Rahkan maustaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuuminta hottia tällä viikolla..
Ostin rehelliseltä torikauppiaalta 250 gr tyrni-karpalo marjoista tehtyä jauhetta. Marjat oli kuivattu ja murskattu hyvin pieneksi jauhoksi.. 2 tl per Ehrman ..
Aika tsekotusta hyvää ollu..
Myöhemmälle maistelulle löytyy vielä vastaavat mustikkaa ja puolukkaa...

Mun patenttisekoitus on:
  • 1 prk Pirkka rahkaa
  • paittiarallaa muutama ruokalusikallinen rypsiöljyä
  • hulaus (oisko puoli desiä) Pirkka omena-päärynä kevytjuomatiivistettä
  • päälle kerros kauraleseitä (kuitua ja lopputuloksesta tulee enemmän "crunchy")
Homman voi sekoittaa ihan lusikalla. Juomatiivistettä tulee sen verran, että lopputulos on edelleen suhteellisen kiinteää.

Päälle ripottelen pakastekarpaloita, siis jäisiä sellaisia.

Kaakaojauhetta ja ehramia joskus kokeiltu, lopputulos taisi saada lähinnä oksetusta aikaan..

monet puhuvat noista makeutusaineista? itse en näistä tiedä mutta voisiko joku
selventää saako niitä ihan normi ruokakaupoista? :)

ja toiseksi kuinka paljon te yleensä sitä fun lightia tai mehukeittoa sinne kippaatte? kiitän ja kumarran vastanneille.

ja toiseksi kuinka paljon te yleensä sitä fun lightia tai mehukeittoa sinne kippaatte? kiitän ja kumarran vastanneille.

Fun lightia ei kandee raakan paljoo laittaa , tulee aika äklön makeeta..Pikku loraus, korkillinen?
Mehukeittoa pystyy annostamaan enemmän , oisko desi?

Oon pari viikkoa vetäny Ehrmannia raakana.. Yllättävän hyvin putoo.. Väillä kuivattua,murskattua tyrni-puolukkaa..

Ihan tavallisissa ruokakaupoissa myydään makeutusaineita. Jos et itse löydä kuiva-ainehyllystä niin kysy kaupan tädiltä/sedältä neuvoa. Tarjolla on sekä nestettä, jauhetta että puristeita (joita käytetään yleensä kuumiin juomiin). Merkkeinä ainakin Hermesetas ja Canderel, Pirkallakin on omansa.

Fun lightia tai muuta tosiaan kirjaimellisesti oman maun mukaan, sen verran että maistuu sopivalta.

Kokeilin ehrmannin rahkaa vadelma- fun lightilla.. Oli niin pirun hyvää.
Paljoa sitä ei todellakaan sinne tarvinnut laittaa. Silleen että siinä rahkan pinnalla on sellanen pieni kerros sitä, ja sitten vähän sekottelee sitä.. :kuola:

Ananaspalat mehuineen ehrmannin sekaan nii tulee nii perkeleen hyvää :kuola:

:offtopic:Kova pisuhätä tulee vaan yöllä jos just ennen nukkumaanmenoa vetää

Tuli rahkaa mättäessä päähänpisto lorauttaa kahvia pohjamällien sekaan eikä ollut edes pahaa :D. No, täytyypi kokeilla uutestaan jahka seuraavan korkkaan.

Ananaspalat mehuineen ehrmannin sekaan nii tulee nii perkeleen hyvää :kuola:

:offtopic:Kova pisuhätä tulee vaan yöllä jos just ennen nukkumaanmenoa vetää
Ja senkin takia saa käydä vessassa, kun juo salilla illalla 1.5 l vettä :D

Oon käynyt kaikki Fun Light:t läpi. Hyviä jokainen. Eilen ostin taas greippiä hyvää myös.

Ananasmurskaa, lasten hedelmäsoseita (niissä on muuten tosi vähän sokeria), hedelmäpaloja (omena ainakin on hyvä, pitää vaan pilkkoa tarpeeksi pieneksi). Laitan kyl yleensä vähän sokeriakin, muuten on liian tymäkkä maku.

Perus setti ehrmannia ja pari desiä sokeritona mansikka mehukeittoa ja 0,5 - 1 dl evolutionin suklaanmakuista whey2. :kippis1: Aivan törkeen hyvää. En tiedä onko tuo whey2 paras vaihtoehto lisäproteiiniksi illalla, mutta ainakin se teki tuosta helvetin hyvän makuista.

anteeksi kun en mitään näistä tiedä mutta onko suositeltavaa vedellä tätä rahkaa välipaloina / aamupalana jne jos tarkoitus ei ole kasvattaa lihasmassaa vaan kiinteytyä? ainahan se pussin karkkia silti voittaa mutta näin yleismielessä.

ja ihan lisäkysymyksenä. Kaateletteko yleensä ylimääräiset nesteet pois rahkasta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom