Baarikello
Banned
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kraftwerk n sanoi:Kun täällä nyt on ollut puhetta noista apuliikkeistä, niin itse nostasin esille tavallisen jullen lisäksi kyykkäämisen Safety squat bar:lla. Myös muutama muu apuliike voisi olla paikallaan? Ongelmaksi tässä apuliikkeistä keskustellessa tulee esiin siinä, että mistä sitä repii energiaa ja aikaa noin massiivisten treenien läpi vetämiseen?
Pitäisikö tällöin:
a) Karsia pääliikkeen volyymia(esim 3x5, 5x5 sijaan)
b) Jättää apuliikkeet pois
c) Lisätä treenikertojen määrää
d) Muuta, mitä?
Baarikello sanoi:Tuossa eräässä threadissa jo aikoja sitten ja vastikään jälleen kerran käsiteltiin asiaa.
jarre55 sanoi:Jep. Jos kevyt treeni toisi mestareita, jokaisen olisi helppo "ryhtyä" mestariksi. Ja olla vahva.
strong sanoi:Kuitenkin, eihän niitä apuliikkeitä sinne kovin montaa kannata ympätä, joten pitäisi siitä kyllä selvitä ihan hyvin. Pääliikkeestä en menisi ensimmäiseksi karsimaan volyymia pois, ainakaan vielä.
hjjtt sanoi:niin. pakottamista voi kuitenkin tehdä vain tiettyyn rajaan asti. jos vedät jalat tukkoon edellisellä viikolla, niin seuraavalla viikolla ei romu nouse vaikka pakottaisit mitenkuten. siinä jää vaan sarjat vajaiksi tai joudut pudottamaan romuja.
kyllähän joka treenissä on seurattava tarkkaan, että treeni säilyy kehittävänä. itse ainakin olen miettinyt homman niin, että mielummin treenaan hiukan liian vähän kuin yhtään liikaa. pyrkimyksenä, jotta joka treenissä olisi hyvä olo ja tunne, että tänään kulkee.
kukin tavallaan ja varmaan mitä pidemmälle viedään, sen erilaisempia tapoja käytellään. mutta ainakaan harrastelijatasolla ( varsinkaan natuna ) en lähtisi hirveästi ylireenaamisia koittamaan.
Kraftwerk n sanoi:Mulla ois nyt tällainen vanha ohjelma tuolta säilöstä harjoituskaudellekaudelle:
Sunnuntai
Jalkakyykky 5x3-5xMax.kuorma 5min.
Hyvää Huomenta-liike 5x5
GHR 3x8-15
Voimapyörä 5x5
Maanantai
Penkkipunnerrus 5x3-5xMax.kuorma 5min.
Ojentajat 5x5
Yläselkä 3-4x15
Vipunostot siv. 3x15
Keskiviikko
Maastanosto 5x3-5xMax.kuorma 5min.
Romanialainen veto 5x5
Reverse hyper 3x8-15
3-way incline crunch 3x15
Perjantai
Penkkipunnerrus 5x3x60% 1min.
Ojentajat 5x8-15
Yläselkä 3-4x15
Vipunostot siv. 3x15
Epäkkäät 2x20
----------------------------------------------
Sunnuntai
Jalkakyykky 5x1-3xMax.kuorma 3min.
Hyvää Huomenta-liike 5x5
GHR 3x8-15
Voimapyörä 5x5
Maanantai
Penkkipunnerrus kapea 5x1-3xMax.kuorma 3min.
Ojentajat 5x5
Yläselkä 3-4x15
Epäkkäät 2x20
Keskiviikko
Maastanosto 5x1-3xMax.kuorma 3min.
Romanialainen veto 5x5
Reverse hyper 3x8-15
3-way incline crunch 3x15
Perjantai
Penkkipunnerrus 8x2x80% 1min.
Ojentajat 5x8-15
Yläselkä 3-4x15
Vipunostot siv. 3x15
Miltäs näyttää? Mielipiteitä/kyselyjä? Ohjelmaa on jo toteutettu monasti käytännössä ja hyvin on toiminut.
Eli tuota ohjelmaa siis harjoituskaudella ja kisoihin sheikolla.