Rahat ei riitä

Moi!

Nyt kyllä on aikamoinen ongelma edessä. Massakausi päällä, eikä rahat riitä mitenkään koko kuukauden ravintoon.

Onkos muilla (opiskelijoilla) samoja ongelmia?

Kertokaahan ihmeessä niksejä, vinkkejä ym. miten ne rahat riittää loppukuullekkin. Tai miten opiskelijan tuloilla voi ostaa niinkin hirveän läjän safkaa sen pilaantumatta. Solussa kun se pakastinkin on niin helvetin pieni.

Ruokareseptit ovat myös erittäin tervetulleita!

Mulla on se ongelma, että pidän ruoanlaitosta ja ei aina tule katsottua sitä halvinta tuotetta.
Nyt vasta pikkuhiljaa alkanut oppia katsomaan myös niitä hintoja, mutta en silti onnistu.... APUA? :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ostat Cittarista tarjouksesta jauhelihaa a 400gr 1,49€. Laitilan kananmunia 0,99€, Myllyn paras tummaa makaronia 1kg about 0,90€. Euroshopper-raejuustoa 200gr/prk 0,79€, kaurahiutaleita 0,50€ ja ES tomaattimurskapurkkeja a 0,43€. Lidlistä rahkaa a 500gr 0,99€. Ja maitoa tietysti.

Siitä sitten vetelet makaronia höystettynä tuliseksi maustetulla tomaattimurskajauheliha-kastikkeella ja välipalaksi raejuusto- ja rahkasapuskoita.
Kallista? -Elämä ei oo, jos sen oikein oivaltaa.

edit: rypsiöljyä kans, hullun halpaa.

Itse tulee syötyä paljolti kaurapuuron, jogurtin ja myslin eri variaatioita.

aamupalana (tai välipalaksi):
1. Kaurapuuron sekaan voi sekoittaa heraa, raejuustoa, mehukeittoa yms...
2. Jogurtin sekaan menevät myös kauraleseet, mysli, marjat yms...

iltapalana (tai välipalaksi):
1. Maitorahka, sekaan öljyä (rypsi- tai oliiviöljy), mehutiivistettä, marjoja yms..
2. Tonnikala (vedessä), sekaan öljyä.

Lounas/päivällinen:
Tähän nyt on sitten ne miljuuna eri vaihtoehtoa, mitä nauttia. Pasta/riisi+paistijauheliha/kana on yleisin vaihtoehto itselläni.

- ei myöskään kannata unohtaa, että nykyään saa melko halvalla perus herakonsentraattia (~10€/kg), joten sitä kannattaa nauttia, mikäli proteiinien määrät kiinteästä ravinnosta jäävät vähäisiksi.

todella hyvä tredi, itekki oon miettinyt samaa... Itse heittelen mitä kaapista löytyy käyttäen mielikuvitusta :D

Raejuusto ja rahkat voi olla massakaudella turhiakin. Ei tollasia pelkkiä protskulähteitä silloin edes tarvitse.

Maito, jauheliha, tumma makaroni tai riisi, halvat vihannekset ja kananmunat.

Noille kun perustaa ruokavalionsa, ei paljoa maksa.

5-10 munaa, 400 g jauhelihaa, 2-3 litraa maitoa, pussi makaronia ja kouluruoka. Tollanen n. 5 euron setti ja siinä on protskua 250-350 ja kaloreita riittävästi. Rasvakin aika hyvänlaatuista, rypsärissä vielä paistaa jauhelihat niin avot!

Kananmunista, riisistä + mausteista (jos varaa, jotain vihannessettiä vielä sekaan) saa varsin edullista, proteiini- ja kaloripitoista bulkkimättöä. Paistetut kananmunat pistetään osiksi ja käytetään kuin vaikkapa kanasuikaleita.

Mä en ainakaan uskalla vetää 5-10 kananmunaa joka päivä.

Muutamalla eurolla halpaheraa päivässä takaa helposti proteiinimäärän, loput voikin sitten vetää kaurapuurosta/riisistä/makaronista ym. halvasta mitä on listattukin jo.

sivarinlötkö sanoi:
Muutamalla eurolla halpaheraa päivässä takaa helposti proteiinimäärän, loput voikin sitten vetää kaurapuurosta/riisistä/makaronista ym. halvasta mitä on listattukin jo.

Tätä suositaan täälläkin. Semmonen 100-150g heraa päivässä, lisäksi jauhelihaa, makaroonia ja riisiä menee reilusti. Ruisleipää, vähän juustoa, vitamiinit lidlin purkista. Halpaa on ja toimii :)

RRKalle sanoi:
Miksei sivarinlötkö uskaltaisi munia syödä?

Joillakin masu ei ehkä kestä ja voi päästä kaasupurkauksia. :rolleyes:

Kyllä huomaa salille mennessä jos treenikaveri on pitäny taas "kanispäiviä", eli vetäny sen 10-15 kananmunaa aamiaiseksi. Alkaa jo hississä haisemaan aika väkevästi.

Jos pitää opiskelijan ostaa paljon ruokaa kerralla joka ei pilaannu (usein ongelma omalla kohdalla), aina ei ole varaa juurikaan valita mitä syö kunhan on jotain.... kannattaa katsoa kaikkea tölkkipöperöä. Ei todellakaan ole sitä parasta ruokaa mitä voisi syödä mutta säilyvyys varmaan kaikkien myrkkyjenkin takia on todella pitkä! Itsellä on pahan päivän varalle kymmeniä tölkkejä aivan karmean makuista "liha"tölkkipöperöä. Eivät maksa paljoa ja säilyvät kyllä. Jos haluaa syödä jotain muuta kun puuroa tai riisiä tai makaroonia.

halpis heraa
nakkäriä (välillä voi hemmotella korppuleivällä)
rypsäriä tai oliiviöljyä
vitamiineja

Mun amupala on aina kaurapuuro, kananmunia ja tujaus raejuustoa yleensä kanssa. Mutta tuo kaurapuuro ja kananmunat- yhdistelmä on oikeasti puoli-ilmainen, täyttävä ja pitää nälkää pitkälle! Suosittelen. Eikä mulla ainakaan mitään kaasuongelmia ole tullut, mutta eihän naisilla nyt muutenkaan;)

Ja proteiinilähteenä halpishera on sitten varmaan kaikista halvinta. Pakkiksen kauppaanki on tulossa se uusi halpahera, eli sitä vaan tilaamaan kavereiden kanssa kimpassa iso satsi, ei mene postikulujakaan silleen.

Ja kannattaa toisiana tsekata ne punaisella lapulla olevat lihat kaupassa, usein on -30% hintaan erilaisia lihoja. Useampi paketti kerralla mukaan ja pakkaseen ne mitä ei heti syö. Säästää näin sen 30%. ;)

Mikä on halpis hera?

Eli normaali perusheraa (konsentraatti). Fastin Hera 80 ajaa asian tai sitten ihan maustamatonta pieru heraa löytyy monesta paikasta alle 10e/900g.. Func Foodin versiota odotellessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom