Raha ja onnellisuus

Isompia asioita kuin raha ei näyttäisi olevan. Nyky-yhteiskuntamme ei toimisi ilman rahaa. Raha on kaiken taustalla. Kaikki ihmiset tarvitsevat rahaa. Raha ohjaa markkinavoimia. Rahalla saa onnellisuutta. Raha korvaa menetyksiä. Raha on johtava tekijä maailmassamme. Ihmiset ovat luoneet rahan, ja sen he ovat korottaneet jumalakseen, tietävät he sitä tai eivät. Siksi on tärkeätä kerätä kaikki maailman raha rikkaille ja sitten tuhota se käyttökelvottomaksi. Niin kauan kuin raha on jumala, se tuottaa omistajilleen onnellisuutta. Kun sitä ei ole, mikään ei estä ketään olemasta onnellinen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ringside sanoi:
Olet ihan oikeassa, mutta miten tää liittyy rahaan?

Aloituspostauksesta tuli mieleen sellainen asia, että postaaja dissaa fyysistä työtä ja on paljon fiksumpaa sijoittaa ja saada sitä kautta rahaa, kuin vaikka olla ammattitaitoinen muurari. Sitten sijoittamisen kauttaa pääsee eroon tästä häpeällisestä fyysisestä työstä.

Samalla tavalla ne rikkaiden lapset kuolee ennen aikojaan tai sortuu huumeisiin.

Miksi rikkaat tai heidän lapsensa sortuvat huumeiseen? Eivätkö he olekkaan onnellisia?

Rikkailla on epäonnea rakkaudessa ja syöpäsairauksia.

Tottakai. Tämä kertoo mielestäni hyvin, että raha ei takaa onnellisuutta.

En usko, että rikkaana lakkaa asettamasta haasteita itselleen

Samaa mieltä. Kyse on enemmän ihmisestä kuin ihmisen rahoista.

"Miksi rikkaat tai heidän lapsensa sortuvat huumeiseen? Eivätkö he olekkaan onnellisia?"
--Huumeet ovat peräisin köyhiltä. Heillä on ongelmia ja he ovat saaneet jotkin rikkaat uskomaan, että näilläkin on ongelmia. Siitä johtuu huumeiden käyttö. Mutta rikkaat huumeidenkäyttäjät ovat kuitenkin onnellisempia kuin köyhät sellaiset. Heidän ei tarvitse huolehtia tarvittavan rahamäärän keräämisestä.

Kaikki rikkaat eivät olekaan onnellisia, jolleivät he suuntaudu omaisuutensa kasvattamiseen. Jos he painivat omissa ongelmissaan, niin tietenkin se aiheuttaa huolia. Onko epäonni rakkaudessa tai syöpä huono asia? Jos siitä pääsee yli ja selviytyy voittajana, niin ei varmasti ole. Jos ei selviydy, niin raha ja onnellisuus menettää arvonsa, sillä päämääränä ei silloin olisi enää varallisuuden kasvattaminen ja onnellisuuden saaminen.

Dragon sanoi:
Miksi rikkaat tai heidän lapsensa sortuvat huumeiseen? Eivätkö he olekkaan onnellisia?
.

Mä tarkoitin sitä, että ns. "halu olla pää sekaisin" ei kato yhteiskuntaluokkaa tai lompakon paksuutta. Jotkut vetää masinolia ja jotkut kokkelia. Ymmärtääkseni tässä tredissä on oikeastaan aika suuri konsensus siitä, että raha lisää valintamahdollisuuksia, mutta ei oikeastaan liity tällaiseen syväemotionaaliseen onnellisuus/onnettomuus akseliin. Samalla tavalla se kondylooma vituttaa kermaperseilläkin. Ne vaan voi käyttää yksityistä aina kun haluavat.

Ei raha onnea tuo? Kuitenkin pakkiksellakin lähes viikottain kiistellään raastavasti jonkin heran 50sentin hintaeroa jompaan kumpaan suuntaan...ja kirotaan köyhää opiskelijaelämää. Näin törkeästi kärjistettynä. Jos nuo lisäravinteiden hintojen stressaaminen ja miettiminen on lähes päivittäistä jollakin ihmisellä niin eikö se ole aika epätoivoista? Toisaalta taas joku vähättelee tällaista pikkuiseksi ongelmaksi. Meitä on niin monta erilaista ihmistä eikä meidän pidäkkään olla samasta muotista. Kukaan ei voi toisen onnea määrittää...voidaan vain kiistellä tästä aiheesta. Minusta tässäkin asiassa pätee jälleen vanha totuus...liika on aina liikaa...mitataan sitten rahaa tai rahattomuutta.

su hag ba faiga sanoi:
"Miksi rikkaat tai heidän lapsensa sortuvat huumeiseen? Eivätkö he olekkaan onnellisia?"
--Huumeet ovat peräisin köyhiltä. Heillä on ongelmia ja he ovat saaneet jotkin rikkaat uskomaan, että näilläkin on ongelmia. Siitä johtuu huumeiden käyttö. Mutta rikkaat huumeidenkäyttäjät ovat kuitenkin onnellisempia kuin köyhät sellaiset. Heidän ei tarvitse huolehtia tarvittavan rahamäärän keräämisestä.

Onko epäonni rakkaudessa tai syöpä huono asia? Jos siitä pääsee yli ja selviytyy voittajana, niin ei varmasti ole. Jos ei selviydy, niin raha ja onnellisuus menettää arvonsa, sillä päämääränä ei silloin olisi enää varallisuuden kasvattaminen ja onnellisuuden saaminen.

Onko tää trolli? Jos ei, niin olen mykistynyt tästä filosofisesta ilotulituksesta. Toi on by far nerokkain ja realistisin kuvaus huumeista ever. Ja todellakin; jos ei selviydy syövästä, raha ja onnellisuus menettävät arvonsa!

su hag ba faiga sanoi:
Raha siis tuo onnellisuutta.

Seuraavan kerran kun et ole onnellinen, koita ostaa sitä onnellisuutta.

Ilmeisesti et itse ole rikas ja siksi ilmaiset kantasi näin.

Ilmeisesti rikkaat käyvät netissä haukkumassa köyhiä ja ilmeisesti minä en ole rikas mutta mulla on hei 25 cm penis. :hyper:

Tämän kaiken lisäksi hänellä on vielä paljon rahaa. Rikkaat ovat siis varmasti meitä onnellisempia.

RAHARAHARAHARAHARAHARAHARAHARAHARAHA :lol2: Oikeesti hei. Koita välillä rentoutua, ettei mee hermot, kun pyörittelen noita raha ja rikkausjuttuja päässäsi. :)

ringside sanoi:
Samalla tavalla se kondylooma vituttaa kermaperseilläkin. Ne vaan voi käyttää yksityistä aina kun haluavat.

Voi vittu ringside :lol2: kiitti nauruista. Paljonko mä muuten olen velkaa? ;)

su hag ba faiga sanoi:
Isompia asioita kuin raha ei näyttäisi olevan. Nyky-yhteiskuntamme ei toimisi ilman rahaa. Raha on kaiken taustalla. Kaikki ihmiset tarvitsevat rahaa. Raha ohjaa markkinavoimia. Rahalla saa onnellisuutta. Raha korvaa menetyksiä. Raha on johtava tekijä maailmassamme. Ihmiset ovat luoneet rahan, ja sen he ovat korottaneet jumalakseen, tietävät he sitä tai eivät. Siksi on tärkeätä kerätä kaikki maailman raha rikkaille ja sitten tuhota se käyttökelvottomaksi. Niin kauan kuin raha on jumala, se tuottaa omistajilleen onnellisuutta. Kun sitä ei ole, mikään ei estä ketään olemasta onnellinen.

Et voi olla muuta kun baarikellon reinkarnaatio...Paitsi enemmän tutkalla. Ei millään pahalla ( vaan moottorisahalla ).

No juu, i respect you if you respect me :piis:

Minun mielestä ei raha, eikä terveys, eikä myöskään valta tuo sinällään onnellisuutta, vaan näiden asioiden mukanaan tuoma valinnan vapaus tuo onnellisuutta. Eli mitä enemmän valinnan vapautta, sitä onnellisempi olet.

Dragon sanoi:
Seuraavan kerran kun et ole onnellinen, koita ostaa sitä onnellisuutta.

Ilmeisesti rikkaat käyvät netissä haukkumassa köyhiä ja ilmeisesti minä en ole rikas mutta mulla on hei 25 cm penis. :hyper:

RAHARAHARAHARAHARAHARAHARAHARAHARAHA :lol2: Oikeesti hei. Koita välillä rentoutua, ettei mee hermot, kun pyörittelen noita raha ja rikkausjuttuja päässäsi. :)

Pieni henkilökohtaisuuksiin meneminen ei haittaa minua.

Omna sanoi:
Ja taas löyty joku joka on vähintään yhtä sekasin kuin mä... :rock:

Oot ilmeisen tosissasi tolla postauksella? Onko onni sitä on rahaa matkustella ympäri maailmaa tai ajaa 200 000 € autolla luu pihalla?

Vai onko se jossain syvemmällä, vaikka niissä hetkissä kun oma lapsi jouksee kädet levällään sinua vastaan huutaen "isiii" kun tulet töistä tai kun grillaat kananrintaa mökin kalliolla ja katselet auringon laskua.

Miten sen nyt jokainen määrittää....

Niin.. aika hankala tilanne. Varmasti voi olla todella onnellinen Omnan mainitsemissa tilanteissa ja omastakin mielestä se onnellisuus todella lähtee syvempää ja juuri tuollaiset hetket ovat niitä mitä Omna kertoi, vaikka minulla ei vielä lapsia olekaan(toivottavasti vielä joskus on). Mutta jos tuohon noiden lasten ja auringonlaskun lisäksi vielä saadaan tilanne että ikinä ei tarvitse huolia huomisesta, asut hienossa talossa, ajat turvallisella ja mukavalla autolla ja rahaa on käytössä mukavasti + 50%, niin tuskin sekään nyt ainakaan vähentää onnellisuutta. Miksipä ei voisi olla myös helvetin onnellinen varakkaanakin? Vai pitääkö se alkaa jo tutkimaan että kumpihan on onnellisempi, rikas vai vähemmän rikas? Tai no pointti nyt tässä threadissa tietty on se, että ei tarvitsis olla rikas ollakseen onnellinen. Mutta eihän sitä myöskään tarvitse olla köyhä ollakseen onnellinen.

Ukronia sanoi:
Minun mielestä ei raha, eikä terveys, eikä myöskään valta tuo sinällään onnellisuutta, vaan näiden asioiden mukanaan tuoma valinnan vapaus tuo onnellisuutta. Eli mitä enemmän valinnan vapautta, sitä onnellisempi olet.

Suunnilleen näin olisin minäkin kirjoittanut.

Mitä tulee tuohon aikaisemmin esitettyyn rahoitus/rikastuminen teoriaan, niin enpä muista milloinkaan mitään noin naiivia kuulleeni. :lol2: Absoluuttisen varmaa tuottoa ei ole. Ei maailma ole täynnä tuottoisia sijoituskohteita, joilla voisi helposti joka jamppa rikastua jos vaan olisi pääomaa.

Joku kirjoitti, että rikkailla enemmän epäonnea mm. rakkaudessa..
Mahtaakohan se olla noin? Lehdistä saa sellaisen kuva, että jatkuvasti eroavat. Mutta niin eroavat vähemmän rikkaat ja köyhätkin. Lehdistöä ei vaan kiinnostaa kirjoittaa kuin ökyrikkaiden elämästä.
Suurin osa avioliitoista kaatuu melkein heti, mutta ei niistä pahemmin kirjoitella. Sitten kun on rikas kyseessä, niin on lööpit taas pystyssä.

urkki sanoi:
Suunnilleen näin olisin minäkin kirjoittanut.

Mitä tulee tuohon aikaisemmin esitettyyn rahoitus/rikastuminen teoriaan, niin enpä muista milloinkaan mitään noin naiivia kuulleeni. :lol2: Absoluuttisen varmaa tuottoa ei ole. Ei maailma ole täynnä tuottoisia sijoituskohteita, joilla voisi helposti joka jamppa rikastua jos vaan olisi pääomaa.

Rahan tuoman valinnanvapauden kanssa olen osittain samaa mieltä. Se on kuitenkin vain alku, siitä on päästävä eteenpäin.

Yhtä absoluuttisen varmaa tuottoa ei olekaan. Mutta sijoitettaessa useaan eri kohteeseen, eri summilla ja eri tuotto-odotuksilla päästään erinomaisiin tuloksiin. Tämä vaatii kuitenkin pientä yhteen hiileen puhaltamista rikkaiden taholta. Ja jotta tähän päästäisiin, tarvitaan rikkaita, jotka eivät ole ahneita. Tämä on hyväntekeväisyyttä lopulta koko ihmisyhteisön ja sen tulevaisuuden hyväksi. Naivismista puheen ollen, mainitsin kyllä suurimman osan sivuuttavan tämän asian silkkana mahdottomuutena. Maailma ei ole täynnä tuottoisia sijoituskohteita. Maailma ei ole täynnä kultaa ja timantteja. Maailma ei ole täynnä hyviä ihmisiä. Mutta silti näitä kaikki kuitenkin löytyy. Täytyy etsiä oikeasta tahosta ja luottaa sen antamaan apuun.

En pakota ketään ryhtymään rikkaaksi. Jokainen saa päättää asian aivan itse.

-offtopic-

Omna sanoi:
Et voi olla muuta kun baarikellon reinkarnaatio...Paitsi enemmän tutkalla. Ei millään pahalla ( vaan moottorisahalla ).

No juu, i respect you if you respect me :piis:

Aluksi ihmettelin, mitä tämä baarikello-vertaus tarkoitti, mutta toisesta threadistä kävi ilmi, että hän on ollut joku foorumilainen.

En ole uudestisyntynyt, en edes usko siihen. Ilmeisesti jokin vastaava taho tällä sivustolla voi sen varmistaa. Olettaen, että täällä pidetään tilastoa käyttäjien osoitteista yms.

-offtopic-

Raha kyllä helpottaa elämää, mutta sen omistamisen ja haalimisen muuttaminen elämän päätarkoitukseksi? Ei oikein nappaa. Joku 4-5v sitten omatkin ajatukset oli kyllä ton suuntaisia, mutta elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin raha. Ja ennenkaikkea elämästä voi nauttia ja saada irti paljon asioita ilman ylenpalttisia rikkauksia. Raha tai omistaminen yleensäkään ei ole onnellisuuden tae, vaan oma asenne.

Muay sanoi:
Raha kyllä helpottaa elämää, mutta sen omistamisen ja haalimisen muuttaminen elämän päätarkoitukseksi? Ei oikein nappaa. Joku 4-5v sitten omatkin ajatukset oli kyllä ton suuntaisia, mutta elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin raha. Ja ennenkaikkea elämästä voi nauttia ja saada irti paljon asioita ilman ylenpalttisia rikkauksia. Raha tai omistaminen yleensäkään ei ole onnellisuuden tae, vaan oma asenne.

Tällä hetkellä raha on yksi maailman tärkeimmistä asioista. Jotta voisi todella nauttia elämästä, täytyy raha tuhota. Raha voidaan tuhota vain keräämällä sitä. Oma asenne on tärkeä, mutta raha muokkaa sitä. Raha ja onnellisuus ovat suoraan verrannollisia ja yhtä voimakkaita omalla tavallaan. Kuitenkin raha hallitsee elämäämme ja määrää onnellisuutemme suuruuden. Kun raha saadaan poistettua, on tie täysin avoin onnellisuudelle. Niin sanotuilla elämän tärkeillä asioilla ei ole merkitystä tällä hetkellä, sillä raha on kahlinnut ne. Ihmiset, jotka ymmärtävät tämän, tajuavat myöskin rahan keräämisen olevan ainoa mahdollisuus. Se ei ole itsekästä, vaan kaikkea muuta.

Pahoittelen vieläkin kirjoitusvirheitäni, toivottavasti ne eivät haittaa asian ymmärtämistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom