Rahat ei riitä

Timba79 sanoi:
Ja kannattaa toisiana tsekata ne punaisella lapulla olevat lihat kaupassa, usein on -30% hintaan erilaisia lihoja. Useampi paketti kerralla mukaan ja pakkaseen ne mitä ei heti syö. Säästää näin sen 30%. ;)

Tää on muuten hyvä idea.... Ei oo tullu mieleen et niitähän voi samalla ostaa kaikki halvat lihat jne. pois ja heittää ne sit pakastimeen!!!!:worship:

Ens kerralla ku meen kauppaan niin meen samantien kattomaan missä on punaiset laput päällä.....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rowena sanoi:
Eikä mulla ainakaan mitään kaasuongelmia ole tullut, mutta eihän naisilla nyt muutenkaan;)

Aaarrggh! Olisit jättänyt ton silmääiskevän hymiön pois. Mä nimittäin elän edelleen siinä uskossa, että naiset vessassa asioidessaankin aina joko ehostavat itseään tai vaihtoehtoisesti masturboivat. Pissaavat kyllä silloin tällöin, mutta isoa asiaa tulee vaan miehiltä...

kallionkunkku sanoi:
Tää on muuten hyvä idea.... Ei oo tullu mieleen et niitähän voi samalla ostaa kaikki halvat lihat jne. pois ja heittää ne sit pakastimeen!!!!:worship:

Ens kerralla ku meen kauppaan niin meen samantien kattomaan missä on punaiset laput päällä.....

Näin se toimii, mulla on 200 litrainen arkkupakastin ja viimeksikin ostin 10 pakettia kanan filesuikaleita. Jos sä et osta niitä pakkaseen, sä ostat saman määrän kuitenkin ajan mittaan mut normihinnalla.

Monet vielä vierastaa ajatusta pakastaa siinä vaiheessa kun viimeiseen käyttöpäivään on 1-2vrk. Ihan turhaa koska siinä ei ole vielä mitään vikaa. Itseasiassa moni liha, vaikka naudan sisäfile mureutuu tyhjiöpakkauksessaan viimeiseen kyttöpäivään mennessä ja on parhaimmillaan juuri tuolloin :thumbs:

Lihan sulatus sitten huoneenlämmössä puolen vuorokauden aikana, tai jos on kiire niin paketti tiskialtaaseen kellumaan niin kuumana veteen kuin hanasta tulee. Mikrossa on helppo pilata liha, liian nopeesti sulaessaan se päästää nesteet pihalle, kypsyy pinnalta ja on raaka sisältä.

bullet84 sanoi:
Moi!

Nyt kyllä on aikamoinen ongelma edessä. Massakausi päällä, eikä rahat riitä mitenkään koko kuukauden ravintoon.

Onkos muilla (opiskelijoilla) samoja ongelmia?

Kertokaahan ihmeessä niksejä, vinkkejä ym. miten ne rahat riittää loppukuullekkin. Tai miten opiskelijan tuloilla voi ostaa niinkin hirveän läjän safkaa sen pilaantumatta. Solussa kun se pakastinkin on niin helvetin pieni.

Ruokareseptit ovat myös erittäin tervetulleita!

Mulla on se ongelma, että pidän ruoanlaitosta ja ei aina tule katsottua sitä halvinta tuotetta.
Nyt vasta pikkuhiljaa alkanut oppia katsomaan myös niitä hintoja, mutta en silti onnistu.... APUA? :)

LEADER - Whey protein +- 800g pussi - 9 euroa - Ei riitä raha?

Ihme... oletko kenties kiinassa? Teet kiinalaisille töitä? Kannattaa tehdä töitä suomalaisille, paskaduunista ei saa ikinä alle 10 euroo tunnilta, satamissa voit saada jopa 15E tunti, mutta siellä on enemmän vakituisia työntekijöitä, joutuisit tekemään pätkätöitä, mutta saisit ainakin heraa.

