"Rahtaus" - Topicci Pakkiksen rahtareille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lumbago
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Antakaas kokeneemmat hieman vinkkejä mistä kannattaisi aloittaa tälläinen rahtarin ura kun intti loppuu nyt heinäkuun alkuun ja sieltä on käteen jäämässä se E-kortti ja ainakin pari kuukautta tuossa voisi jonkin sortin autoa ajella ennen kuin alkaa taas opiskelemaan ja saako alalla kuinka hyvin pelkkiä v-loppu ja iltahommia jos tahtoisi tuon opiskelun lomassa jotain töitä painaa?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
En sano itteäni rekkamieheks mut kuljetusalalla töissä oon ollu viime joulukuusta. Bece kortti löytyy ja adr luvat kans mut enemmän on tullu pelkäl nupil ajettuu ku kärry peräs. Kappaletavaraa ja säiliöö oon ajanu. Välil on päiviä ettei tarvi ajaa mitään, istuu vaa hallil pyörittelemäs peukaloit. Muutenkaa ei oo hommat mitää herkkua. Oon kyl ajatellu jos jotain oikeeta rahtihommaa koittais kun kuitenkin jonkun verran kiinnostais...koulutusta vastaavaa duunia en saa ja joku noissa isoissa autoissa vetää puoleensa.

Eihän sitä kukaa voi toisen puolest sanoa mistä kannattaa alottaa.

Kattelee eri kuljetusfirmoi kaupungistaa ja/tai lähialueilt ja hakee niihi.. ottaa selvää vaikka ekaks mitä ne ajaa jne, ja sit mikä kiinnostaa ni hakee niihi. Toiset tykkää ajaa ADR:ää säiliöautol, toiset on tukkikuskei, kolmas ajaa jakeluautoo ja joku runkoo jne. Et sehän on, mistä kukaki tykkää.

Ite alotin jakelukatiskal, sitte siirryttii ajaa kuorma-autoo ja välil kärryki peräs. Nyt ajetaa sit vakituiseen täysperää. Eli kolmas kerta toden sano. Sit toi koulutushomma, itellänihän ei semmosta ees ole. Ja isot autot vetäny aina puoleesa, ainoa homma jota haluan ees tehä.. Ni mikä jottei. Hommasin E kortin ja aloin ettiä töitä.

Viikonlopputöitä on vissii suht vaikee löytää, luulisin. Tosin 1 kaveri opiskelee viikot Lappeenrannas ja viikonloppusin vetää puolikkaal konttei.

Kohta ois taasen lähtö eessä, n. 15min ja menoks.

Tulikohan lumbago vastaan matkakeitaan kohdalla tänään kun tultiin Naantalista koulun koukkulava scanialla rautaa hakemasta?

Tulikohan lumbago vastaan matkakeitaan kohdalla tänään kun tultiin Naantalista koulun koukkulava scanialla rautaa hakemasta?

Tuli muutes... Oisit huitonu :P Tota ajaa 3 kuskii, meikä ja 2. Mulla on yleensä musta lippis päässä ja aurinkolasit, ja tupakka kouras :P

Olin Janakkalaa menos lastaamaa juur, tuos 04:55 pääsin kotia. 10 tuntii tasan.

Tuli muutes... Oisit huitonu :P Tota ajaa 3 kuskii, meikä ja 2. Mulla on yleensä musta lippis päässä ja aurinkolasit, ja tupakka kouras :P

Olin Janakkalaa menos lastaamaa juur, tuos 04:55 pääsin kotia. 10 tuntii tasan.
Joku sellainen aurinkolaseilla varustettu lippismies oli ratissa. Mie istuin siinä vaiheessa takapenkillä kun meitä on kaksi oppilasta autossaan ja opettaja istuu kartturin paikalla. Ajellaan vuorotellen.
Mukava rautakuorma saatiin kyytille kun kärrissä olleet "putket" paino 3tonnia kappaleelta.

o/ ilmottautuu.

Millasilla vehkeillä te ootte joutunu\päässy ajeleen ihan työkseen? Ei siis lasketa niitä millä on kouluissa ajanu tai muuta...
Itse oon pari vuotta joutunu jakamaan -90 vuoden M-B 605 kanakopilla leipää ja nykysessä paikassa sain kokeilla paria actrossia ja nyt on vakituisena ajokkina -88vm 142 Scania :thumbs:
Kyllä vanhoissa vehkeissä on sentään jotain tunnelmaa!! :hyvä:

Ite ajan vakituiseen tota nykysin : http://irc-galleria.net/view.php?nick=lumbago&image_id=80628249

Transpointilla oli kans FM12 volvoi ja kaks FH12, sit oli joku Renaultin puolikas, en tiiä mallii ja Volvon FH12 puolikas. Niillä veivasin siellä.

Sit Transvisionilla ajoin Atego jakelukatiskaa.. Kaikki kuvat löytyy galleriast mitä on tullu ajeltuu, paitsi se Transpointin puolikas.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täl hetkel ajelen matalahyttisellä 2004vm Volvo FM12vetäjällä, Kaksi-akselinen puolikas roikkuu perässä. Satunnaisesti perseen alta löytyy 99vm Volvo FH12 6x2.

Ei ole vielä korttia niin ei työkseen voi ajaa, mutta koulussa päässy ajamaan:
2kpl Scania 143 täysperiä molemmat.
Scania 124 täysperä, jonka lombago näki nosturilavalla varustettuna.
Scania 124 opticruise 8akselinen täysperä.
Volvo fh12 puolikas ja fh16 puuauto.
Sisu sm270 superseksikkäällä fullerilla.

Fullerinlaatikko:worship: Vanhatjarrut totes sanoo et silloin on fulleri selkärangassa ku kiihdyttää ja pakokaasu pilvi ei katkee lainkaan kiihdytyksen aikana:whip:

Fulleri on hyvä käyttää, mutta en mie siellä inssiin aijo lähteä.
Jos fh12 olisi täysperä niin sillä kun tuntuu käteen sopivalta.
Toinen 143 scania tai sitten 144, mutta ei opticruisella oleva kun mokoma on yli 25metriä pitkä. Vaikka onkin tosi rauhallinen peruuttaa kun kärrillä on kokoo, näköö ja viisi akselia niin ei tee äkkinäisiä liikkeitä.

Harkitsin puolivakavasti rekkapenaksi ryhtymistä mut tämän treadin luettuani ei tartte enää asialle uhrata ajatusta.

Tuli nakkihomma, piti ajaa lahest hämeenlinnaa salaattii ennenku meni Janakkalaa lastaa lidlit/läks jakaa ne :P No ei siin mitää, paikat löyty iisil ja 10h 40min meni vaan silti aikaa.

Tulin juur kotia, muutenkaa ei ollu mitää ongelmii tms vitutuksen aiheit matkal.

Pari päivää sitten tuli vastaan Scania R580 puolikas, luulis vetävän.
Eilen kotimatkalla näky Volvo FH16 660 ja puolikas.
Naisiakin näkee ratissa ja jopa pölliauton ratissa. Hei tyttö, miä voin tulla laittamaan ketjut päälle jos on liukasta :D

Zone-sarja -42%

Suositut

Back
Ylös Bottom