Rahkan maustaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
Hyviä vinkkejä löytyi, pitää itse kokeilla myös teidän käyttäjien reseptejä :)
olen maustanut rahkaa toisella rahkalla, eli nuita valion mausterahkoja olen sekoitellut noin puolipurkkia täyden rahkapurkin kanssa. Toki pitää myöntää että yleensä hyvän makuinen ei ole kropalle parasta ;)

iltapalaksi rahkapurkki (valion pehmeä, tai sitten pirkka) + 1/2 maustettua (valio maustettu kuningatar) ja 60 gr keittokinkkua vettä 0,5 ltr. tällä resptillä menty nyt 2kk

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vuosia seurannut foorumia mutta nyt vasta rekisteröidyin. No aloitetaan postaukset nyt vaikka tänne.

Tota rahkaa kun menee päivittäin, niin pakko on aina muunnella siihen sotkettavia lisiä, tavallisesti on tullu syötyy mustikoiden kanssa. Nyt oon tehnyt Milbonan ja X-tran 500g rahkoihin seuraavan sekoituksen: ~120-180g tuoreita kirsikoita (poistetaan kivet "ympärileikkaamalla") laitetaan 1dl rasvatonta maitoa ja 2 tippaa karvasmanteliöljyä - ei yhtään enempää! (saa kaupoista - sama maku tulee kuin hillotuista kirsikoista) + lisäksi makeutusta --> itse käytän rahkaan Makosan jauhetta "pari viivaa" (natriumsyklamaattia) myös hermesetas liuost käy, stevia ei toimi maitotuotteissa.
Seuraavaksi kirsikka+maito+makeutusaine+karvasmanteliöljy sotketaan sauvasekoittimella --> 2-3 painallusta ettei mene ihan mössöksi. Sitten sotken rahkan lusikalla tämän kirsikkamaidon sekaan. Maistuu lähes samalta kuin sulanut Ben&Jerry Cherry Garcia.

Myös nyt saatavia tuoreita persikoita oon paloitellu sekaan + maitoa ja Makosania.

X-tra rahkaa + valion vadelmapersikkakeittoa + aamupala mysliä + kiiviä. Nämä sekasin ja mukaan voi laittaa vielä banaania jos kulhoon mahtuu. Erittäin hyvää, tekisin valmiiksi töihin välipaloiksi, mutta kiivi maustaa rahkan pahaksi ellei sitä syö heti.

Rahkan maustan aina marjoilla, leseillä, pähkinöillä, mehukeitolla ja pellavansiemenöljyllä. Joskus jos hurjistun niin laitan myös jotain rouskuvaa sekaan! :D

Mä laitoin tänään vehnäleseitä, sokerijuurikasta, soijalesitiiniä, tuoreita mansikoita, ehrmannia ja tilla mansikan makuista funlightiä. Nom nom nom! Oon vaan niin ihastunut juuri tuohon tuoreet mansikat, ehrman ja funlight.

Pitkään tullut vedettyä perus Ehrmann+ananaspalat komboa ja usein vielä banaanin kera. Sitten jos haluaa täyttävämmän/ravitsevamman niin tummaa soijarouhetta sekaan ja jos menee liian sementiksi niin liraus maitoa perään.

Pirkan "sementtiä" menee se 2-3 purkkia päivässä. Sekaan Valion sokeroimattomia mehukeittoja ja aamuisin myös mysliä.

Pirkan jäykkä koostumus on juuri se juttu jonka takia se on parasta rahkaa. Mehukeittoa lisäämällä tulee juuri sopivaa, eli sellaista kuin ehrmann on ennenkuin siihen on lisätty mitään. Hermanniin kun lorauttaa mehukeitot niin tulos on iljettävää vatkulia.

Pääasiassa menee mustikkakeittoa mutta välillä myös vadelmakeitto on hyvää vaihtelua.

Rahkaa tulee maustettua milloin milläkin, esim. erilaiset marjat ja hedelmät ovat suosikkejani. Jos näitä ei löydy, jogurtti käy myös hyvin, muuttaa koostumustakin kivemmaksi.

Ylivoimaisesti paras rahka on maitokolmion punainen. Sekaan puolukkaa, mustikkaa, mustaherukkaa tai valokkia. Mausteeksi pari ruokalusikkaa steviaa.

- 1 Purkki valio pehmeätä rahkaa
- 300 - 400g mehukeittoa jokainen mielensä mukaan
- 1 banaani
- 40g whey80 banaanin makuista
- Pakastemustikkaa, vadelmaa sekä mansikkaa

Kaikki blenderiin sekasin ja sitten naamariin.. on erittäin hyvää ! :rock:

Ite oon valion pehmeän maitorahkan kanssa kokeillut jos jonkunnäköistä ja aivan parhaiten/nopeiten menee kun sekottaa suoraan rahkapurkkiin joukkoon mango-pilttiä. Maistuu hyvälle ja ei tarvii alkaa sekottelee toisiin purkkeihin/lautasiin eli sopii hyvin vaikka välipalaks töihin tai kouluun.

Purkki rasvatonta rahkaa kulhoon, loraus rasvatonta maitoa sekaan ja sitten kunnon tujaus kaakaojauhetta ja tilkka sokeria, sekoitetaan hyvin. Helkkarin hyvää ja ennenkaikkea meikäläisellekin riittävän helppoa ja nopeaa tehdä. Lisäplussana vielä se että kaakaojauhe sisältää 2-5 kertaa enemmän antioksidantteja ja flavonoideja kuin esim. vihreä tee ja punaviini.

Oli pakko rekiresteröityä tänne heti kokeiltuani tätä reseptiä. Aivan perkeleen hyvää!

Tämä saattaa kuulostaa hassulta mutta kun rahkan sekaan lorauttaa kokista tai spritee (voi myös hörppiä mukista samalla) niin menee älyttömän helposti alas.

Suositut

Back
Ylös Bottom