Ja Leaderin kreatiini ja Tribuluskaan ei maksa kuin 9 euroa ja 20 euroa. Mieti haaskaatko rahaa tuotenimeen vai laatuun.

Kovarääpäle sanoi:

Ihme... oletko kenties kiinassa? Teet kiinalaisille töitä? Kannattaa tehdä töitä suomalaisille, paskaduunista ei saa ikinä alle 10 euroo tunnilta, satamissa voit saada jopa 15E tunti, mutta siellä on enemmän vakituisia työntekijöitä, joutuisit tekemään pätkätöitä, mutta saisit ainakin heraa.

Ja Leaderin kreatiini ja Tribuluskaan ei maksa kuin 9 euroa ja 20 euroa. Mieti haaskaatko rahaa tuotenimeen vai laatuun.
Hmm... Esim minä saan/sain 7.99E tunnilta yhessä paskahommassa...

Kovarääpäle sanoi:

öö..töissä? sanoko bullet84 jossain kohdassa että se on töissä?
Ensinnäkin tosi hyvä ja ajankohtainen tredi näin OPISKELIJOILLE. Paljon hyviä ruokavinkkejä joita tarvitaan kun ne tulot on 434€ -vuokra -kaikki muu..

Kovarääpäle sanoi:

vitun vesipää.. "Oletko kenties kiinassa" .. Et sitten parempaa heittoa keksinyt?

Oon opiskelija, opettelisit lukemaan..

Jätkä on tainnut itse tehdä niitä paskahommia koulun sijaan, saatana!!

Mika1979 sanoi:
öö..töissä? sanoko bullet84 jossain kohdassa että se on töissä?
Ensinnäkin tosi hyvä ja ajankohtainen tredi näin OPISKELIJOILLE. Paljon hyviä ruokavinkkejä joita tarvitaan kun ne tulot on 434€ -vuokra -kaikki muu..

No jos se ei olisi töissä niin kait se silloin sanoisi "ei ole rahaa" vai mitä mieltä sinä olet?

Ja kyllä jos vuokra on ja on halunnut muuttaa kotoa jo 15 vuotiaana , niin, noh, silloin ei ehkä rahat riitä. Luulisi kuitenkin sen 9 euroa ratkeavan sieltä sun täältä.

Nimittäin jos ei viinaa juo ollenkaan eikä polta, niin en tajua miten ei yhdeksää euroa tipu, vaikka olisikin 500 euron vuokra ja "muut"

Kertokaa jos olen väärässä, koska mä putsaan paskalla paskaa leivän eteen.

purkkihernekeitto on hyvä opiskelia ruoka!! säilyy pitkään, suht. halpaa ja purkillissessa on protskuu n. 25g eli iha hyvi.. siihe viel maidot, ruisleivät ja vitamiinit päälle ni kyllä kelpaa :)

Rääpäle, menisit kouluun, niin tienaisitkin joskus....

Ja mä puhuin nyt pääosin safkasta.. Siitä millä täytetään vatsa.. Pelkällä protskulla ei kuukautta elellä..

Kyllä mulla lisäravinteita on, niitä en nimittäin omilla rahoillani osta. En siis edes vetäisi niitä, ellei joku muu hyvää hyvyttään mua auttaisi siinä asiassa!

Oletko kovarääpäle kuullut joskus opintotuesta??

Niin, sellaisesta tuesta, jota valtio maksaa OPISKELIJOILLE tehdäkseen opiskelemisen mahdolliseksi.

Meikäläisellä jää vuokran jälkeen opintotuesta käteen pyöreästi 150€. Sillä ei oikeasti kovin paljoa juhlita, mutta toimeen tullaan, kunhan tingitään tietyistä asioista. Uusiin vaatteisiin ei talven aikana yleensä hirveästi ole rahaa, baareista nyt ei uskalla puhuakkaan. Ilman vanhempien avustusta ei tarttis jääkiekkoakaan pelata, ei todellakaan.

Kun muutin kotoa, tilillä ei juuri rahaa ollut (muutama satku). Pari kuukautta selvitin opintotuella, sitten oli "pakko" turvautua opintolainaan. Kaikki menoni liittyvät tällä hetkellä ruokaan, vuokraan (+ sivukulut) ja liikkumiseen paikasta toiseen. Kaikki siis välttämättömiä asioita, joita ilman ei oikein voi tulla toimeen. Silti tahtoo tilillä saldo vaan vähetä kuukausi kuukaudelta.

Taidat olla itse töissä? Taitaa jäädä käteen enemmän kuin 150€/kk? Mietipä sitä, kun huutelet, että "kaikilla on pakosti rahaa ostaa sitä ja tätä". :david:

Jep! Alkaa päässä napsumaan, kun joku saatanan jauhopää tulee kertomaan mitä pitäis elantonsa eteen tehdä.

No, kukin tallaa tyylillään. Toiset aloittaa paskaduunit 18 kesäisenä ja tekee niitä vielä 60-vuotiaanakin. Toiset taas elää pienillä tuloilla jonkin aikaa ja saa koulutuksen ja tienaa (ainakin omalla kohdallani) aivan helvetisti!! Valmistun 2008, siihen saakka siis lasketaan niitä rahoja, että ne kanssa riittää koko kuukaudeksi!

Joo, ei me valiteta, ei. Mulla DI:n paperit viimeistään vuonna 2010 (ja joskus ehkä KTM:n), jonka jälkeen ei tarvi tuntiliksoja laskeskella, ainakaan toivottavasti. :)

Valintojen maailma.

EDIT: sori offtopic. Ja aiheeseen liittyen: edellä on tullutkin jo hyviä vinkkejä ruoassa säästämiseen. Kannattaa muistaa, että niitä punaisilla hintalapuilla varustettuja tuotteita on eniten juuri ennen, kuin kauppa sulkeutuu illalla. Ja kaikkein eniten lauantai-iltaisin (pikkukaupoissa sunnuntai-iltaisin). Silloin kannattaa haistella tarjoukset pois kuleksimasta. :)

Lidlistä tonnikalahiutaleita. Jossain vaiheessa ne oli 0,39 e /prk. Proteiinigramman hinta menee alle kaikkien halpisherojen.

Pelkiltään noi on sama ku söis omia jätöksiä, mutta riisin seassa ja mausteiden kanssa menee mainiosti.

riisi, jauheliha, tumma makaroni, Euroshopper raejuusto, Erhmann rahka. ja puuroa kun keittää niin sinne sekaan ananaspaloja (kuin myös rahkan sekaan) niin saa puuronkin mukavammin alas. ja euroshopperin parin kilon kukkakaali/parsakaali/porkkana pakastepussi niin saa vihanneksilla mahaa täyttää.. kyllä niitä kaikenlaisia löytyy.

Timba79 sanoi:
Ja kannattaa toisiana tsekata ne punaisella lapulla olevat lihat kaupassa, usein on -30% hintaan erilaisia lihoja. Useampi paketti kerralla mukaan ja pakkaseen ne mitä ei heti syö. Säästää näin sen 30%. ;)

Juuri näin. Kannattaa ottaa selvää mihinkä aikaan vakio kauppasi merkkaa noita alennuksia. Voit tietty itsekin etsiä lihoja, joissa viimeinen käyttöpäivä on seuraava päivä. Noista ainakin saa suoraan -50%, kunhan kassalla sanoo. Itse mielummin käyn vakio lähikaupassa siihen aikaan, että noita lappuja on jo isketty niin nopeesti saa lapattua kärryyn.

Kovarääpäle sanoi:

Kovarääpäle kastsoo sitten seuraavankerran kahteen kertaan ennenkuin painaa "lähetä" nappia. Yksikin tällainen vittuiluviesti niin pääset viikoksi jäähylle.

Tollasta kovanrääpäleen tasoista tekstiä voi päästään pusertaa vain joku vanhempiensa luona asuva räkänokkatollo ylemmyyden tunnoissaan. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom