menee kylmänä ja sillä selvä. Ainiin ja itse lähden matkaan 05:00, joten kotona menee ensin puurot ja kreatiinit, siitä pari tuntia niin banaani ja joutova jogurtti..ja pari tuntia niin leipä jossa kananmunaa välissä ja paprikaa ja kurkkua ja juustoa, ja näiden jälkeen noi edellä mainitut eväät. Mulla myös noin 10h päiviä, ja hyvin jaksaa, ja aina meen suoraan töistä treenaamaan, reilu vuosi menyt jo näin, ja hyvin menee, painoakin tullut reilu vuodessa 69kg-> 90kg, eli riittävästi tulee ravintoa, ja järkevällä syömisellä..

Duunikaverit aina menee huoltikselle syömään jne, mä avaan sillon tuna purkin autossa, kyllähän ne välillä "hieman" kattelee että ei viddu..:D

pidän mahdollista päivitysmaksua huutavana vääryytenä koska ei mun faijakaan mitään ole joutunut maksamaan kun henkilöautokortin kylkiäisinä sai A:n ja C:n vaikka nykyään ne pitää erikseen suorittaa ja kustantaa

Mistä ihmeen päivitysmaksusta puhut?

Kyllä sinun C-korttisi säilyy C-korttina tulevaisuudessakin. Ammattimaista ajoa sillä ei tosin saa sitten enää ajaa, mutta Hummerilla voi ajella ihan niinkuin tähänkin asti.

Ammattipätevyyden saat joko koulutuksen käymällä tai sitten alalla jo olevana pienellä koulutuksella + työtodistuksella.

Kysypä siltä isältäsi tai isoisältäsi, niin joskus 60-luvullakin oli erikseen "harrastelijakortit" ja ammattiajokortit eli siltä osin kyseessä paluu vanhaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
"Kuorma-autokortin hinta nelinkertaistuu ensi vuonna

Ammattiajoon oikeuttavan kuorma-autokortin hinta nousee ensi syksynä neljä kertaa nykyistä suuremmaksi, kertoo Aamulehti. Vuoden alussa voimaan tulevat EU-vaatimukset nostavat kortin hinnan noin 6 500 euroon.

Tällä hetkellä kuorma-autokortti maksaa noin 1 500 - 1 700 euroa riippuen autokoulusta ja paikkakunnasta.

Roima hinnannousu johtuu siitä, että uusi EU-direktiivi vaatii kortin ajaville jopa 280 tuntia koulutusta. Tällä hetkellä henkilöauton ajokortin omistava voi saada kuorma-autokortin 14,5 tunnin lisäkoulutuksella.

Uudistus tarkoittaa myös sitä, että ammattiajoon oikeuttavaa kuorma-autokoulutusta annetaan tulevaisuudessa nykyistä harvemmissa autokouluissa."

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2008/...hinta_nelinkertaistuu_ensi_vuonna_431023.html

Siitä sitten vain arvailemaan, paljonko nykyiset kortinomistajat joutuvat "päivityksestä" maksamaan.:jahas:

Hmh, pitäisiköhän ihan varuilta käydä nyt ajamassa tuo kortti, ei tuo kustantaisi kuin reilut 600e paikallisessa koulussa... Välillä miettinyt tuota rekkakuskin hommaa, periaatteessa homma kävisi mulle hyvin (ei mitään mikä sitoisi yhteen paikkaan/kellonaikaan, fiilikset ajella yksin maantietä keskiyöllä on varmasti huikeat... Ruuhkassa jöpöttäminen ei niinkään :lol2:) - tiedän jo tosin nyt että ne pakolliset paussit, vittumaiset aikataulut yms. pistäisi keittämään.

Tarvitsisin kesätöitä varten tuollaisen digipiirturikortin mutta ei oikeen googlekaan osaa kertoa mistä moisen saisi hankittua. Kuulukohan noita kysellä poliisilta vai akelta vai jostain kolmannesta paikasta?

Tarvitsisin kesätöitä varten tuollaisen digipiirturikortin mutta ei oikeen googlekaan osaa kertoa mistä moisen saisi hankittua. Kuulukohan noita kysellä poliisilta vai akelta vai jostain kolmannesta paikasta?

Eikös työnantajan kuulu hommata tollaset?

Työnantaja ei voi hakea sinulle piirturikortti lupaa vaan se täytyy tehdä henkilökohtaisesti. Marssi katsastuskonttoriin passikuvan kera ja ilmoitat
kassatädille että, antaa sinulle digipiirturi hakulomakkeen. Täytät sen lapun ja annat kuvan+100euroa kassatädille niin homma on selvä. Voit ottaa myös pankkisiirto lomakkeen ja maksaa himassa, mutta hakupaperit lähtevät eteenpäin vasta sitten kun maksu on suoritettu....

Työnantaja ei voi hakea sinulle piirturikortti lupaa vaan se täytyy tehdä henkilökohtaisesti. Marssi katsastuskonttoriin passikuvan kera ja ilmoitat
kassatädille että, antaa sinulle digipiirturi hakulomakkeen. Täytät sen lapun ja annat kuvan+100euroa kassatädille niin homma on selvä. Voit ottaa myös pankkisiirto lomakkeen ja maksaa himassa, mutta hakupaperit lähtevät eteenpäin vasta sitten kun maksu on suoritettu....

Jep täytyy nyt katsoa tuleeko sieltä edes sitä työpaikkaa ennen kun lähtee tuota satasta panostamaan... Selailin vähän toisen paikkakunnan työpaikkailmoituksia niin sielä kehuivat maksavansa tuon kortin jos ei vielä moista omista. Taitaa olla vähän työpaikasta kiinni mikä on käytöntö.

Jep täytyy nyt katsoa tuleeko sieltä edes sitä työpaikkaa ennen kun lähtee tuota satasta panostamaan... Selailin vähän toisen paikkakunnan työpaikkailmoituksia niin sielä kehuivat maksavansa tuon kortin jos ei vielä moista omista. Taitaa olla vähän työpaikasta kiinni mikä on käytöntö.

Jees kyllähän se minunkin mielestä kuuluu työnantajan maksaa se kortti, kun sellanen kerta täytyy hankkia. Meitsi pisti muutama päivä sitten piirturilaput eteenpäin ja työnantaja maksoi viulut...

Nii-in. Saiskohan jossakin firmassa maksaa itse löpötkin?

Älkää nyt hyvät ihmiset lähtekö omasta pussista makselemaan mitään digikortteja!

Ei missään muussakaan ammatissa itse hommata työkaluja, siis ei ainakaan palkollisena töitä paskittaessa. Turha ihmetellä huonoja työehtoja, kun tuollaisia puukenkärahtareita tuntuu edelleen sikiävän!

Nii-in. Saiskohan jossakin firmassa maksaa itse löpötkin?

Älkää nyt hyvät ihmiset lähtekö omasta pussista makselemaan mitään digikortteja!

Ei missään muussakaan ammatissa itse hommata työkaluja, siis ei ainakaan palkollisena töitä paskittaessa. Turha ihmetellä huonoja työehtoja, kun tuollaisia puukenkärahtareita tuntuu edelleen sikiävän!

Jos menee työpaikka muuten jollekkin toiselle niin ei tuo 100€ ylitsepääsemätön raha ole. Vaikka kieltämättä aika surkeilta noi palkat ja työehdot alalla vaikuttavat, mutta jos ei parempaakaan hommaa ole tarjolla niin minkäs teet. Se on se kysynnän ja tarjonnan laki mikä nää hommat määrää.

Listailtaas rahtarit ne eri kuorma-automallit, millä ootte joskus ajellu.

Seuraavat tuli mieleen:

MB: Atego ja Actros
Scania: 143 ja 144
Sisu: Jyry, SM, SL, E11
Volvo: N84 vm.69, isällä edelleen jolla tulee joskus ajeltua, FH12 muutamia erilaisia
Renault: Midliner

Sitten kevyitä perälautakuorkkeja jakeluhommissa:

MB: 611 ja Sprinter
Volkswagen LT

On kyllä vähän tuskaa totutella näihin työaikoihin ku teen taas vaa viikon pätkän töitä. Ei oikee oo itelle helppoa muuttaa yhtäkkiä vuorokausirytmiä niin että sais unta jo joskus seittemän aikaa illalla et ehtis vähän nukkua ennen ku herää kahelta töihin. Viime yönä nukuin ehkä neljä ja puol tuntia ja sen jälkee 11 tuntia töissä ni on kyllä virkeä fiilis.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom