Pulla sanoi:
Se on jälleen kerran vain ja ainoastaan itestä kiinni venyyko se se valmistuminen vai ei. Duunin ohella (olettaen, että tehdään muuta kuin kokopäiväduunia 8-16, eli osa-aika hommia viikonloppuisin ja iltaisin) on aivan varmasti aikaa opiskella, se on sitten itestä kiinni viettääko sen ajan nokka kiinni koulukirjassa vai keskiketterää juoden.l
Jep en minäkään niin hullu olisi, että tekisin kokopäiväduunia opiskelun ohessa, ainakaan viikolla. Nykyinen työaika on arkisin 2 tuntia aamulla ennen kouluun menoa eli ei varsinaisesti häiritse opiskelua. Viikonloppuisin tulee sitten vähän enemmän tunteja.
Ainut seikka, mikä tuossa häiritsee, on aikaiset aamuherätykset, kuudeksi töihin ja siitä sitten viimeistään puoli yhdeksäksi yliopistolle.
Koko viime vuosi tuli vietettyä ilman opintolainaa ja työntekoa. Koko ajan sai venyttää penniä. Ei todellakaan ollut kivaa. :itku:
Siihen penninvenytykseen en lähiaikoina palaa vaan mieluummin vaikka kärsin tässä nykyduunissa. Tai otan ihan homoja summia opintolainaa.
En ole pihistelijäluonne vaan tykkään shoppailla ja käyttää rahaa. On paljon mukavampaa, kun tilillä on koko ajan vähintään pari sataa euroa ylimääräistä rahaa.
Janne sanoi:
En mä oikein usko tohonkaan. Tietty jotkut vatipäät saattaa kadottaa todellisuuden tajun kokonaan mutta niille ei missään tapauksessa kovin kirkasta tulevaisuutta voisikaan luvata. Kyllä normaali-ihminen tajuaa että se isin ostama uusi mersu on helvetin kallis ja luxusta vaikka itse ei sen eteen muuta tehnytkään kuin syntynyt oikeaan perheeseen.
Minä taas uskon tuohon. On eri asia ostaa esimerkiksi 1000 euron telkkari kesäduunirahoilla (perus kesäduunipaikka, jossa sulla on ollut tuntipalkka 6,5e) kuin isin visalla.
Sama juttu autojen kanssa. Tyypit ajelee kaupungilla isipappojen pojilleen ostamilla mersuilla ja naureskelevat amiksille, jotka sentään ovat ostaneet autonsa omilla rahoillaan ja työnteollaan.
Kummatkohan sitten loppujen lopuksi ovatkaan säälittävämpiä?
Eli siis loppulauseeseen tiivistettynä koko rimpsu:
Ihminen ei tajua rahan arvoa, ennen kuin sen on omalla työnteollaan tienannut.