"Rahtaus" - Topicci Pakkiksen rahtareille

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lumbago
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jees kyllähän se minunkin mielestä kuuluu työnantajan maksaa se kortti, kun sellanen kerta täytyy hankkia. Meitsi pisti muutama päivä sitten piirturilaput eteenpäin ja työnantaja maksoi viulut...

riippuu vähän työsuhteesta elikkä jos ajelee keikkaluontosena esim eurooppaan tuskin kukaan maksaa koska varmasti on keikkakuskeja joilla on kortti jo plakkarissa, eli riippuu tilanteesta kannattaako ite hankkia toi kortti vai ei..
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%

Todellakin. Itsekin oon tota Volvolandiasta vilkuillut ja todella nätti peli on.

Joo, Nakkiraketti osas rakennuttaa tyylikkään työkalun.

Toho korjaus että se onkin ite rakennettu, ei rakennutettu jossain, enpäs tiennykkään.
Meiksi on ite työttömään kun tää pirun lama painaa, ei löydy kuljetushommii täältäpäin ainakaan. Mites muut?
 
Itse juuri kalkkiviivoilla saamassa E korttia, vitun hyvällä ajotuksella taas liikenteessä. Työt aika tiukassa täälläpäin.
 
Taitaa sit olla aika mones paikas tiukkaa. Hyötypaperin ajoja ei tietääkseni lamat pahemmin paina ainakaan, huhujen mukaa palkattu jopa uusii kuskei sinne pari... Mikäli ei muisti petä nyt.

Kyl täst jo ihan mielellää ratin taakse hyppäis taas, viime kerrast on aikaa sen verran jo (5kk :O).
Puolikashommii halajaisin mieluiten, mut kyl tota täysperääki vetäis jos ei onnista moinen toivomus.
 
Tässä nyt onneksi menee vielä se kuukausi pari ennen kun on kortti taskussa, pitäisi pikkuhiljaa käydä miettimään että tekeekö sen inssin nyt puolikkaalla vai täysperällä.

Vähän vaiheessa vielä toi täysperän kulmaan peruutus, mut kai se siitä sit kun sitä rupeaa vähän enemmän hinkkaamaan.

Sinänsä hyvä aika ajella tuo kortti kun kaikki ajotunnin osuu just liukkaille.

Tässä kohtaa suosiksi on noussu Volvo, kakkosena MAN ja kolmosena sit mersu minkä vaihteistosta en tykkää yhtään. Scaniaa en ole päässy vielä testailemaan.

Edit: Volvo FH12 ja MAN puolikkaita ja Mersun Actros sit täysperä.
 
Tässä nyt onneksi menee vielä se kuukausi pari ennen kun on kortti taskussa, pitäisi pikkuhiljaa käydä miettimään että tekeekö sen inssin nyt puolikkaalla vai täysperällä.

Vähän vaiheessa vielä toi täysperän kulmaan peruutus, mut kai se siitä sit kun sitä rupeaa vähän enemmän hinkkaamaan.

Sinänsä hyvä aika ajella tuo kortti kun kaikki ajotunnin osuu just liukkaille.

Tässä kohtaa suosiksi on noussu Volvo, kakkosena MAN ja kolmosena sit mersu minkä vaihteistosta en tykkää yhtään. Scaniaa en ole päässy vielä testailemaan.

Edit: Volvo FH12 ja MAN puolikkaita ja Mersun Actros sit täysperä.

Meikäki aikanaan ajeli kortin liukkaalla. Puolikkaalla se kulma on helpompi mut täysperälläkää ei oo paha... ajaa sillä kummast enempi tykkää. Ite vedin täysperäl kun ei voinu valita. Täysperällä sitä töitäki sit tehtii, puolikkaalla oon ajanu jonku 3-4 kertaa.

Volvon puolikkaalla ite ennemmin varmaan ajaisin, mersuista en tykkää :P Helpompi se kulmaki puolikkaalle on, tarvi ku 2 kertaa kääntää rattii, täysperäl saaki sit käännellä melkein koko aika ja ohjailla kärryy sinne kulman taa.
 
Meikäki aikanaan ajeli kortin liukkaalla. Puolikkaalla se kulma on helpompi mut täysperälläkää ei oo paha... ajaa sillä kummast enempi tykkää. Ite vedin täysperäl kun ei voinu valita. Täysperällä sitä töitäki sit tehtii, puolikkaalla oon ajanu jonku 3-4 kertaa.

Volvon puolikkaalla ite ennemmin varmaan ajaisin, mersuista en tykkää :P Helpompi se kulmaki puolikkaalle on, tarvi ku 2 kertaa kääntää rattii, täysperäl saaki sit käännellä melkein koko aika ja ohjailla kärryy sinne kulman taa.

Juu volvon puolikkaalla vähän meinasin sen ajella. Vähän vittumainen tosin katkasta mut ei siinäkään pitkään kyllä mene. MAN on kanssa ihan kiva ajella siinä tosin joutuu niitä vaihteita veivaamaan enemmän kun volvossa. Volvossa tuntuu muutenkin olevan sen laatikko sopivan napakka vaihtaa. Nelosvaihde tosin tuntuu olevan aika nirso menemään päälle välillä.

Tässä kohtaa vielä tuo ajaminen ainakin tuntuu ihan hyvältä, hyvät hermot ja perslihakset ainakin auttaa kovasti :)
 
Mulla on ihan tavallinen C-kortti ja mieli tekis ajella jossain vaiheessa jotain pulla-autoo tms, niin tarviinko jonkun ammattikoulutuksen vai riittääkö ihan tavallinen c-kortti?
 
Mulla on ihan tavallinen C-kortti ja mieli tekis ajella jossain vaiheessa jotain pulla-autoo tms, niin tarviinko jonkun ammattikoulutuksen vai riittääkö ihan tavallinen c-kortti?

Kyllä se käsittääkseni riittää kun sinulla se kortti jo on.

Syyskuussa lakimuutoksien tullessa tarvitsee sitten käydä se ammattikoulutus C korttiin.
 
Kyllä se käsittääkseni riittää kun sinulla se kortti jo on.

Syyskuussa lakimuutoksien tullessa tarvitsee sitten käydä se ammattikoulutus C korttiin.

Joo pulla kaaraa ja muihi jakeluvehkeisii riittää C. Kärry perää ja CE.
En muistanukkaa et pilkkoakki pitää, puolikkaas on tosiaa pilkkomises se vittumainen et pitää kärryn tassut laskee maaha mut eipä se nyt paha homma ole, "pahin" homma koko jutust :P
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä se käsittääkseni riittää kun sinulla se kortti jo on.

Syyskuussa lakimuutoksien tullessa tarvitsee sitten käydä se ammattikoulutus C korttiin.
Kiitos vastauksesta.
Eli syyskuussa joudun sitten minäkin hankkimaan sen koulutuksen, vaikka kortti jo löytyykin? Paljonkohan tämä lysti tulee kustantamaan? Eikös se kortin hinta (jossa yhdistettynä se ammattikoulutus) nouse jonnekkin 6000 euroon?
 
Eieiei, et joudu käymään mitään ammattikoulutuksia kun sinulla se C kortti jo on.

Ammattikoulutus koskee syyskuussa C kortin ajamisen aloittavia.
 
http://www.ake.fi/AKE/Ammattiliikenne/Ammattipätevyys/

Kuorma- ja linja-auton kuljettajien ammattipätevyys


Perustason ammattipätevyys vaaditaan uusilta kuljettajilta

● henkilöliikenteessä 10.9.2008 alkaen ja
● tavaraliikenteessä 10.9.2009 alkaen.

Saavutetut oikeudet: perustason ammattipätevyyden hankkimisesta vapautetaan kuljettajat

● joiden linja-auton ajo-oikeus on alkanut ennen 10.9.2008
● joiden kuorma-auton ajo-oikeus on alkanut ennen 10.9.2009

mmattipätevyyden ylläpitämiseksi ja täydentämiseksi kuljettajalle annetaan jatkokoulutusta kuljettajan
tehtävän kannalta keskeisissä perustason ammattipätevyyskoulutukseen sisältyvissä oppiaineissa

● Jatkokoulutuksessa opetuksen kokonaismäärä on 35 tuntia viidessä vuodessa
● Opetus on annettava vähintään 7 tunnin jaksoissa ja se voi koostua teoriaopetuksesta, ajo-opetuksesta tai
molemmista direktiivin mukaisissa oppiaineissa
● Opetukseen on kuitenkin aina sisällytettävä ennakoivan ajamisen opetusta vähintään 7 tuntia

Jatkokoulutukset voidaan aloittaa 10.9.2007 kuorma- ja linja-autonkuljettajille. Jatkokoulutukset on oltava suoritettuna

● kuorma-auton kuljettajilla 10.9.2014 mennessä ( jos ajo-oikeus alkanut ennen 10.9.2009)
● linja-auton kuljettajilla 10.9.2013 mennessä ( jos ajo-oikeus alkanut ennen 10.9.2008)


Eli suomeksi. Kuorma autoa työkseen ajavien on suoritettava viiden vuoden aikana 5 ammattipäetvyyspäivää. Esim taloudellisen ajamisen koulutuksesta saa yhden päivä, ADR ajoluvasta saa yhen päivän jne.
 
Niin. Kyl kortit voi olla, mut ammatiksee ei sitte saa ajaa, jos ei ole koulutuksii.
Joutuu itekki käymää sen koulutuksen joskus.
 
http://www.ake.fi/AKE/Ammattiliikenne/Ammattipätevyys/

Kuorma- ja linja-auton kuljettajien ammattipätevyys


Perustason ammattipätevyys vaaditaan uusilta kuljettajilta

● henkilöliikenteessä 10.9.2008 alkaen ja
● tavaraliikenteessä 10.9.2009 alkaen.

Saavutetut oikeudet: perustason ammattipätevyyden hankkimisesta vapautetaan kuljettajat

● joiden linja-auton ajo-oikeus on alkanut ennen 10.9.2008
● joiden kuorma-auton ajo-oikeus on alkanut ennen 10.9.2009

mmattipätevyyden ylläpitämiseksi ja täydentämiseksi kuljettajalle annetaan jatkokoulutusta kuljettajan
tehtävän kannalta keskeisissä perustason ammattipätevyyskoulutukseen sisältyvissä oppiaineissa

● Jatkokoulutuksessa opetuksen kokonaismäärä on 35 tuntia viidessä vuodessa
● Opetus on annettava vähintään 7 tunnin jaksoissa ja se voi koostua teoriaopetuksesta, ajo-opetuksesta tai
molemmista direktiivin mukaisissa oppiaineissa
● Opetukseen on kuitenkin aina sisällytettävä ennakoivan ajamisen opetusta vähintään 7 tuntia

Jatkokoulutukset voidaan aloittaa 10.9.2007 kuorma- ja linja-autonkuljettajille. Jatkokoulutukset on oltava suoritettuna

● kuorma-auton kuljettajilla 10.9.2014 mennessä ( jos ajo-oikeus alkanut ennen 10.9.2009)
● linja-auton kuljettajilla 10.9.2013 mennessä ( jos ajo-oikeus alkanut ennen 10.9.2008)


Eli suomeksi. Kuorma autoa työkseen ajavien on suoritettava viiden vuoden aikana 5 ammattipäetvyyspäivää. Esim taloudellisen ajamisen koulutuksesta saa yhden päivä, ADR ajoluvasta saa yhen päivän jne.
Ahaa, kiitos tiedosta!
Täytyy varmaan suunnata intissä kuljetukseen, että sais mahdollisesti E-kortin taskuun ja sitäkautta on sitten aina periaatteessa yksi homma, mitä voi tehdä, jos ei muun alan koulutus nappaa.
 
Nyt on parit verkot heitetty vesille kesäksi. Ekana ihan koulun harjottelut pitäs hoitaa ja sit toivottavasti vaikka lomitusta niin sais vähän kokemusta vyön alle.

Wish me luck :|

Vähän nihkee ala alotella kun työkokemus alkuun aika tiukalla ja työpaikatkin menee useesti puskaradion kautta.
 
Osaako kukaan täällä kertoa kuorman lastaukseen liittyvästä asiasta. Eli onko kuorma lastattava poikkeuksetta etuseinään kiinni tai tuettava jollakin etuseinään vai riittääkö tuennaksi asianmukainen sidonta? Tuli tuossa kinaa kuskin kanssa tänään kun kyseessä on herkästi rikkoutuvaa tavaraa jota ei mielestäni voinut laittaa etuseinään kiinni vaan pitäisi jättää vähän rakoa. Koitin katsella ohjeita tuohon lastaukseen mutta asia ei nyt 100% selvinnyt. Kyseessä eräänlainen kivipukki jossa kivet makaavat hieman nojallaan. Kivet ovat kooltaan n.130x280x3cm, pukissa oli 7 kivilevyä ja painoa pukilla 2-2,5t. Yksi konsti olisi tietysti laittaa lattialle pukin ja etuseinän väliin 100-150cm matkalle jotain joka estäisi eteen päin liikkeen mutta aika vähissä tossa konstit on eikä kuskikaan niitä tarjonnut. Pukkeja olen lastannut rekkoihin useamman vuoden aikana satoja ja nyt ekaa kertaa asiasta tuli kiistaa. Kuinkahan nää määräykset ny oikeen menee?
 
Zone-sarja -42%
Ei kyllä mun mielestä tarvi kuormaa välttämättä lastata kiinni etuseinään. Tietysti yleensä sidonta on helpoin tehdä jos kuorman saa tuettua jo kontin seiniä vasten, mutta jos vaatimukset täyttävän sidonnan saa tehtyä, niin ei pitäis olla väliä vaikka sitois keskelle lavaa sen kuorman. Jos oikein muistan niin sidonnan tulee kestää kuorman paino eteenpäin ja puolet kuorman painosta sivuille ja taakse.
 
Niin se menee ettei tarvitse lastata etuseinään, kunhan sidonta muuten on riittävä.
Tosin se vie silloin enemmän lavametrejä jos jätetään tilaa ja rahti on silloin maksettava
käytetystä tilasta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom