Rahkan maustaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
kyselin jo joskus aikasemminkin, mutta kukaan ei vastannu/tienny..

eli: onko ehrmannissa laktoosia ja kuinka paljon?

ei lue purkin kyljessä, en ainakaan ole nähny. eikä myöskään nettisivuilta löytyny..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
offtopic, Voiko muutaman päivän vanhaa rahkaa syödä?

Ei se parasta ennen -päivämäärä yleensä ole minkään tuotteen kohdalla ehdoton, varsinkaan, jos pakkaus on ollut koko ajan suljettuna. Varmaan ulkonäkö ja maku kertovat, onko tuote vielä syömäkelpoista. Liian varovainen ei tarvitse olla, vaan käyttää järkeään.

Fun lightillaha se menny aika perusjees. Tuntuu et maistuu paremmalta mitä useemmin sitä syö vaan. Kokeilin myös tollase hedelmämixtölkin kans. Mut jotenki ei vaa antanu ne siihe makua ja hedelmätki maistu vaa rahkalle.

Fun light tappaa aika hyvin sen hapokkaan perus rahka maun ^^

offtopic, Voiko muutaman päivän vanhaa rahkaa syödä?

Mä söin kerran vahingossa kaksi viikkoa vanhan Pirkka-maitorahkan.
Oon edelleen hengissä ja suhteellisen hyvinvoiva.

Eikä ollu etes pahan makusta. :)

kyselin jo joskus aikasemminkin, mutta kukaan ei vastannu/tienny..

eli: onko ehrmannissa laktoosia ja kuinka paljon?

ei lue purkin kyljessä, en ainakaan ole nähny. eikä myöskään nettisivuilta löytyny..

Myös minua kiinnostaisi suunnattomasti yllä oleva tieto. Tein pika Googlen ja se kertoi seuraavaa Pakkotoiston vanhoista toikeista:

Nimimerkki Sumu kertoi aikaisemmin, että 4,1g laktoosia / 100g.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=10520

Sumu mainitsi myös ilmeisesti tässä toikissa jossain: http://forum.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?p=158729

että tuo laktoosi ei vaikuttaisi ehramissa, tästä jossain toisessa toikissa jo myös kysyin, eli onko maito käsitelty eritavalla valmistusmaassa (Saksassa?)?

Mutta paremmalta ne maistuvat FunLightien kanssa (joilla siis ei ole ravintoarvoa ja näinollen eivät myöskään pilaa ruoan proteiinipitoisuutta toisin kuin esim. kaakao).

Onko sitten jotain haittaa, jos laittaa vaikka ruokalusikallisen kaakaojauhetta rahkapurkin kanssa?

Ei se parasta ennen -päivämäärä yleensä ole minkään tuotteen kohdalla ehdoton, varsinkaan, jos pakkaus on ollut koko ajan suljettuna. Varmaan ulkonäkö ja maku kertovat, onko tuote vielä syömäkelpoista. Liian varovainen ei tarvitse olla, vaan käyttää järkeään.
viimeinen käyttöpäivä on ehdoton. parasta ennen ei ole.

no ei todellakaan ole mikään ehdoton

No ei niin. Ihan kuin luonto ja elintarvikkeet tottelisivat jotain purkin kylkeen lyötyä kellonlukemaa. "Aha, nyt mun pitää pilaantua, terve menoa siispä." :rolleyes:

No ei niin. Ihan kuin luonto ja elintarvikkeet tottelisivat jotain purkin kylkeen lyötyä kellonlukemaa. "Aha, nyt mun pitää pilaantua, terve menoa siispä." :rolleyes:

No niinpä kyllähän noi maitotuotteet itellä ainakin on ollu ihan syömäkelposia viikkokin päiväyksen jälkeen vielä. Kyl kohta Ilkka tulee saarnaamaan miten siellä syntyy haitallisia kemikaaleja jotka aiheuttaa ties mitä kivessyöpää kun on mennyt päiväys ohi. Anteeks oli pakko :rolleyes:

Mut jottei ihan offiksi mene, niin ite tulee nykyään mehukeittoa heitettyä sinne sekaan runsain mitoin.

mä käytän kans välillä karviaismarja-mehukeittoa, semmoisessa pikku purkissa, helppo kaataa rahkaan samalla kun rahkaa joutuu vauhdissa syömään. myös banaani-persikka piltti on hyvää ja halvempi kun ananastölkki. riittää jopa 500g milbonan rahkan maustamiseen mielestäni. ja perinteiset fun lightit, marjat, marjasoseet, marjajauhot, hedelmät, sitruunamehu+makeutusaine ym. on käytössä. tykkään rahkasta ja syön mielelläni vaikka monta purkkia päivässä, ravintoarvoa voi parantaa (tai monipuolistaa) kaiken maailman lisukkeilla ja pirtelöt varsinkin on suosikkejani :)

helppo rahkapirtelö:
100g pakastemansikoita
1dl banaanijogurttia
150g maitorahkaa
loraus funlightiä
vettä sen verran että sekoittuu tasaisen paksuksi.

hyvää ja nopeaa!

Itse maustan rahkan joko:

250g rahkaa + rasvatonta banaani jugurttia sen verrankuin tuntuu hyvältä

tai

lähesjäisiä marjoja ( mustikat ja vadelmat hyviä ) ja sitten 250g rahkaa ja ripaus sokeria ja hyvää on :P

rahkasta saa myös herkkua levitettä ruisleivän päälle tai "maustevoiksi" pihville tms.
Eli valutetaan rahkaa muutama tunti tai yönyli esim suodatin pussi kuminauhalla kiinni kahvikuppiin ja rahka sinne pussiin.

Sitten sekaan:
Maun mukaan murskattua valkosipulia
aromisuolaa
oreganoa tai pizzamaustetta

Herkkua ja halpaa verratuna valmiisiin tuorejuustoihin...

Rahkaa + mustikka jogurttia + talkkunaa = :kuola: nyttenkin on kauhee sanko tollasta sekotusta jääkaapissa :dance2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom