Rahan arvostus eri tilanteissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaki_
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt kun rahaa ei juurikaan ole, eikä tietoa milloin sitä taas tulee, niin joka penssistä pitää kiinni liiankin huolella. Tänään ruokakaupassa kiistelin myyjien kanssa kymmenen minuuttia, kun ne oli laskuttanut minua 30 penssiä liikaa. :nolo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jahas, rakas ystävämme raha. Tällä hetkellä en edes tiedä, minkä verran sitä tilillä on. Tiedän vain, että sitä on sen verran, että se ei lopu, ellei joku "varasta" niitä mun tililtä. Mä olen useimmiten ollut suht viisas rahankäytön suhteen. Kun täytin 15 tuli erittäin selväksi, että vanhemmat eivät enää kustanna mtn muuta kuin lukioon liittyvät kustannukset. Ja sen jälkeen sitten olen saanut omillani pärjätä. Ja hyvin olen onneksi pärjännytkin. Vanhemmilla olisi kyllä rahaa, jota mulle (ja muille sisaruksille) lahjoittaa, mutta he ovat sitä mieltä, että jos he niin tekevät, niin en opi elämään omillani. Iso kiitos vanhemmilleni tuosta. :worship: He ovat opettaneet minulle miten rahaa periaatteessa pitäisi käyttää. Jos olisin nuorena saanut rahaa aina, kun tarvitsin, en olisi oppinut rahasta mtn. Olisin oppinut vain tuhlaamaan. Tosin osaan mä kyllä nytkin tuhlata. :nolo: Heräteostoja tulee kyllä tehtyä jonkin verran. Ja välillä tulee tuhlattua periaatteella "kun sitä rahaa nyt kerta on." Mut pitkän aikaa mulle on kuukauden tilistä kyllä reippaasti rahaa jäänyt säästöön. Olen elänyt "normaalisti" rahoja sen enempää miettimättä ja hyvin on mennyt. Välillä tulee kyllä sellainen olo, että töitä tehdään, jotta saa rahaa, ja rahaa tehdään, jotta saa tuhlata. Eli välillä sitä rahaa sitten menee useita satoja euroja yhden päivän aikana. :nolo: On kiva aina ostella kaikkea.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom