Raaka Totuus RAW-nostosta ja sen kehittämisestä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
herätellään vähän tätä kun on asiaa koskeva kymysys.

RAW- penkkaajat hoi! Mitä apuliikkeitä suosittelisitte? Uskoisin että hieman eriäviä kuin paita-nostajat? Onko lattia penkki ja esim. loppu ojennukset hyödyllisiä myös ilman paitulia nostaville? Olisiko esim ylileveistö nostoista apua? itse penkkaan pari kertaa viikossa ja pohtinu että mitä ja miten nostais.
nyt ma: normi penkki + dippi + ylätalja penkki otteella
to: kapea penkki + kulmasoutu

mihis väliin ujuttaisitte peruskaudella pystypunnerruksen?

ojentajatreenit auttaa sekä paidalla että paidatta penkkaavia. raakana nostavien vaan pitää tehdä lisäksi enemmän töitä sen alaosan kanssa. hieman ylileveä penkki, stoppipenkki, erilaiset staattiset leijutukset jne vörkkii kivasti apuina.

pystypunnerruksen laittasin raskaammalle penkkipäivälle kaikesta huolimatta. tekee sitä vaikka joka toinen kerta vaan ja sillon ei ojentajille esim. kapeeta penkkiä, vaan joku yhden nivelen liike.

jto sanoi:
pystypunnerruksen laittasin raskaammalle penkkipäivälle kaikesta huolimatta. tekee sitä vaikka joka toinen kerta vaan ja sillon ei ojentajille esim. kapeeta penkkiä, vaan joku yhden nivelen liike.

Tarkoittaa että koko viikolta ojentaja punnerrus pois vaiko esim. tuosta maanantailta pystypunnerrus dipin tilalle?

Kiitos kovasti!
Laitan tän vkon treenit penan suhteen tähän niin voi viksut neuvoa:

Ma: max kokeilu (uus pr! plus 7,5kg lisää entiseen) + 80% max toistot
ylätalja penkki otteella 2x6. Dipin jätin väliin, meni mehut penkissä.
vipunostot taakse ja sivuille toistoilla 12,8,12,8 kummallekki

Tänään tein räjähtäviä stopista, otteita vaihdellen (etusormi merkillä-pikkurilli merkillä) 8x3x65%. Loppu ojennuksia räckissä 15-20cm 3x3xpenkin 1max
ja smith-punnerrus "kurkkuun" 2x6x"pari toistoa taskuun". Selälle tein kulmasoutua nimetön merkíllä (mun punnerrus leveys treeneissä, maxit otan keskari merkillä... en tiää kyl miks mut menee automaattisesti. :david: )

ens viikko otetaan kevyesti mutta sit uudelleen rytinällä. Oiskos noihin lisättävää? Niinkuin kävi varmaan ilmi niin RAW:ina tarkoitus nostaa...

Edit: typo

Itse olen tehnyt esim näin.

Ma. Rinta/Ojentajat
- Penkki erioteleveyksillä ykköseen tai vaikka 3*3
- Kapea "puolipenkki" 2*3-5 (ei lasketa tankoa aivan rintaa vaan pysäytetään se reilun 5 sentin päässä rinnasta)
- Ranskalaista/Dippiä

To. Rinta/Olkapäät
- Vinopenkki käsip. 5*5 tai 1*toistomaksimiin
- Pystypunnerrus käsip. Istuen 2-3*5-10
- Vipareita fiiliksen mukaan

Mönkijä sanoi:
Mites tuo ns. RAW penkkaus eroaa normaalista ??
Anteeksi tyhmä kysymys :P
Varustuksen osalta siten, että normaalisti penkkipunnerruksessa kilpailtaessa käytetään(tai ainakin saa käyttää) penkkipaitaa, joka saattaa tuoda tuloksiin reilusti lisää kiloja. RAW-penkki taas tehdään ilman penkkipaitaa. Muuten varusteissa ei taida olla eroja, tietääkseni vyö ja rannesiteet ovat sallittuja molemmissa.

Jylli81 sanoi:
Varustuksen osalta siten, että normaalisti penkkipunnerruksessa kilpailtaessa käytetään(tai ainakin saa käyttää) penkkipaitaa, joka saattaa tuoda tuloksiin reilusti lisää kiloja. RAW-penkki taas tehdään ilman penkkipaitaa. Muuten varusteissa ei taida olla eroja, tietääkseni vyö ja rannesiteet ovat sallittuja molemmissa.

Selvä. Kiitoksia tiedosta :kippis1:

Jylli81 sanoi:
RAW-penkki taas tehdään ilman penkkipaitaa. Muuten varusteissa ei taida olla eroja, tietääkseni vyö ja rannesiteet ovat sallittuja molemmissa.

En kyllä ymmärrä tuon vyön funktioo.. mun teepaita ainakin pysyy paikallaan ihan ilman vyötä ;) mut pakkohan joittenkin on hakee varusteista hyötyjä tässäkin "raaka" penkkauksessa ;)

-H0

hzero sanoi:
En kyllä ymmärrä tuon vyön funktioo.. mun teepaita ainakin pysyy paikallaan ihan ilman vyötä

Nimenomaan. Vyöt ei kuulu raw-nostoon, eikä myöskään mitkään fakin polvilämppärit ja muut huijauskeinot.
:whip:

Pecman sanoi:
Nimenomaan. Vyöt ei kuulu raw-nostoon, eikä myöskään mitkään fakin polvilämppärit ja muut huijauskeinot.
:whip:
eihän polvi lämppäreitä saakaan käyttää.

Säännöt
- Polvilämmittimien käyttö on kielletty noston aikana vuonna 2005
lähde:finnish power

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
hzero sanoi:
En kyllä ymmärrä tuon vyön funktioo.. mun teepaita ainakin pysyy paikallaan ihan ilman vyötä ;) mut pakkohan joittenkin on hakee varusteista hyötyjä tässäkin "raaka" penkkauksessa ;)

-H0

Sillä saa hyvin tukevuutta asentoon, kun pullistaa vatsaa vyötä vasten. Funktio on sama kuin kyykyssä eli saadaan höydynnettyä vatsaontelon painetta keskivartalon tukemiseksi, kun painetaan vatsaa vyötä vasten. Se, että tarvitaanko sitä RAW-nostossa niinno-noniin eipä kai.

Ei tossa Raw:ssakaan kannata järjettömyyksiin mennä, ei sitä alasti tarvii nostaa. Vyö kyykyssä ja esim 160 cm pitkän ideaalisiteen käyttö kyykyissä olisi jees juttu. Tuohan noikin lisäkiloja mutta niitten käyttö on mun mielestä ihan turvallisuuden takia hyvä. Samoin rannesiteet.

RRKalle sanoi:
Vyö kyykyssä ja esim 160 cm pitkän ideaalisiteen käyttö kyykyissä olisi jees juttu. Tuohan noikin lisäkiloja mutta niitten käyttö on mun mielestä ihan turvallisuuden takia hyvä. Samoin rannesiteet.
Mun mielestä raja menee kyykkykengissä ja magnesiumissa. Kaikki noiden yli menevä on varustekikkailua, joka ei RAW-kisoihin kuulu. :)

Salomaa sanoi:
160cm pitkä ideaaliside ei IMO suojaa mitään eikä tuo kilojakaan lisää kyykkyyn varmaa viittä enempää.

Sepä se ettei tuo kiloja paljoakaan, mutta pitää kyllä lämpimänä ja tukee vähän. Ja itse kannatan vyötä sekä rannesiteitä. Mielipidekysymyksiä tottakai nämäkin.

Pecman sanoi:
Mun mielestä raja menee kyykkykengissä ja magnesiumissa. Kaikki noiden yli menevä on varustekikkailua, joka ei RAW-kisoihin kuulu. :)
kyykkykengät on kikkailua, kyykkyä pitää tehdä avojaloin eikä millään kantapäästä korotetuilla kengillä;)

neutraali sanoi:
kyykkykengät on kikkailua, kyykkyä pitää tehdä avojaloin eikä millään kantapäästä korotetuilla kengillä;)
Tuokin on kyllä perusteltu mielipide. :)

Tosi-RAW-mies suorittaa kaikki lajit alasti!

RRKalle sanoi:
Vyö kyykyssä ja esim 160 cm pitkän ideaalisiteen käyttö kyykyissä olisi jees juttu. Tuohan noikin lisäkiloja mutta niitten käyttö on mun mielestä ihan turvallisuuden takia hyvä. Samoin rannesiteet.

mut mikä raakanosto se on jos siinä on vyöt ja siteet ja vempeleet? semi.raaka ;) taas mennään siihen et kenen vyö tukee parhaiten ja kenen ideaalisiteet ampuu parhaiten.. ;)

-H0

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom