Rahat ei riitä

'Coaching? No money..' 'Paleo? Expensive!' People = bitches. From 16 YO I've been traveling to train with experts:Capoeira masters in Brazil, seminars by Poliquin, Equilibre , gymnastics, yoga, climbing, boxing, ballet, Gaga, MA and more. I always hire the best to teach me. How can I afford it? I use my money for self improvement. I never bought expensive clothes, spent money on partying or drinking. Make a choice.
- Ido Portal

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lidlin rahka, aasialaisesta kaupasta pieni säkki riisiä, alennusjauhelihaa (kannattaa kiertää kauppoja hieman ja ostaa kerralla enemmän ja pakastaa).

Lidlin rahka, aasialaisesta kaupasta pieni säkki riisiä, alennusjauhelihaa (kannattaa kiertää kauppoja hieman ja ostaa kerralla enemmän ja pakastaa).

Jep, eilenki oli paikallisessa Supermarketissa 400g jauhelihaa 1,49€ rasia. Viimeinen käyttöpäivä noissa oli lähestymässä, mutta siitä huolimatta useampi rasia mukaan ja pakkaseen.

Ite vetelin, vähillä rahoilla pelkkää tummaa teksturoitua soijarouhetta, kaurahiutaleita, rypsiöljyä ja kananmunavalkuaisia. Ihan helvetin yksitoikkosta sapuskaa. Vatsa ei tykänny eikä tykänny pääkään.

Monella riittää rahat huomattavasti paremmin, kun jättää ne joka viikkoiset baarireissut vähemmälle. Sinne uppoo kuitenkin helposti se 50 euroa per ilta. Sillä rahalla saa jo paljon laadukasta safkaa. Mutta jokainen tietenkin priorisoi itse, mikä on oikeasti tärkeysjärjestys. Jos haluaa juhlia viikonloput ja vetää viinaa kaksinkäsin, niin samapa se mulle on. Mä kuitenkin laittaisin treenin ja hyvän, laadukkaan safkan etusijalle brenkkuun verrattuna. :D

Mitäs ruoka-aineita opiskelijan kannattaisi hylätä ruokavaliostaan hinta/ravintosisältö -perustein?

Tupakkaa ja alkoholia en nytkään käytä, mikä tuo jo säästöjä. Olen harkinnut leivästä luopumista, sillä combo leipä + margariini + juusto (kallista kallista) + leikkele on melkosen kallista lystiä niinkin yksitoikkoisesta ruuasta. Leipä on kuitenkin korvattavissa puurolla, joka on paljon halvempaa.

Miten hintaseurannassa tonnikala pärjää nykyisin? Tietääkseni hinta olisi noussut lähivuosina, mutta onko sitä kannattavaa ostaa? Tonnikalahan ei ole koskaan -30%.

60 euroa 2 viikkoa kohden tekee noin 4.3 euroa per päivä. Tuolla rahalla ei kieltämättä paljoa juhlita, mutta ostokset järkevästi valitsemalla saa tuollakin rahalla apetta pöytään.

Hiilihydraateista esim. makaronit/spagetti ovat halvimpien joukossa. Myös "perus"riisiä saa suhtkoht halvalla.
Proteiinilähteistä ykkösvalinta on varmaankin tässä tapauksessa jauheliha. Muutamalla eurolla pitäisi irrota 400g paketti nykyisin.

Nuista jää vielä vähän päälle euro sukanvarteen, jonka voisi sijoittaa vaikkapa kananmuniin.

Perunaa saa myös todella halvalla. Peruna on myös terveyden kannalta parempi kuin perusriisi ja makaroni.

Aina pottua vältellyt ja nyt ei oo tilin saldo kovin hyvä nii pitäny niitä alkaa syömään. On kyllä ihanan halpoja :D Mulla tulee rahka ja maito "hieman" kalliiksi ku laktoosittomana pitää ostaa.. 1,98e/purkki rahkaa. Kyllä kirpasee ku viikon rahkatki ostaa kerralla.

Mun ei enää tarvii ostaa muuta ku lisäravinteet, ja alkopitoset juotavat, kaiken muun sapuskan haen rodesta. Nykyään on otan prodet täyslihaleikkeleistä.:D kerran löyty 15 litraa maitoa niin siitä tein sitte vähän juustoa. Sijotin 50e pakastimeen ja kun kaupungin roskikset kiertää niin yhdessä tunnissa saa jo sen arvosta ruokaa;)

Eli jos pokkaa on niin käykääpä kaupassa sulkemisajan jälkeen

Mun ei enää tarvii ostaa muuta ku lisäravinteet, ja alkopitoset juotavat, kaiken muun sapuskan haen rodesta. Nykyään on otan prodet täyslihaleikkeleistä.:D kerran löyty 15 litraa maitoa niin siitä tein sitte vähän juustoa. Sijotin 50e pakastimeen ja kun kaupungin roskikset kiertää niin yhdessä tunnissa saa jo sen arvosta ruokaa;)

Eli jos pokkaa on niin käykääpä kaupassa sulkemisajan jälkeen

Mihin aikaan yleensä paukit dyykkaamaan??

Kun siwa menee yheksältä kiinni, niin oon siellä 22-01 välillä yleensä. Kuumana päivänä pitää olla nopeempi ja jos stadissa asuu niin siellä kuulemma nopeimmat vie parhaat ensin. Riippuu ihan siitä miten jaksaa yöllä valvoa:) Ja pe ja la-iltoina en käy dyykkaamassa kun on niin paljon bilekansaa liikkeellä:D

Hahahhaa ensiksi kelasin että mitä vittua, ootteko te nyt ihan tosissanne :D Nyt kun tarkemmin ajattelee niin rupeaakin kuulostamaan aika houkuttavalta.

Millä perusteella? Perunan ravintoarvothan ovat aivan kuraa verrattuna tummaan makaroniin/riisiin. Oletuksena, että tässä on tarkoitus pihviä kasvattaa.

Kirjoitin perusmakarooni/riiisi. Tämähän tarkoittaa silloin vaalea riisiä ja halvinta makaronia.
Perunathan syödään sitten luonnollisesti kuorien kanssa ainakin näin kesäisin. Myös ilman kuoria ovat parempia kuin perusmakaroni/riisi. Kuorien kanssa menevät samalle tasolle tummien makaronien ja riisien kanssa.

Kun otetaan huomioon lisäksi muut perusteet kuin ravintoarvot ovat perunat(lähituotanto,luomu,kotimaisuus) suomessa huomattavasti parempaa ravintoa kuin riisi(kemialliset myrkyt, kuljetus matkat,teollinen jalostus jne)

Opiskelijana syön kaksi suurta ateriaa päivässä koululla á 2,50e/kpl. Muuten sitten puuroa, rahkaa, riisiä, makaroonia, jauhelihaa, tonnikalaa, kananmunia ja palkkaria sitten jatkeeksi. Noin 10e päivä pystyy helposti siihen 3600kcal/250g proteiinia per vuorokausi. Ruoka on kyllä pirun kallista Suomessa :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom